Klopt. Al ben ik niet zeker dat de looptijd überhaupt al verstreken is, ondanks dat het tegoed duidelijk is komen te vervallen. Op de website bliep.overal.com onder "Mijn diensten", en dan klikken op je nummer, zie ik dat "Eind contractdatum" altijd één maand in de toekomst ligt. Dus elke dag komt er een dag bij.TimoDimo schreef op donderdag 13 mei 2021 @ 15:20:
[...]
Volgens mij zijn we in de ogen van de ACM bij Bliep "abonnees", ook al is het prepaid. Het derde punt hier zegt dus dat als de looptijd is verstreken, wat in ons geval zo blijkt te zijn, dat dan meegewerkt moet worden aan het nummerbehoud.
Simyo schreef: "Bliep bestaat op dit moment niet meer en daarom kunnen wij het nummer ook niet meer overnemen," en vertelde me dat vóór 15 april nummerbehoud aangevraagd had moeten worden. Ze zeggen dat ze merken dat dit niet naar alle klanten goed gecommuniceerd is. Omdat Bliep toch echt moet meewerken voor het nummerbehoud, zeggen ze dat het waarschijnlijk niet gaat lukken.
Toch zie ik nergens dat Bliep gestopt zou zijn, dus ik ben niet zeker dat deze informatie klopt. Ik ken iemand die over een paar weken gaat overstappen van Bliep naar een andere provider, zonder dat het nummer "inactief" is geworden door vergeten op te waarderen. Ik zal laten weten of dat lukt.
Toch zie ik nergens dat Bliep gestopt zou zijn, dus ik ben niet zeker dat deze informatie klopt. Ik ken iemand die over een paar weken gaat overstappen van Bliep naar een andere provider, zonder dat het nummer "inactief" is geworden door vergeten op te waarderen. Ik zal laten weten of dat lukt.
De merknaam *Bliep bestaat nog wel, maar het is een merk geworden van Overal Mobiel B.V. In het beeldscherm staat als het goed is ook OVERAL als netwerk, geen *bliep meer.Beskhue schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:57:
Simyo schreef: "Bliep bestaat op dit moment niet meer en daarom kunnen wij het nummer ook niet meer overnemen," en vertelde me dat vóór 15 april nummerbehoud aangevraagd had moeten worden. Ze zeggen dat ze merken dat dit niet naar alle klanten goed gecommuniceerd is. Omdat Bliep toch echt moet meewerken voor het nummerbehoud, zeggen ze dat het waarschijnlijk niet gaat lukken.
Dat is het bedrijf erachter. Wellicht helpt dat als je dat doorgeeft aan Simyo? Ik heb inmiddels succesvol het nummer van Overal/*bliep overgezet naar LycaMobile prepaid, zodat ik wat meer bedenktijd heb over de vervolgstappen.
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?
Ik heb T-Mobile weer gebeld. Nu wat dieper doorgevraagd en ze zeiden dat de Belgische partij "Artilium" is, gevestigd in Brugge. Dat is een NVME, als ik even rondzoek (en het is dus dus niet United Telecom). Artilium heeft echter geen website o.i.d., dus zelf contact opnemen zal wel niet mogelijk zijn.Beskhue schreef op zondag 16 mei 2021 @ 22:57:
Misschien dat @CH4OS die partij kent. T-Mobile zei in ieder geval dat het vaak lastig is met Artilium, mede dus doordat de nummerporteringsafdeling niet met hun eigen telefoon kan bellen, omdat het een Belgisch nummer is en ze kunnen alleen binnen Nederland bellen. In ieder geval gaan ze er nu weer achteraan. Ik hoop dat het ze lukt Artilium zover te krijgen even in de systemen te duiken en "het vinkje bij mijn nummer te zetten" zodat het geporteerd kan worden.
Nee, ik ken die partij niet. Ik heb alleen gewerkt voor Simpel en de derde partijen die zij hebben, niet daar buiten (zelfs ook nooit contact gehad met T-Mobile zelf, maar hoogstens dus hun MVNE, verder dan dat hoefde ik ook nooit, gelukkig).
