Hoe verzend amazon interne harde schijven?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoundByte
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 18-04-2022
Ik lees reviews dat amazon.nl interne harde schijven slecht verpakt rn opstuurt naar klanten. Is dit nogsteeds zo. En is dit hetzelfde voor amazon.de. Wie heeft hier ervaring mee?

Amazon.nl verzekerd mij dat hun personeel getraind is en alles zorgvuldig zal worden verpakt. Maar dat soort PR praat wil ik natuurlijk niet horen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 20:05

br00ky

Moderator Harde Waren
Schopje naar SF.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
SoundByte schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:37:
Ik lees reviews dat amazon.nl interne harde schijven slecht verpakt rn opstuurt naar klanten. Is dit nogsteeds zo. En is dit hetzelfde voor amazon.de. Wie heeft hier ervaring mee?

Amazon.nl verzekerd mij dat hun personeel getraind is en alles zorgvuldig zal worden verpakt. Maar dat soort PR praat wil ik natuurlijk niet horen.
Who cares? Ze doen het vast op een manier dat ze niet om de haverklap stukgaan, want dat zou te duur zijn.

Als je ze ontvangt en ze werken, dan gebruik je ze, als ze niet werken stuur je ze terug of gebruik je garantie?

Lijkt me eenvoudiger dan je er druk om maken en er zelf een topic aan te wijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:39
Snowdog schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:41:
[...]

Who cares? Ze doen het vast op een manier dat ze niet om de haverklap stukgaan, want dat zou te duur zijn.

Als je ze ontvangt en ze werken, dan gebruik je ze, als ze niet werken stuur je ze terug of gebruik je garantie?

Lijkt me eenvoudiger dan je er druk om maken en er zelf een topic aan te wijden.
Blijkbaar wel.
Laatst had ik een harde schijf besteld...deze had amazon in de bekende bruine envelop verstuurd.

Ik zat boven achter de computer, en in hoor iets door de brievenbus op de grond vallen ..... Ja hoor ... de HDD van Amazon.

Ik heb direct contact opgenomen met de klanten service en gezegd dat ik deze hdd niet meer hoef.

Dit lijkt mij niet goed voor de harde schijf?

PS: het ging om een harde schijf alleen...dus geen doosje eromheen oid.

-edit-

Dit is ongeveer anderhalve maand geleden gebeurd.

[ Voor 3% gewijzigd door Aggressor op 25-04-2021 11:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:45
Aggressor schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:45:
[...]

Blijkbaar wel.
Laatst had ik een harde schijf besteld...deze had amazon in de bekende bruine envelop verstuurd.

Ik zat boven achter de computer, en in hoor iets door de brievenbus op de grond vallen ..... Ja hoor ... de HDD van Amazon.

Ik heb direct contact opgenomen met de klanten service en gezegd dat ik deze hdd niet meer hoef.

-edit-

Ach als 'ie werkt is er niks aan de hand toch? Tijdens transport krijgen alle goederen soms wel een klap. Waarom zou die schijf na een tijd opeens niet meer werken door die klap? Ik zou zelf niet zo paranoïde zijn iig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40
[...]

Blijkbaar wel.

-edit-

Het is zeker niet wenselijk, en als je het zekere voor het onzekere wilt nemen kan en mag je het terugsturen natuurlijk.

Maar Snowdog heeft op zich wel een puntje: als Amazon schijven zo opstuurt en die gaan om de haverklap kapot, of worden teruggestuurd door teveel boze klanten, dan is de kans groot dat ze dat geen lange tijd zouden doen.

Dus ja, het is slecht verpakt, maar ik verwacht niet dat de kans heel groot is dat daardoor schijven bij bosjes kapot gaan.

Maar om zo min mogelijk risico te lopen kan je op zich het beste naar een fysieke winkel gaan en de schijf zelf ophalen (en voorzichtig vervoeren). Of SSD's kopen, die kunnen sowieso beter tegen een stootje :P

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:50
Was toevallig laatst ook een topic over van @Hansw1, schijven lagen vrijwel los in de doos:

Western digital wd40efax

[ Voor 5% gewijzigd door Nielson op 25-04-2021 11:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
[...]

Blijkbaar wel.

-edit-

Ik hoop dat je een grapje maakt. Die bruine "envloppen" zijn nog net geschikt voor zoiets als een boek. Ze sluiten verschrikkelijk slecht. Sowieso schokken voor een HDD zijn niet goed. Ik zou z'n HDD ook niet aannemen. Het is geen boek dat kapot is of heel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hoi1234 schreef op zondag 25 april 2021 @ 12:48:
[...]

