Hieronder tekst van iemand anders die ik heb laten vertalen en aanvullen door chatgpt. Deze persoon is iemand die ik wel vertrouw als het gaat om crypo.
@
Pinsa @
oski27
TL;DR
Football.Fun = nieuw web3 fantasy-voetbalplatform waar je aandelen in spelers koopt.
Waardering van ~7M naar ~20M in korte tijd.
$2M opgehaald, FDF Pro launch in augustus 2025.
Belangrijkste verschillen: fractionele aandelen, 5% fee, contract-systeem, automatische deelname in toernooien.
Vroeg instappen kan veel potentie bieden, vergelijk Sorare ($4B waardering).
Football Dot Fun is een onderdeel van Sports.fun, dat later ook versies voor NBA en NFL zal lanceren. Zie vergelijkingen in foto’s.
Binnen enkele dagen is de waardering gestegen van 7 miljoen naar 21 miljoen sinds ik het ontdekte. Ik heb bewust gewacht met delen tot ik een gesprek met de ontwikkelaar kon plannen om zeker te zijn dat het legitiem is — anders had ik het al bij 7 miljoen gedeeld.
Ik denk dat het enorm waardevol is om hier vroeg bij te zijn, zeker omdat je vroeg toegang hebt tot waarderingen van spelers die volgens mij 5–10× kunnen gaan, en mogelijk tokens kunt kopen voor de laagste prijs vlak voor de livegang in 2–3 maanden. Sorare wordt gewaardeerd op 4 miljard en haalde in 2021 een investering op van 650 miljoen (
bron). Football.Fun haalde zelf 2 miljoen op tegen een waardering van 12,5 miljoen — dat is zeer bescheiden, gezien het platform al een waardering van 20 miljoen bereikt vóór de officiële lancering (
bron).
Beste manier om te starten:
Meld je aan via de link :
Football
Fun Signup
Bouw een Gold-rated team. Gebruik de chatbox voor vragen.
Voltooi objectieven om punten en packs te ontgrendelen.
Speelstrategie:
Je wordt beoordeeld op je keuzes (hoeveel top-rank spelers je hebt) én hoeveel kapitaal je investeert in die spelers.
Scenario vergelijking:
Gebruiker A: 20 spelers, 10 top-rank. Je 'trefzekerheid' is 50%, plus bonus voor hoge inzet op de beste 3 spelers.
Gebruiker B: spreidt kapitaal over veel (bijv. 100) spelers, haalt misschien beloningen, maar krijgt lagere skill-score omdat weinig selectieve keuzes.
Je kunt spelers kopen/verdienen, upgraden en opnieuw verkopen op de vrije markt.
Actuele aanvullingen:
Football.Fun haalde $2 miljoen op in een ronde geleid door 6th Man Ventures met deelname van o.a. Devmons, Sfermion en Zee Prime Capital. De volledige lancering van FDF Pro staat gepland voor augustus 2025 (
bron).
Spelers zijn fractioneel verhandelbaar, waardoor instappen laagdrempelig is. Toernooien vinden twee keer per week plaats en deelnemers ontvangen automatisch beloningen op basis van prestaties (
bron).
Er geldt een 5% fee op transacties om het ecosysteem stabiel te houden. Elke speler heeft een beperkt aantal contracten die alleen verbruikt worden als ze spelen (
bron).
Het skill rating systeem beloont selectieve en overtuigde keuzes boven simpelweg spreiden (
bron).
Wie kan delen kan vermenigvuldigen..