Bol.com bied tegoedbon aan terwijl zij afspraak niet nakomen

Pagina: 1
Acties:
  • 715 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SactoriuS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 23:35
-- Probleem: Bestelling bol.com met extra betaling vandaag leveren, bol.com kan dit achteraf niet nakomen. --

-- Oplossing bol.com: Bieden een tegoed bon aan voor om de extra betaling te compenseren. I.P.V. zoals ik wenste het terug te storten --

Vanochtend (vrijdag 14 mei tussen 11-12u) de boekenreeks "The Witcher" in het nederlands besteld bij bol.com, met een extra betaling van ongeveer 4 euro, met hun belofte dat ze het vandaag/vanavond kunnen leveren. Kost al snel totaal 172 euro, met namelijk 8 boeken plus versnelde "vandaag leveren kosten".

5 a 6 uur later krijg ik 8 mailtjes, dat door een technische storing de boeken pas maandag 17 mei geleverd kunnen worden. Dus ik login op mijn bol.com account en kijkt wat daar de status is. Daar staat dat het vanavond nog geleverd word. Dus ik bel de helpdesk om verhaal te halen.

Dus het is al snel duidelijk dat het maandag pas geleverd word. En dat de service die ze aanbieden een niet-nagekomen afspraak is, wat ik natuurlijk al zuur vond. Bied geen service aan die je niet kan nakomen, anders ben je onbetrouwbaar.

Waarna hij me voor mijn gevoel in mijn gezicht spugt, en dus mij echt boos krijgt. Hij begint ineens te praten over dat de kosten die gemaakt zijn voor de "vandaag leveren" als tegoedbon terug krijgt En niet als geld terug. (Ook al wens ik dit) Toen wist ik het zeker ik ga nooit meer bij bol.com bestellen. 4 euro boeit mij niet zoveel, maar de manier waarop met jouw geld en ook met jou als klant word omgegaan is belachelijk. Dus ik heb de bestelling maar geannuleerd.

Maar ik stelde het bij de helpdesk medewerker al dat bol.com dit niet kan maken sociaal niet en rechtmatig niet. Een afspraak voor een service niet nakomen en je geld voor de service niet teruggeven is diefstal. Een kadobon is je geld namelijk niet teruggeven. Dus vind ik het ook niet erg om mijn slechte ervaring en reclame voor bol.com te delen.

Maar nu ben ik benieuw naar mensen die er wat meer verstand van hebben, kunnen zij dit echt ?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Ik zou voor die 4 euro even rustig ademhalen, je beseffen dat het kan gebeuren dat een levering uitloopt, en verder gaan met het leven.

Mocht je je toch druk willen maken, dan verzoek je ze om die 4 euro toch weer terug te storten op je rekening, en dat je geen tegoedbon wil.

Wat verwacht je nu? Dat als je gaat dreigen met juridische stappen, ze opeens een exemplaar vanavond al op je deurmat hebben liggen?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 12:45
Je kan natuurlijk ook gewoon hele bestelling annuleren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SactoriuS
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 21-05 23:35
Jeroenneman schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:19:
Ik zou voor die 4 euro even rustig ademhalen, je beseffen dat het kan gebeuren dat een levering uitloopt, en verder gaan met het leven.

Mocht je je toch druk willen maken, dan verzoek je ze om die 4 euro toch weer terug te storten op je rekening, en dat je geen tegoedbon wil.

Wat verwacht je nu? Dat als je gaat dreigen met juridische stappen, ze opeens een exemplaar vanavond al op je deurmat hebben liggen?
Dat is waar maar bied de service dan niet aan.

Dat heb ik voorgesteld maar dat kunnen ze niet, zegt de helpdeskmedewerker.

Wat is dit voor blinde opmerking ? Anders had ik het toch niet geannuleerd, lees text. Ik ga morgen langs de winkel. Daarbij had ik het netzogoed bij een andere winkel kunnen bestellen die niet die service had of zelfs al op pad kunnen gaan vandaag.

[ Voor 14% gewijzigd door SactoriuS op 14-05-2021 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basekid
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:37
Tja jammer maar meer dan accepteren zal er niet inzitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:43

Haan

dotnetter

Drink even een kopje kamillethee om tot rust te komen, ga op tijd naar bed en lees dan morgen nog eens dit topic. Misschien dat je dan zelf ook ziet dat je reactie een beetje over the top is.

Kater? Eerst water, de rest komt later

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

SactoriuS schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 19:24:
[...]

Dat is waar maar bied de service dan niet aan.

Dat heb ik voorgesteld maar dat kunnen ze niet, zegt de helpdeskmedewerker.

Wat is dit voor blinde opmerking ? Anders had ik het toch niet geannuleerd, lees text. Ik ga morgen langs de winkel. Daarbij had ik het netzogoed bij een andere winkel kunnen bestellen die niet die service had of zelfs al op pad kunnen gaan vandaag.
Ze kunnen alles, als je maar lang genoeg zeurt. En ja, jammer dat ze het niet hebben kunnen waarmaken. Je zult nu een heel weekend later je boeken krijgen (tenzij je alles al geannuleerd hebt, dan heb je niets).

Kijk over twee dagen nog eens of je er zo in zit als nu, want frankly kom je over als een verwend kind.

Wat doe je op een terras als ze een biertje niet meer op de tap hebben? Huilen en zeuren tegen de serveerster dat ze hem dan van de kaart moeten halen, en dat je eist dat ze je dat biertje geven, of dat je opstaat en weggaat?

My god man, de dingen waar mensen zich soms druk over kunnen maken.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Rants als deze zijn niet de bedoeling op Tweakers. Gezien ik hier verder geen discussiewaarde in zie en dit topic ook tegen het Shopping Forum Beleid - #Geschillen in gaat, gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.