Videokaart na 8,5 maand stuk, Webwinkel weigert reparatie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didierdw14
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 08-06-2021
Hallo allemaal, nog geen negen maanden nadat ik mijn splinternieuwe build in elkaar heb gezet is de RX 5500 XT ermee gestopt. Na contact met (web)winkel zeggen ze hem niet naar de Fabrikant op te gaan sturen, ondanks dat er 2 jaar Garantie op zit. Ook sturen ze geen vervangend product op, omdat deze uitverkocht is. Ze willen enkel de 200 Euro terugbetalen die ik er in Augustus voor betaald heb. Hier heb ik door de GPU shortage helemaal niks aan, want mijn kaart kost inmiddels boven de 500 Euro. Is er een andere manier om de kaart te laten repareren? Naast voor gamen heb ik mijn PC ook voor mijn school nodig en ik heb geen idee wat ik nu moet doen. Als iemand suggesties heeft hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet, Didierdw14

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:35 . Reden: Naam (web)winkel verwijderd, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CuBras
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 02-10 11:45
Het hangt er vanaf wat er stuk is? Is dit gebruiker schade of schade door een ondeugdelijk product? Waarschijnlijk mag je in je handjes knijpen dat je het bedrag retour krijgt. Aangezien er een groot chip tekort is kan het zijn dat de reparatie zeer lang op zich laat wachten, waardoor ze je maar gelijk je geld teruggeven.

Wat betreft je issue voor school; je moederbord heeft gewoon een HDMI/DVI/VGA aansluiting....

[ Voor 7% gewijzigd door CuBras op 10-05-2021 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
CuBras schreef op maandag 10 mei 2021 @ 19:50:
Het hangt er vanaf wat er stuk is? Is dit gebruiker schade of schade door een ondeugdelijk product? Waarschijnlijk mag je in je handjes knijpen dat je het bedrag retour krijgt. Aangezien er een groot chip tekort is kan het zijn dat de reparatie zeer lang op zich laat wachten, waardoor ze je maar gelijk je geld teruggeven.

Wat betreft je issue voor school; je moederbord heeft gewoon een HDMI/DVI/VGA aansluiting....
Lijkt me geen gebruikersschade, anders zou (web)winkel niet de terugbetaling voorstellen.

Verder heeft niet elke processor een IGPU meer vandaag de dag en dan heb je ineens erg weinig aan je moederbord aansluitingen.

Verder qua garantie: de winkel van aanschaf moet inderdaad kosteloos repareren, dan wel vervangen voor een gelijkwaardig of beter product. Als dit niet lukt kan de koop worden ontbonden waardoor je dus inderdaad je geld terugkrijgt. Soms erg lucrstief, maar in dit geval dus niet.

Wat je nog kan proberen is de fabrikant van de videokaart een support bericht sturen met de vraag of zij vervanging of reparatie faciliteren. Je moet dit echter wel als laatste redmiddel inzetten: je hebt een overeenkomst met (web)winkel en niet met de fabrikant. De fabrikant kàn je helpen uit coulance, maar is nergens toe verplicht. Mocht de fabrikant repareren/vervangen dan is je garantie bij (web)winkel daarna wel waarschijnlijk weg of komt in ieder geval in het geding.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didierdw14
Beste STIN00 en CuBras, bedankt voor jullie reacties.
Asus zelf zegt zelf niks te doen en dat alles via (web)winkel geregeld moet worden. Helaas heeft mijn ryzen 5 3600 geen igpu en zal ik opzoek moeten naar iets anders

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:36 ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:15

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Volgens mij is een verkoper verplicht om schadeloos te herstellen binnen garantietermijn, tenzij dit niet mogelijk is. Dan volgt een teruggave van het aankoopbedrag.

Volgens mij heeft (web)winkel op dit moment de mogelijkheid niet om een vervangend exemplaar te sturen. Met de huidige markt kun je zo een half tot een heel jaar zonder deze kaart zitten.

