Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Aansluiten Quibino flush dimmer op Buva Box Stream

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 20-11 11:52
Hoi allen,
Ik heb het topic van Aansluiten van zwave module (Qubino Dimmer) Buva Boxstream gevolgd en daar lijkt me niet zoveel mis mee. alles aangesloten maar krijg deze dimmer niet gekoppeld.
ik heb gecheckt en op de + - staat 6v terwijl de aansluiting 12 is. geen idee of dat juist is en of ik wat verkeerds doe. ik krijg hem in ieder geval niet in inclusion modus toegevoegd. (dit doe ik overigens in Z-wave JS in Home Assistant)

Ik heb deze aansluiting gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FtlrWWhHJawVQlLEx28cYYXmMaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F9DY2LfkujfJzj9kK0kBNOm0.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door mr3000 op 18-05-2021 19:01 ]

Alle reacties

• mr3000
Ik heb net nog even zitten spelen maar hij werkt wel degelijk als ik de gele draad er af haal schakelt de ventilatie terug naar zijn laagste stand (gelijk aan 0v op de dimmer)

Maar krijg hem in geen mogelijkheid toegevoegd aan mijn home assistant netwerk. daar heb ik al 15 dimmers en motion sensors op zitten inmiddels (wel allemaal fibaro via Conbee controller)

Iemand nog suggesties

Dit is zoals hij nu zit zonder die dimmer output zodat hij op 0v niet de hele dag staat te loeien op behoorlijk wat vermogen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pejqia6J4mXvDbf0uBpLlZ6PTRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/W9c3vvk75w8BAntPGzIQNjMa.png?f=fotoalbum_large

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je de dimmer er niet aan hebt hangen, komt er dan ook maar 6V uit de Buva? Anders lijkt me dat simpelweg te laag voor de dimmer. Waarom het te laag is weet ik dan ook niet...

• mr3000
Septillion schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 19:40:
Als je de dimmer er niet aan hebt hangen, komt er dan ook maar 6V uit de Buva? Anders lijkt me dat simpelweg te laag voor de dimmer. Waarom het te laag is weet ik dan ook niet...
Nee dan is het 12. lijkt wel alsof hij 6v consumed ofzo kan dat?

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:06

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Nee, dat kan niet. Hij zou wel te veel stroom kunnen trekken en dat de box dat niet kan leveren. Komt de polariteit die je meet overeen met de tekening? Niet een keer andersom aangesloten gehad?

Je zou de dimmer eens kunnen testen met een random 12V voeding.

• mr3000
Hmm. ben iets verder. Ik heb nu de A0 niet aangesloten. en nu is hij herkend.
Echter als ik de A0 aansluit kan ik niets krijg ik in home assistant

code:
1
2
2021-05-18T18:27:20.942Z CNTRLR   [Node 018] Timed out while waiting for a response from the node
2021-05-18T18:27:36.116Z CNTRLR   [Node 018] Timed out while waiting for a response from the node

Als ik A0 niet aansluit krijg ik dat niet.

• Aprilinee
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 12-01-2023
Dag mr3000,

ben je er inmiddels uit? (1,5 jaar later)

Voor wie dit later leest en tegen hetzelfde aan loopt is dit misschien een oplossing.

Ik stuur mijn Buva aan met een d1 mini en een pwm naar 0-10V bordje.
Bij mij zorgde de RF printplaat van de Buva ervoor dat er een spanning op de 0-10V ingang stond. (dit is de losse print met antenne die direct boven de 0-10 schroefterminals zit). Hierdoor wilde mijn d1 mini niet opstarten. Na het verwijderen van de RF printplaat werkte alles naar behoren.
Pagina: 1