Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10-2024
Goedemorgen allen!

Ik heb al het een en ander aan KaKu materiaal in mijn woning verwerkt, maar ik loop nu vast bij dit projectje.

Ik heb een Draadloze deurbelset met zender ACDB-8000BC aangeschaft en deze volgens het boekje aangesloten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8t60VwxafvKo6xor2lPSxPnIxY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aSrBzV7lNdxsDkGLFDagk3fq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u3o3vE8D-U_J7rPs_HX0XsnHbfY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Od4pvj1wzEWPLxrVNy4WkBer.jpg?f=fotoalbum_large

Nu is mijn oude deurbelknop nog functioneel en is de nieuwe gong functioneel die ik in elk willekeuring stopcontact kan stoppen.
In het boekje stond geschreven, dat als ik mijn oude gong ook wil gebruiken (reden aanschaf van deze set), dat ik dan ook de AMU-500 diende aan te schaffen. Voor meer info zou ik op de KaKu site moeten kijken.

Deze AMU-500 heb ik inmiddels binnen, echter snap ik niet hoe ik alles nu op elkaar aan sluit. Ik heb deze vraag bij KaKu neergelegd, maar ik kreeg een screenshot van het boekje als antwoord.

Mijn beltrafo en binnenzijde oude gong:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUGBcZOvWRgWuGzlr3FcIglmQPQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GLou8qOvHlu2eFESlZj4a3E4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qcbkr2inZlIja4ukGkaS9Jx7trI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lfgv9F3HvqAqAkLOStUaQoTF.jpg?f=fotoalbum_large

Hoop dat iemand de oplossing voor mij weet!

Relevante software en hardware die ik gebruik
ICS-2000
AMU-500
deurbelset ACDB-8000BC

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Aansluiten deurbelset.
Oude gong open gemaakt om draden te bekijken.
Contact leggen KaKu.

Als het normale F-, Nul-, Aarde-draden waren, had ik, denk ik, meer geweten.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:03
Als ik het goed begrijp wil je je bestaande bel laten overgaan, samen met de nieuwe (verplaatsbare) KAKU bel. Volgens mij moet het dan zoiets worden:
- Je hebt nu je deurbeldrukker aangesloten op een KAKU zender die een 433MHz signaal afgeeft wanneer iemand op de knop drukt.
- De nieuwe KAKU deurbel reageert hierop (is ontvanger) en geeft een belsignaal af.
- Met de AMU-500 (ook een ontvanger) kan je de oude gong mee laten bellen door deze op hetzelfde signaal van de deurbeldrukker en hierop aangesloten zender te laten reageren.

1. Sluit een bruine en blauwe draad vanaf het lichtnet aan op de L en N contacten van de AMU-500. Je kan hiervoor een stukje netsnoer met stekker gebruiken of ergens een dedicated draad vanaf halen (rechtstreeks vanaf het stopcontact?) Je hebt eigenlijk een extra stopcontact nodig om de AMU-500 constant te kunnen voeden.
2. Ik vermoed dat de draden vanaf je beldrukker rechtstreeks op je beltrafo aangesloten zaten gezien je foto. Het lijkt mij dat je een tweetal nieuwe draden kan aansluiten tussen de schakelcontacten van je AMU-500 en de beltrafo, die dan op de contacten komen te zitten waar eerst je beldrukker aangesloten zat. Vergeet niet de stekker van je beltrafo weer in het stopcontact te stoppen ;-) Afbeelding 5D in de handleiding zou deze situatie moeten voorstellen maar klopt niet helemaal met jouw installatie. De schakelkant van de AMU-500 wordt hiermee een vervanger voor je deurbeldrukker.
3. Ik vermoed dat de rest dan gewoon kan blijven zitten (de gong kan je gewoon weer dichtschroeven), je moet dan alleen nog even de schakeltijd van de AMU-500 instellen (stap 8A en verder in de handleiding) en deze als ontvanger aanmelden bij je deurbelzender (stap 7A/7B, druk op je deurbeldrukker).

Succes!

[ Voor 6% gewijzigd door Archer_VC10 op 29-04-2021 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
@Archer_VC10 Als eerste dank je wel voor je uitgebreide reactie en uitleg!