Geld terug, zou dan een logische vervolgstap zijn. :)

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:36 ]

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didierdw14
Dan lijkt geld terug de enige optie dus, erg Jammer maar het is dan niet anders. Zonde dat ie het zo snel begaf, heeft aardig wat uurtjes vakkenvullen gekost.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Weet niet wat de status van de AMD APU 5000 serie is, want anders zou dat een zeer mooie oplossing zijn. Zal geen beest voor gamen zijn, maar zorgt er in ieder geval voor dat je systeem weer werkt en geeft je de tijd om te wachten tot de GPU prijzen over een 1,5 jaar weer normaal zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• H.Boss
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:14

H.Boss

Hugo Boss

Anders tijdelijk een GT1030 in je PC? Dan kun je in ieder geval vooruit tot de videokaartmarkt stabiliseert.

Kost je een 100 euro nieuw en zijn goed verkrijgbaar.

pricewatch: Asus GT1030-2G-BRK

"Would you prefer my normal method of conflict resolution?" - Dexter Morgan-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 17:05

LankHoar

Langharig tuig

@didierdw14 waarom willen ze deze kaart niet opsturen naar Asus? Hoe kunnen zij nu al beoordelen dat deze kaar niet te repareren valt? Ze hebben helemaal geen recht om te ontbinden op dit punt. Laat Asus eerst maar eens beoordelen of repareren echt niet kan.

(web)winkel wil er mooi makkelijk afkomen, maar zou dat niet zomaar toe laten.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:36 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

H.Boss schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 00:05:
Anders tijdelijk een GT1030 in je PC? Dan kun je in ieder geval vooruit tot de videokaartmarkt stabiliseert.

Kost je een 100 euro nieuw en zijn goed verkrijgbaar.

pricewatch: Asus GT1030-2G-BRK
Steek dan een 2ehandsje van 2 tientjes in je PC, net zo goed als een GT1030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionios
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 04-10 09:10
@didierdw14

Ik heb soortgelijke topics voorbij zien komen waarin aangegeven wordt dat je recht zou hebben op reparatie of een vergelijkbaar vervangend product.

Maar aangezien de webshop zal het een gevecht kunnen worden van de lange adem. Wat ik daarin een paar keer heb gezien is dat het ECC mogelijk kan helpen.

Andere topic:
RMA afhandeling videokaart

Voor de korte termijn oplossing zou ik naar de opties kijken hierboven.

[ Voor 7% gewijzigd door Aionios op 11-05-2021 09:15 . Reden: Kleine toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:09

Blokker_1999

Full steam ahead

LankHoar schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 09:05:
@didierdw14 waarom willen ze deze kaart niet opsturen naar Asus? Hoe kunnen zij nu al beoordelen dat deze kaar niet te repareren valt? Ze hebben helemaal geen recht om te ontbinden op dit punt. Laat Asus eerst maar eens beoordelen of repareren echt niet kan.

(web)winkel wil er mooi makkelijk afkomen, maar zou dat niet zomaar toe laten.
Daar zijn zij niet toe verplicht net zoals Asus niet verplicht is de kaart ter reparatie aan te nemen. (web)winkel en Asus hebben een zakelijke overeenkomst waarbij geen recht op garantie van toepassing is. (web)winkel heeft enkele verplichtingen tegenover de consument maar daar red je het niet mee.

[ Voor 4% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:36 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lumics
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:16
Wellicht is het een kwestie van overmacht. Immers de oplossing die jij wil, een nieuwe kaart is niet mogelijk want die is er niet. Op deze manier proberen ze je tegemoet te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yankovic
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:38
Michael Knight schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:49:
Volgens mij heeft (web)winkel op dit moment de mogelijkheid niet om een vervangend exemplaar te sturen. Met de huidige markt kun je zo een half tot een heel jaar zonder deze kaart zitten.