Overigens is het ook niet even 'een vinkje zetten' om het op te lossen, maar dit is wel even iets dat handmatig moet nu (en daarmee foutgevoelig is). Zoals ik al zei, het systeem is en werkt gecompliceerder dan je denkt.
Nu is het in elk geval zaak om voet bij stuk te houden en af en toe een vinger aan de pols te houden.
Overigens is het ook niet even 'een vinkje zetten' om het op te lossen, maar dit is wel even iets dat handmatig moet nu (en daarmee foutgevoelig is). Zoals ik al zei, het systeem is en werkt gecompliceerder dan je denkt.
Nu is het in elk geval zaak om voet bij stuk te houden en af en toe een vinger aan de pols te houden.
Heeft T-Mobile als niet-virtuele operator dan ook een MVNE nodig? Dat is dan toch gewoon T-Mobile zelf?CH4OS schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:40:
Nee, ik ken die partij niet. Ik heb alleen gewerkt voor Simpel en de derde partijen die zij hebben, niet daar buiten (zelfs ook nooit contact gehad met T-Mobile zelf, maar hoogstens dus hun MVNE, verder dan dat hoefde ik ook nooit, gelukkig).
Oké ik zal binnenkort nog eens bellen.Overigens is het ook niet even 'een vinkje zetten' om het op te lossen, maar dit is wel even iets dat handmatig moet nu (en daarmee foutgevoelig is). Zoals ik al zei, het systeem is en werkt gecompliceerder dan je denkt.
Ik heb inmiddels ook een beetje verder gezocht. Niet dat we echt iets aan deze informatie hebben om dit op te lossen, maar goed, blijkbaar is Bliep jaren terug (2015) na een doorstart inderdaad onderdeel geworden van United Telecom (als MVNO dus): nieuws: Nederlandse telecomprovider Bliep is failliet en maakt doorstart
Artilium was blijkbaar wel hun MVNE al die tijd.
AW_Bos in "[*bliep] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Bliep is daarna geloof ik weer overgenomen door Pareteum (al heette het eerst Elephant Talk). Is een beetje onduidelijk wanneer, ergens in in 2016/17 geloof ik: https://www.pareteum.com/...dited-YE-30-June-2016.pdf / https://seekingalpha.com/filing/4096918 dicksterk in "[*bliep] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
In 2019 is Artilium gekocht door Pareteum: https://www.pareteum.com/...04-7-million-transaction/. Daardoor kwam Bliep (als onderdeel van Pareteum) dus in handen van zijn eigen MVNE (Artilium).
Als dit tenminste allemaal klopt (op basis van een snelle zoektocht).
Het ligt er totaal aan. Simpel gebruikt een MVNE, maar ik weet even niet hoe dat bijvoorbeeld voor Ben in elkaar steekt. Ben is ook van T-Mobile immers, maar ik weet niet of zij een MVNE gebruiken. Als dat niet zo is, kan het best zijn dat Simpel op den duur (want tegenwoordig ook eigendom van T-Mobile) ook zonder MVNE doorgaat, maar dat zijn migraties die niet zo 1 2 3 geregeld zijn natuurlijk en voor hier totaal niet relevant.TimoDimo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:46:
Heeft T-Mobile als niet-virtuele operator dan ook een MVNE nodig? Dat is dan toch gewoon T-Mobile zelf?
Na zo'n twee weken niet meer met Simyo te hebben gesproken, heb ik zojuist gehoord dat mijn nummerbehoudaanvraag is goedgekeurd en dat mijn nummer begin juni overgezet zal worden. Dit kwam geheel onverwacht.
Het laatste wat ik heb gedaan---ook al twee weken terug---is mijn *bliep-klantnummer toevoegen aan de lopende nummerbehoudaanvraag. De bewoording van de confirmatie die ik toen kreeg was precies als toen ik de aanvraag voor het eerst gedaan had, dus mogelijk heeft dit de aanvraag opnieuw in gang gezet. Of dit verschil heeft gemaakt weet ik niet.
