Moet je abo afnemen van de aanlegger van het netwerk?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:15
Mijn vraag
Fibernow wil graag bij ons in de wijk glasvezel aanleggen. Daar ben ik voor! Maar de prijzen die ze rekenen zijn zoveel hoger dan bij bv T-mobile. T-mobile rekent bv 40 euro 1 GBPS. Fibernow rekent 55 euro voor 250 MBPS. Nu vraag ik mij af: als het netwerk er zo ligt en het jaarcontract is afgelopen, zou je daarna kunnen verhuizen naar T-mobile of werkt dat niet zo met glasvezel?

Beste antwoord (via Limbeckx op 06-05-2021 14:28)

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:07:
Duidelijk. Theoretisch kan het. Praktisch zit je wss vast aan de aanlegger van het netwerk (iig voor de aankomende tijd). Dan kun je dus beter hopen dat deze prutsers van FiberNow niet gaan aanleggen (door te weinig animo) en in de toekomst een andere, een meer realistische partij het wel goed neerlegt in 1 keer.
Als ik Fibernow in Google gooi krijg ik deze hit:
Glasvezel in Gouda
Rekam is al jaren bezig om langzaam het Coax-netwerk te verglazen. Ruim 30% van de huishoudens in Gouda heeft al een glasvezelaansluiting van Rekam en kan hierop diensten afnemen. Op dit netwerk leveren enkele kleine providers, te weten Trined, Solcon, FiberNow, Netrebel, DDS, Caiway, Glasnet en Delta. Het netwerk is volledig gebaseerd op GPON.
En via Fibernow zelf: https://www.fibernow.nl/g...uis-op-het-rekam-netwerk/

Kortom ben er bang voor. Ja je kunt dus voor KPN of Xs4all of Online.nl kiezen. Maar het is afwachten tot partijen als Budget energie, Youfone, T-Mobile net als bij vdsl ook via gpon gaan leveren.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Christiaan676
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-09 16:16
Dat is afhankelijk van of ze het netwerk openstellen voor andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Christiaan676 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:47:
Dat is afhankelijk van of ze het netwerk openstellen voor andere providers.
Dat mag Fibernow dus zelf bepalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
En het is afhankelijk of andere partijen hun online aanvraagstraten erop hebben aangepast. KPN Netwerk heeft bij mij gpon uitgerold in de straat. Volgens KPN Netwerk kan elke ISP leveren. Wil ik bijv T-Mobile thuis krijgen kan dat alleen via vdsl en niet over glasvezel want hun orderstraat is nog niet op gpon ingesteld. Online.nl biedt het inmiddels wel aan over gpon zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Joosie200 schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:50:
En het is afhankelijk of andere partijen hun online aanvraagstraten erop hebben aangepast. KPN Netwerk heeft bij mij gpon uitgerold in de straat. Volgens KPN Netwerk kan elke ISP leveren. Wil ik bijv T-Mobile thuis krijgen kan dat alleen via vdsl en niet over glasvezel want hun orderstraat is nog niet op gpon ingesteld. Online.nl biedt het inmiddels wel aan over gpon zie ik.
Maar dan zou betekenen dat Fibernow uberhaubt dan gpon moet aanbieden right?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:00:
[...]

Maar dan zou betekenen dat Fibernow uberhaubt dan gpon moet aanbieden right?
Ik weet niet of Fibernow gpon kiest. KPN Netwerk doet het wel bij nieuwe opleveringen. KPN dwingt je dus niet om bij hun af te nemen maar in de praktijk is de keuze niet reuze bij gpon. Heb je odf kun je mazzel hebben met bijv T-Mobile eigen propositie voor 30 euro dacht ik dan voor 1000MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
Duidelijk. Theoretisch kan het. Praktisch zit je wss vast aan de aanlegger van het netwerk (iig voor de aankomende tijd). Dan kun je dus beter hopen dat deze prutsers van FiberNow niet gaan aanleggen (door te weinig animo) en in de toekomst een andere, een meer realistische partij het wel goed neerlegt in 1 keer.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Niet online
Limbeckx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 14:07:
Als ik Fibernow in Google gooi krijg ik deze hit:
Glasvezel in Gouda
Rekam is al jaren bezig om langzaam het Coax-netwerk te verglazen. Ruim 30% van de huishoudens in Gouda heeft al een glasvezelaansluiting van Rekam en kan hierop diensten afnemen. Op dit netwerk leveren enkele kleine providers, te weten Trined, Solcon, FiberNow, Netrebel, DDS, Caiway, Glasnet en Delta. Het netwerk is volledig gebaseerd op GPON.
En via Fibernow zelf: https://www.fibernow.nl/g...uis-op-het-rekam-netwerk/

Kortom ben er bang voor. Ja je kunt dus voor KPN of Xs4all of Online.nl kiezen. Maar het is afwachten tot partijen als Budget energie, Youfone, T-Mobile net als bij vdsl ook via gpon gaan leveren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barre73
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12:21
Limbeckx schreef op donderdag 6 mei 2021 @ 13:48:
[...]

Dat mag Fibernow dus zelf bepalen?
Misschien even iets meer uitleggen:
Fibernow legt dus geen glasvezel aan. Zij leveren diensten op het netwerk van Rekam (voor zover we nu kunnen zien). Zoals in de andere post al te zien betekent dat dat je na je eerste jaar gewoon kan overstappen naar een andere provider die op dat Rekam netwerk levert. MAAR daar zit T-Mobile dus niet bij. T-Mobile levert op twee glasvezelnetwerken: Die zij zelf aanleggen (in Den Haag en Eindhoven momenteel) en op KPN Netwerk NL (voorheen Reggefiber) netwerken.
En in tegenstelling tot wat Joosie200 zegt kan je op een Rekam/Delta netwerk geen KPN, Online etc.. kiezen. Die partijen leveren simpelweg niet. Of het nou GPON is of iets anders.

Vreemde is hier dat Rekam had aangegeven geen nieuwe glasnetwerken meer te gaan aanleggen want ze zijn overgenomen door Delta Fiber (eigenaar van Delta en Caiway).

Dus eigenlijk is de vraag: wie legt het eigenlijke netwerk nou aan bij jou? Welke plaats en welke wijk betreft dit?

[ Voor 9% gewijzigd door Barre73 op 08-05-2021 12:18 ]

Geen ongevraagde verzoeken via DM svp.

Pagina: 1