Geld terug, zou dan een logische vervolgstap zijn. :)
Komen er met een chiptekort niet alsnog (extreem) lage aantallen bij (web)winkel binnen? Dat ze deze liever eerst uitdelen aan mensen die er veel meer voor betalen snap ik. Maar in theorie zouden ze een reparatie wel sneller moeten kunnen verzorgen toch?

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
Yankovic schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 11:55:
[...]

Komen er met een chiptekort niet alsnog (extreem) lage aantallen bij (web)winkel binnen? Dat ze deze liever eerst uitdelen aan mensen die er veel meer voor betalen snap ik. Maar in theorie zouden ze een reparatie wel sneller moeten kunnen verzorgen toch?
Dit is uitgaande van modellen die nog in productie zijn. De GPU in kwestie lijkt echter niet meer geproduceerd te worden (RX 5500 XT).
(web)winkel zou dan uit coulance een vergelijkbare of betere GPU kunnen aanbieden, maar zo gek zijn ze daar nu ook weer niet. Het geld terug is, hoe erg het ook is, dan toch echt de beste optie op dit moment.

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 12:49
Neem gewoon contact op met Asus RMA. Ik heb echt uitstekende ervaringen met ze.. Ze geven 3 jaar garantie op je hardware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thetrueman2
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 04-10 21:35
@AvWijk Dat heeft TS al gedaan. Zie onder.
didierdw14 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:44:
Asus zelf zegt zelf niks te doen en dat alles via (web)winkel geregeld moet worden. Helaas heeft mijn ryzen 5 3600 geen igpu en zal ik opzoek moeten naar iets anders
Met welke Asus entiteit heb je contact opgenomen? (Asus NL?) Ik heb ook goede ervaringen met ze, maar wellicht is dat in deze tijden van extreme vraag veranderd..

[ Voor 2% gewijzigd door Yorinn op 11-05-2021 14:37 ]

I can tell by your lack of interest that I was kidding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvWijk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-10 12:49
thetrueman2 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 13:31:
@AvWijk Dat heeft TS al gedaan. Zie onder.

[...]

Met welke Asus entiteit heb je contact opgenomen? (Asus NL?) Ik heb ook goede ervaringen met ze, maar wellicht is dat in deze tijden van extreme vraag veranderd..
Eerste hit in google. Voor meerdere soorten apparaten prima afgehandeld..
https://rma.asus-europe.eu/nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

eL_Jay schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 10:06:
[...]

Het heeft je dus al die maandjes niets gekost als je je aankoop bedrag terugkrijgt.
Ik hoop niet dat je school in een economische richting is :+
Alleen is de waarde van die 200 euro op gebied van grafische performance wel keihard gedaald. Je euro's van een paar maanden terug zijn niet meer evenveel waard als nu.

(Ik hoop niet dat jij nog nooit van de concepten inflatie en discounting hebt gehoord als je iemand anders de maat probeert te nemen ;) Grote bedrijven doen er alles voor om betalingen zo lang mogelijk uit te stellen, en zelf het geld zo snel mogelijk binnen te hebben. )

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:24
@Jeroenneman Normaliter - de grafische kaarten is een uitzondering - werkt het ook andersom he ;) Dan krijg je je aankoopbedrag terug, terwijl het aangekochte product (bijvoorbeeld een dikke 65 inch tv) allang zijn waarde heeft verloren ;)

ASUS kun je proberen, maar je komt waarschijnlijk van een koude kermis thuis. Ik spreek uit ervaring, omdat ik mijn RTX 2070 Super 8GB wilde retourneren wegens slechte performance en ASUS lachte mij net niet uit. ''Meneer wij kunnen dit niet repareren/swappen, want de onderdelen zijn er gewoon niet'.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Geld terug is inderdaad rechtmatig.

Blijkbaar mag je na 6 maanden ook gedeeltelijk je geld terugkrijgen, dus hoe zuur het ook is mag je denk ik blij zijn met voorgestelde 'oplossing'.

https://europa.eu/youreur...s/index_nl.htm#shortcut-2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Laatst online: 09:31
Mag je ook meer geld terugkrijgen als het product meer waard is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 13:24
@Beavbusi Natuurlijk niet. Normaliter wordt je tv van 1200 euro minder waard (bijvoorbeeld 500 euro) en krijg je juist meer terug, namelijk 1200 ;)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43
Beavbusi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:15:
Alles mag maar je hebt er geen recht op.