Overigens, de persoon bij wie het *bliep-tegoed niet was komen te vervallen, is vorige week overgestapt naar Simyo met nummerbehoud. Daar werd de nummerbehoudaanvraag binnen een uur goedgekeurd.
Edit:
Zojuist keek ik op bliep.overal.com, en ik merkte dat mijn tegoed niet meer vast stond op €10,-, maar gedaald was naar €5,50. Ook bleken de bundels die ik uit een soort wanhoop afgelopen maand tevergeefs geprobeerd had te activeren nu daadwerkelijk geactiveerd te zijn. Ik probeerde destijds met die bundels mijn contract actief te houden, maar ondanks dat ik bevestigingsmailtjes kreeg ("Geregeld! Jouw extra 50 MB ( 30 dagen ) bundel gaat per direct in en is 30 dagen geldig vanaf 19 May 2021") veranderde niks: mijn beltegoed ging niet omlaag, en die bundels werden niet geactiveerd. Interessant genoeg werkt mijn *bliep-simkaart nu weer volledig: ik kan bellen, gebeld worden, en SMS'en. Dit lijkt te zijn waarom de aanvraag nu wel goedgekeurd is.
Op 25 maart, een week of twee na het vervallen van mijn *bliep-tegoed, heb ik opgewaardeerd, waarna mijn simkaart nog steeds semi-inactief was (zoals bekend, enkel SMS'jes ontvangen werkte). Hier heb ik in april een paar mailtjes over gestuurd, maar daar is nooit een reactie op gekomen. Vermoedelijk zijn die mailtjes nu handmatig behandeld.
Hoe dit dus lijkt te zijn gegaan:
1. *bliep-tegoed vervalt en de sim wordt automatisch semi-inactief gemaakt;
2. opwaarderen werkt, maar de sim blijft semi-inactief;
3. maanden na mailen naar support wordt de ticket behandeld (nog altijd zonder reactie) en de sim wordt handmatig weer volledig geactiveerd;
4. de lopende nummerbehoudaanvraag wordt automatisch goedgekeurd.
Het laatste wat ik heb gedaan---ook al twee weken terug---is mijn *bliep-klantnummer toevoegen aan de lopende nummerbehoudaanvraag. De bewoording van de confirmatie die ik toen kreeg was precies als toen ik de aanvraag voor het eerst gedaan had, dus mogelijk heeft dit de aanvraag opnieuw in gang gezet. Of dit verschil heeft gemaakt weet ik niet.
Overigens, de persoon bij wie het *bliep-tegoed niet was komen te vervallen, is vorige week overgestapt naar Simyo met nummerbehoud. Daar werd de nummerbehoudaanvraag binnen een uur goedgekeurd.
Edit:
Zojuist keek ik op bliep.overal.com, en ik merkte dat mijn tegoed niet meer vast stond op €10,-, maar gedaald was naar €5,50. Ook bleken de bundels die ik uit een soort wanhoop afgelopen maand tevergeefs geprobeerd had te activeren nu daadwerkelijk geactiveerd te zijn. Ik probeerde destijds met die bundels mijn contract actief te houden, maar ondanks dat ik bevestigingsmailtjes kreeg ("Geregeld! Jouw extra 50 MB ( 30 dagen ) bundel gaat per direct in en is 30 dagen geldig vanaf 19 May 2021") veranderde niks: mijn beltegoed ging niet omlaag, en die bundels werden niet geactiveerd. Interessant genoeg werkt mijn *bliep-simkaart nu weer volledig: ik kan bellen, gebeld worden, en SMS'en. Dit lijkt te zijn waarom de aanvraag nu wel goedgekeurd is.
Op 25 maart, een week of twee na het vervallen van mijn *bliep-tegoed, heb ik opgewaardeerd, waarna mijn simkaart nog steeds semi-inactief was (zoals bekend, enkel SMS'jes ontvangen werkte). Hier heb ik in april een paar mailtjes over gestuurd, maar daar is nooit een reactie op gekomen. Vermoedelijk zijn die mailtjes nu handmatig behandeld.
