Ik word online vals beschuldigd

Pagina: 1
Acties:
  • 837 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
Goedemiddag Tweakers,

Allereerst hoop ik dat ik de goede plek heb gevonden om mijn vraag te stellen, zo niet is het geen probleem als deze topic wordt verplaatst.

Ik heb eind 2019 een hele slechte ervaring gehad met een recruiter/detacheerder uit *snip*, genaamd *snip* Ondanks dat mijn werkgever destijds een klant was van *snip* hebben ze niet geschroomd om mij te proberen daar weg te krijgen en elders te detacheren, enkel voor het financiele eigengewin uiteraard. Dit gebeurde met heel veel onwaarheden en valse beloftes. Dit is helaas niet bij een eenmalige actie gebleven, maar dit is vijfmaal geprobeerd (!).

Toen ik dit vertelde tegen mijn werkgever waren zij net als ik hier niet bepaald enthousiast over. Ik heb toen besloten om dit ongenoegen te delen met de wereld door middel van een (negatieve) recensie op Google Maps.

Vervolgens heb ik een tijd niets gehoord. Ondertussen bleek dat zij nog meer mensen onprettig hadden benaderd en dat er meer negatieve recensies waren verschenen. Slimme jongens die ingenieurs die het waren hebben ze maar ten onrechte aangenomen dat die ook allemaal van mij afkomstig waren. Dit inclusief recensies van ver voordat ze mij hadden gecontacteerd en ik geen idee had van het bestaan van dit bedrijf.

Ondertussen hebben ze mij meermaals gebeld, e-mails gestuurd met dezelfde manipulatieve trucjes die ik reeds van ze kende ("wij hebben aangifte gedaan en de politie heeft bevestigd dat jij erachter zit", al was een belletje naar de politie ruimschoots voldoende om deze uitspraak volledig te ontkrachten) en ze hebben zelfs meermaals mijn vrouw lastig gevallen op haar werk.

De situatie is zelfs zo ver ge-escaleerd dat ze zijn begonnen met serieuze laster over mij online te verspreiden. Als hoogtepunt heb ik een dagvaarding van ze ontvangen en heb ik me moeten verantwoorden voor een rechter. Gelukkig hadden deze beste mannen de verdediging voor mij erg gemakkelijk gemaakt, in de dagvaarding hadden ze diverse e-mails van Google geplaats waarin Google noemt dat er niet één persoon voor verantwoordelijk is.

De uitspraak van de rechter was uiteindelijk dat ik mijn recensie weg moest halen en *snip* moest de laster weghalen. Verder was er finale kwijting afgesproken en zou het klaar moeten zijn. Nu heeft *snip* de echte laster weggehaald, maar dit is in plaats daarvan vervangen voor diverse valse beschuldigingen. Zie hiervoor ook de bedrijfspagina: *snip*

Afgelopen vrijdag heeft de advocaat van *snip* mij dan ook laten weten dat "zijn cliënten hun verplichtingen opschorten". Niet heel netjes lijkt mij, zeker niet aangezien ik zoals afgesproken mijn negatieve doch eerlijke recensie heb weggehaald.

Is er iemand die enig idee heeft hoe ik in contact kan komen met Google o.i.d. om dit netjes af te sluiten zonder opnieuw naar de rechtbank te hoeven?

[ Voor 3% gewijzigd door RobIII op 09-05-2021 22:23 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:27
Heb je zelf geen advocaat in de arm genomen en/of aangifte gedaan bij de politie? Want dit lijkt me niet iets wat je in je eentje moet proberen op te lossen.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenRos
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20-07-2021
Ik heb aangifte proberen te doen, maar de politie had op dat moment bedacht dat ik dan als verdachte gehoord zou moeten worden omdat de wederpartij eerder aangifte had gedaan. Omdat de juridische stappen toen al waren genomen is er geen aangifte opgenomen maar enkel een melding.

Voor de zitting had ik inderdaad een advocaat in arm genomen, maar dat zijn nogal dure grapjes dus een nieuwe zitting zou ik graag willen voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
JeroenRos schreef op zondag 9 mei 2021 @ 16:24:
Allereerst hoop ik dat ik de goede plek heb gevonden om mijn vraag te stellen, zo niet is het geen probleem als deze topic wordt verplaatst.
Ja want dit heeft alleszins iets te maken met Internetmarketing 8)7
Misschien moet je de Wat hoort hier wel en Wat hoort hier niet eens doornemen.

Ik zou je topic verplaatst hebben naar een forum waar 't beter past, maar 't lijkt erop dat je hier ook gewoon nog even wil doorgaan met steggelen en moddergooien en ik denk dat we dat eens mooi niet gaan faciliteren hier.

[ Voor 36% gewijzigd door RobIII op 09-05-2021 22:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.