Dit is echt een gevalletje pech hebben. In de regel worden consumentenproducten niet veel meer waard na aankoop. Je hebt recht op naleving van de overeenkomst, en als dat niet kan/lukt op ontbinding en je geld terug, meer niet.

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beavbusi
  • Laatst online: 09:31
Dit zijn regels die geen rekening met schaarste houden en met het meer waard worden van elektronica, wat eigenlijk nooit gebeurd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Beavbusi schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:15:
Wat er in feite gebeurt is dat de aankoop ontbonden wordt. Het is dus niet zozeer "geld terug krijgen" alswel "Er is nooit een overeenkomst geweest dus heb je betaald voor wat je niet gekregen hebt".

Dus nee, er is niet zoiets als "meer waard geworden". Er is alleen een "Ik heb hier nog geld van je liggen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:11
Het ontbinden van de koopovereenkomst mag niet zomaar door de verkoper als oplossing ingevoerd worden. De klant zal hier dan zelf akkoord mee moeten gaan
https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is

Je kan, zo lijkt het, wel nog vereisen dat het product gerepareerd of vervangen wordt voor een gelijkwaardig exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Waar zie jij staan dat men moet vervangen door een gelijkwaardig exemplaar? Ik quote even schaamteloos vanaf de rijksoverheid site :
De wettelijke garantie betekent dat u altijd recht heeft op een goed product. Als een product niet deugt, heeft u recht op gratis reparatie, een nieuw product of teruggave van uw geld. Er is geen wettelijke garantietermijn in Nederland. Dit is omdat het ene product langer mee gaat dan het andere.
Zoals ik het lees, mag men repareren, vervangen door een nieuw exemplaar of crediteren.

[ Voor 9% gewijzigd door stylezzz op 11-05-2021 14:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Ik heb de naam van de webwinkel uit een aantal reacties, de TS en de titel verwijderd. Deze mag achterwege blijven in discussies rondom (lopende) geschillen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:11
stylezzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:35:
Waar zie jij staan dat men moet vervangen door een gelijkwaardig exemplaar? Ik quote even schaamteloos vanaf de rijksoverheid site :

[...]

Zoals ik het lees, mag men repareren, vervangen door een nieuw exemplaar of crediteren.
De koper heeft recht op een deugdelijk product, reparatie of teruggave van geld. Je mag als koper dus zeker akkoord gaan met het aangeboden voorstel om te ontbinden, echter mag de verkoper je niet dwingen hier mee akkoord te gaan. In meeste gevallen is het in het voordeel van de consument om te ontbinden, alleen in dit geval niet, zeker gezien de verkoper weigert om maar te kijken naar de mogelijkheid van reparatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-10 22:27

Croga

The Unreasonable Man

Aragnut schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:29:
Het ontbinden van de koopovereenkomst mag niet zomaar door de verkoper als oplossing ingevoerd worden. De klant zal hier dan zelf akkoord mee moeten gaan
https://www.rijksoverheid...heb-aangeschaft-defect-is

Je kan, zo lijkt het, wel nog vereisen dat het product gerepareerd of vervangen wordt voor een gelijkwaardig exemplaar.
Even kijken....
- De verkoper is niet in staat te repareren. De producent weigert te repareren. Reparatie is daarmee geen optie.
- Er is een wereldwijd tekort aan dit soort kaarten. Vervanging kan dus best een paar maanden gaan duren
- Geld terug is nu, direct.