Hoe dit dus lijkt te zijn gegaan:
1. *bliep-tegoed vervalt en de sim wordt automatisch semi-inactief gemaakt;
2. opwaarderen werkt, maar de sim blijft semi-inactief;
3. maanden na mailen naar support wordt de ticket behandeld (nog altijd zonder reactie) en de sim wordt handmatig weer volledig geactiveerd;
4. de lopende nummerbehoudaanvraag wordt automatisch goedgekeurd.
[ Voor 49% gewijzigd door Beskhue op 31-05-2021 13:40 ]
Ik heb op 3 maart 2021 nog gebruikt gemaakt, dat was altijd de regel bij Bliep, toen is er nog geld afgeschreven. Op 2 maart wel het 10 dagen bericht gehad maar 29 april pas top up gedaan, dat ik dan mijn eerdere tegoed kwijt ben is tot daar aan toe en daar kan ik nog wel mee leven, dat ik mijn nummer kwijt ben niet. De top-up wordt wel gewoon geaccepteerd en geregistreerd. en staat ook nu nog actief.TimoDimo schreef op dinsdag 18 mei 2021 @ 13:46:
[...]
Heeft T-Mobile als niet-virtuele operator dan ook een MVNE nodig? Dat is dan toch gewoon T-Mobile zelf?
[...]
Oké ik zal binnenkort nog eens bellen.
Ik heb inmiddels ook een beetje verder gezocht. Niet dat we echt iets aan deze informatie hebben om dit op te lossen, maar goed, blijkbaar is Bliep jaren terug (2015) na een doorstart inderdaad onderdeel geworden van United Telecom (als MVNO dus): nieuws: Nederlandse telecomprovider Bliep is failliet en maakt doorstart
Artilium was blijkbaar wel hun MVNE al die tijd.
AW_Bos in "[*bliep] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
Bliep is daarna geloof ik weer overgenomen door Pareteum (al heette het eerst Elephant Talk). Is een beetje onduidelijk wanneer, ergens in in 2016/17 geloof ik: https://www.pareteum.com/...dited-YE-30-June-2016.pdf / https://seekingalpha.com/filing/4096918 dicksterk in "[*bliep] Ervaringen & Discussie - Deel 2"
In 2019 is Artilium gekocht door Pareteum: https://www.pareteum.com/...04-7-million-transaction/. Daardoor kwam Bliep (als onderdeel van Pareteum) dus in handen van zijn eigen MVNE (Artilium).
Als dit tenminste allemaal klopt (op basis van een snelle zoektocht).
Op 31 mei merkte ik ineens dat de sim niet meer geregistreerd stond. De hele handel stond 31 mei nog actief met einddatum contract op 11 juli 2021 maar sinds 17 juni 2021 (vandaag) heb ik geen registratie meer.
Helpdesk van zowel overalmobiel.nl als mobieltekoop.nl BV reageren nergens op.
Kijken of de rechtsbijstand er iets mee kan want dit levert wel schade op. Heb verder weinig hoop.
Anders misschien maar eens een ritje Voorburg naar Rize initiatives BV (eigenaar Mobieltekoop B.V. en overal mobiel) of zo doen om een keer op de man af te vragen wat dit voor handel is met de beroerde helpdesk en website en waarom het onmogelijk is om op een normale manier contact te leggen en reactie te krijgen.
De regel bij bliep is dat je elke 6 maanden minimaal met 10 euro moet opwaarderen.
Gebruik maken van je tegoed is niet genoeg bij bliep.
Gebruik maken van je tegoed is niet genoeg bij bliep.
Slecht nieuws. Sinds vorige week is de simkaart met het oude nummer helemaal inactief geworden (kan ook geen SMS-jes ontvangen).