Stroom zal ik aftakken vanaf het stopcontact. :)

Volgens mij is de beldrukker eerst aangesloten op de bestaande gong, die daarvandaan weer vertakt is naar de trafo. Welke op de foto dat is, durf ik zo niet te zeggen (moet ik nog even aan de kabels trekken).
Gezien de wat wazige foto een schets:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O1UCkgI5A_4-nvKWNk2G3F8W2xE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XEVRSAKBouMeGFGG4djqi5dz.jpg?f=user_large

Zou ik dan met 2 nieuwe kabels, de AMU zo kunnen aansluiten op de gong, terwijl de drukknop eigenlijk nog steeds verbonden is (en met de nieuwe kaku zender)?
Dan on-gedetailleerd bekeken op onderstaande manier?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbAbYJAGDLTSoKnSVZ-ChOCeMpo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IxgVhRTjVOeSn3IwmNw32I4U.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zendur77
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 14-09 18:46
De AMU is eigenlijk gewoon een relais die gevoed wordt via het lichtnet.
Die beldrukker moet er tussen uit op je onderste tekening en direct op de trafo. vervolgens de AMU koppelen aan de nieuwe KAKU beldrukker.
Als je de beldrukker indrukt zal er een signaal verzonden worden naar je nieuwe mobiele KAKU bel en een signaal naar de AMU die vervolgens de oude bel zou moeten laten klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
@Zendur77 Dank voor je bericht.

Met de bel bedoel ik de gong zelf, niet de drukknop. Als ik die er tussenuit ga halen, dan wordt de gong niet geactiveerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 22:26
invix schreef op donderdag 29 april 2021 @ 19:38:
@Archer_VC10 Als eerste dank je wel voor je uitgebreide reactie en uitleg!

Stroom zal ik aftakken vanaf het stopcontact. :)

Volgens mij is de beldrukker eerst aangesloten op de bestaande gong, die daarvandaan weer vertakt is naar de trafo. Welke op de foto dat is, durf ik zo niet te zeggen (moet ik nog even aan de kabels trekken).
Gezien de wat wazige foto een schets:
[Afbeelding]

Zou ik dan met 2 nieuwe kabels, de AMU zo kunnen aansluiten op de gong, terwijl de drukknop eigenlijk nog steeds verbonden is (en met de nieuwe kaku zender)?
Dan on-gedetailleerd bekeken op onderstaande manier?
[Afbeelding]
Zoals je het wilt aansluiten klopt het inderdaad, zie ook de handleiding van de AMU-500 :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/270WPepEVJ1gX_bN2lXXSCTrpJU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A9o70fbfcOnpjIqvxXgeFFbo.png?f=fotoalbum_large

https://klikaanklikuit.nl...9_AMU-500_KAKU-Manual.pdf

ps. let op de uitschakeltijd van 1 sec. anders 'klingelt' de bel zo lang ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Je tweede tekening is op zich correct, zoals Henry_ aangeeft staat het ook zo in de KAKU handleiding. Maar ik denk dat het bij jou qua bedrading net even iets anders loopt. Op zich hoef je dat niet helemaal uit te zoeken als je maar weet waar de twee draden die naar je oude beldrukker gaan (die nu op de KAKU zender aangesloten zitten in je eerste foto) aangesloten zaten. Die twee punten sluit je dan aan op de schakelcontacten van de AMU-500.

Zoiets zeg maar (even de witte draden negeren enzovoorts, dat gedeelte werkt al):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ql9wUxJSx12zetqU2L4df4SocYY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pQjtBbnszK2BrLoLXpTnu3KW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door Archer_VC10 op 30-04-2021 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
Sorry voor mijn wat late reactie, ik was voor het werk eventjes weg.

Ik snap nu wat moet fungeren als zender en wat als ontvanger. Ik begrijp echter nog niet hoe het signaal bij de gong zelf komt.
De kabels van de bestaande drukknop zijn aangesloten op de gong en vanaf de gong gingen kabels naar de trafo (nu dus de kaku zender).

