TouchID iPhone SE wordt niet gerepareerd onder garantie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 13:51
Vervelend: TochID knop stuk! m'n SE 2020 heeft nog garantie zat, maar omdat ik de TochID-knop zelf gemold heb, heb ik volgens winkel. de garantie verbroken en mag voor reparatie van dat knopje een vast bedrag buiten de garantie - dus 361 euro 8)7 - aftikken!? De reparatie wil ik best zelf betalen, maar dan reële kosten, ca. 50 euro ofzo. Mag dat zomaar?
Ik kan er nu wel zonder TouchID overweg omdat ik Assitive Touch gebruik,maar had het graag weer op orde... >:)

[ Voor 15% gewijzigd door Yorinn op 30-04-2021 19:38 . Reden: Naam webshop weggehaald, gezien deze niets toevoegt aan de discussie. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 17:26
Joepi schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:03:
Vervelend: TochID knop stuk! m'n SE 2020 heeft nog garantie zat, maar omdat ik de TochID-knop zelf gemold heb, heb ik volgens winkel. de garantie verbroken en mag voor reparatie van dat knopje een vast bedrag buiten de garantie - dus 361 euro 8)7 - aftikken!? De reparatie wil ik best zelf betalen, maar dan reële kosten, ca. 50 euro ofzo. Mag dat zomaar?
Ik kan er nu wel zonder TouchID overweg omdat ik Assitive Touch gebruik,maar had het graag weer op orde... >:)
2 vragen:

1) Hoe maak je de touchID kapot?
2) Waarom is garantie verbroken, heb je hem open gemaakt?

[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 30-04-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
IGewoon dom in m´n broekzak gebeurd!
Nee, helemaal niet aan gezeten!
Medewerker winkel keek ernaa en was klaar: zelf kapott gemaakt, garantie dus verbroken, vast bedrag of er wordt niet gerepareerd!
Kreeg via chat met apple-support advies als volgt:
- U kunt een afspraak maken bij de apple retail store.
- U kunt langsgaan bij een geautoriseerd service provider in uw regio, informeer dan van te voren bij de locatie of zij geopend zijn.
- U kunt het toestel op laten halen voor inspectie en reparatie in ons reparatiecentrum. Hiervoor is een creditcard vereist.

Op "https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service#otherrepairs" kunt u een indicatie van de mogelijke kosten vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 30-04-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 04-10 17:26
Volgens mij is er dan helemaal niets gebeurd dat jou schuld is, zou het inderdaad via Apple doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
OKe, ik pak het maandag weer op, ff bijkomen...
Ik heb nog nooit z'n botte en koude onbekwame houding in een IT-zaak mee gemaakt als bij winkel
Zulke lui bezorgen apple echt een zeer slechte reputatie, worden die niet geschoold ofzo!?
Was zelf lang bij TD en zoiets was bij ons echt nooit gebeurd!

Op "https://support.apple.com/nl-nl/iphone/repair/service#otherrepairs" kunt u een indicatie van de mogelijke kosten vinden.

Een apple "retail store" of "een geautoriseerd service provider in uw regio",
ziet mij niet meer van binnen, echt niet! |:(

[ Voor 31% gewijzigd door Yorinn op 30-04-2021 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roy Tollenaar
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:37
Ik zou gewoon naar een Genius Bar gaan. Heb 2 maanden geleden een hele nieuwe 12 mini gekregen omdat deze na 2 weken al niet meer bedraad wou opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Bovenstaande berichten zijn afgesplitst van [iPhone SE (2020)] Ervaringen & Discussie. Garantiekwesties horen in een apart topic, en daarnaast past dit beter in het Shopping Forum.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Joepi schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 16:36:
OKe, ik pak het maandag weer op, ff bijkomen...
Ik heb nog nooit z'n botte en koude onbekwame houding in een IT-zaak mee gemaakt als bij winkel
Zulke lui bezorgen apple echt een zeer slechte reputatie, worden die niet geschoold ofzo!?
Was zelf lang bij TD en zoiets was bij ons echt nooit gebeurd!

