Vervanging van onze Focus en Fiesta

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09:45
Wij rijden de afgelopen jaren in een Focus wagen uit 2006 en een fiesta uit 2003. Nu we een stuk minder rijden is er geen behoefte meer aan twee auto's en gaan we dus terug naar 1.

Budget is max 16k, moet een ruime c-segmenter, of d-segment zijn. Wij zijn met een gezin van 4, kinderen nu 2 en 4 jaar oud.

Proefrit in een nieuwere Focus deed ons weinig en gaat hem niet worden. Daarnaast zit ik daar niet lekker in op de passagiers stoel als ik een kind achter me heb zitten (1.90m ben ik, zit dan met mijn knieën tegen het dashboard) Eisen zijn als volgt:

- Iets ruimer van binnen dan de focus, achterbak is van de focus afdoende voor ons
- minder rijruis dan de focus heeft
- wat minder toeren dan het 1.6 blok dat we nu hebben zou ook fijn zijn
- rijeigenschappen vind ik verder wel fijn van de focus
- wat luxe als regensensor, automatisch licht, cc, etc wil ik er wel in hebben zitten.
- liefst een auto van max 8 jaar oud oid en max 125k km gereden, maar dit zijn géén harde eisen
-graag connectivity met mijn smartphone (op zijn minst in staat tot eigen muziek afspelen)

Short list tot nu toe:

Mazda 6 sportbreak, als het even kan in gt-m uitvoering
Mazda cx-5
Hyundai i40 (?)
Ford Mondeo

Hiervan vind ik de Mazda's duidelijk het mooiste, maar wellicht zie ik dingen over het hoofd. Ik hoor graag of jullie nog goede ideeën hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Slaapje op 13-05-2021 12:20 ]

To dare is to do

Alle reacties

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:30

Bullet NL

Eigen Wijs

Tja, Mazda 6.... Euh Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT, een heerlijke auto die door de 2 liter snel maar ontspannen is de rijden, maakt minder toeren door CVT en koppel van de 2.0

Het is niet de mooiste in zijn segment, wel een van de betrouwbaarste....
Qua leeftijd en KM's zal het geen probleem zijn denk ik.

Cogitationis poenam nemo patitur

• Slaapje
Bullet NL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:16:
Tja, Mazda 6.... Euh Toyota Avensis Wagon 2.0 CVT, een heerlijke auto die door de 2 liter snel maar ontspannen is de rijden, maakt minder toeren door CVT en koppel van de 2.0

Het is niet de mooiste in zijn segment, wel een van de betrouwbaarste....
Qua leeftijd en KM's zal het geen probleem zijn denk ik.
Niet de mooiste? De Mazda of Toyota? Wat vind jij in deze categorie wel mooi dan? Ik snap dat smaken verschillen, maar ben wel benieuwd.

To dare is to do

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Slaapje schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 12:23:
[...]

Niet de mooiste? De Mazda of Toyota? Wat vind jij in deze categorie wel mooi dan? Ik snap dat smaken verschillen, maar ben wel benieuwd.
Ik had zelf een Avensis Wagon 2.0 CVT, niet de meest mooie auto, heb nu een Volvo V60 uit 2019, deze vind ik veel mooier om te zien.

Desondanks kan ik de Avensis van harte aanraden, één van de beste auto's die ik heb gereden, ruim (alleen een Skoda SuperB is feitelijk groter, maar ook erg betrouwbaar en weinig kosten aan onderhoud.

Ik verwacht dat ik me de Volvo meer kwijt ga zijn....

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11 10:44

Croga

The Unreasonable Man

Ik ben 1.85, mijn vrouw 1.82, haar zus ook zoiets.

Wat ons echt enorm verbaasde was de ruimte in de kleinere crossovers. Zelf heb ik een tijdje een Renault Captur gereden en daar konden we behoorlijk ruim in zitten.
Daarnaast ook een tijdje Prius-II gereden met soortgelijke ervaring.

Beide (types) auto zorgen door een rechtere zit en hoger dak er voor dat je op hetzelfde onderstel veel ruimer kunt zitten.