Ik heb elke week minstens twee keer gebeld naar T-Mobile om te zorgen dat ze ermee aan de gang bleven, totdat dit dus gebeurde. Men zegt nu dat ik eerst moet zorgen dat de simkaart weer actief wordt. Zelf kan ik dat natuurlijk niet doen met zo'n incapabele helpdesk als Bliep. Ik heb ze gezegd dat dat voor mij dus niet mogelijk is (en onacceptabel) maar de klantenservice verschuilt zich erachter dat ze niets kunnen doen omdat het nummer nu helemaal inactief is.
Misschien had ik ook beter naar Simyo kunnen gaan. Of wellicht meerdere nummerporteringen tegelijk proberen (al krijg je dan weer het probleem dat er conflicten kunnen ontstaan, zoals @CH4OS zei.
In ieder geval... het lijkt erop dat al deze moeite voor niets is geweest.
En daarbij ben ik nu dus nog steeds geen klant bij T-Mobile met een contract, dus kan ik ook niet veel verwachten in de zin van schadevergoeding o.i.d.
Mooi dat het bij @Beskhue wel gelukt is. Maar ook vreemd. Simyo heeft blijkbaar iets gedaan wat T-Mobile niet voor elkaar kreeg.
Mocht iemand toch iets weten wat ik kan doen dan hoor ik het natuurlijk graag.
Ik heb elke week minstens twee keer gebeld naar T-Mobile om te zorgen dat ze ermee aan de gang bleven, totdat dit dus gebeurde. Men zegt nu dat ik eerst moet zorgen dat de simkaart weer actief wordt. Zelf kan ik dat natuurlijk niet doen met zo'n incapabele helpdesk als Bliep. Ik heb ze gezegd dat dat voor mij dus niet mogelijk is (en onacceptabel) maar de klantenservice verschuilt zich erachter dat ze niets kunnen doen omdat het nummer nu helemaal inactief is.
Misschien had ik ook beter naar Simyo kunnen gaan. Of wellicht meerdere nummerporteringen tegelijk proberen (al krijg je dan weer het probleem dat er conflicten kunnen ontstaan, zoals @CH4OS zei.
In ieder geval... het lijkt erop dat al deze moeite voor niets is geweest.
Mooi dat het bij @Beskhue wel gelukt is. Maar ook vreemd. Simyo heeft blijkbaar iets gedaan wat T-Mobile niet voor elkaar kreeg.
Mocht iemand toch iets weten wat ik kan doen dan hoor ik het natuurlijk graag.
Welke provider je had gekozen had niet uitgemaakt. Het is de donor provider die moeilijk doet danwel moeite heeft; Bliep dus.
Je kan proberen je pijlen daarop te richten, dat je een portering nu hebt lopen om met het nummer naar T-Mobile te gaan, met bevestigings SMS, dus technisch gezien is de portering blijkbaar akkoord en heb jij dus (als "domme" consument) begrepen dat de portering gewoon mogelijk is. Dan kan Bliep wat mij betreft moeilijk aankomen kakken met 'ahhh nee, toch niet' (jij bent nu immers in de waan dat de portering bevestigd is door die SMS en dus technisch mogelijk), dan hadden ze die SMS ook niet door moeten laten gaan.
Het is aan jou hoeveel verdere moeite je er in wilt steken om het nummer te kunnen behouden, enerzijds kan dat het waard zijn, aan de andere kant, zoals ik in het begin van het topic ook al aangaf, had het handiger en sneller geweest om gewoon een nieuw nummer te pakken, al is dat achteraf lullen natuurlijk.
Ik weet niet of in jouw casus kiezen voor Simyo of welke andere provider dan ook verschil had gemaakt, de problemen zitten bij de donor provider Bliep, zij moeten het oplossen. Dat het voor een ander wel werkt(e) is leuk voor diegene, maar dat betekend niet dat het voor jou dan ook zo zou moeten gaan. Er kunnen genoeg onderhuidse redenen zijn waardoor het voor jou niet werkt.