Ter verduidelijking heb ik de kabels even in onderstaande tekening verwerkt. (let op de getekende lijnen, niet de echte kabels)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zHNUg1PFdCmMipDkqAnTEGAMWKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C1NPZ5pXgynAF4bBfXTA1WR9.jpg?f=fotoalbum_large

Kan/moet ik de kabels wat nu aangesloten is op de gong losmaken en rechtstreeks met elkaar verbinben? Dit zodat de drukknop rechtstreeks verbonden is met de kaku zender. Vervolgens vanaf de AMU dan nieuwe draden aansluiten op de gong? Ik heb vanochtend nieuw signaaldraad aangeschaft. Deze is wel dunner dan de huidige, hoop dat dat niets uitmaakt.

*In mijn eerdere reactie met de foto van de trafo: De kabel uit de onderkant van de trafo is een stekker welke in het stopcontact moet.

Groeten

[ Voor 5% gewijzigd door invix op 05-05-2021 13:48 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
De deurbel die jij hebt hangen is deze (of lijkt er op): https://www.amazon.nl/Hon...che-Bel-Wit/dp/B0001NPYZ2
Als ik de handleiding hier bekijk, dan is dit het relevante plaatje:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ePktrUTk4UFEhUgnVEAqprTfuQo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/7Zot1o5JMtH1SDx8KsrsGaRd.jpg?f=user_large
Ik krijg de indruk dat jij de bedrading tussen de trafo en de bel los hebt gehaald en hier de KAKU zender aan hebt hangen (aan de onderkant van deze afbeelding). Dit werkt (blijkbaar) omdat de bel zelf nu niet genoeg vermogen krijgt om geluid te maken, maar de KAKU zender wel reageert. Het stuk wat je moet aanpassen is de bedrading aan de bovenkant van dit schema, tussen de belknop en de gong. Daar moeten die twee KAKU onderdelen tussen zodat de zender verbonden is met de belknop (niet meer via de gong) en de AMU moet in plaats van de belknop met de gong verbonden worden. Daar waar je nu die KAKU zender hebt hangen daar moet de originele aansluiting met de trafo weer in ere hersteld worden. Je kan ook even op die Amazon pagina kijken naar het alternatieve aansluitschema, dat lijkt meer op wat je in de KAKU handleiding tegenkomt, wellicht werkt dat voor jou beter.

Negeer mijn vorige post maar, dat was op een verkeerde aanname gebaseerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Archer_VC10 op 05-05-2021 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henry_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13-09 22:26
Archer_VC10 schreef op vrijdag 30 april 2021 @ 20:14:
Je tweede tekening is op zich correct, zoals Henry_ aangeeft staat het ook zo in de KAKU handleiding. Maar ik denk dat het bij jou qua bedrading net even iets anders loopt. Op zich hoef je dat niet helemaal uit te zoeken als je maar weet waar de twee draden die naar je oude beldrukker gaan (die nu op de KAKU zender aangesloten zitten in je eerste foto) aangesloten zaten. Die twee punten sluit je dan aan op de schakelcontacten van de AMU-500.

Zoiets zeg maar (even de witte draden negeren enzovoorts, dat gedeelte werkt al):
[Afbeelding]
Volgens mij lopen er een aantal zaken door elkaar heen, naar mijn idee en ook zoals KaKu het beschrijft dient het zo aangesloten worden.

@invix Helemaal over je laatste reactie heen gelezen, inderdaad zoals je het nu omschrijft!

De draden van de deurbeldrukker uit de bel demonteren en alleen op de Kaku zender aansluiten, vervolgens de 2 contacten links van de bel gebruiken, 1 gaat naar de trafo en 1 gaat naar de AMU 500 (com) daarnaast moet er nog een draad van de trafo naar de AMU-500 aansluiting.

En de AMU-500 ook koppelen met de Kaku zender zodat de draadloze bel en de AMU-500 tegelijk schakelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2kqbs_9AGHkb6RvltUW-imKXcjE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lMy6Sli4u874bPq82pwqrQUY.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Henry_ op 06-05-2021 09:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
Vandaag probeerde ik de boel af te ronden en het is bijna gelukt!