Ik hoop dat je een grapje maakt. Die bruine "envloppen" zijn nog net geschikt voor zoiets als een boek. Ze sluiten verschrikkelijk slecht. Sowieso schokken voor een HDD zijn niet goed. Ik zou z'n HDD ook niet aannemen. Het is geen boek dat kapot is of heel is.
Klinkt eerder dat ze de instructie voor alle schijven hetzelfde houden. Een SSD kan je best verzenden in zo'n bruine enveloppe, maar een "ouderwetse" HDD niet natuurlijk, die moet wel enigszins gedempt worden zodat de G-krachten niet teveel kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 19:39
Dat van mij ging inderdaad om een oude harde schijf.
Een 7200rpm 4 gig voor singelplayer games en downloads.

Een SSD schijfje is heel wat anders.

Vervolgens heb ik zo'n "oude" harde schijf bij AZERTY besteld...en deze zat perfect verpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Snowdog schreef op zondag 25 april 2021 @ 11:50:
[...]
Ach als 'ie werkt is er niks aan de hand toch? Tijdens transport krijgen alle goederen soms wel een klap. Waarom zou die schijf na een tijd opeens niet meer werken door die klap? Ik zou zelf niet zo paranoïde zijn iig.
Juist voor die klap tijdens transport dient een hardeschijf degelijk verpakt te zijn in piepschuim/foam frame om deze klappen op te vangen. Zoals Amazon hardeschijven verzend is zeer zeker niet de juiste manier. Recentelijk nog meerdere reacties gezien dat zij dit nogaltijd doen, mijn advies daar niet te bestellen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vrilly
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:01
Dozenschuifers als amazon kunnen ook niet anders in het proces, uitzonderingen maken op het normale verpakproces gaat niet in een warenhuis waar de medewerkers puur focussen om de quota van 150 ingepakte pakjes/uur te halen.

Als je daar al een harde schijf koopt koop er dan een waar je aan de productpagina kan zien dat er een eigen doos bij zit, en niet uit een bulk verpakking komt.

Pas als er teveel defect retourkomt zal amazon weer volgens een semi geautomatiseerd process bij de leverancier navraag doen, en dan is het aan de leverancier om het voordat het bij amazon aankomt al beter te verpakken, wat dus niet gebeurd :'l

[ Voor 24% gewijzigd door vrilly op 26-04-2021 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind sowieso dat de grote jongens allemaal slecht verpakken juist bij producten die transportschsde gevoelig zijn.

Bol.com coolblue zijn daar geen uitzondering in.
En dat is al jaren zo.

Lego dozen gewoon los in een veelste grote doos. Ook bij de nieuwe lamborghini sian heb er 3 terug kunnen sturen voordat ik een nette doos kreeg. (Lees nette doos als in zonder extreme schades).

Een elektronica boek van 120 euro. 7x terug moeten sturen omdat die gewoon steeds met ezelsoren binnen kwam. En dat voor een boek met hardcover.

Er zijn gewoon producten waarvan de verzending meer aandacht eist dan een pak wc papier.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2021 08:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was het via amazon zelf verzonden? Ik krijg meestal juist overbemeten dozen vol met "luchtzakken"

Maar als je echt zeker wilt zijn dat ze niet beschadigen bij transport zul je toch naar een ouderwetse stenen winkel moeten :)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2021 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 09:37:
Was het via amazon zelf verzonden? Ik krijg meestal juist overbemeten dozen vol met "luchtzakken"
Overbemeten dozen vol met opvulmateriaal klinkt leuk, maar is in de praktijk vaak letterlijk gebakken lucht. :-(

Want, en dat zie ik ook bij Amazon gebeuren:
Het artikel zelf, ligt ergens op de bodem of in de hoek van de veels te grote doos en is asymmetrisch gevuld met opvulspul.
M.a.w. het kwetsbare artikel krijgt in de hoek, of de bodem alsnog klappen tijdens de martelgang in het logistieke proces!
En voor een pak met koffiebonen is dat niet zo'n ramp. Maar voor een blik/pot/glazen fles is dat vaak funest.

Idealiter zou het kwetsbare artikel, in het midden (3d gezien) van de omverpakking moeten zitten. Aan alle zijden voorzien van opvulmateriaal.
Recentelijk nog meegemaakt. Twee glazen (!) potten pindakaas in de hoek van een doos, volgepropt met bubbeltjesplastic. En je raadt het al; de kartonnen doos drupte aan één zijde pindaolie. :(
Ze hadden die potten IN het bubbeltjesplastic moeten rollen en in het midden van de doos moeten plaatsen. Dat heeft uiteindelijk 2 herzendingen gekost voordat ze het snapten bij die online winkel. |:(

Maar HDDs (dus geen SSDs) in een kartonnen envelop die zo door de brievenbus geflikkerd worden, heb ik in het verleden ook al met menige andere webwinkel meegemaakt. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik lees reviews dat amazon.nl interne harde schijven slecht verpakt rn opstuurt naar klanten. Is dit nogsteeds zo. En is dit hetzelfde voor amazon.de.
BTW: er is natuurlijk geen verschil tussen amazon de versus nl; het komt allemaal NIET uit een Nederlands Warehouse (want die zijn er gewoonweg niet).
Mits je praat over "Versand durch Amazon".

