Toon posts:

Sony KD55XH9505 vs Philips PUS8545 (The One)

Pagina: 1
Acties:

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
We zijn in de markt voor een nieuwe tv (what else is new)

pricewatch: Sony 55XH95 Zwart
vs
pricewatch: Philips 50PUS8545/12 Zilver

nu heb ik zelf een Philips ambilight model van 10 jaar oud en niet echt ontevreden .. afgezien dat ik de software van Philips echt bagger vind van het huidig model.

De Philips hierboven heb ik net in het weekend aangeschaft voor 555,- bij mediamarkt en deze gisteren bij mijn moeder geinstalleerd, en ze is er superdik tevreden mee. En ik moet zeggen afgezien van een issue met de software en de overschot van meuk op de AB was prijs/kwaliteit een goeie keuze . (voor haar) ..

Omdat de philips een directe ervaring heb zijn mijn negatieve punten:
kijkhoekiets wat in reviews al genoemd was als je er niet direct voor zit .. (groter dan 45graden) van het midden dan word het beeld inderdaad lelijk. (voor mijn moeder in der eentje geen issue, voor mij thuis en tv locactie(s) is dit relevanter

bediening ik vind de hele AB en de bijbehorende software look & feel bijzonder vervelend .. android lijkt seperaat te zijn van de tv "software" .. sommige dingen maken het daardoor niet makkelijker

Dan de Sony, geen ervaring mee,
- enorme prijs verschil a 750 ongeveer zit o.a in dat ik voor een XH95 kies ipv XH90 (zeg 250,-)

Als je ze vergelijkt:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1541366;1597484/
- 5 inch meer bij de sony (who cares)
- Philips heeft ambilight ( vind ik persoonlijk wel prettig maar geen optie in deze keuze)

Nu heb ik geen ervaring met de sony en in de vergelijking komt de philips toch "beter" uit de bus .. alleen mediamarkt heeft de prijs met 200,- omhoog gegooid online :( wellicht dat bellen nog helpt ?

Bij reviews online (youtube) word ik wel happy van de sony.

afgezien van prijs hebben jullie nog tips/adviezen ? misschien zie ik iets over het hoofd ?

Tja vanalles

Acties:
  • +1Henk 'm!

• atomix9
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-03 16:24
Philips TV,s staan eigenlijk nooit bovenaan in de lijstjes van: TV's met het mooiste beeld. (Award winners)
Tevens is Philips geen Philips meer. Maar een naam op de TV, welke door een ander bedrijf wordt gemaakt.
En Ambilight? Koop je een TV of een lamp?

Ikzelf heb de Sony XH90. Ook van alles mis mee, maar ik denk toch beter beeld in het algemeen dan een Philips.

• D vd V
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online

D vd V

Moderator Consumentenelektronica
@vso Aankoopadvies doen we in CEA. Je topic is daarheen verplaatst. ;)

• vso
  • Niet online
atomix9 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:26:
Philips TV,s staan eigenlijk nooit bovenaan in de lijstjes van: TV's met het mooiste beeld. (Award winners)
We hadden vroeger sony' s(triniton beeld) en die waren op zich erg prettig, en komend van 32/42" oftewel vrij "klein" merk ik dat bij groter beeld dus de 50" en groter dat details enzv best een dingetje worden .. maar ja als je het ervaart/direct kijkt ..word het anders.

En ik moet zeggen dat de philips (de 50" hierboven) kwa beeld ook overbelicht lijkt iets wat lastig in de software bij te stellen is..
Tevens is Philips geen Philips meer. Maar een naam op de TV, welke door een ander bedrijf wordt gemaakt.
En Ambilight? Koop je een TV of een lamp?
Dat het geen philips is weet ik maar boeit dat ? mij niet in elk geval ..