Een apple "retail store" of "een geautoriseerd service provider in uw regio",
ziet mij niet meer van binnen, echt niet! |:(
Wat loop je nu te mopperen als ik vragen mag? Het is mij overigens nog geheel niet duidelijk wat je nu met het toestel hebt gedaan, hoe die knop er af is gekomen. Overigens het bedrag dat jij betaald is overigens niet reparatie, maar het toestel wordt gewoon om geruild.

Wel wil ik jou waarschuwen dat als je buiten de leverancier om gaat de kosten kunnen oplopen. De fabrikant heeft namelijk geheel geen enkele verplichtingen naar jou toe. Zij mogen kosten in rekening brengen en hun eigen voorwaarden stellen.

Daarnaast hoelang heb je het toestel al? Als dit nog geen half jaar is mag de leverancier aantonen dat jij de knop hebt stuyk gemaakt, de bewijslast in het eerste half jaar ligt namelijk bij de leverancier.

[ Voor 8% gewijzigd door _Dune_ op 30-04-2021 21:15 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al dit advies in het topic is weinig waard zonder dat je beschrijft wat er nu precies kapot is.

Fotootje zou helpen, in combinatie met details over wat er gebeurd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remmersmaak
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 23-12-2023
Maar Touch ID is bij de Iphone SE niet eens een fysieke knop. Dat is gewoon een rondje dat met een trilmembraan trilt als je het aanraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Remmersmaak schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 09:48:
Maar Touch ID is bij de Iphone SE niet eens een fysieke knop. Dat is gewoon een rondje dat met een trilmembraan trilt als je het aanraakt.
Precies. Zit allemaal achter glas. Als je je telefoon uit zet gebeurt er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
De thuisknop is een soort flinterdunne membraan! Die is helaas gescheurd en werkt dus niet meer...
Apple heeft de TochID blijkbaar gekoppelt aan het systeemboard ofzo,
Laat je het buitenom Apple vervangen werkt TouchID blijkbaar niet...!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joepi schreef op zaterdag 1 mei 2021 @ 13:17:
De thuisknop is een soort flinterdunne membraan! Die is helaas gescheurd en werkt dus niet meer...
Afbeeldingslocatie: https://guide-images.cdn.ifixit.com/igi/GaNrxlAPphwZjjSU.medium

Dat knapt of barst niet zomaar. (heb al ervaring hiermee vanaf iPhone 7)
Zonder foto van je toestel is het moeilijk aan te geven, en lijkt dit gehele topic vrij nutteloos.

De verkoper die jij bedoelt is niet de beste om je klachten te verhalen(wettelijke garantie), dat klopt, maar het lijkt ook meer op zgn misbruik. en dat kan men dat ook makkelijk aantonen. Verder heb je wettelijke garantie ( conformiteit) wat langer is dan de 1-2jaar fabrieks- of verkopers garantie. Ook een zgn Premium Reseller dient zich aan de wet te houden, en zich niet achter Apple te verschuilen !

Je weet zelf als consument-koper en eigenaar wat er met je toestel is gebeurt.

[ Voor 0% gewijzigd door Hackus op 01-05-2021 15:41 . Reden: link werkend ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ITsEZ
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 19:51

ITsEZ

parttime all-rounder

Zoals eerder gevraagd
> Op basis waarvan denkt de verkoper dat je het zelf kapot hebt gemaakt? In je broekzak? Had je glasscherven in je broekzak? Zo'n sensor hoort niet zomaar kapot te gaan.
> Hoe oud is het toestel, als het product minder dan 6 maanden oud is moet de verkoper bewijzen dat jij verkeerd met het product om bent gegaan.