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 26-04-2021 10:13 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op maandag 26 april 2021 @ 10:08:
[...]

Overbemeten dozen vol met opvulmateriaal klinkt leuk, maar is in de praktijk vaak letterlijk gebakken lucht. :-(

Want, en dat zie ik ook bij Amazon gebeuren:
Het artikel zelf, ligt ergens op de bodem of in de hoek van de veels te grote doos en is asymmetrisch gevuld met opvulspul.
ja, maar dat is al beter dan bovengenoemde envelop, en vangt natuurlijk al wel wat klappen op

maar waarom bestel je pindakaas bij amazon ? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 26 april 2021 @ 12:37:
[...]

maar waarom bestel je pindakaas bij amazon ? :+
Waarom niet? Als je toch al Prime hebt, en de prijs is OK, kom dan maar op. Bij Amazon heb je veel eten/drinken dat anders slecht te krijgen is of waarvoor je de grens over moet (Kölln müsli bijvoorbeeld).

Zo ook al een keer 10 flessen (meer ging niet) 2 liter wasverzachter à € 0,99/stuk besteld. Eén doosje (met 5) kwam aan, bij de ander zal in het proces wel een fles kapot gegaan zijn. Uiteraard het geld van de hele bestelling terug gekregen.

Maar interne harde schijven zonder retailverpakking? Nee, die zou ik niet zo snel bij Amazon bestellen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2021 14:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Verwijderd De lekkende potten pindakaas kwamen niet van Amazon, maar van een andere online winkel.

Jaren eerder kocht ik ooit emmertjes pindakaas (van die grote plastic potten zeg maar) via Amazon.co.uk. Was een uitstekende kwaliteit van 100% gemalen pinda's en geen ander troep erin.
Die kwamen ook vaak gebarsten aan, door het eerder genoemde onzorgvuldige verpakken. Maar sinds je geen bestellingen meer rechtstreeks bij Amazon.co.uk kon doen, zonder additionele verzendkosten, moest ik naar alternatieven zoeken.
Één keertje zelf zo erg dat de PostNL man, met de bruine Amazon doos aan kwam lopen, zich realiseerde dat 'ie een oliespoor naliet en vervolgens liet weten dat 'ie dit niet af kon leveren. Want z'n bestelbus rook ook al naar de pindakaas! :+

En 2 verschillende webshops hier in NL flikten het ook... Onzorgvuldig verpakken en voila; lekkende troep. :-(

Amazon maakte het op een gegeven moment nog bonter. Grote plastic zakken met citroenzuur zaten gescheurd in de doos. Kreeg ik gewoon een doos met los daarin gestort wit poeder... :+

Wat Amazon dan weer wel goed doet is de manier waarop ze het oplossen als je contact opneemt. Zonder verder gedoe en/of discussie kreeg ik 100% geld terug en/of herzending.
Terwijl telkens bij Nederlandse webshops er een discussie ontstond dat ik het wel zelf gedaan zou hebben!?! Tuurlijk; ik vind het leuk om pindakaas door de verpakking te smeren. Stelletje GRMBL*6&^%78 :( 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Beste, Als iets niet goed aankomt en je pakje bij aanname al defect is,. direct weigeren aan de deur.
Als het na aanname defect is, direct retour en met foto's erbij contact met verkoper opnemen. Verkoper moet een gekocht goed, netjes in goede staat afleveren. Dus hoe het verpakt is, vooraf over speculeren heeft weinig zin, om misschien een verkoper uit te sluiten.

@ehtweak Gebakken lucht gevangen in kussen(zakjes) :+ :+

Doosje uit fabriek in bubbelfolie, en in strakke omdoos. dat is een goede manier van verpakken.
SSD zit vaak in blisterverpakking op karton. kan zijn dat 2.5" HDD's ook zo verpakt zijn, dat is al lang geleden dat ik zoiets heb gekocht. Dikke zware HDD, zal wel in fabrieksdoosje zitten van WD, Seagate ed

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 04-10 03:27
Ik heb verschillende keren Lego besteld via Amazon en allemaal goed aangekomen én verpakt in omdoos. Wel wat kleinere sets. Vorig jaar een GTX1660 super besteld en die kwam dus zonder omdoos binnen. Gewoon verzendlabel op het doosje en gaan. Ene kant juich ik dit toe (vooral bij grootvolume goederen die al stevig verpakt zijn, zoals bijv een tuinstoel of stofzuiger). Maar hier had voor mij wel een extra doosje om gemogen.

De wijzen komen uit het Oosten!

Pagina: 1