Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn3lders
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 21:57
Hi,

I.v.m. De huidige prijsstijgingen van de videokaarten vroeg ik mij af hoe het zit met de garantie van mijn msi 3080 gaming x trio.

Volgens de winkel 36 maanden. Maar wat houdt dit in, als hij binnen de gestelde termijn stuk gaat? Krijg ik mijn aankoop bedrag terug of wordt er gezorgd dat ik een nieuwe 3080 krijg?

Dit maakt namelijk uit omdat ik met de release die kaart nog voor €850 heb weten te bemachtigen. Inmiddels zijn deze kaarten niet te verkrijgen of ze zijn ongeveer twee keer zo duur.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:17

Barrycade

Through the...

https://www.consuwijzer.n...ts-gekocht-maar-het-kapot

Zou hier maar eens neuzen als ik jou was. Reparatie of vervanging komt het op neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flitzer
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een leverancier is verplicht te repareren of te vervangen tegen een gelijkwaardig (ook technisch) product. Een leverancier heeft NOOIT de optie om direct over te gaan tot terugstorten van het aankoopbedragen al helemaal niet van een dagwaarde als het product nog binnen garantie valt. Het hoeft ook niet een één op één gelijk product te zijn, maar het mag niet minder.

[ Voor 13% gewijzigd door _Dune_ op 07-05-2021 22:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Postman
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-09 12:50
_Dune_ schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:30:
Een leverancier is verplicht te repareren of te vervangen tegen een gelijkwaardig (ook technisch) product. Een leverancier heeft NOOIT de optie om direct over te gaan tot terugstorten van het aankoopbedragen al helemaal niet van een dagwaarde als het product nog binnen garantie valt. Het hoeft ook niet een één op één gelijk product te zijn, maar het mag niet minder.
Helaas wordt er tegenwoordig vaak geprobeerd om je geld terug te geven. Zodra jij hier mee akkoord gaat vervalt je recht op vervanging.

Beste is dus ook om geen bankrekening te geven bij een RMA, dan kunnen ze al lastiger overgaan tot betaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:26

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Men mag niet zomaar geld terugstorten, daarnaast heeft men over het algemeen jouw bankrekeningnummer al wel. Je hebt immers het product eerder al betaald, veelal vanaf een bankrekeningnummer.

Ja, men probeert inderdaad op het moment het geld terug te storten, feitelijk probeert men op die manier onder hun wettelijke verplichting uit te komen. Daarnaast nogeens de consument een poot uit te draaien door een andere kaart voor enorm veel meer geld aan te bieden. De kaarten zijn namelijk niet zo duur in inkoop als men deze voor verkoopt. Kijk maar naar AMD die de kaarten op eigen site gewoon voor adviesprijzen verkoopt.

Overigens is dit vraagstuk iets wat meer onder het shoping forum valt.

[ Voor 6% gewijzigd door _Dune_ op 07-05-2021 23:32 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sn3lders
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 02-10 21:57
Bedankt voor de uitgebreide reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Is het een probleem waar je tijdelijk nog mee uit de voeten kan? Zoja maak dan duidelijke afspraken Met de winkel wat er gebeurt mocht reparatie niet mogelijk zijn. En eventueel terug nemen en er mee leven tot het rustiger is in Videoland is ook nog een optie.(in overleg met de shop).

[ Voor 7% gewijzigd door loki504 op 08-05-2021 17:36 ]

Pagina: 1