Ambilight tja ik moet zeggen als ik het uit zet het me best veel tijd kost om eraan te wennen, ik ervaar de tv als groter en vrij rustgevend zal wel met de kleur reflectie oid te maken hebben.
maar dit is dan ook direct de reden om als je groter gaat en het niet hebt .. het niet echt een direct gemis is .. en je hebt DIY ambilight meuk mocht je(of ik) het echt missen.
Ikzelf heb de Sony XH90. Ook van alles mis mee, maar ik denk toch beter beeld in het algemeen dan een Philips.
Wat vind jij een issue met de Sony dan ?

@D vd V thx

Tja vanalles

• atsan
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 21-03 17:19
Zelf de sony 65xg95, dus jaartje ouder.

Vind hem zeer prettig voor destijds nette prijs (jaar geleden voor 1500)

Daarvoor ook 8 jaar lang een sony bravia gehad. Ook nooit iets mis mee.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• atomix9
vso schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:41:
[...]

We hadden vroeger sony' s(triniton beeld) en die waren op zich erg prettig, en komend van 32/42" oftewel vrij "klein" merk ik dat bij groter beeld dus de 50" en groter dat details enzv best een dingetje worden .. maar ja als je het ervaart/direct kijkt ..word het anders.

En ik moet zeggen dat de philips (de 50" hierboven) kwa beeld ook overbelicht lijkt iets wat lastig in de software bij te stellen is..

[...]

Dat het geen philips is weet ik maar boeit dat ? mij niet in elk geval ..

Ambilight tja ik moet zeggen als ik het uit zet het me best veel tijd kost om eraan te wennen, ik ervaar de tv als groter en vrij rustgevend zal wel met de kleur reflectie oid te maken hebben.
maar dit is dan ook direct de reden om als je groter gaat en het niet hebt .. het niet echt een direct gemis is .. en je hebt DIY ambilight meuk mocht je(of ik) het echt missen.

[...]

Wat vind jij een issue met de Sony dan ?

@D vd V thx
Nou met de Sony is bijvoorbeeld nu nog mis dat hij geen 4k@120hz ondersteund zonder blurry beeld te geven. Dat maakt niets uit als je niet gamed, maar als je dat wel doet, dan is het niet zo fijn. (slechter beeld)

Sony heeft nog geen ALLM en VRR geimplementeerd op de XH90, terwijl men heeft gezegd dit wel te doen. Ze zullen het gaan doen, maar vooralsnog is het er nog niet.

Er zijn links en rechts wat problemen met WiFi verbindingen Earc handshakes, etc. En zo heeft elke TV wel zijn of haar kinderziektes. Vandaar.

Nog niet genoemd. Maar kijk ook eens naar de software/hardware waar de TV opdraait. Hoe soepel loopt dit. Bij de Sony loopt dit in ieder geval goed. Je kan fatsoenlijk door menu's heen scrollen. De chipset is er goed genoeg voor. De software is Android en werkt over het algemeen fijn. Ik weet niet hoe dit bij Philips tv,s gaat. Maar het is zeker een aandachtspunt bij aanschaf van een nieuwe TV. ;)

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02 18:48
De Sony XH95 is echt wel een stuk beter dan de Philips!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• vso
  • Niet online
atomix9 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 13:53:
[...]

Nou met de Sony is bijvoorbeeld nu nog mis dat hij geen 4k@120hz ondersteund zonder blurry beeld te geven. Dat maakt niets uit als je niet gamed, maar als je dat wel doet, dan is het niet zo fijn. (slechter beeld)

Sony heeft nog geen ALLM en VRR geimplementeerd op de XH90, terwijl men heeft gezegd dit wel te doen. Ze zullen het gaan doen, maar vooralsnog is het er nog niet.

Er zijn links en rechts wat problemen met WiFi verbindingen Earc handshakes, etc. En zo heeft elke TV wel zijn of haar kinderziektes. Vandaar.