Dejuro gezien heb je gelijk. Praktisch gesproken heeft ook de verkoper niet echt een zinnig alternatief beschikbaar. Moet je dan op je strepen gaan staan en wellicht een paar maanden wachten? Of moet je dan pragmatisch zijn en gewoon accepteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Interessant, want wat als de verkoper een afspraak heeft met de fabrikant dat deze een x % korting krijgt als ze geen RMA opsturen? Reparatie is dan volgens afspraak niet van toepassing, dus blijft creditering over.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
stylezzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 15:52:
Interessant, want wat als de verkoper een afspraak heeft met de fabrikant dat deze een x % korting krijgt als ze geen RMA opsturen? Reparatie is dan volgens afspraak niet van toepassing, dus blijft creditering over.....
Welke afspreken winkel en fabrikant hebben is een zorg voor de ondernemer en niet de consument. Als krijgt de verkoper 0 euro voor een rtx-3090 van Asus bij RMA. Dat is zijn probleem niet die van consument. Nu weet ik niet of er nog rx 5500 gemaakt worden zodat dan kan je ook de optie bieden. Om te wachten. Maar geld terug is zo lekker makkelijk en goedkoop voor ze. En er zijn meer plekken waar je ze kan laten repareren(of mogelijkheid tot)

Maar TS kan een schadevergoeding krijgen als hij een rx 5500 xt kan vinden van ongeveer 9m oud. En redelijk houd. (Dus niet ineens 2000 euro gaat besteden aan een rx-5500 XT). Dit is immers de schade die TS heeft gelopen doordat de winkel zijn verplichting niet na kan/wil komen.

[ Voor 3% gewijzigd door loki504 op 11-05-2021 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
loki504 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:13:
[...]

Welke afspreken winkel en fabrikant hebben is een zorg voor de ondernemer en niet de consument. Als krijgt de verkoper 0 euro voor een rtx-3090 van Asus bij RMA. Dat is zijn probleem niet die van consument. Nu weet ik niet of er nog rx 5500 gemaakt worden zodat dan kan je ook de optie bieden. Om te wachten. Maar geld terug is zo lekker makkelijk en goedkoop voor ze. En er zijn meer plekken waar je ze kan laten repareren(of mogelijkheid tot)

Maar TS kan een schadevergoeding krijgen als hij een rx 5500 xt kan vinden van ongeveer 9m oud. En redelijk houd. (Dus niet ineens 2000 euro gaat besteden aan een rx-5500 XT). Dit is immers de schade die TS heeft gelopen doordat de winkel zijn verplichting niet na kan/wil komen.
Dat is het excuus ook helemaal niet, echter een goede mogelijkheid waarom dat reparatie door de fabrikant als onmogelijk word gesteld door de verkoper. Om nou de videokaart maar te laten repareren door elektrotokkietokkie is ook weer wat vergaand.... Ik ken tenminste geen centra die gecertificeerd zijn om videokaarten te repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:23:
[...]

Dat is het excuus ook helemaal niet, echter een goede mogelijkheid waarom dat reparatie door de fabrikant als onmogelijk word gesteld door de verkoper. Om nou de videokaart maar te laten repareren door elektrotokkietokkie is ook weer wat vergaand.... Ik ken tenminste geen centra die gecertificeerd zijn om videokaarten te repareren.
Hangt er helemaal vanaf wat er mis mee is. Er kwam laatst een voorbij waarbij de fans nooit gedraaid hebben. Grote kans dat dit met een vervangende koelbloek gewoon weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
En waar kun je een los nieuw koelblok kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:28:
En waar kun je een los nieuw koelblok kopen?
https://nl.grandado.com/p...eokaart-koeler-fan(genoeg resellers te vinden op AliExpress en sort gelijken. En andere optie zou

