@
Hanterp
Je geeft aan dat je een 800+ mails mist. Had je die in een folder staan of allemaal in de inbox?
Het is mogelijk (50/50 kans) om permanent verwijderde mails terug te halen in thunderbird. Alleen zou ik je dit pas willen adviseren als je eerst een backup gemaakt hebt. Je kan het namelijk ook nog erger maken.
Backups algemeen
In mijn ervaring gaan mensen pas beginnen met backups maken als het een eerste keer fout gaat. Vaak is dat een harde les.
Koop een externe schijf waar je regelmatig backups op maakt.
Ik gebruik voor simpele backups Uranium backup free. Vrij makkelijk in te stellen, gratis en doet wat het moet doen.
Backup Thunderbird
Voor backup van Thunderbird gebruik ik al jaren Mozbackup. Deze werkt nog steeds voor de huidige versie. Deze backup ik naar een aparte map, waarna Uranium die vervolgens automatisch meeneemt in de nachtelijke backup. Je zal wel handmatig een backup moeten maken, maar het is beter dan niets. Kies een map waar je het backup bestand wil plaatsen (al dan niet met een wachtwoord beveiligen) en de backuptool doet de rest.
http://www.mozbackup.nl/download.html
Graag ook deze instellingen nakijken in Thunderbird en laat even weten wat er bij jou ingesteld staat.
Archieven
Thunderbird archiveert mails eens in de zoveel tijd en vraagt dan vaak wat je wil doen. Check eens of je een map "Archieven" onder je emailadres hebt staan. Mogelijk staan daar je verloren mails onder.
Synchronisatie en opslag
Thunderbird heeft de mogelijk om emails automatisch te archiveren of zelfs verwijderen.
Extra > Account instellingen > "Klap de opties open in je emailadres" Synchronisatie en opslag.
Wat zijn jou instellingen daar?
Laatste optie
Aangezien je de mails niet in je verwijderde items hebt staan en je ook geen backups hebt blijft er nog 1 optie over. "Fix 3. Undo Emptying Trash"
https://www.easeus.com/fi...thunderbird-emails.html#3
Lees anders deze pagina eens door, zoals @
Seriph ook al aangaf. ik heb in het verleden ook wel eens zo iets gehad en heb het toen op die manier ook terug gevonden. Het geeft je geen garantie. Een tweede keer kon ik ze niet vinden namelijk.Jammer dan.
Als dit teveel abacadabra is, laat dan iemand je helpen die weet wat er bedoeld wordt. Je bent uiteraard nooit te oud om te leren, maar als het fout gaat zou het mooi zijn dat je wel een beetje weet hoe je dingen weer kunt herstellen. Dat is op afstand via een forum niet te doen.
Een virusscanner is geen garantie tegen virussen of ongeoorloofd gebruik. Als gebruiker dien je nog steeds je gezonde verstand te gebruiken (niet lukraak op linkies klikken in emails, etc).
Ik hoop dat dit je wat inzicht geeft en dat je iemand in de buurt hebt met wat meer technische kennis die je hierbij kan helpen.