Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-11 12:02
Niet zeker of dit de meest logische plek is voor de vraag, maar aangezien het gaat om een HA configuratie beter dan een heel eigen topic.

Ik merk dat is wat issues heb met mijn aansluiting in een 7cm diepe inbouwdoos.
Het gaat om een schakelaar met Fibaro dimmer 2 + bypass. Vooral het super stugge draad ivm de lasklemmen is een drama om in de doos te proppen.

Is er niet soepeler draad ergens te vinden. Bij mij weten mag je zo'n schakelaar (bruin, blauw draad) niet met 1.5mm (soepeler) draad bedragen.. Benieuwd naar jullie approach in deze.

Afgesplitst van Home Assistant: Open source Python3 home automation - deel 4

[ Voor 9% gewijzigd door Septillion op 10-05-2021 19:01 ]

• martinvdm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:24

martinvdm

Martinvdm = TechJunky.nl

mr3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:47:
Niet zeker of dit de meest logische plek is voor de vraag, maar aangezien het gaat om een HA configuratie beter dan een heel eigen topic.

Het gaat om een schakelaar met Fibaro dimmer 2 + bypass. Vooral het super stugge draad ivm de lasklemmen is een drama om in de doos te proppen.

Is er niet soepeler draad ergens te vinden. Bij mij weten mag je zo'n schakelaar (bruin, blauw draad) niet met 1.5mm (soepeler) draad bedragen.. Benieuwd naar jullie approach in deze.
Niet dat ik weet, maar eigenlijk is je doos gewoonweg te ondiep. Ik heb ook zoiets en heb de Fibaro in de plafond doos gedaan ivm de schakelaar. Ruimte zat.

He who laughs last thinks slowest! | ▶️ Youtube | 🌐 TechJunky.nl | ☀️ 3000Wp PV | Ford Explorer EV Ext

• Repsect
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22-11 13:36
mr3000 schreef op zondag 9 mei 2021 @ 19:47:

Een 7 cm diepe inbouwdoos is nogal diep, dus daar zou de dimmer makkelijk moeten passen. Ik heb ze in 5 cm diepe inbouwdozen zitten en dat past (wel krap, maar het past). Ik heb wel de schakelaars met een vrij dikke soepele draad geschikt voor 230 VAC aangesloten. Dan kan je de dimmer mooi in de doos proppen en dan de schakelaar met de soepele draad er wat makkelijker opzetten.

De bypass hoort niet in de inbouwdoos, maar moet paralel bij de lamp gemonteerd worden. Dan zal je aardig wat ruimte winnen ook in de inbouwdoos.

Signature

• mr3000
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-11 12:02
Repsect schreef op maandag 10 mei 2021 @ 08:52:
[...]

Een 7 cm diepe inbouwdoos is nogal diep, dus daar zou de dimmer makkelijk moeten passen. Ik heb ze in 5 cm diepe inbouwdozen zitten en dat past (wel krap, maar het past). Ik heb wel de schakelaars met een vrij dikke soepele draad geschikt voor 230 VAC aangesloten. Dan kan je de dimmer mooi in de doos proppen en dan de schakelaar met de soepele draad er wat makkelijker opzetten.

De bypass hoort niet in de inbouwdoos, maar moet paralel bij de lamp gemonteerd worden. Dan zal je aardig wat ruimte winnen ook in de inbouwdoos.
Is ook nog een optie. Het is met namen de hoeveelheid stug draad + lasklemmen. is er geen soepeler draad te krijgen. welke wel 230v goed is. Dit is zo rete stug het zou passen als het draad wat meer mee zou werken ;-) maakt mijn leven op andere schakelaars een stuk fijner haha.