Zekeringkast voor domotica - OK voor keuring?

Pagina: 1
Acties:

• Gertst
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-03 09:19
We verkopen ons huis en deze zekeringenkast moet dus gekeurd worden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_pQP4H0hMlEEm8Wif4eCnHSZd5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3zLX6Jj9Z0oFHrRCguh0nwxS.jpg?f=fotoalbum_large

Ze bevat enkel Velbus domotica (12V voeding + relais + dimmers) maar geen zekeringen omdat de 2 kringen die hier binnen komen reeds gezekerd zijn (2 x 16A) in de échte zekeringkast.

Zijn er zaken niet OK waardoor ze kan worden afgekeurd? (België)

Ik weet dat de bedrading slordig is en zeker voor verbetering vatbaar, maar het gaat me nu vooral of het OK is voor keuring ;)
Links zie je een losse (behuisde) module voor aansluiting op PC en onderaan op de bodem van de kast ligt er een 12V voeding voor de modules.
Rechtsonder in de kast zie je een ingebouwde drukschakelaar voor een relais (12V).

Alle 230V draden zijn 2,5mm2. De 12V draden voor voeding en data zijn UTP kabels of dikker.

• Gertst
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 21-03 09:19
Update!

Hierbij een foto van de kast nadat ik met jullie tips aan de slag ben gegaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f88WMhYdXcakM_r8dK7TSd6a5zU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xfe6pmHIR8RMmJKPtpNQBuXi.jpg?f=fotoalbum_large
  • Ik werkte alle zichtbaar koper weg
  • Waar nodig, gebruik ik nu Wago etalageklemmen
  • De voeding onderaan en de USB breakout zitten nu vastgeplakt met dubbelzijdige tape
  • De USB breakout (links) zit in een aparte isolerende doos
  • Soepele kabel is voorzien van adereindhulzen
  • Alle openingen in de kast zijn dichtgeplakt, zodat je er niet meer met je vingers in kan
  • Kabeldiktes voor stopcontacten zijn allen 2.5mm2
  • Kabeldiktes voor verlichting en voor de 12V voeding zijn 1.5mm2
  • 12V en 230V loopt nog steeds wat door elkaar, maar dat zou in België geen probleem mogen zijn. Ik ken verschillende plaatsen waar dat ook zo is.
Is deze klaar voor controle (BE) of zien jullie nog problemen?
Pagina: 1