https://www.megekko.nl/product/0/33/NZXT-Kraken-G12-White? En radiatortje zijn. Maar op het moment dat je winkel moet laten denken buiten hun boekje is het gewoon drama terwijl er vaak genoeg wel oplossing zijn. Maar die kosten moeite en daar doen winkels vandaag de dag niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Lol... Ik denk niet dat iemand garantie op een dergelijke combinatie gaat geven. Dat een hobbyist dit als leuke oplossing ziet wil niet zeggen dat dit door een gecertificeerde reparateur geaccepteerd gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:53:
Lol... Ik denk niet dat iemand garantie op een dergelijke combinatie gaat geven. Dat een hobbyist dit als leuke oplossing ziet wil niet zeggen dat dit door een gecertificeerde reparateur geaccepteerd gaat worden.
Waarom niet? Als daarmee je videokaart weer enkele maanden volhoud zodat je daarna gewoon over kan gaan op vervangen dan wel ontbinden zodat de consument er weer een vergelijkbaar iets van kan kopen is het prima. Het gaat juist om even buiten het boekje denken. En een eventuele Leenkaart is ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33
loki504 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 16:51:
[...]
https://www.megekko.nl/product/0/33/NZXT-Kraken-G12-White? En radiatortje zijn. Maar op het moment dat je winkel moet laten denken buiten hun boekje is het gewoon drama terwijl er vaak genoeg wel oplossing zijn. Maar die kosten moeite en daar doen winkels vandaag de dag niet aan.
Tja, daar zullen twee dingen mee zijn:
  1. Het model van Amazon is Massa = Kassa, volgens mij zijn ze er geheel niet op ingesteld om zelf iets te fixen.
  2. Vanuit de overeenkomsten met de fabrikanten zal ook vastgesteld zijn wat ze wel en niet mogen uitvoeren/welke certificering ze daarvoor moeten hebben. Als partners zelf Aliexpress/random dingen op een ASUS kaart schroeven, er ontstaat kortsluiting (worst-case) en het huis brandt af dan straalt dat slecht af op ASUS en wie is er verantwoordelijk? Klinkt niet echt als iets voor grote corporate organisaties...
Denk als je zoiets wil/verwacht qua service je naar een lokale computer speciaalzaak zou moeten gaan. Maarja, de meeste daarvan zijn failliet omdat we prijs toch iets belangrijker vonden dan goede service toen we bij Amazon bestelde :+

Over het algemeen is geld terug een hele fijn optie. Heb je een hele tijd gratis iets kunnen gebruiken en vaak beter dan ellelange RMA processen met wisselend resultaat (ik heb het geluk dat dingen vaak slechter terugkomen dan ze heen gingen :+ ). In dit geval is het ongelukkig, maar ik weet niet of we dat de verkoper gezien de situatie echt kunnen aanrekenen.

[ Voor 23% gewijzigd door Rctworld op 11-05-2021 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Rctworld schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Tja, daar zullen twee dingen mee zijn:
  1. Het model van Amazon is Massa = Kassa, volgens mij zijn ze er geheel niet op ingesteld om zelf iets te fixen.
  2. Vanuit de overeenkomsten met de fabrikanten zal ook vastgesteld zijn wat ze wel en niet mogen uitvoeren/welke certificering ze daarvoor moeten hebben. Als partners zelf Aliexpress dingen op een ASUS kaart schroeven, er ontstaat kortsluiting (worst-case) en het huis brandt af dan straalt dat slecht af op ASUS en wie is er verantwoordelijk? Klinkt niet echt als iets voor grote corporate organisaties...
Als we kijken naar NZXT en hun laksheid en hoe lang die dingen nog te koop waren. Dan vinden de meeste winkels het wel prima. En wat partners met Asus afspreken is natuurlijk niet het probleem van de consument. Dat is wel iets wat ze je laten denken. En er is niets mis met AliExpress dingen. Het komt immers allemaal uit China. Je moet alleen weten wat je haalt. Maar 2 88mm fans er op plakken kan elke persoon met 2 handen.

En ik durf te wedden dat Asus een hele lading GPU koelblokken heeft liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 11-05-2021 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavoknol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-05-2024
didierdw14 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 21:58:
Dan lijkt geld terug de enige optie dus, erg Jammer maar het is dan niet anders. Zonde dat ie het zo snel begaf, heeft aardig wat uurtjes vakkenvullen gekost.
Je krijgt het gold toch nog terug dus het kost je uiteindelijk niet echt iets. Ik zou als alternatief op v&a kijken of je een 1060 6gb kan krijgen voor 200-250 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
loki504 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 17:00:
[...]