Nog niet genoemd. Maar kijk ook eens naar de software/hardware waar de TV opdraait. Hoe soepel loopt dit. Bij de Sony loopt dit in ieder geval goed. Je kan fatsoenlijk door menu's heen scrollen. De chipset is er goed genoeg voor. De software is Android en werkt over het algemeen fijn. Ik weet niet hoe dit bij Philips tv,s gaat. Maar het is zeker een aandachtspunt bij aanschaf van een nieuwe TV. ;)
Bij de philips is "soepel" niet de issue,
hetzelfde voor diensten die je niet bezit/wilt hebben .. ik zit niet in een ZIGGO gebied waarom staat die #)%#)%*_)@#! knop dan op mijn AB ..dat principe zeg maar ..

Het is dus meer irritaties zoals je input (tuners,analog, hdmi 1 t/m 4, sateliet of andere "methodes" zoals google-play) niet kunnen verbergen/organiseren .. de rotpunkhaupt-tv netflix en andere "meuk" knoppen op je AB
Ps opties hebben is altijd +1 (y)

En tja net zoals de Playstation met de Sony TV betere "samenwerking heeft .. is dat met philips ook redelijk het geval.. teminste ik heb na 15 jaar ervaring met diverse apparatuur dat dit beter geen dingetje is waar je te zwaar aan moet tillen ..

Een reden om bv niet om voor de Sony te kiezen is dat de stroom verbruik 2,5x meer is dan de Philips tv.

Het zijn ook soms de stomme dingen die je over de streep trekken zoals Picture in Picture, webinterface of andere "gimmics" die in praktijk erg handig zijn.
bv ik had 1 tv waarbij ik simpel tussen "advanced" en "easy" kon schakelen .. waarbij advanced toegang gaf tot die meuk die ik zelden nodig heb .. en easy is waar je al die "overbodige" meuk uitgeschakeld hebt. W.A.F verhogend ;)

Tja vanalles

Acties:
  • +2Henk 'm!

• atomix9
vso schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:43:
[...]

Bij de philips is "soepel" niet de issue,
hetzelfde voor diensten die je niet bezit/wilt hebben .. ik zit niet in een ZIGGO gebied waarom staat die #)%#)%*_)@#! knop dan op mijn AB ..dat principe zeg maar ..

Het is dus meer irritaties zoals je input (tuners,analog, hdmi 1 t/m 4, sateliet of andere "methodes" zoals google-play) niet kunnen verbergen/organiseren .. de rotpunkhaupt-tv netflix en andere "meuk" knoppen op je AB
Ps opties hebben is altijd +1 (y)

En tja net zoals de Playstation met de Sony TV betere "samenwerking heeft .. is dat met philips ook redelijk het geval.. teminste ik heb na 15 jaar ervaring met diverse apparatuur dat dit beter geen dingetje is waar je te zwaar aan moet tillen ..

Een reden om bv niet om voor de Sony te kiezen is dat de stroom verbruik 2,5x meer is dan de Philips tv.

Het zijn ook soms de stomme dingen die je over de streep trekken zoals Picture in Picture, webinterface of andere "gimmics" die in praktijk erg handig zijn.
bv ik had 1 tv waarbij ik simpel tussen "advanced" en "easy" kon schakelen .. waarbij advanced toegang gaf tot die meuk die ik zelden nodig heb .. en easy is waar je al die "overbodige" meuk uitgeschakeld hebt. W.A.F verhogend ;)
Ik kan me vinden in je verhaal. Alleen dat stroom verhaal snap ik nooit zo.
Je wil graag TV kijken, dat wil je toch met het beste beeld? Als het stroomverbruik dan een beetje binnen de perken blijft, dan is het toch goed? Ik bedoel het is toch een soort luxe, dat mag wat kosten. En wellicht dan ook iets meer kosten....Dus op een TV eco stand enzo, nee daar heb ik niet zoveel mee, dat kan kan meteen UIT. En energieverbruik is voor mij minder belangrijk in een keuze van TV.

• vso
  • Niet online
atomix9 schreef op maandag 15 maart 2021 @ 17:50:
[...]

