Wij rijden de afgelopen jaren in een Focus wagen uit 2006 en een fiesta uit 2003. Nu we een stuk minder rijden is er geen behoefte meer aan twee auto's en gaan we dus terug naar 1.
Budget is max 16k, moet een ruime c-segmenter, of d-segment zijn. Wij zijn met een gezin van 4, kinderen nu 2 en 4 jaar oud.
Proefrit in een nieuwere Focus deed ons weinig en gaat hem niet worden. Daarnaast zit ik daar niet lekker in op de passagiers stoel als ik een kind achter me heb zitten (1.90m ben ik, zit dan met mijn knieën tegen het dashboard) Eisen zijn als volgt:
- Iets ruimer van binnen dan de focus, achterbak is van de focus afdoende voor ons
- minder rijruis dan de focus heeft
- wat minder toeren dan het 1.6 blok dat we nu hebben zou ook fijn zijn
- rijeigenschappen vind ik verder wel fijn van de focus
- wat luxe als regensensor, automatisch licht, cc, etc wil ik er wel in hebben zitten.
- liefst een auto van max 8 jaar oud oid en max 125k km gereden, maar dit zijn géén harde eisen
-graag connectivity met mijn smartphone (op zijn minst in staat tot eigen muziek afspelen)
Short list tot nu toe:
Mazda 6 sportbreak, als het even kan in gt-m uitvoering
Mazda cx-5
Hyundai i40 (?)
Ford Mondeo
Hiervan vind ik de Mazda's duidelijk het mooiste, maar wellicht zie ik dingen over het hoofd. Ik hoor graag of jullie nog goede ideeën hebben.
Budget is max 16k, moet een ruime c-segmenter, of d-segment zijn. Wij zijn met een gezin van 4, kinderen nu 2 en 4 jaar oud.
Proefrit in een nieuwere Focus deed ons weinig en gaat hem niet worden. Daarnaast zit ik daar niet lekker in op de passagiers stoel als ik een kind achter me heb zitten (1.90m ben ik, zit dan met mijn knieën tegen het dashboard) Eisen zijn als volgt:
- Iets ruimer van binnen dan de focus, achterbak is van de focus afdoende voor ons
- minder rijruis dan de focus heeft
- wat minder toeren dan het 1.6 blok dat we nu hebben zou ook fijn zijn
- rijeigenschappen vind ik verder wel fijn van de focus
- wat luxe als regensensor, automatisch licht, cc, etc wil ik er wel in hebben zitten.
- liefst een auto van max 8 jaar oud oid en max 125k km gereden, maar dit zijn géén harde eisen
-graag connectivity met mijn smartphone (op zijn minst in staat tot eigen muziek afspelen)
Short list tot nu toe:
Mazda 6 sportbreak, als het even kan in gt-m uitvoering
Mazda cx-5
Hyundai i40 (?)
Ford Mondeo
Hiervan vind ik de Mazda's duidelijk het mooiste, maar wellicht zie ik dingen over het hoofd. Ik hoor graag of jullie nog goede ideeën hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door Slaapje op 13-05-2021 12:20 ]
To dare is to do
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U46c9akyM2n2KRDFc6S47fRp.jpg?f=user_large)
:strip_exif()/f/image/ngq1tozGkLiHG6qwg11QFsMi.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9rJyvS0DPt8GwszWaC6Z4er8.jpg?f=fotoalbum_large)