Advies welke TV en welke grootte

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-08 09:51
Ik zoek een? TV
Wat is je budget? €1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... Series en films te streamen en Formule 1 te kijken
Zou mooi zijn als het een ziggo app heeft, maar dat kan ook vie de app op de telefoon om te casten. Geluid is niet belangrijk want er komt ook een losse soundbar.

Wat heb je zelf al gevonden?
pricewatch: LG OLED65CX6LA Zwart
OLED dus mooi zwart en goed contrast, goede reviews

pricewatch: Sony 65XH95 Zwart
Goedkoper, AndroidTV dus Ziggo app. Nadeel mogelijk blooming?

pricewatch: Samsung QLED 75Q74T Zilver, Zwart
QLED 75" voor hetzelfde geld als een 65" OLED

Welke vragen heb je hier nog over?
Onze woonkamer is op de 1ste verdieping. 9 meter lang en oriëntatie noord-zuid. TV staat in de noord-oost hoek. We hebben nu een 42" plasma uit 2008 en met daglicht of zomeravond een film kijken is niet fijn. Veel details vallen weg.
Nu weet ik niet hoeveel beter een OLED scherm daarin is maar ik zou me erg storen aan heftige blooming.

We zitten 4 meter van de TV af. Ik neig naar de 75" van Samsung maar met zo'n relatief lage prijs denk ik dan dat er ergens een nadeel is maar kijkend naar de specs vind ik het niet. Andere tips uiteraard welkom!

iRacing Profiel

Beste antwoord (via MartijnA3 op 24-04-2021 15:04)

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

MartijnA3 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:29:
Ik zoek een? TV
Wat is je budget? €1500

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ...... Series en films te streamen en Formule 1 te kijken
Zou mooi zijn als het een ziggo app heeft, maar dat kan ook vie de app op de telefoon om te casten. Geluid is niet belangrijk want er komt ook een losse soundbar.

Onze woonkamer is op de 1ste verdieping. 9 meter lang en oriëntatie noord-zuid. TV staat in de noord-oost hoek. We hebben nu een 42" plasma uit 2008 en met daglicht of zomeravond een film kijken is niet fijn. Veel details vallen weg.
Nu weet ik niet hoeveel beter een OLED scherm daarin is maar ik zou me erg storen aan heftige blooming.

We zitten 4 meter van de TV af. Ik neig naar de 75" van Samsung maar met zo'n relatief lage prijs denk ik dan dat er ergens een nadeel is maar kijkend naar de specs vind ik het niet. Andere tips uiteraard welkom!
na een philips 42" tv ben ik overgestapt op de 55" xh95 van sony .. zie Sony KD55XH9505 vs Philips PUS8545 (The One)

Ik moet zeggen dat de overstap naar de sony zeker geen miskoop is geweest ..

Een maat van mij heeft de 75" versie op 4m afstand (al 4 jaar oid ben geen vrouw dus houd me niet vast aan de datum ;) ) maar ik vind het persoonlijk "te groot" .. overgens denk ik dat een Sony xh90 vs xh95 ook een keuze is die je moet onderzoeken .. zit 300,- verschil tussen en er zijn wat pro's en con's welke weet ik niet meer

65/75" en keuze voor Sony, LG of Samsung zou ik in het F1 topic neuzen (als het goed is is er 1) .. en daar eens vragen wat hun mening/ervaring is. betreft tv keuze. .

Tja vanalles

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

MartijnA3 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:29:
Ik zoek een? TV
Wat is je budget? €1500

na een philips 42" tv ben ik overgestapt op de 55" xh95 van sony .. zie Sony KD55XH9505 vs Philips PUS8545 (The One)

Een maat van mij heeft de 75" versie op 4m afstand (al 4 jaar oid ben geen vrouw dus houd me niet vast aan de datum ;) ) maar ik vind het persoonlijk "te groot" .. overgens denk ik dat een Sony xh90 vs xh95 ook een keuze is die je moet onderzoeken .. zit 300,- verschil tussen en er zijn wat pro's en con's welke weet ik niet meer

65/75" en keuze voor Sony, LG of Samsung zou ik in het F1 topic neuzen (als het goed is is er 1) .. en daar eens vragen wat hun mening/ervaring is. betreft tv keuze. .

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 10-08 11:57
Ik zou voor de 65 cx gaan als het beeld te klein is kun je ook de bank wat dichterbij schuiven, vrijwel altijd beter voor het geluid ook met meer ruimte achter de bank.
Er is ook een oled kortingstopic hier op tweakers, ook wel een aanrader om even te kijken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Met de huidige OLED tv's ga je er qua brightness zeker op vooruit. Hou er wel rekening mee dat een OLED tv aardig weerspiegelt en ook details wegvallen bij relatief veel omgevingslicht.

Blooming zul je altijd hebben bij LCD tv's, het is maar net waar je voorkeur ligt. Samsung onderdrukt bloeming op hun QLED FALD modellen, hierdoor gaan er (schaduw) details verloren. Sony is wat vergevingsgezinder met hun FALD algortime waardoor (schaduw) details behouden blijven en hierdoor blooming iets meer aanwezig is. De hoeveelheid omgevingslicht speelt hier natuurlijk ook een rol bij.

65'' zal bij een kijkafstand van 4 meter comfortabeler kijken dan 75''. In de winkel ogen tv's kleiner, een stuk karton of een paar vuilniszakken op maat knippen en deze aan de muur hangen geeft een goed beeld.

De 75Q74T is een edge led tv, met de Sony 75XH90 haalt je een betere tv in huis. Tevens is Motion handling op de Sony tv's beter, dit kan bij snelle beelden van toegevoegde waarde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kever678
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17:47
vso schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 13:43:
[...]

Te groot is ook gewenning, hier een 82 inch en dat was de eerste dagen belachelijk groot. Vind nu juist dat iedereen een belachelijk kleine tv heeft, zou nu niet meer anders willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Onze woonkamer is bijna altijd licht door grote ramen en weinig gordijnen. Ik denk dan dat ik het blooming voor lief neem, ik ergerde me altijd wel aan de weerspiegeling van mijn plasma.

Omdat ik ook een leuke soundbar heb gezien voor 400 euro is de prijs van de Sony ook wel een pluspunt. Dank voor de reacties!

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MartijnA3
Ik heb m al staan. Wat een ding. Ci module van de tv uit de slaapkamer erin en gaan. Geen ziggo box meer nodig.

Heb het nog niet gechecked, maar neem aan dat de kabel betere kwaliteit geeft dan de ziggo go app?

iRacing Profiel

Pagina: 1