Ik kan me vinden in je verhaal. Alleen dat stroom verhaal snap ik nooit zo.
Je wil graag TV kijken, dat wil je toch met het beste beeld? Als het stroomverbruik dan een beetje binnen de perken blijft, dan is het toch goed? Ik bedoel het is toch een soort luxe, dat mag wat kosten. En wellicht dan ook iets meer kosten....Dus op een TV eco stand enzo, nee daar heb ik niet zoveel mee, dat kan kan meteen UIT. En energieverbruik is voor mij minder belangrijk in een keuze van TV.
Stroom verbruik is simpel, als jij 1500W .. 30 minuten per dag (gemiddeld) aanzet versus 300 W a 5 uur dan kan jij uitrekenen welke v.d 2 "goedkoper" is . maar dan vergelijk je 1:1 stroom verbruik

maar netzoals de nieuwe generatie grafische kaarten verbruiken die minimaal stroom zolang je niet gamed en "office" werk doet (of op GOT zit) voor een tv zou zoiets intressant zijn. kortom dat de tv bv een zuinige modus heeft
en ja dat verwacht je niet in een tv maar het kan wel net de doorslag zijn ..

maaruh kan jij bv vertellen hoe de interface in elkaar steekt ? is alles een beetje aan elkaar gelust .. de XH90 en XH95 bv verschillen niet veel zegt men de reden dat ik voor de dure versie kies is puur nieuwer etc .. maar dat beantwoord niet de vraag hoe "flex" is de interface

Tja vanalles

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:08
Stroom verbruik is simpel, als jij 1500W .. 30 minuten per dag (gemiddeld) aanzet versus 300 W a 5 uur dan kan jij uitrekenen welke v.d 2 "goedkoper" is . maar dan vergelijk je 1:1 stroom verbruik

maar netzoals de nieuwe generatie grafische kaarten verbruiken die minimaal stroom zolang je niet gamed en "office" werk doet (of op GOT zit) voor een tv zou zoiets intressant zijn. kortom dat de tv bv een zuinige modus heeft
en ja dat verwacht je niet in een tv maar het kan wel net de doorslag zijn ..

de XH90 en XH95 bv verschillen niet veel zegt men de reden dat ik voor de dure versie kies is puur nieuwer etc .. maar dat beantwoord niet de vraag hoe "flex" is de interface
Tv's met elkaar vergelijken zonder te weten waar je het over hebt _/-\o_.

De Philips is een simpele midrange Direct LED tv terwijl de Sony een high end Full Array Local Dimming tv is, waarbij eerst genoemde de naam HDR niet eens mag dragen. De XH9505 scoort op, zo goed als, alle onderdelen beter.

De LCD tv's van Sony behoren tot de energiezuinigste. Je vergelijkt nu SDR waardes van de Philips met HDR waardes van de Sony, wanneer je de helderheid exact hetzelfde zou instellen in samenhang met dezelfde SDR bron (rekeninghoudend met het verschil in afmeting) zullen de waardes redelijk gelijkwaardig zijn.

Verder is de XH95 niet nieuwer dan de XH90, zijn allebei modellen van afgelopen jaar waarbij de XH95 hoger gepositioneerd is en over betere hardware beschikt. Sinds de 2019 modellen gebruikt Sony een relatief fatsoenlijke Soc waardoor Adnroid TV erg vloeiend werkt.

• Capirex65
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 13:24
Ik heb die the one ook overwogen, maar het is het aan alle kanten net niet, zeker niet met het oog op HDR

• vso
  • Niet online
Capirex65 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:27:
Ik heb die the one ook overwogen, maar het is het aan alle kanten net niet, zeker niet met het oog op HDR
Ben ik met je eens betreft "the one" sdr/hdr oid vind ik kwa prijs verschil niet eens echt een issue, ik zou graag 555,- (zoals mijn moeder betaald heeft) ervoor betalen wetende dat ik "kwaliteit" mis. immers hoeveel geld is het me waard of niet ?

Mijn grootste struikelblok in deze is dat "the one" een enorme kijkhoek issue heeft, als je alleen woont is dat geen probleem. Maar met mijn gezin tja dan zit je "rond" de tv .. en dan is dat best wel een uitdaging.
Maar dan vind ik 2x het bedrag best wel een dingentje zeg maar..

