Vraag over laden BMW 330e

Pagina: 1
Acties:
  • 2.963 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22-05 09:55
Ik wil mijn BMW 330e laden aan mijn buitenstopcontact op maximaal vermogen. Nu kan de standaard meegeleverde laadkabel volgens mij 10A aan, klopt dit? Ik zal in de BMW hem dan op 10A laden zetten. In de avonduren moet deze groep dat makkelijk aan kunnen (3x 25A 3-fase stroom) toch?
Mijn 2e vraag: in de BMW plug-in hybrid brochure staat dat men niet deze laadkabel op een (bouw-buiten)verlengsnoer mag doorlussen, echter diegene die mijn BMW afleverde zei van wel... wie moet ik geloven? Moet toch kunnen lijkt me met een IP44 verlengsnoer? Zo ja, welke raden jullie mij aan? Kan dit gewoon met bv.: https://www.karwei.nl/ass...r-ip44-10-meter/p/B545839 ?

WP: PUHZ-SHW112YAA + EHSC-VM2D en PV: 8355 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:57
10A zou prima moeten kunnen met een standaard wandcontactdoos, mits je de achterliggende installatie kent/vertrouwd.
Dit kan natuurlijk niet op dezelfde groep uit de schuur als je in de avond bedenkt ook nog even patat te gaan bakken, of de ouderwetse wasmachine of droger aanzetten die misschien niet op een eigen groep zitten.

Verlengsnoer toepassen kan prima. Probeer een verlengsnoer te vinden MET randaarde en 3x2,5mm2 dan komt het helemaal goed :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-J
Dank voor uw antwoord. Wellicht een domme vraag, maar kan ik mijn 330e phev auto ook laden aan 3fase 11 of 22 kW laadpalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:06
A-J schreef op zaterdag 8 mei 2021 @ 22:06:
Ik wil mijn BMW 330e laden aan mijn buitenstopcontact op maximaal vermogen. Nu kan de standaard meegeleverde laadkabel volgens mij 10A aan, klopt dit? Ik zal in de BMW hem dan op 10A laden zetten. In de avonduren moet deze groep dat makkelijk aan kunnen (3x 25A 3-fase stroom) toch?
Mijn 2e vraag: in de BMW plug-in hybrid brochure staat dat men niet deze laadkabel op een (bouw-buiten)verlengsnoer mag doorlussen, echter diegene die mijn BMW afleverde zei van wel... wie moet ik geloven? Moet toch kunnen lijkt me met een IP44 verlengsnoer? Zo ja, welke raden jullie mij aan? Kan dit gewoon met bv.: https://www.karwei.nl/ass...r-ip44-10-meter/p/B545839 ?
Met 10A moet het wel kunnen mits je een goede WCD hebt. Ze raden een verlengsnoer af omdat er (waarschijnlijk) temp sensoren in de granny (waaronder de stekker) zitten. Ik heb zelf een keer een gesmolten stekker gehad na langdurig op 13A laden in de zomer. Dat was ook een Brennenstuhl 2.5mm verlengsnoer overigens. Met 10A heb je echter al een pak minder warmteontwikkeling. Eventueel zou je nog naar 8A kunnen als je dit aan kunt passen in de auto. De accu is relatief klein dus ook met 8A krijg je hem wel weer vol.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:06
A-J schreef op zondag 9 mei 2021 @ 08:18:
Dank voor uw antwoord. Wellicht een domme vraag, maar kan ik mijn 330e phev auto ook laden aan 3fase 11 of 22 kW laadpalen?
Je hebt er neem ik aan ook een Type 2 kabel bij. Die kan gewoon in een laadpaal. Ook 11/22kW. Hij pakt gewoon max 1x16A van de paal.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A-J
Thanks allemaal, ik ben weer wat wijzer!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:23
Even inhakend op dit topic. Ik krijg over 2 weken mijn nieuwe 330e en zit met dezelfde punten, met name ten aanzien van een eventuele laadpaal.

In eerste instantie wil ik de granny charger gaan gebruiken en zien hoe dat gaat bevallen. De groep bij mij in de garage is zit achter een eigen ALS, waar verder nagenoeg niks op zit (in ieder geval geen frituutpannen of iets dergelijks ;) ) en op een fase welke relatief licht benut wordt (heb een 3x 25A aansluiting).

Het laden zal, afhankelijk van thuiswerken, 's avonds/ 's nachts plaats vinden. Een schema hiervoor is in de auto aan te geven. Mocht ik thuiswerken dan zou de auto ook overdag geladen kunnen worden (met invoeding vanaf de zonnepanelen), alleen het overige gebruik van apparaten zal meevallen, noch daargelaten, dat de auto sowieso maximaal 10A zal vragen..

Ten aanzien van de laadpaal vraag ik mij af, of een laadpaal met load balancing wel van echt toegevoegde waarde is. Denk zelf dat in eerste instantie een "domme" laadpaal meer dan voldoende zal zijn eigenlijk.

Of zal ik iets over het hoofd zien?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miep1990
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 29-12-2021
Goede avond

Ik heb een vraag over mijn bmw 530e hybrid uit 2019.
Ik laad de auto dagelijks op vanuit mijn buiten stopcontact met verleng snoer , de auto is elke keer netjes binnen 2 a 2.5 uur vol geladen.
Nu de laatste dagen geeft het continu GEBROKEN aan en laad deze dus niet verder op tenzij ik de verleng snoer even aan en uit zet. Maar al snel geeft deze alweer GEBROKEN aan .

Wie oh wie kan mij tips geven of mij helpen.

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wat is de exacte foutmelding die je krijgt?
Maak eventueel een foto.

Ben ik nou zo dom of zijn jullie nou zo slim?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jgj82
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23:03

jgj82

Ja, maar = nee

Miep1990 schreef op woensdag 29 december 2021 @ 21:22:
Goede avond

Ik heb een vraag over mijn bmw 530e hybrid uit 2019.
Ik laad de auto dagelijks op vanuit mijn buiten stopcontact met verleng snoer , de auto is elke keer netjes binnen 2 a 2.5 uur vol geladen.
Nu de laatste dagen geeft het continu GEBROKEN aan en laad deze dus niet verder op tenzij ik de verleng snoer even aan en uit zet. Maar al snel geeft deze alweer GEBROKEN aan .

Wie oh wie kan mij tips geven of mij helpen.

Met vriendelijke groet
Klinkt als een fantastische vertaling van het Duitse "verbrochen" of "unterbrochen".
Dus de verbinding is verbroken of onderbroken.

Een goede vriend van me werkt bij een dealer van een van de grote Duitse drie en houdt een boekje bij met de meest domme vertaalfouten van Duits naar Nederlands _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 01-06 16:34
-leeg-

[ Voor 90% gewijzigd door wd200 op 29-12-2021 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taro
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

Taro

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De vragen in dit topic passen ook prima in het algemene Het grote "thuis laden van je EV" topic.. Aangezien dit topic al wat ouder is en de TS al antwoord op zijn vragen heeft ontvangen sluit ik dit topic.

[ Voor 8% gewijzigd door Taro op 29-12-2021 23:37 ]

Replace fear of the unknown with curiosity | 36 kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.