lpg in bmw e90 lci niet mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• bart332211
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 14-07-2021
Hoi,
Ik heb is navraag gedaan bij een lpg inbouwer en die zeggen het niet mogelijk is in mijn bmw e90 aangezien het een lci model betreft en deze directe injectie hebben. Nu vraag ik me eigenlijk toch af dat het helemaal nie mogelijk is voor mij. Of dat er bedrijven zijn die het wel kunnen realiseren iemand die hier ervaring mee heeft.

mvg
Bart

• Incognitum
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 07:22
Zover ik weet kan het wel degelijk. Ze raden alleen aan een ‘Flashlube kleppen beschermer’ in te bouwen om je uiteraard kleppen en injectoren te beschermen. Kosten rond de €800-€1000.

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08-11 13:20

JdM

Humbled

Te weinig verstand van LPG om te zeggen dat het wel/niet kan, een kleine zoektocht op internet levert genoeg info op om te zien dat direct ingespoten motoren wel degelijk LPG aan kunnen.
Dan verder nog: mijn E91 is geen LCI en die heeft ook directe injectie (N54) dus ik twijfel dan wel enigszins aan de kennis van die inbouwer.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:35

Wok

Dakloos...

Neem eens contact op met Henk Boertien: https://hboertien.nl/contact/ Dat is zo'n beetje dé LPG authoriteit in NL.

By the way... Het grote LPG topic

[ Voor 20% gewijzigd door Wok op 07-05-2021 22:20 ]

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• bart332211
allen bedankt voor jullie info. ik ga eens verder onderzoek doen. Het zou ook mogelijk kunnen zijn dat de inbouwer die ik gebeld heb maar 1 merk gebruiken en dat dat specifiek merk geen mogelijk heeft.

• ybos
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 08-11 21:39
Wok schreef op vrijdag 7 mei 2021 @ 22:18:
Neem eens contact op met Henk Boertien: https://hboertien.nl/contact/ Dat is zo'n beetje dé LPG authoriteit in NL.

By the way... Het grote LPG topic
Daar ooit eens geweest.
Nieuw laten inbouwen. Na tijdje vreemd probleem, auto bleef toch wat benzine verbruiken tijdens het op LPG rijden.
Laptop in de auto aangesloten, stukkie proefrijden, na een tijdje zoeken probleem gevonden en opgelost. Echt een handige kerel met serieus ervaring :Y

• bart332211
Het blijkt allemaal toch moeilijk te zijn. Zo ver ik kan vinden en na verschillende inbouw bedrijven gebeld te hebben lijkt er geen systeem te zijn voor mijn N43B20 blok. Volgends BMW zelf zou het er wel moeten zijn. Dus mocht iemand een adres weten waar ze het kunnen hooe ik het graag.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

bart332211 schreef op maandag 10 mei 2021 @ 17:13:
Het blijkt allemaal toch moeilijk te zijn. Zo ver ik kan vinden en na verschillende inbouw bedrijven gebeld te hebben lijkt er geen systeem te zijn voor mijn N43B20 blok. Volgends BMW zelf zou het er wel moeten zijn. Dus mocht iemand een adres weten waar ze het kunnen hooe ik het graag.
Van Prins in elk geval niet, zoals ik boven liet zien https://www.prinsautogas....ble_20200915_customer.pdf

vraag dan aan BMW welk systeem er wel geschikt is.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• bart332211
Ik denk dat bmw gewoon een fout heeft gemaakt heb verschillende fabrikanten gecontacteerd. maar vialle komt mogelijk rond september met een nieuw systeem die misschien ook op mijn blokpast. Dat laten ze mij nog weten even duimen nog.

• SvenHazejager
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 30-10 18:06
Ik denk dat je dit idee beter kunt vergeten. Het N43 blok heeft een dermate complexe manier van inspuiting dat je het nooit lekker werkend krijgt op LPG. https://bimmerprofs.com/n-series-lpg/

Heb je een hoog verbruik? Op de snelweg met 100km/u op cruise control hoor je met een N43 rond de 4-4,5 liter per 100km te kunnen rijden.
Pagina: 1