Nou zou ik de Captur niet persé aanraden als je voor C of D wilt gaan. De luxe is gewoon een stuk minder. De CX-5 zou ik zeker naar kijken, alsmede zo'n beetje alle Mondeo-klasse autos. De mondeo zit heerlijk ruim, de Avensis net zo. Beiden zouden bij mij afvallen vanwege het rijgenot van de Franse autos wat ik gewend ben; een Talisman of 508 zou het dan altijd winnen. Als het gaat over lang mee gaan dan is de Avensis hybride of Mazda-6 de beste optie; geen geblazen micromotor maar gewoon een volle motor. In de Mazda tot in de puntjes door ontwikkeld in de ICE, in de Avensis met electrische hulp. Beiden slijten veel en veel minder dan dat zielige 1.4 of zelfs 1.2 motortje in de Mondeo.

• Slaapje
Bullet NL schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:13:
[...]

Ik had zelf een Avensis Wagon 2.0 CVT, niet de meest mooie auto, heb nu een Volvo V60 uit 2019, deze vind ik veel mooier om te zien.

Desondanks kan ik de Avensis van harte aanraden, één van de beste auto's die ik heb gereden, ruim (alleen een Skoda SuperB is feitelijk groter, maar ook erg betrouwbaar en weinig kosten aan onderhoud.

Ik verwacht dat ik me de Volvo meer kwijt ga zijn....
Ah zo, ja ik kijk ook met een schuin oog naar een V60, maar denk dat daar een ander onderhoudskostenplaatje aan vast hangt.
Croga schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 21:20:
Ik ben 1.85, mijn vrouw 1.82, haar zus ook zoiets.

Wat ons echt enorm verbaasde was de ruimte in de kleinere crossovers. Zelf heb ik een tijdje een Renault Captur gereden en daar konden we behoorlijk ruim in zitten.
Daarnaast ook een tijdje Prius-II gereden met soortgelijke ervaring.

Beide (types) auto zorgen door een rechtere zit en hoger dak er voor dat je op hetzelfde onderstel veel ruimer kunt zitten.

Nou zou ik de Captur niet persé aanraden als je voor C of D wilt gaan. De luxe is gewoon een stuk minder. De CX-5 zou ik zeker naar kijken, alsmede zo'n beetje alle Mondeo-klasse autos. De mondeo zit heerlijk ruim, de Avensis net zo. Beiden zouden bij mij afvallen vanwege het rijgenot van de Franse autos wat ik gewend ben; een Talisman of 508 zou het dan altijd winnen. Als het gaat over lang mee gaan dan is de Avensis hybride of Mazda-6 de beste optie; geen geblazen micromotor maar gewoon een volle motor. In de Mazda tot in de puntjes door ontwikkeld in de ICE, in de Avensis met electrische hulp. Beiden slijten veel en veel minder dan dat zielige 1.4 of zelfs 1.2 motortje in de Mondeo.
Dat is voor mij inderdaad wel een reden om te kijken bij de CX5, alleen moet ik even in het echt zien hoeveel we in de kofferbak kan.

To dare is to do

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Slaapje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 09:09:
[...]

Ah zo, ja ik kijk ook met een schuin oog naar een V60, maar denk dat daar een ander onderhoudskostenplaatje aan vast hangt.

[...]

Dat is voor mij inderdaad wel een reden om te kijken bij de CX5, alleen moet ik even in het echt zien hoeveel we in de kofferbak kan.
Een CX 5 is met name achterin flink kleiner dan een Avensis of Mazda 6 station, qua maten en gewichten heeft hij alleen het voordeel dat een CX5 2000kg mag trekken, een Avensis 1800kg (2.0) of 1600kg (1.8) een Mazda 6 mag 1500kg trekken.

De V60 2 (model t/m 2018) is flink veel kleiner dan de Toyota of Mazda, model 3 is iets kleiner dan de Avensis, vergelijkbaar met de Mazda 6... Maar een V60 vanaf MY2018 (huidige model dus) is wel flink wat duurder dat de andere twee

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 15:10
Mijn keuze van afgelopen september past ook best goed binnen jouw wensen:
Volvo V60 van 2015/2016, hybride diesel.
Aanschaf bij mijn exemplaar was rondom de 16.000€ (incl btw). Let wel op dat veel van deze auto’s direct uit de lease komen en geadverteerde prijzen daarom vaak excl btw zijn.
Dankzij hybride 50% korting op wegenbelasting.
Ruim.
V60 hybride van voor 2015 van wegblijven ivm gebreken
V60 hybride van 2015-2018 heeft 2 gebreken welke kunnen optreden: aircocompressor (vervanging 2200€) en dynamo (revisie 400€). Zorg dus dat je hiernaar laat kijken voor aanschaf.
Voor de rest heerlijke auto.

