Bedankt voor de reacties en verwijzingen naar andere topics/posts. Leuk leesvoer, ga ik uit interesse zeker doornemen.
Ik zit in Den Haag Segbroek en heb begrepen dat hier een GPON-netwerk aangelegd wordt. En daarover heb ik weer vernomen dat het glasvezelkastje, zoals KPN de NT noemt, dan een losse module is, en geen ding dat over/onder het aansluitpunt komt. Vermoedelijk gaat het om een variant zoals waar gjtm naar verwijst.
Afgelopen maandag heeft KPN NetwerkNL, om precies te zijn 673 dagen na het geven van de gevraagde toestemming, de lijn binnengebracht en het glasvezelaansluitpunt afgemonteerd. Vanmorgen kon ik KPN opdracht geven mijn aansluiting om te zetten van koper naar glasvezel en dat gaat over 14 dagen gebeuren, joepie!
Bij de mogelijkheid eigen glas-apparatuur aan te sluiten, had ik nog niet stilgestaan. Ik had mij wel al gerealiseerd dat het gemakkelijker wordt om een eigen router aan te sluiten op de WAN-aansluiting van de NT, je hebt immers geen (router met) modem meer nodig. Maar ik ben voor mijn gebruik eigenlijk best tevreden met de ExperiaBox als router. Ik heb wel wifi van derde partij.