Waarom niet? Als daarmee je videokaart weer enkele maanden volhoud zodat je daarna gewoon over kan gaan op vervangen dan wel ontbinden zodat de consument er weer een vergelijkbaar iets van kan kopen is het prima. Het gaat juist om even buiten het boekje denken. En een eventuele Leenkaart is ook nog een optie.
Uhmmm ok. Dus als jouw iphone kapot gaat, mag elektrotokkietokkie er tijdelijk een aliexpress schermpje in zetten? Allemaal weinig realistisch vrees ik.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:53
Vaak kan de videokaart repareren wel maar dan zit je zeker minimaal 1 maand zonder videokaart is dat wat je wil?

Vaak bied de webwinkel deze optie niet om dat soort gezeik te voorkomen.

De webshop bied je de optie geld terug en voldoen aan de wet je kan geen zaken eisen van ze, ze komen netjes hun plichten na.

[ Voor 25% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2021 18:12 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15:00
mr_evil08 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:10:
Vaak kan de videokaart repareren wel maar dan zit je zeker minimaal 1 maand zonder videokaart is dat wat je wil?

Vaak bied de webwinkel deze optie niet om dat soort gezeik te voorkomen.

De webshop bied je de optie geld terug en voldoen aan de wet je kan geen zaken eisen.
Beter een maand, dan een half jaar op een wachtlijst en x aantal 100eu meer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bavoknol
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 02-05-2024
stylezzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:08:
[...]

Uhmmm ok. Dus als jouw iphone kapot gaat, mag elektrotokkietokkie er tijdelijk een aliexpress schermpje in zetten? Allemaal weinig realistisch vrees ik.....
Als een gpu het al een aantal jaar doet is de kans klein dat hij stuk gaat in de komende 2 jaar en een 1060 6gb is qua fps basically een 5500XT dus je zal niet veel merken.

Dus ja, als het scherm van goede kwaliteit is en de reparatie van redelijke gelijke is: sure, als dat mijn enige economische optie is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
torretje2012 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:12:
[...]

Beter een maand, dan een half jaar op een wachtlijst en x aantal 100eu meer betalen?
Klinkt flauw maar vaak willen ze dat niet omdat de klant dan toch weer op forums gaat lopen spammen en slechte reviews plaatsen over trage reparatietijden ondanks het is afgesproken.

Ze kiezen dus voor safe en dat is geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
stylezzz schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:08:
[...]

Als dat betekent dat ik niet het 10 voudigen hoef te betalen ja. En als alles rustiger is kunnen we veder kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
mr_evil08 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:15:
[...]

Klinkt flauw maar vaak willen ze dat niet omdat de klant dan toch weer op forums gaat lopen spammen en slechte reviews plaatsen over trage reparatietijden ondanks het is afgesproken.

Ze kiezen dus voor safe en dat is geld terug.
Dus omdat je bang bent voor forum praat en slechte review leg je de wet maar even naast je neer? Als ze het netjes wilden doen. Gaven ze TS een Leen kaart voor die maand. Probleem opgelost. Maar dat kost geld. En dit levert geld op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
loki504 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:18:
[...]

Dus omdat je bang bent voor forum praat en slechte review leg je de wet maar even naast je neer? Als ze het netjes wilden doen. Gaven ze TS een Leen kaart voor die maand. Probleem opgelost. Maar dat kost geld. En dit levert geld op.
Nogmaals ze voldoen uitstekend aan de wet het overeengekomen bedrag wordt terug gestort oftewel de koop ontbinden, het komt nu over dat TS een slaatje uit wil slaan wat je niet kan verwachten van een webshop.

Als ze dat doen is het puur uit coulance maar wetterlijk zijn ze dat zeker niet verplicht, een webshop wil gewoon de zaak zo snel mogelijk afhandelen en deze optie bied het minste gezeik.