• Slaapje
@The_Zohan , interessante keuze! Ben je niet bang dat de restwaarde erg snel achteruit gaat als straks de subsidie weg is?

To dare is to do

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 06-11 15:10
Slaapje schreef op vrijdag 14 mei 2021 @ 17:10:
@The_Zohan , interessante keuze! Ben je niet bang dat de restwaarde erg snel achteruit gaat als straks de subsidie weg is?
Op het moment van aanschaffen kon ik een benzine 2012/2013 model pakken of een hybride 2015 model. Ze worden al erg goedkoop aangeboden, denk niet dat de waarde nogmaals een klap krijgt.
Korting op wegenbelasting is verlengd tm 2024, mogelijk wordt het daarna weer verlengd :)

• Slaapje
Gisteren een proefrit gemaakt in een mazda6 sportbreak van net voor de facelift. Auto rijdt erg fijn, maar stuurt wel erg licht vind ik. Daarnaast vond ik dat de banden en wind goed te horen waren als de radio uit stond. Dit was vergelijkbaar met mijn focus en dat viel me toch wat tegen.

De CX5 stond er ook, maar m'n vriendin heeft die direct afgewezen, ze vindt hem te groot.

Nu gaan we op zoek naar een mazda6 van MYR2015 en een V60 om te testen. Maar ik blijf open staan voor andere ideeën.

To dare is to do

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 08-11 16:32
Ik zou ook even kijken naar de VAG opties. Ik heb zelf goede ervaringen met een Seat Leon ST en ook de Octavia combi is een prettige auto (iets meer een ‘hok’, maar ook meer ruimte).
Voor 12-16k is er vast wel iets leuks te vinden.

• Ethnocentrix
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:00

Ethnocentrix

Rijkserkend prutser

Renault Megane estate? Ik ben zelf 1.88m en ik kan prima zitten met een kind achter mij.
Een Megane is ook stil van binnen en heeft vaak genoeg snufjes als regensensors etc. Voor connectivity even checken welke versie van R-link erop zit ivm Android auto.

Qua rijgedrag is een Megane wel wat gevoelloze dan een focus of een Mazda.

You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.

• Slaapje
Smobbo schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:24:
Ik zou ook even kijken naar de VAG opties. Ik heb zelf goede ervaringen met een Seat Leon ST en ook de Octavia combi is een prettige auto (iets meer een ‘hok’, maar ook meer ruimte).
Voor 12-16k is er vast wel iets leuks te vinden.
Bij de Leon heb ik altijd het idee dat deze niet groter is dan de Focus. De Octavia zou ik echt kopen met mijn hoofd, maar niet met m'n hart. Ik vind het geen mooie auto, maar je krijgt er natuurlijk wel aardig wat voor terug.
Ethnocentrix schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:44:
Renault Megane estate? Ik ben zelf 1.88m en ik kan prima zitten met een kind achter mij.
Een Megane is ook stil van binnen en heeft vaak genoeg snufjes als regensensors etc. Voor connectivity even checken welke versie van R-link erop zit ivm Android auto.

Qua rijgedrag is een Megane wel wat gevoelloze dan een focus of een Mazda.
Bij Franse auto's heb ik nog steeds het idee dat ze met bosjes uitvallen, maar in alle eerlijkheid is dit meer gebaseerd op vroeger en van horen zeggen. Misschien toch maar eens naar kijken.

To dare is to do

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Slaapje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 09:51:
[...]

Bij de Leon heb ik altijd het idee dat deze niet groter is dan de Focus. De Octavia zou ik echt kopen met mijn hoofd, maar niet met m'n hart. Ik vind het geen mooie auto, maar je krijgt er natuurlijk wel aardig wat voor terug.

[...]

Bij Franse auto's heb ik nog steeds het idee dat ze met bosjes uitvallen, maar in alle eerlijkheid is dit meer gebaseerd op vroeger en van horen zeggen. Misschien toch maar eens naar kijken.
Ze vallen nog steeds met bosjes uit, overigens de VAG producten t/m 2016 staat ook niet echt bekend om de betrouwbaarheid.

Wil je safe spelen en relatief veel ruimte hebben, kies iets Japans (alhoewel een Avensis volledig uit Europa komt)

Qua aanschaf waarde zitten ze iets boven de Europese producten, maar dat maakt de restwaarde en runningcosts meer dan goed.

