Mijn Focus 1.8 diesel station uit 2006 en 290k op de teller moet met pensioen. De vervanger is inmiddels voor getekend..
De auto stoot enorm veel roet uit - naar onze schatting twee dode ijsberen per ritje. Sinds twee weken komt daar soms een motorsysteemstoring lampje bij en sinds twee dagen incidenteel afslaan.
Mijn hypothese is een kapotte slang of een vervuilde EGR klep.
De auto is in NL zeer incourant door de wegenbelasting (15% toeslag). Zelfs als hij weer goed rijdt is het nauwelijks economisch te verantwoorden.
Hoe kom ik hier toch enigszins vlot met beperkte moeite en gedoe tegen een redelijke vergoeding vanaf?
Eerdere afgereden auto's verkocht ik gewoon op marktplaats voor de export, maar die waren afaik iets couranter en 100% rijdend.
Opties:
• zelf probleem vinden en eventueel fixen, daarna verkopen
• garage vragen computer uit te lezen en slangen, EGR klep, etc laten checken.
• verkopen aan demontage bedrijf
• gewoon op marktplaats mikken met symptomen en de belellende ondergaan
• de inruil optie ligt niet meer op tafel. De geboden 200 euro kreeg ik ook wel als ik de auto niet achter liet
De auto stoot enorm veel roet uit - naar onze schatting twee dode ijsberen per ritje. Sinds twee weken komt daar soms een motorsysteemstoring lampje bij en sinds twee dagen incidenteel afslaan.
Mijn hypothese is een kapotte slang of een vervuilde EGR klep.
De auto is in NL zeer incourant door de wegenbelasting (15% toeslag). Zelfs als hij weer goed rijdt is het nauwelijks economisch te verantwoorden.
Hoe kom ik hier toch enigszins vlot met beperkte moeite en gedoe tegen een redelijke vergoeding vanaf?
Eerdere afgereden auto's verkocht ik gewoon op marktplaats voor de export, maar die waren afaik iets couranter en 100% rijdend.
Opties:
• zelf probleem vinden en eventueel fixen, daarna verkopen
• garage vragen computer uit te lezen en slangen, EGR klep, etc laten checken.
• verkopen aan demontage bedrijf
• gewoon op marktplaats mikken met symptomen en de belellende ondergaan
• de inruil optie ligt niet meer op tafel. De geboden 200 euro kreeg ik ook wel als ik de auto niet achter liet