Alles heb ik aangesloten en geprobeerd in te stellen. Echter, als ik nu op de knop druk, maakt de bel enkel het 'Ding' geluid. Ik blijf stroom horen lopen, maar het 'Dong' geluid komt pas als ik de stekker van de trafo eruit trek. Als ik de stekker wederom in het stopcontact plaats, 'Ding' en stroomgeluid totdat ik de stekker er weer uittrek. AMU ingesteld op 1 seconde.

Ik had in de gong de kabels beide links aangesloten. Ook geprobeerd om ze om te draaien (zelfde probleem) en geprobeerd aan te sluiten volgens het plaatse van Archer (geen geluid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Kan je nog eens een foto, of een plaatje, uploaden wat laat zien hoe je het nu aangesloten hebt? Het feit dat je er wel geluid uit hebt kunnen krijgen is positief, maar er zit ergens nog een aansluiting verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
@
Archer_VC10 schreef op zondag 16 mei 2021 @ 15:47:
Kan je nog eens een foto, of een plaatje, uploaden wat laat zien hoe je het nu aangesloten hebt? Het feit dat je er wel geluid uit hebt kunnen krijgen is positief, maar er zit ergens nog een aansluiting verkeerd.
Ik heb het op de volgende manier gedaan:Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qwul2PZx7O7yIW_pynM0BHpYV0g=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dIgTH5NEDd3h9OLlnVxM2v1K.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9kkTRKowP0fBKPeluVKynYboMhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lSgjpKA2Si7ZfMsaB9oEf9QN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/heMUzVmVcfOMlB-WyOH4xRMwAlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C5lNJyiwxNHWJqIv1SvifJOl.jpg?f=fotoalbum_large

Om het wat overzichtelijker te maken:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wOdL1RmHa2HM2tnhzyJcYQoXl8U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/F0GpGZfUSZDyV1wSE07canxA.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
Apart, dat zou gewoon moeten werken zou ik zeggen. Het is nu de bel die niet mee wil werken dus ik zou voorstellen om een paar zaken te testen:
1. Haal eens de schakeldraden van de AMU los en hang hier even een pulsschakelaar tussen (of sluit ze even kort met een schroevendraaier) en kijk of de bel het dan wel normaal doet. Zo nee: de bel moet blijkbaar anders aangesloten worden. Zo ja: er staat iets in de AMU niet goed.
2. Vervang de trafo even door een losse batterij en de bel door een fietslampje (of iets dergelijks) en kijk of het gedrag van de AMU klopt met wat je hebt ingesteld. (of gebruik de volgende optie hiervoor)
3. Hang even een multimeter over de schakelkant van die AMU en kijk of er geen reststroom loopt wanneer hij uit zou moeten zijn.
4. Je zou ook nog eens kunnen proberen om alles weer terug aan te sluiten zoals het zat met de originele beldrukker (de andere afbeelding die ik uit de handleiding op Amazon had gekopieerd) maar je gaf al aan dat dit niet hielp, toch?
5. Laatste optie: Haal je trafo er eens tussenuit en stop vier 1,5V batterijen in je bel. Bij deze optie moeten de schakeldraden naar de AMU op de (1) en (2) contacten aangesloten worden (zie plaatje via link naar Amazon hierboven). Werkt het dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invix
@Archer_VC10 Ivm met werkzaamheden had ik afgelopen week eventjes geen stroom. NU wilde ik gister je stappenplan gaan volgen, maar voordat ik begon testte ik de boel nog even. Wat bleek? De bel dingt en na een seconde dongt hij en is de boel weer uitgeschakeld! :D Ik gok dat de tijdelijke stroomonderbreking de boel heeft gereset en dat hij nu toch functioneert, haha! Enige wat blijft is dat ik in de seconde tussen de ding en dong wat stroom hoort lopen, maar denk/hoop dat dat niet storend zal blijven.

Ik dank jou/jullie heel erg voor de geboden hulp en duidelijke uitleggen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexbuijk
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Veel info voor mij als leek, Heb het verhaal meermaals gelezen maar snap nog niet helemaal waar in het verhaal de KAKU zender komt. Wellicht heeft @invix het juiste antwoord

Even in Jip en Janneke taal.