• GeeMoney
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:34
@Bullet NL dat valt volgens mij echt wel mee.
De grootste DSG problemen zijn er tot 2011 dacht ik.
Ik kan een Leon ST ook van harte aanbevelen. Heerlijke ruime auto met leuke opties te krijgen. Kofferbak is echt groot en ook achterin meer dan genoeg ruimte.

• synx6
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 00:00
Lexus is300H. Zeer stil, zuinig, stuurt mooi. Fijne ecvt. Achterin veel ruimte en betrouwbaar.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Bullet NL schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:12:
[...]

Ze vallen nog steeds met bosjes uit, overigens de VAG producten t/m 2016 staat ook niet echt bekend om de betrouwbaarheid.
En kun je dat ook onderbouwen?

Diverse VAG’s gehad tot 2016 en geen enkele problemen gehad.

[ Voor 5% gewijzigd door Slasher op 16-05-2021 11:49 ]

Elect a clown, expect a circus.

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

GeeMoney schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:15:
@Bullet NL dat valt volgens mij echt wel mee.
De grootste DSG problemen zijn er tot 2011 dacht ik.
Klopt. En de kettingproblematiek is ook keurig opgelost door VW. Zulke uitspraken zijn IMO ook gewoon borrelpraat. Er zijn problemen geweest maar wat wil je als er zulke grote aantallen auto’s worden verkocht.

En je kan de uitspraak (er zijn grote problemen) over elk merk wel terugvinden.

Elect a clown, expect a circus.

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:11

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Slasher schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Klopt. En de kettingproblematiek is ook keurig opgelost door VW. Zulke uitspraken zijn IMO ook gewoon borrelpraat. Er zijn problemen geweest maar wat wil je als er zulke grote aantallen auto’s worden verkocht.

Wel door vw, maar niet door Pon, de importeur.

De huidige focus is een stuk, een heel stuk, ruimer dan het vorige model.
Ik kan me zo voorstellen dat die wel te vinden moet zijn, maar zal een stukje duurder zijn.

ping 127.212.23.124

• Slaapje
pjottum schreef op zondag 16 mei 2021 @ 13:28:
[...]

Wel door vw, maar niet door Pon, de importeur.

De huidige focus is een stuk, een heel stuk, ruimer dan het vorige model.
Ik kan me zo voorstellen dat die wel te vinden moet zijn, maar zal een stukje duurder zijn.
Ja, is dat zo met die nieuwe Focus? Als ik het budget iets opschroef richting de 17,5 kom ik er namelijk voldoende tegen. Wellicht niet onverstandig om die dan ook nog even te proberen.

To dare is to do

• Slaapje
Slasher schreef op zondag 16 mei 2021 @ 11:52:
[...]

Ik kom inderdaad ook niet erg veel ervaringen tegen dat het misgaat, als ik het lees is het voornamelijk bij de diesel en dat ga ik sowieso niet rijden.

Ik ben alleen bang dat nu ik in een d-segmenter heb gereden(en waarschijnlijk ook nog wel de Passat B8 ga testen) een nieuwere Focus tegen gaat vallen. Ach, dat ondervinden we dan wel weer.

To dare is to do

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Slaapje schreef op zondag 16 mei 2021 @ 16:40:
[...]

Ja, is dat zo met die nieuwe Focus? Als ik het budget iets opschroef richting de 17,5 kom ik er namelijk voldoende tegen. Wellicht niet onverstandig om die dan ook nog even te proberen.
Zeker.
Ik zou hem in elk geval even bekijken. Er is ook een topic over: https://gathering.tweaker...ist_messages/1390175/last

De vorige had iets heel raars aan de bijrijderskant, dat is nu gelukkig weg. Er zijn wel meer voordelen trouwens, maar goed. :)

ping 127.212.23.124

• Slaapje
pjottum schreef op zondag 16 mei 2021 @ 17:08:
[...]

Zeker.
Ik zou hem in elk geval even bekijken. Er is ook een topic over: https://gathering.tweaker...ist_messages/1390175/last

De vorige had iets heel raars aan de bijrijderskant, dat is nu gelukkig weg. Er zijn wel meer voordelen trouwens, maar goed. :)
Gister een proefrit gemaakt in een 125pk versie en hij is inderdaad beduidend ruimer geworden! Dit zou zo maar eens de volgende auto kunnen worden. Mijn vriendin vindt het idee van een jongere auto erg aantrekkelijk (wil graag navigeren met Android auto e.d.), dus dat telt ook mee.

