Situatie:
dakrand opstand houten balk, 17x7, lengte 12m, 7,5m en weer 12m
daaronder underlayment multiplex
daaronder 12cm isolatie met cement tegen de muur gekleefd, en na uitharden geplugd
daarop bewapeningsnet
daarop (nog niet op de foto) ca 1 cm pleisterwerk en 2 lagen verf
:strip_exif()/f/image/ymq36Otsyi61fyWF7MjOpdcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Tussen de dakopstand en de trim zit ca 2 cm ruimte.
Ik moet de dakrand dus zometeen nog voorzien van een ca 22-28 cm hoog boeiboord, vrij van de gevel, maar ook vrij van de daktrim.
Nu wordt aangeraden niet een te dik materiaal te gebruiken, zodat er geen water aan het boeiboord blijft hangen (zwarte rand tot gevolg), maar zeker ook niet te dun, omdat ik dan eerst een dun raggelwerk op de dakrand zou moeten aanbrengen teneinde een golvend boeiboord te voorkomen
Wat is hier nou een geschikt materiaal voor dan? Liefst monteer ik iets zo koud op de dakrand, maar moet dat wel een beetje duurzaam zijn. 12mm multiplex er zo opschroeven en goed schilderen? Of is er iets van kunststof dat niet vergeeld? of of of ?
Ik was voornemens om de gezaagde randen van de underlayment even in de houtmenie te zetten, en dan bijvoorbeeld dergelijke panelen zo tegen de dakrand te 'polymaxen':
https://www.npibv.eu/product/unipanel-bouwpaneel-235x16mm/
23,5cm hoog, lengte 5,90 (grote passen snel thuis)
dakrand opstand houten balk, 17x7, lengte 12m, 7,5m en weer 12m
daaronder underlayment multiplex
daaronder 12cm isolatie met cement tegen de muur gekleefd, en na uitharden geplugd
daarop bewapeningsnet
daarop (nog niet op de foto) ca 1 cm pleisterwerk en 2 lagen verf
:strip_exif()/f/image/ymq36Otsyi61fyWF7MjOpdcs.jpg?f=fotoalbum_large)
Tussen de dakopstand en de trim zit ca 2 cm ruimte.
Ik moet de dakrand dus zometeen nog voorzien van een ca 22-28 cm hoog boeiboord, vrij van de gevel, maar ook vrij van de daktrim.
Nu wordt aangeraden niet een te dik materiaal te gebruiken, zodat er geen water aan het boeiboord blijft hangen (zwarte rand tot gevolg), maar zeker ook niet te dun, omdat ik dan eerst een dun raggelwerk op de dakrand zou moeten aanbrengen teneinde een golvend boeiboord te voorkomen

Wat is hier nou een geschikt materiaal voor dan? Liefst monteer ik iets zo koud op de dakrand, maar moet dat wel een beetje duurzaam zijn. 12mm multiplex er zo opschroeven en goed schilderen? Of is er iets van kunststof dat niet vergeeld? of of of ?
Ik was voornemens om de gezaagde randen van de underlayment even in de houtmenie te zetten, en dan bijvoorbeeld dergelijke panelen zo tegen de dakrand te 'polymaxen':
https://www.npibv.eu/product/unipanel-bouwpaneel-235x16mm/
23,5cm hoog, lengte 5,90 (grote passen snel thuis)
[ Voor 9% gewijzigd door paQ op 08-05-2021 21:41 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.