Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike7070
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 06-05-2021
Mijn vraag
Ik heb enige tijd geleden samen met mijn broer een beleggingsaccount aangemaakt op degiro. Degiro biedt geen mogelijkheid om een account op 2 namen te zetten dis ik stort elke maand geld over. De laatste tijd gaan de beleggingen al erg goed en hebben we een bedrag van circa 70k nu wil hij de helft uitcashen en naar mij overmaken ivm vermogensbelasting. Moet er dan ook schenkbelasting worden betaald aangezien de inleg 50/50 is maar het geld op zijn naam staat. Ik kan aantonen dat ik maandelijks geld overmaak.
...

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:22
Nee, want het is al die tijd juridisch jouw vermogen geweest. Er lag immers een afspraak aan ten grondslag.

Handig is het niet om financiën door elkaar te laten lopen. Eventuele bewijslast jegens de belastingdienst mbt schenkbelasting is er daar overigens maar een van.

Waarschijnlijk loopt het wel los, maar stop hier mee en houd gewoon je eigen rekeningen aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:12
Rukapul schreef op woensdag 5 mei 2021 @ 17:54:
Nee, want het is al die tijd juridisch jouw vermogen geweest. Er lag immers een afspraak aan ten grondslag.
Welke niet op papier staat blijkbaar. Daarnaast gaat het erg goed' en krijgt TS straks 35k van zijn broer terwijl er aantoonbaar bijvoorbeeld maar 25k naar zijn broer is overgemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@Mike7070 Vergeet ook vooral niet je beleggingservaring / strategie te delen in Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11

70K zegt namelijk niets, is dat het rendement?

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”