1: Ik heb een bedraadde deurbel drukker vanaf nu DRUKKER genoemd.
2: Ik heb een TRAFO
3: Ik heb een bestaande GONG
4: Ik heb de KAKU ACDB-8000BC vanaf nu ZENDER genoemd
5: Ik heb de AMU-500

De voorgaande tekeningen zijn mij vrijwel allemaal duidelijk maar hoe koppel ik alles aan elkaar en ik lees het volgende

de 2 draden van de DRUKKER gaan rechtstreeks op de ZENDER
1 draad van de TRAFO gaat naar de GONG
1 draad van de TRAFO gaat naar de com van de AMU-500
1 draad van de GONG gaat naar de ~ van de AMU-500

Maar nu de ham vraag (wat ik niet in de schetsen voorbij zie komen)
Waar dient de ZENDER nog meer op te worden aangesloten? want ik neem aan dat de zender (daar waar nu de 2 DRUKKER draden op zitten ook op de AMU-500 moet komen
Waar moeten dus de 2 vraagtekens uit mijn bijlage naar toe (of heb ik daarmee de plank misgeslagen ;-)

Kan iemand mij het verlossende woord geven
Bedankt alvast

PS: wellicht stomme vraag, maar is het zo dat als de zender straks in het circuit zit je ook geen batterijen meer nodig hebt in de zender?

PPS: Iemand een idee van het bereik van de KAKU ontvanger? op de ene site staat 30m binnenshuis en op de andere site staat 70m 8)7 (ik wil hem buitenshuis gebruiken onder de overkapping)

Bedankt alvast voor het verlossende antwoord.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vuFv6H7O50ebzJ_Xyg5nFDVB6Wk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/KvexdYLCUNE4UjKti26pieec.png?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door Alexbuijk op 05-07-2021 12:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ze verzinnen hier ook van alles hier, een 'travo' heb ik nog nooit van gehoord :w
Zoek zelf maar op wat het wel is.

De draden zitten goed (niks extra bij ? ), nu alleen nog de zender koppelen met de ACDB-8000BC en AMU-500
(code van zender opslaan zie handleiding) zodat beide tegelijk reageren op de zender.

[ Voor 5% gewijzigd door Speedy-Andre op 05-07-2021 12:32 ]

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexbuijk
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 05-07-2021
Wow snel antwoord. En oeps ik typte een V ipv een F ik heb het aangepast in mijn bericht.
Nu is het mij helemaal duidelijk.

De zender word dus gekoppeld met zowel de AMU-500 (die vervolgens de GONG aanstuurt) en de ontvanger.

Zoals ik al zij ik ben een echte leek maar snap het nu helemaal.
Dit houd dus ook direct in dat de zender ook altijd voorzien moet zijn van een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Idd een batterij in de zender (die redt het een jaar) en de AMU-500 heeft een vaste 230V voeding nodig.

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 10:27
Ik kan de uitschakeltijd van de AMU-500 niet instellen. Althans, alles gaat goed, lampjes knipperen zoals het hoort, maar zodra ik de 1e keer op de bel druk, gaat mijn oude bel aan, maar niet meer uit, er blijft stroom op de bel staan zeg maar, dus hij schakelt de stroom niet uit na 1 sec.

Nu las ik in de gebruiksaanwijzing dat bij het instellen van de uitschakelstand, je een aan-signaal moet sturen met de afstandsbediening, ik doe dat door dan 1x op de bel te drukken, maar heb ik dan toch de afstandsbediening nodig om de uitschakeltijd in te kunnen stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcanic
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-07 10:27
Grappig, ik zit nog even dit topic door te lezen, suggereert @invix dat je eventjes de stroom van de AMU-500 af moet halen, daarna zou de uitschakelfunctie gewoon moeten functioneren. En dat blijkt ook zo te zijn, how bizar! Bedankt voor de tip @invix! Stom dat het niet in de gebruiksaanwijzing staat. Dus afstandsbediening is niet nodig voor het instellen van de uitschakeltijd (maar een power reset wel!).
Pagina: 1