• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 09-11 22:07
Na vele jaren tevreden gebruik, is de batterij van de OnePlus 3T defect gegaan, waardoor deze niet meer oplaadt en de telefoon na het booten bevriest. Nu heeft Oneplus op de website een lijst staan met de stukprijs van het onderdeel buiten de garantietermijn, maar er staan geen arbeids- en verzendkosten bij. Ik ben dan ook op zoek naar iemand die hier mee te maken heeft gehad en meer weet over de hoogte van de bijkomende kosten die Oneplus rekent.

Desbetreffende telefoon is binnen de garantie al eens teruggeweest bij 1+, waarbij deze opgehaald is door DHL Express en is verzonden naar hun reparatiecentrum in Oost-Europa. De kosten daarvan(totaal 330,00 euro) werden destijds gelukkig vergoed.

Mocht het buitensporig duur zijn, dan wil ik graag zelf proberen om een batterijwissel uit te voeren. In dat geval zijn tips voor goede (en herbruikbare) gereedschapsets erg welkom. 8)

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

• Tankiej
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18:10
Er is een heel topic over support bij/van OnePlus, ik zou je vraag daar stellen. Of wellicht eerst even in dat topic zoeken :)

[OnePlus] RMA & Support

[ Voor 14% gewijzigd door Tankiej op 13-05-2021 15:01 ]

• timmie1
Tankiej schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:00:
Er is een heel topic over support bij/van OnePlus, ik zou je vraag daar stellen. Of wellicht eerst even in dat topic zoeken :)

[OnePlus] RMA & Support
Ah, dat wist ik niet. Ik stel mijn vraag daar dan even. Dank voor de tip.

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
timmie1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:54:
In dat geval zijn tips voor goede (en herbruikbare) gereedschapsets erg welkom. 8)
Daar is YouTube een uitermate geschikte bron voor. Je bent vast niet de eerste en enige die een 3T met defecte batterij heeft.

• michielRB
  • Registratie: Juli 2019
  • Niet online

michielRB

Back 2 the Future

een beetje 'avonturen' met een oude telefoon kan niet echt kwaad. Zo heb ik kort geleden mijn (bijna) 7 jaar oude Xiaomi mi5 van een nieuwe batterij voorzien: voor minder dan 10Euro bij ome Ali een batterij besteld. Kreeg daar de nodige tools bij voor het vervangen. Wat YT video's bekijken en in een kwartier was het gefikst. En ik ben een happy camper met een nieuwe batterij in mijn telefoon.

• timmie1
michielRB schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:19:
een beetje 'avonturen' met een oude telefoon kan niet echt kwaad. Zo heb ik kort geleden mijn (bijna) 7 jaar oude Xiaomi mi5 van een nieuwe batterij voorzien: voor minder dan 10Euro bij ome Ali een batterij besteld. Kreeg daar de nodige tools bij voor het vervangen. Wat YT video's bekijken en in een kwartier was het gefikst. En ik ben een happy camper met een nieuwe batterij in mijn telefoon.
Ik ben het volledig met jou eens. De telefoon werkt nog goed, was bij de release overkill qua specificaties en kan dus nog zeker een ronde mee, Zonde om die dan weg te gooien.

Ik zal de telefoon waarschijnlijk zelf moeten gaan repareren. Ik heb zojuist even rondgebeld en geen van de officiële Oneplus-partners doet nog iets met de 3T of heeft reserveonderdelen. Ik ga dus maar op zoek naar een OEM batterij en een universele reparatieset wat ik voor meer reparaties gebruiken kan.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:33
Voor wat het waard is, ik heb in december 2019 mijn OP6 laten repareren omdat de glazen achterkant kapot gevallen was. Heb ze toen meteen verzocht maar de accu te vervangen als ze hem dan toch open hadden.

Pickup Drop Charge
7.5

VAT (Standard Rate) @ 21%
1.58

Service Charge
17.5

3.68

Battery Cover Black OP6
18.2

3.82

Battery OP6
8.7

1.83

Total Amount

62.81

• timmie1
The Realone schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:32:
Voor wat het waard is, ik heb in december 2019 mijn OP6 laten repareren omdat de glazen achterkant kapot gevallen was. Heb ze toen meteen verzocht maar de accu te vervangen als ze hem dan toch open hadden.

Pickup Drop Charge
7.5

1.58

Service Charge
17.5

3.68

Battery Cover Black OP6
18.2

3.82

Battery OP6
8.7

1.83

Total Amount

62.81
Dank voor de reactie! Naar zo'n overzicht was ik inderdaad op zoek. Hoe heb je dat destijds met verzending gedaan, moest dat naar het buitenland via het postkantoor en moest je dat zowel heen als terug bekostigen? En kreeg je van te voren ook een offerte of de rekening pas na de reparatie?

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13:33
timmie1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 16:04:
[...]

Dank voor de reactie! Naar zo'n overzicht was ik inderdaad op zoek. Hoe heb je dat destijds met verzending gedaan, moest dat naar het buitenland via het postkantoor en moest je dat zowel heen als terug bekostigen? En kreeg je van te voren ook een offerte of de rekening pas na de reparatie?
Heb even mijn mail door moeten spitten maar die 7,50 zijn dus de totale verzendkosten. Ik heb hem aangemeld op 1 december, kreeg een mail met shipping label de dag erna. Dit ging via UPS, die hebben hem bij mij thuis opgehaald.
Op 4 december hebben ze mijn toestel ontvangen, bekeken en kreeg ik de quote. Die dien je te bevestigen, anders sturen ze em terug. Na akkoord krijg je het betaalverzoek. Weer 1 dag later was mijn toestel alweer onderweg terug naar mij. Volgens mij had ik em weer op 7 december in handen, dat ging echt bizar snel.

Ik vroeg vooraf wat de kosten waren via OnePlus chat, maar dat zijn enkel de materialen. Ik meen me te herinneren dat ik toen wel een schatting kreeg van de arbeidskosten en volgens mij vielen die uiteindelijk zelfs nog wat lager uit.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik maar zeer zelden zo'n uitstekende reparatieservice meegemaakt heb.

Edit: Ging trouwens naar 'Europa Connection BV' in Aalsmeer, die doen volgens mij ook de reparatie.

[ Voor 3% gewijzigd door The Realone op 13-05-2021 16:25 ]

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

timmie1 schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 14:54:
Na vele jaren tevreden gebruik, is de batterij van de OnePlus 3T defect gegaan, waardoor deze niet meer oplaadt en de telefoon na het booten bevriest. Nu heeft Oneplus op de website een lijst staan met de stukprijs van het onderdeel buiten de garantietermijn, maar er staan geen arbeids- en verzendkosten bij. Ik ben dan ook op zoek naar iemand die hier mee te maken heeft gehad en meer weet over de hoogte van de bijkomende kosten die Oneplus rekent.

Desbetreffende telefoon is binnen de garantie al eens teruggeweest bij 1+, waarbij deze opgehaald is door DHL Express en is verzonden naar hun reparatiecentrum in Oost-Europa. De kosten daarvan(totaal 330,00 euro) werden destijds gelukkig vergoed.

Mocht het buitensporig duur zijn, dan wil ik graag zelf proberen om een batterijwissel uit te voeren. In dat geval zijn tips voor goede (en herbruikbare) gereedschapsets erg welkom. 8)
Het is een kleine/korte reparatie. toestel heb je zo open, en er zitten geen kabels in de weg.
heb je setje mini schroevendraaiers Torx - sowieso T2- en wat klein knutsel gereedschap voor telefoons.
(Föhn om de achterkant van batterij te verwarmen, komt ie beter los)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1