Nu ben ik er 1 tegengekomen die voldoet aan onze eisen, maar ik heb hier wel een vraag over. Het gaat om een Focus uit november 2018 met 65k op de teller. Is hier een afleverpakket aan te raden? Want een nieuwe apk is nog niet nodig neem ik aan en ik weet niet of een grote beurt aan te raden is bij zo'n nieuwe auto? Wij kopen tot nu toe steeds auto's die een stuk ouder zijn, dus geen ervaring met redelijk nieuwe auto's.

To dare is to do

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 19:27

Bob Popcorn

Plop!

Opel Astra Sports Tourer of een Insignia Sports Tourer zijn ook ruime modellen met veel gadgets en connectiviteit, en zijn ruim voorhanden binnen de prijsklasse die je noemt. Ik kan in mijn Astra prima zitten met een MaxiCosi op base achter me (zo'n beetje het lompste model kinderzitje :p) en m'n 2 jarige zoontje zit op een kinderzitje + base achter m'n vrouw en die heeft ook plenty ruimte.

Het is niet de aller stilste auto ter wereld, maar als je de Innovation kiest met de geluidswerende voorruit is het heel comfortabel cruisen. De 1.4T maakt 2200 - 2500 toeren bij 120 op de snelweg.

[ Voor 24% gewijzigd door Bob Popcorn op 19-05-2021 10:39 ]

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Willem30
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 07-11 10:35
Slaapje schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 11:13:
Wij rijden de afgelopen jaren in een Focus wagen uit 2006 en een fiesta uit 2003. Nu we een stuk minder rijden is er geen behoefte meer aan twee auto's en gaan we dus terug naar 1.

Budget is max 16k, moet een ruime c-segmenter, of d-segment zijn. Wij zijn met een gezin van 4, kinderen nu 2 en 4 jaar oud.

Proefrit in een nieuwere Focus deed ons weinig en gaat hem niet worden. Daarnaast zit ik daar niet lekker in op de passagiers stoel als ik een kind achter me heb zitten (1.90m ben ik, zit dan met mijn knieën tegen het dashboard) Eisen zijn als volgt:

- Iets ruimer van binnen dan de focus, achterbak is van de focus afdoende voor ons
- minder rijruis dan de focus heeft
- wat minder toeren dan het 1.6 blok dat we nu hebben zou ook fijn zijn
- rijeigenschappen vind ik verder wel fijn van de focus
- wat luxe als regensensor, automatisch licht, cc, etc wil ik er wel in hebben zitten.
- liefst een auto van max 8 jaar oud oid en max 125k km gereden, maar dit zijn géén harde eisen
-graag connectivity met mijn smartphone (op zijn minst in staat tot eigen muziek afspelen)

Short list tot nu toe:

Mazda 6 sportbreak, als het even kan in gt-m uitvoering
Mazda cx-5
Hyundai i40 (?)
Ford Mondeo

Hiervan vind ik de Mazda's duidelijk het mooiste, maar wellicht zie ik dingen over het hoofd. Ik hoor graag of jullie nog goede ideeën hebben.
Je moet er van houden maar misschien is de BMW 2-Serie Gran Tourer een optie ?

• Slaapje
Bob Popcorn schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:38:
Opel Astra Sports Tourer of een Insignia Sports Tourer zijn ook ruime modellen met veel gadgets en connectiviteit, en zijn ruim voorhanden binnen de prijsklasse die je noemt. Ik kan in mijn Astra prima zitten met een MaxiCosi op base achter me (zo'n beetje het lompste model kinderzitje :p) en m'n 2 jarige zoontje zit op een kinderzitje + base achter m'n vrouw en die heeft ook plenty ruimte.

Het is niet de aller stilste auto ter wereld, maar als je de Innovation kiest met de geluidswerende voorruit is het heel comfortabel cruisen. De 1.4T maakt 2200 - 2500 toeren bij 120 op de snelweg.
Op de een of andere manier heb ik een afkeer van het merk Opel, echter is dit nergens op gebaseerd 😀. Wellicht moet ik toch gewoon eens een proefrit maken.
Willem30 schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 10:43:
[...]

Je moet er van houden maar misschien is de BMW 2-Serie Gran Tourer een optie ?
Niet mijn auto en weinig verkrijgbaar voor mijn max prijs.