Tja vanalles

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 17:08
vso schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 17:38:
[...]
Ik zou graag 555,- (zoals mijn moeder betaald heeft) ervoor betalen wetende dat ik "kwaliteit" mis. immers hoeveel geld is het me waard of niet ?

Mijn grootste struikelblok in deze is dat "the one" een enorme kijkhoek issue heeft, als je alleen woont is dat geen probleem. Maar met mijn gezin tja dan zit je "rond" de tv .. en dan is dat best wel een uitdaging.
Maar dan vind ik 2x het bedrag best wel een dingentje zeg maar..
De 50” Philips beschikt over een VA paneel, matige kijkhoeken is inherent aan dit type paneel. Wanneer je kijkhoeken belangrijk vindt is een IPS paneel geschikter, je levert dan wel in op contrast.

Sony’s IPS implementatie biedt de beste kijkhoeken, de 55XH80 is dan een goede keus.

Wanneer je helemaal niks om beeldkwaliteit geeft, kun je het beste naar de goedkoopste 55” LG tv kijken. Deze beschikken ook over een IPS paneel, kijkhoeken zijn een stuk minder dan bij de 55XH80 maar wel beter dan wat VA panelen te bieden hebben.

• vso
  • Niet online
Freshouttheoven schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 19:43:
[...]

De 50” Philips beschikt over een VA paneel, matige kijkhoeken is inherent aan dit type paneel. Wanneer je kijkhoeken belangrijk vindt is een IPS paneel geschikter, je levert dan wel in op contrast.

Sony’s IPS implementatie biedt de beste kijkhoeken, de 55XH80 is dan een goede keus.

Wanneer je helemaal niks om beeldkwaliteit geeft, kun je het beste naar de goedkoopste 55” LG tv kijken. Deze beschikken ook over een IPS paneel, kijkhoeken zijn een stuk minder dan bij de 55XH80 maar wel beter dan wat VA panelen te bieden hebben.
ik weet dat ik appels met peren vergelijk, lg of andere merken .. tja .. dat vertroebeld de keuze IMHO

55XH80 vs 55xh90/55xh95 dan is denk de laatste de beste keuze

uit je vorige post vond ik sdr vs hdr eigenlijk ook de enige intressante opmerking (en dat weet ik ook wel)
Het is meer dat philips best intressant is kwa prijs/kwaliteit .. en was ik alleen dan was de keuze best lastiger geweest maar als ik "beter" moet gaan waarom dan niet ipv low-end naar een hoger segment betere tv oid ? ik denk dat ik de xh95 veel meer plezier ga beleven dan de xh90 of xh80 ..

Tja vanalles

• vso
  • Niet online
de keuze is gemaakt sterker nog .. hij hangt al .(magie van online bestellen)
het is de xh95 geworden

Tja vanalles

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:58
vso schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:48:
de keuze is gemaakt sterker nog .. hij hangt al .(magie van online bestellen)
het is de xh95 geworden
Was eigenlijk ook geen echte keuze tussen deze 2 toestellen toch?
Veel plezier!

LG OLED C7 | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Xbox Series X |

• vso
  • Niet online
Hulleman schreef op woensdag 17 maart 2021 @ 12:50:
[...]

Was eigenlijk ook geen echte keuze tussen deze 2 toestellen toch?
Veel plezier!
nee niet echt nee ..
koste me wel wat tijd het DIY ophangen, uitmeten enzv (vogel 545 tv beugel)
ik heb de gene gekocht die in de 1ste post (sony duh) staat.

Wat voor mij de doorslag gaf was meer dat sdr/hdr verhaal
En nu ik wat testbeelden die ik ook bij "the one" heb geprobeerd .. ben ik super tevreden met de keuze .. dat extra geld is het zeker waard geweest ..

oude 5.1 geluidsysteem aangesloten (optical) z500 logitech (exacte type weet ik niet) maar pfff wat een ervaring.

Tja vanalles

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee