Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 03-04 19:11
Mijn vraag
Het zal voor sommigen van jullie als een hele vreemde vraag overkomen maar ik stel hem toch maar. Ik vraag me af of ik, als ik een film kijk die 4K is, ik hem ook daadwerkelijk als 4K te zien krijg.

De reden daarvoor is als volgt, ik kijk mijn films vanaf een Nvidia Shield die ik verbonden heb met mijn Denon Avr x2000 versterker. En vanuit die Denon gaat er een Hdmi kabel naar mijn LG televisie (55inch). Dat werkt goed,......dacht ik.

Maar doordat ik af en toe een zwart beeld kreeg ging ik op Google op zoek naar een oplossing en dat heeft me aan het twijfelen gebracht. Ik kwam daar namelijk tegen dat mijn Denon Avrx2000 geen HDCP2.2 ondersteunt en daardoor geen 4K door kan geven.

Ja, maar als dat zo is, waar zit ik dan naar te kijken? Is mijn LG televisie dan zodanig ingesteld dat hij zelf het beeld upscaled naar een volledig beeld? Oftewel, heb ik een 4k film op mijn Shield staan, maar zit ik naar een NIET-4K beeld te kijken omdat ik het beeld via mij Denon laat lopen?

Zou iemand mij hier uitsluitsel over kunnen geven?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

Volgens mij is HDCP alleen voor copy protection van officieel materiaal (UHD Speler, 4k Netflix,etc, al weet ik niet zeker of Netflxi 2.2 eist).

Voor 4k films via plex of kodi heb je het niet nodig.
Dan heb je alleen 4k passthrough nodig.

Anders kan je altijd nog de shield rechtstreeks aansluiten op de LG.
En via ARC het geluid uit je receiver krijgen

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
@DarkSide , ja die oplossing had ik ook in gedachten, door mijn Shield rechtstreeks aan te sluiten op mijn tv.

Dan krijg ik dus een situatie dat ik de Shield via een HDMI aansluit op de televisie.

En dan ik dan de televisie via een HDMI aansluit op de Denon (monitor ingang?). Maar krijg ik dan nog wel 5.1 en DTS geluid te horen, en ga ik geen 'lag' krijgen tussen het beeld en geluid omdat die dan via andere/meerdere kanalen lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:24

DarkSide

theres no place like ::1

zoals aangegeven. Kijk je alleen via shield? Dan heb je waarschijnlijk geen last van HDCP.
Als netflix niet start, dan kan hij de handshake niet doen. Maar denk, vermoed, dat dit gewoon 4k kan weergeven.

Wil je toch de shield rechtstreeks op de TV aansluiten dan kan dat prima.
Neem wel aan dat je AVR ARC ondersteund. Controleer dat even goed.

Het Audio Return Channel zorgt er voor wat de naam al aangeeft. dat het geluid terug gestuurd wordt naar je AVR.
In de basis geeft dit geen issues met lag. En soms kan je ook e.e.a. instellen op de AVR.

ARC ondersteund gewoon DTS en DD 5.1
(weet alleen niet zeker hoe met met de LGC9 zit. Dacht dat daar geen DTS meer op zat. en mogelijk geeft hij dat dus niet door)

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Nou, ik kijk alleen via de Shield, en de rest van het gezin kijkt wel eens Netflix (maar die vinden het geluid van de tv voldoende).

De LG Oled55c9 ondersteunt DTS-HD
En of de Denon AVRX2000 AVR ARC ondersteunt weet ik niet, maar ik kwam wel deze topic tegen (ARC werkt niet van LG-tv naar Denon-reciever)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoahAmber
  • Registratie: Januari 2020
  • Niet online
Die Denon heeft gewoon ARC. En de oplossing voor het probleem wat je aanhaalt staat ook in dat topic

ninjazx9r98 in "ARC werkt niet van LG-tv naar Denon-reciever"

Per saldo zou je de Shield dus gewoon aan de tv kunnen hangen.

Voor het gezin is het ook wel leuk om dan Netflix over de boxen te horen. Dan komt ook het ARC gebeuren in beeld als jullie de Netflix app van LG gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
@NoahAmber , dank je voor de info. Ik ga het proberen opnieuw aan te sluiten.

En voor wat betreft 'het gezin' (vrouw + dochters),...........geloof me, ik heb m'n best gedaan. Maar alles boven standje 0,03 is al te luid voor ze. Van de andere kant snap ik het ook wel. Wie wil er nou Meiland, Boer zoekt vrouw, Linda de Mol met d'r koffertjes, en dat soort spul over een speakersysteem horen? Ik vind het al knap dat ze er naar kunnen kijken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appelmoesje
Okay, tijd voor een terugkoppeling @DarkSide en @NoahAmber ,

Ik heb e.e.a. gewijzigd waardoor ik nu de Shield rechtstreeks op de televisie het aangesloten en ook de Ziggo Mediabox heb ik rechtstreeks op de televisie aangesloten.

Ik moet eerlijk zeggen (nog niet heel uitgebreid getest) dat ik nog niet heel erg veel verschil zie. Het enige wat me opviel was dat ik, toen ik een film vanaf de Shield keek, ik ineens een HDR-logootje bovenin beeld van de televisie zag. Dus ik vermoed dat het signaal wat de televisie nu ontvangt wel anders is dan voorheen (toen ik dus de Shield op de Denon had aangesloten).

Dus slechter ben ik er zeker niet op geworden,..........echter,.....wat me wel stoort is het volgende.

Ik 'werk' ook met een Logitech Elite afstandsbediening waarin je allerlei apparaten mee aan kunt sturen en waarop je ook activiteiten kunt aanmaken. EEN van die activiteiten die ik had was "Televisie kijken" waarbij automatisch de televisie werd aangezet en ook de Ziggo Mediabox. Echter, door de bovengenoemde wijzigingen is het nu zo dat automatisch ook de Denon AVR wordt aangezet en dat was eigenlijk niet de bedoeling. Ik vermoed dat dat komt omdat ik nu op de televisie bij GELUIDSUITGANG de optie HDMI ARC heb aangezet.

Eigenlijk wil ik bij de activiteit TELEVISIE KIJKEN alleen het geluid via de televisie laten lopen, dus niet via de Denon. (Ik heb ook een activiteit FILM KIJKEN en daarbij wordt ook de Denon aangezet en wordt het geluid via de 5.1 speakerset afgespeeld).

Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 22:58
Lg remote pakken en het scrolwiel indrukken, dan zie je linksboven wat voor input je tv krijgt.

Voor het geluid HDMI-CEC uitzetten op je denon :)

Lichtpuntje...

Pagina: 1