Wijziging User Review - milotic Henkieschmenkie

Pagina: 1
Acties:
  • 640 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 21-05 01:52
Na voortdurend stroef lopende communicatie en het uitblijven van concrete actie voor levering heb ik zelf een review bij de verkoper geplaatst waarin ik dit heb benoemd (link).

Verkoper heeft vervolgens diezelfde avond nog een berichtje gestuurd dat het vanwege omstandigheden niet was gelukt eerder te reageren met ook een verzoek even te bellen. Ik had in dat stadium geen behoefte om mijn telefoonnummer met hem te delen dus heb dat afgewezen maar wel aangegeven dat ik het graag nog netjes zou afronden en dan ook m'n review wel wilde aanpassen.

Dat schoot nogal in het verkeerde keelgat. Verkoper is in de overtuiging dat ik met volledige kennis van z'n situatie de review heb geplaatst en wil niet accepteren dat dat niet zo was, dat zijn bericht daarover pas later kwam. Verkoper heeft vervolgens de koop afgeblazen en een 1-ster-review bij mij (link) geplaatst waarin hij rijkelijk strooit met onjuistheden.

Ik heb dit aangegeven en geprobeerd de situatie uit te leggen, ook herhaald dat ik het graag netjes oplos maar ik kom geen stap verder en krijg momenteel vooral kinderachtige reacties. Ik snap dat het niet zo lekker gaat privé maar dit is geen doen. Ik heb verder maar één (wel positieve) review dus dit haalt m'n profiel meteen mooi onderuit.

Dus verzoek om bemiddeling.

(Hoop dat ik het zo volgens de richtlijnen heb gedaan)

[ Voor 14% gewijzigd door Henkieschmenkie op 28-04-2021 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:43

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Even de DM ingezien. Feitelijk was er nog geen afgeronde overeenkomst, aangezien jullie nog stees aan het bespreken waren wat de beste manier van overdracht was (versturen, ophalen, whatever). @milotic reageert inderdaad erg traag, dat dan weer wel. Op zich logisch dat je als koper er dan weinig meer van verwacht.

Bij het ontbreken van een concrete overeenkomst zal ik beide beoordelingen verwijderen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 04:58
Akkoord haal maar weg was duidelijk waarom ik die periode weinig reageerde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Dank voor de actie @Microkid. Ik denk dat je bedoelt dat het logisch is dat je er als koper dan weinig meer van verwacht.

Overigens zeg je dat de reviews zijn verwijderd “bij gebrek aan concrete overeenkomst”. Die vind ik alleen nergens terug in het beleid, en dat lezend wordt me ook niet heel duidelijk waar de grens nou ligt.

De V&A-faq heeft het over de "afgeronde ervaring", wanneer is een ervaring afgerond? Ik zou zeggen dat als het langere tijd stil blijft van de andere kant, zeker als het daarvoor ook niet echt liep, je ook een afgeronde ervaring hebt in dat je op een bepaald punt niet meer hoeft te verwachten dat er nog wat uit komt. Dat lijkt me ook relevant voor andere Tweakers, dus een beoordeling. Dat is dus niet de visie die Tweakers hanteert? Ik zou dat vreemd vinden, dat betekent dat je allerlei verwachtingen kunt wekken, een overeenkomst kunt sluiten en vlak voor de transactie ineens kunt verdwijnen maar dat een review niet mag omdat er geen daadwerkelijke transactie heeft plaatsgevonden. Later in de faq gaat het nog om “concrete en afgeronde ervaring”, wanneer is een ervaring concreet? Er was volgens mij een akkoord over de prijs en dus een bindende koopovereenkomst (ook volgens de info op Tweakers), lijkt me aardig concreet.

De verwijderingsmail zegt "een beoordeling plaats je niet om meningen aangaande (...) voorafgaande communciatie te ventileren" maar ook dat de V&A-feedback is bedoeld voor "evaluaties op basis van een daadwerkelijke transactie of poging daartoe". Waar ligt de grens tussen een 'poging tot daadwerkelijke transactie' en 'voorafgaande communicatie'? Lijkt me dat die twee aardig kunnen overlappen. Hier zijn volgens mij twee weken lang pogingen gedaan tot daadwerkelijke transactie.

Misschien kun je er wat duidelijkheid over scheppen en anders is het misschien een idee om het beleid nog wat te verduidelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Als je op de hoogte word gesteld dat er prive omstandigheden zijn en er is nog niks definitief rond moet je misschien wat meer respect tonen, i,v een review te schrijven. Erg ongepast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkieschmenkie
Ik meen dat het uitdrukkelijk niet de bedoeling is dat beide partijen over zoiets in een openbaar topic met elkaar gaan discussiëren. Ga dat dan ook niet proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milotic
Prima
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.