dure coax ?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik moet 20 meter coax hebben voor een radio-signaal, en nou vertelde de winkelmeneer mij dat die kabel op zo'n lengte 12,50 de meter kost, dus totaal 250 gulden. Is dit echt zo duur of licht die kerel mij op ?

Mother, will they like this song?

• dennis_LU
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-08 09:34
Op donderdag 16 augustus 2001 15:43 schreef TheLunatic het volgende:
Ik moet 20 meter coax hebben voor een radio-signaal, en nou vertelde de winkelmeneer mij dat die kabel op zo'n lengte 12,50 de meter kost, dus totaal 250 gulden. Is dit echt zo duur of licht die kerel mij op ?
Radio signaal? als in audio of in hf?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-08 17:33
ligt eraan wat voor kwali je wilt

maar als je gewoon simpel coax koopt, wat ook naar de tv gaat enz, is dat normaal iest van 2.50 p/m

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07 08:16

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

75 Ohm.
Je wordt genaait waar je bij staat.
Coax hoeft niet meer te kosten dan FL.2,50 de meter.

edit:

Ik zie dat Cutebritney mij al voor was. :P

Krankzinnige muziek vind je hier.

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Lekker bij de Gamma halen, scheelt je zo een bom duiten.

Dat zeg ik, Gamma!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-03 16:32
Totale onzin. Zo'n dure kabel is alleen voor speciale toepassingen nodig, zoals satelliet bijv.

Verwijderd

Op donderdag 16 augustus 2001 15:43 schreef TheLunatic het volgende:
Bij de gama zou ik het niet weghalen. Die kabels zijn veel te dun.

Ga maar eens naar de dichtbijzijnde satelliet winkel en haal daar maar een coax kabel weg. Kost ca 2,50 p meter. Is dikker dan die bij de gama en heeft minder signaal verlies.

Ik heb hier zelf op een digitale ontvanger 40 meter kabel aanhangen en ik heb een ontvangst van 4 ( maximaal 5) zonder versterker :)

• Richard
  • Laatst online: 13:37

Richard

Kuru Kuru Kururin

Je kent misschien wel (ligt eraan welke provider je hebt) die korte kabeltjes (30 CM) van je kabelkastje naar je kabelmodem, dat is vrij dure kabel omdat je géén verlies mag hebben, maar je wordt op dit moment idd goed genaaid. Je moet iig niet van de Gamma kopen, want dat is echt rotzooi, maar 2,- de meter vind ik wel een mooie prijs.

Edit: Ja hoor, nu was ureal me weer eens voor :)

20*350ZO45°

• Bigfoot
Op donderdag 16 augustus 2001 16:03 schreef RDK_NL het volgende:
Je kent misschien wel (ligt eraan welke provider je hebt) die korte kabeltjes (30 CM) van je kabelkastje naar je kabelmodem, dat is vrij dure kabel omdat je géén verlies mag hebben, maar je wordt op dit moment idd goed genaaid. Je moet iig niet van de Gamma kopen, want dat is echt rotzooi, maar 2,- de meter vind ik wel een mooie prijs.

Edit: Ja hoor, nu was ureal me weer eens voor :)
Ik heb tientallen meters tussen mijn kabelkastje en mijn kabelmodem, geen last van dacht ik. Hoe zou ik dat moeten merken?

Voor radio via de kabel lijkt het me sterk dat Gamma kabel niet ok is trouwens.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-07 16:41

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mhh ik denk dat ik dan toch maar eens terugga :) Dus gewone kabel is ruim voldoende, ook als het om een tuner gaat van NAD (de NAD C420 om precies te zijn, f600,-) ?

Mother, will they like this song?

• Bigfoot
Ja tuurlijk joh! Je koopt toch geen kabel van 250,- om een radio-signaaltje doorheen te sturen?

Verwijderd

Vertel die vent wat je van hem vindt en koop je kabel ergens anders. Een stuk goedkoper.

• ShittyOldMan
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 15:07
Gamma heeft kutkabels ja. Maar Gamma heeft ook kabels in een zware uitvoering. En die zijn dus echt prima te doen! Dikke buitenmantel en extra dikke 'binnen'mantel en die binnenste draad ook goed dik (niet van die paar koperdraadjes zoals met die goedkope).
Daarnaast heeft Gamma ook splitters waar geen stekkers voor nodig zijn, dus waar direct een draad in kan en ook meteen uit kan. Ook metalen stekkers voor in de radio/tv zijn van de partij. Ik weet alleen niet of elke Gamma deze heeft, anders moet je het ff bij Karwei proberen.

Mijn Home Cinema in aanbouw

Verwijderd

De dunne coax van de gamma is voor een radiosignaal goed genoeg, heb het zelf gebruikt, tientallen meters en het kabelsignaal 3x opgesplitst, het signaal was voor de drie tuners nog sterk genoeg, stereo en geen ruis.
Pagina: 1