Ik ben toch voornamelijk benieuwd of een grote beurt e.d. nodig is voor een auto uit eind '18. APK loopt nog tot november 2022.

To dare is to do

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-11 19:27

Bob Popcorn

Plop!

Slaapje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 11:11:
[...]

Op de een of andere manier heb ik een afkeer van het merk Opel, echter is dit nergens op gebaseerd 😀. Wellicht moet ik toch gewoon eens een proefrit maken.
Haha, herkenbaar, dat heb ik met Ford ;)

Kan niet stoppen met ontploffen!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11 19:42
2016 of 2017 Kia Optima of Sportage geen optie? Die hebben dan ook nog een paar jaar Kia garantie (7 jaar in totaal). Vooral de wat hogere optie pakketten maken het hele complete en betrouwbare auto's.

Optima Sportwagon is niet verkeerd! Zeker als je er eentje vindt met het GT Line pakket. Ook verkrijgbaar in jouw budget als PHEV, mocht je dat interessant vinden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6uZ4zamkEBavPFgrOaQmqQ6EBPQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/U46c9akyM2n2KRDFc6S47fRp.jpg?f=user_large

Of een 2016 Sportage Executive (166pk).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_T__P5mVdgdI03Y80rqyuQKLL6I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ngq1tozGkLiHG6qwg11QFsMi.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 76% gewijzigd door Negakinu op 19-05-2021 11:59 ]

too old, too cold

• Slaapje
@Negakinu Die Optima sportwagon ziet er prima uit, maar ik krijg zo goed als geen resultaten als ik er op zoek. De paar die we staan zijn rond 2014 met aardig wat kms op de teller.

To dare is to do

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-11 19:42
Slaapje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 12:04:
@Negakinu Die Optima sportwagon ziet er prima uit, maar ik krijg zo goed als geen resultaten als ik er op zoek. De paar die we staan zijn rond 2014 met aardig wat kms op de teller.
Ahh, ik zie al waar ik de mist in ging; de Sportwagons die ik vond zijn allemaal diesel. https://www.gaspedaal.nl/...17000&pmin=10000&srt=df-a

Dit is wel een erg mooi ding, maar helaas diesel. https://www.autotrack.nl/a/kia-optima-diesel-2017-51141042

Misschien is de Ceed dan interessant? Die is er wel als 2016 model onder jouw budget met een benzine motor en 204pk. https://www.autowereld.nl...000-34152772/details.html

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/--EHlJZPjFGT0HxXlmpNi2UQZX8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rJyvS0DPt8GwszWaC6Z4er8.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zelf rij al een tijdje Kia. Nu aan mijn tweede Rio GT. Had hiervoor een Golf 6 en een Astra. Ben Kia fan geworden. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Negakinu op 19-05-2021 12:23 ]

too old, too cold

• pjottum

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Slaapje schreef op woensdag 19 mei 2021 @ 09:55:
[...]

Gister een proefrit gemaakt in een 125pk versie en hij is inderdaad beduidend ruimer geworden! Dit zou zo maar eens de volgende auto kunnen worden. Mijn vriendin vindt het idee van een jongere auto erg aantrekkelijk (wil graag navigeren met Android auto e.d.), dus dat telt ook mee.

Nu ben ik er 1 tegengekomen die voldoet aan onze eisen, maar ik heb hier wel een vraag over. Het gaat om een Focus uit november 2018 met 65k op de teller. Is hier een afleverpakket aan te raden? Want een nieuwe apk is nog niet nodig neem ik aan en ik weet niet of een grote beurt aan te raden is bij zo'n nieuwe auto? Wij kopen tot nu toe steeds auto's die een stuk ouder zijn, dus geen ervaring met redelijk nieuwe auto's.
Sowieso vragen dat ze hem een grote beurt geven en netjes de teller resetten. Maar dat zou ik verwachten, wat je ook voor auto koopt. Maar ik koop nooit oudere auto's dus dat weet ik niet.: D

ping 127.212.23.124

• Slaapje
Zijn we weer! Ik ben nu een aantal auto's tegen gekomen die ik interessant vind, echter is 1 daarvan een BTW auto. Ik snap het voordeel als dit zakelijk wordt aangeschaft, maar als ik hem als particulier aanschaf; moet ik dan nog de BTW betalen, of zit dit wel al in de prijs? Ja dat kan ik dinsdag ook vragen aan de dealer, maar ik kom liever goed beslagen ten ijs.

To dare is to do

Pagina: 1