Nieuwe laptop ventilator geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• User1098
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 18-05-2021
Hallo,

Ik heb vandaag een nieuwe laptop gekocht. Deze maakt echter een constant een luid geluid afkomstig van de ventilator.
Als ik bij taakbeheer ga kijken zijn er 2 processen die veel van de processor vragen namelijk: Windows Problem Reporting en Servicehost: Windows foutrapportage en Servicehost: Windows management instrumentation. Weet iemand hoe ik dit probleem verhelp?

Mvg,

Laptop: hp pavilion laptop 15-cs3038nb

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

User1098 schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 14:19:
... Weet iemand hoe ik dit probleem verhelp?...
Zoek uit wat er allemaal aan problem reporting wordt gedaan en disable de daarvoor verantwoordelijke applikaties of ga ze upgraden

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mere2
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 25-05-2021
Retourneren en een andere kopen.

Ik heb het ook met een laptop gehad, deze had verschillende instellingen (2 verschillende grafische kaarten) voor het beeldscherm, geschikt voor o.a. 3D snelle weergaves. Maar de ventilator bleef, in welke instelling dan ook, bij "simpele dingen" als Pinterest constant loeien in herhalende oneindige cycli. Allerlei instellingen geprobeerd maar dat mocht niet baten.

Ik heb er uiteindelijk, omdat het een nieuwe laptop was waar garantie op zit zolang je hem niet zelf opent, 2x bij de verkopende partij aangeboden om te kijken of er iets aan te doen was nog verder. Maar uiteindelijk niet gelukt.

Als het bij aankoop al zo'n gedoe oplevert, zou ik hem retourneren, er is niets vervelenders dan een laptop waar hoog constant loeiend geluid uit komt en je zit er meestal toch een tijdje aan vast...

Één van de meest grote nadelen van een laptop, de ventilator (en uiteindelijk vaak genoeg de crash van het scherm ;-)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WDHBGS
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 11-04 12:15
Heb zelf een Pavilion Power 15 (2017) die hetzelfde probleem had. Ik weet niet zeker of het bij jouw laptop ook het geval is, maar bij mij was het een BIOS-instelling (Fan Always On) die default aan staat. Heb hem na aankoop gelijk uitgezet en sindsdien draait de fan alleen als het echt nodig is.

Volgens verschillende fora staat deze optie default aan bij veel HP-modellen van de laatste jaren.

[ Voor 14% gewijzigd door WDHBGS op 21-05-2021 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:51