[ Voor 3% gewijzigd door ITsEZ op 02-05-2021 00:09 ]

What you see is always what you get.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bwerg
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

ITsEZ schreef op zondag 2 mei 2021 @ 00:09:
> Hoe oud is het toestel, als het product minder dan 6 maanden oud is moet de verkoper bewijzen dat jij verkeerd met het product om bent gegaan.
Waarbij de juridische betekenis van "bewijzen" zoiets betekend als "aannemelijk maken". Als het onduidelijk is, dan zou de winkel dus aan het kortste eind moeten trekken, maar waar de grens ligt tussen "onduidelijk" en "aannemelijke gebruiksschade" is natuurlijk nattevingerwerk.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al vaker gevraagd maar wat is er nou volgens jou gebeurd waardoor hij stuk is gegaan?

En zou je een foto willen posten van hoe hij er nu uitziet, dan weet ik zeker dat we veel betere adviezen kunnen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:06
TouchID is in principe te herstellen met een scherm wissel bij een AASP / PSP. Dus de kosten zouden een stuk lager moeten uitvallen, in de buurt van 150 eur. De garantie zou vervallen bij een gemodificeerd toestel of fysieke schade. Ik ben inderdaad wel benieuwd naar de foto van je iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
Een scherm wissel lijkt me niet nodig, die is nog perfekt en de knop zit er los in! Er worden reparaties ervan voor rond 40euro aangeboden. De vraag is, of TouchID dan werkt?
Ik wil helemaal geen gratis herstel in de garantie, geen sprake van, maar een redelijk bedrag en geen vaste prijs zoals "buiten garantie". Het is mijn fout en geen fout van het product SE 2020:
Maar hier vraag je toch geen maanprijzen voor!?
iPhone SE (2e generatie) € 307,10
https://support.apple.com...pair/service#otherrepairs
Het is een operatie van geen half uurtje...Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WP484kO5vOKlEg9vKbHKaLgqTf4=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gG2qsLBd7xaHaRd9XL2bIfNr.jpg?f=user_large
Hier een fotootje, je ziet, de membraan is flinterdun en kan weinig hebben: en ja, wel mijn fout, duidelijk!?

[ Voor 6% gewijzigd door Joepi op 03-05-2021 13:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:38
Knap vervelend en snap dat het onbewust is gebeurd, maar dat is geen garantie. Zelfde als je scherm is gebarsten. Is ook geen garantie.

Ze rekenen je forse reparatie kosten. Of die terecht zijn of goedkoper kunnen weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 04-10 18:56
Apple voert voor de meeste defecten geen reparatie uit, je toestel wordt geswapt voor een remanufactured versie (met o.a. een nieuwe batterij, nieuwe behuizing etc.). Dit is dan ook de reden waarom ze € 307,10 in rekening willen brengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr Pro
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-10 00:05
Daarnaast lijkt er ook een barst(je) te zitten in het gedeelte om je TouchID sensor. Ook dat gaan ze dan repareren.
Ze doen niet een enkele reparatie, ze repareren alles of niets. (is mijn eigen ervaring)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• page404
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19:21

page404

Website says no

Joepi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 13:17:
Een scherm wissel lijkt me niet nodig, die is nog perfekt en de knop zit er los in! Er worden reparaties ervan voor rond 40euro aangeboden. De vraag is, of TouchID dan werkt?
Ik wil helemaal geen gratis herstel in de garantie, geen sprake van, maar een redelijk bedrag en geen vaste prijs zoals "buiten garantie". Het is mijn fout en geen fout van het product SE 2020:
Het is een operatie van geen half uurtje...[Afbeelding]
Hier een fotootje, je ziet, de membraan is flinterdun en kan weinig hebben: en ja, wel mijn fout, duidelijk!?
Ik weet niet hoor, maar dit is een duidelijke barst. Dat wordt altijd veroorzaakt door fysieke druk of een klap. Dus tegen de tafelpunt aangelopen of toch een keer laten vallen. Dit soort defecten zijn vervelend voor jou qua kosten, maar ik ben het met de anderen eens dat je gewoon pech hebt en dat je dit niet op een fabrikant of winkel af kan wentelen.
Vooral dat je nu zegt dat het allemaal zo fragiel is vind ik echt een drogreden. Ik heb 4 iphones gehad en mijn vrouw en kinderen hebben er ook meerdere gehad. Je moet ze echt flink laten stuiteren wil er een scheur in komen, zeker met een fatsoenlijk hoesje eromheen.
Beter is om even tot 10 te tellen en je knopen te tellen; 40€ voor een reparatie waarbij je touchID waarschijnlijk kwijt bent of 307€ voor een nieuwe toestel. Andere opties zijn er niet en je gal in dit topic spuien gaat je niet verder helpen.