Je kan de zaak ook omdraaien wat als de kaart in waarde was gedaald mag de webshop dan ook even geld terugvorderen zodra de vervangende kaart er is omdat de nieuwe kaart goedkoper is ? NEE want dan ga je ook op je achterpoten staan.

[ Voor 27% gewijzigd door mr_evil08 op 11-05-2021 18:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
mr_evil08 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:24:
[...]

Nogmaals ze voldoen uitstekend aan de wet het overeengekomen bedrag wordt terug gestort oftewel de koop ontbinden, het komt nu over dat TS een slaatje uit wil slaan wat je niet kan verwachten van een webshop.

Als ze dat doen is het puur uit coulance maar wetterlijk zijn ze dat zeker niet verplicht, een webshop wil gewoon de zaak zo snel mogelijk afhandelen en deze optie bied het minste gezeik.
Nee want ze mogen niet uit eigen beweging ontbinden.
Ten 2de kan TS wel degelijk een schadevergoeding krijgen. Staat ook gewoon in de wet. Dus heeft niets met een slaatje er uit willen slaan. Want als webshop een conform product geleverd had TS nog steeds een GPU. Nu niet en met het geld van de shop kan hij ook niet een nieuwe kopen.

https://lawyrup.nl/burger...il/schadevergoeding-koop/

En als de kaart goedkoper is geworden heeft hooguit de ondernemer schade. Maar dat noemen we ondernemersrisico. Maar dan zijn ze vaak heel snel met vervangen voor een gelijk product.

[ Voor 13% gewijzigd door loki504 op 11-05-2021 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
loki504 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:31:
[...]

Nee want ze mogen niet uit eigen beweging ontbinden.
Ten 2de kan TS wel degelijk een schadevergoeding krijgen. Staat ook gewoon in de wet. Dus heeft niets met een slaatje er uit willen slaan. Want als webshop een conform product geleverd had TS nog steeds een GPU. Nu niet en met het geld van de shop kan hij ook niet een nieuwe kopen.

https://lawyrup.nl/burger...il/schadevergoeding-koop/
Het gaat hier niet om "dekkingskoop".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
mr_evil08 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:39:
[...]

Het gaat hier niet om "dekkingskoop".
https://iotjuristen.com/t...ding-bij-non-conformiteit deze dan ook goed.

https://maxius.nl/burgerl...-7/boek7/titel1/afdeling7

[ Voor 12% gewijzigd door loki504 op 11-05-2021 18:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prutsertje13
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 10:00
Wie weet kiest de winkel ervoor jou 200 euro uit te betalen om alsnog de kaart naar de fabrikant te sturen voor garantie. Om de gerepareerde/vervangen kaart daarna voor 500 te verkopen..... Is een makkelijke manier om 300 euro te verdienen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Laatst online: 07-01-2024
Croga schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 14:27:
[...]

Wat er in feite gebeurt is dat de aankoop ontbonden wordt. Het is dus niet zozeer "geld terug krijgen" alswel "Er is nooit een overeenkomst geweest dus heb je betaald voor wat je niet gekregen hebt".
Wat je omschrijft is de vernietiging van een overeenkomst. Ontbinding van de overeenkomst werkt anders.
mr_evil08 schreef op dinsdag 11 mei 2021 @ 18:10:
De webshop bied je de optie geld terug en voldoen aan de wet je kan geen zaken eisen van ze, ze komen netjes hun plichten na.
Artikel 7:21 lid 1 BW

Beantwoordt het afgeleverde niet aan de overeenkomst, dan kan de koper eisen:
a. aflevering van het ontbrekende;
b. herstel van de afgeleverde zaak, mits de verkoper hieraan redelijkerwijs kan voldoen;
c. vervanging van de afgeleverde zaak, [...]

*knip* Dat kan je ook op een andere manier verwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 12-05-2021 10:44 ]

Pagina: 1