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bij een SE (2020) is de home-button zwart, alleen de zij en achterkant van het toestel zijn gekleurd.
Mijn eerdere foto is van een iPhone 8 ;)
Iets klopt er dus niet aan je verhaal

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JipJapGoedje
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-10 13:38
Hackus schreef op maandag 3 mei 2021 @ 15:17:
[...]

Bij een SE (2020) is de home-button zwart, alleen de zij en achterkant van het toestel zijn gekleurd.
Mijn eerdere foto is van een iPhone 8 ;)
Iets klopt er dus niet aan je verhaal
De foto laat een zwart scherm en dito knop zien. De reflectie laat het een andere kleur lijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:27

sapphire

Die-hard pruts0r

Nou ben ik het niet helemaal mee eens, ik krijg regelmatig kapotte iPhones voor mijn neus maar nog nooit is de homebutton gescheurd, gebarsten.

Ik heb hier as we typ een iPhone 7 liggen waar mee gegooid en flink op gestampt is. Schem zit los en is krom en mist flink wat glas, front camera, sensors, ect liggen er uit en de behuizing laat los rondom de antenne lijnen maar die button is puntgaaf :+

Dit is geen n=1 maar meer richting n=100+ ter referentie.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
JipJapGoedje - Idd, reflectielicht, het is zwart!

Het is een vlinderdun membraan (geloof mij maar!) en er is inmiddels zelfs een verbeterde versie verbouwt...:
SE 2020 home button (JC) ipv (YF)!
Die is voor mij geschikt en ik ga het zelf doen.

Ik ben klaar met de firma apple, sorry, zonder veel emoties hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sigmundfreund
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 19:06
Het is fysieke schade inderdaad. Ik laat even in het midden wat de oorzaak is. Feit is, wil je je Apple garantie behouden dan wordt je scherm vervangen. Het is een geheel wat bij Apple vervangen wordt, niet alleen het knopje. Stop alsjeblieft met 300 euro roepen want dat is de volledige toestel vervanging en is in dit geval niet aan de orde tenzij er meer aan de hand is.

Dus om en nabij 150 eur bij een service provider (ik heb even twee maand verlof dus ben niet op de hoogte van de prijzen bij ons maar in die richting zit het) OF het stukje glas vervangen bij een onafhankelijke repairshop waarbij je geen touch id functionaliteit meer hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Joepi schreef op maandag 3 mei 2021 @ 16:43:
JipJapGoedje - Idd, reflectielicht, het is zwart!

Het is een vlinderdun membraan (geloof mij maar!) en er is inmiddels zelfs een verbeterde versie verbouwt...:
SE 2020 home button (JC) ipv (YF)!
Die is voor mij geschikt en ik ga het zelf doen.

Ik ben klaar met de firma apple, sorry, zonder veel emoties hoor.
Ik weet niet waar je woont, maar je kunt oa cardservices bellen voor info. Dat is een zgn Premium Reseller van Apple, in Utrecht en Zwolle, en doet ook reparaties.
Scherm vervangen van SE(2020) kost je E170,-.
Ik kon gister op mijn iPhone niet goed zien welke kleur, zodoende. Maar het gaat er om dat jij het weet, en dat je ondertussen zover bent dat je het niet onder garantie wilt gooien (zoals TT weergeeft)

Kortom, vervelend dat dit is gebeurt, maar ik heb ervaring met een 7-8-SE2020- met deze home-button/Toch-ID, en dit nog niet ervaren.

Succes (y)

Pagina: 1