Je kan proberen je pijlen daarop te richten, dat je een portering nu hebt lopen om met het nummer naar T-Mobile te gaan, met bevestigings SMS, dus technisch gezien is de portering blijkbaar akkoord en heb jij dus (als "domme" consument) begrepen dat de portering gewoon mogelijk is. Dan kan Bliep wat mij betreft moeilijk aankomen kakken met 'ahhh nee, toch niet' (jij bent nu immers in de waan dat de portering bevestigd is door die SMS en dus technisch mogelijk), dan hadden ze die SMS ook niet door moeten laten gaan.
Het is aan jou hoeveel verdere moeite je er in wilt steken om het nummer te kunnen behouden, enerzijds kan dat het waard zijn, aan de andere kant, zoals ik in het begin van het topic ook al aangaf, had het handiger en sneller geweest om gewoon een nieuw nummer te pakken, al is dat achteraf lullen natuurlijk.
Ik weet niet of in jouw casus kiezen voor Simyo of welke andere provider dan ook verschil had gemaakt, de problemen zitten bij de donor provider Bliep, zij moeten het oplossen. Dat het voor een ander wel werkt(e) is leuk voor diegene, maar dat betekend niet dat het voor jou dan ook zo zou moeten gaan. Er kunnen genoeg onderhuidse redenen zijn waardoor het voor jou niet werkt.
Tja, maar toch vermoed ik dat het misgelopen is bij T-Mobile (van wat ik als klant werd meegedeeld, slechts per telefoon). Er waren namelijk behoorlijk wat fouten gemaakt (de case bleef eerst een hele tijd liggen, ook al belde ik elke paar dagen). Toen hij uiteindelijk werd opgepakt was het nummer dus helemaal uit de lucht.CH4OS schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 10:01:
Welke provider je had gekozen had niet uitgemaakt. Het is de donor provider die moeilijk doet danwel moeite heeft; Bliep dus.
Waarom dat inactiveren dan opeens gebeurt is mij onduidelijk, maar ik vermoed dat Artilium dat heeft gedaan, waarschijnlijk door een of ander automatisch proces, waarbij nummers die nog half actief zijn daarna helemaal uitgeschakeld worden.
Het lijkt er dus op dat ze pas iets zijn gaan doen toen het nummer helemaal inactief was.
Maar ze zeggen nu dus dat het nummer echt actief moet zijn willen zij weer iets voor me kunnen doen. Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat ze bij Artilium dit niet kunnen doen dan. Het nummer is immers in hun bezit (tenzij het al in de afkoelpoel waar zij niet meer de "eigenaar" van zijn). Maar ja, het zal wel een kostenkwestie zijn, zoals altijd. Alles is mogelijk natuurlijk. Er kan altijd een persoon in het bedrijf met voldoende kennis de database in duiken en dit handmatig fixen. Als men maar wil.
Als ik wist dat het zo moeilijk zou zijn geweest had ik natuurlijk dit allemaal niet in gang gezet. Het is voor mij nu een beetje een geval van "sunk costs". Ik heb al behoorlijk wat tijd besteed aan het bellen met T-Mobile (en dit topic tikken hier
Dat kan dus niet, want het porteringsproces is in grote lijnen:TimoDimo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:00:
Tja, maar toch vermoed ik dat het misgelopen is bij T-Mobile (van wat ik als klant werd meegedeeld, slechts per telefoon). Er waren namelijk behoorlijk wat fouten gemaakt (de case bleef eerst een hele tijd liggen, ook al belde ik elke paar dagen). Toen hij uiteindelijk werd opgepakt was het nummer dus helemaal uit de lucht.
- Ontvangende partij doet porteringsverzoek bij PortingXS
- PortingXS meldt porteringsverzoek bij donor provider
- Donorprovider laat aan PortingXS weten of portering kan
- Indien ja, gaat dat antwoord door naar ontvangende partij
- SMS verificatie
- SMS verificatie voltooid is de porteringsverzoek voltooid en is het wachten op donor provider
Ik gok dan zo het proces die ze jou van te voren al hadden laten weten, wegens inactiviteit.Waarom dat inactiveren dan opeens gebeurt is mij onduidelijk, maar ik vermoed dat Artilium dat heeft gedaan, waarschijnlijk door een of ander automatisch proces, waarbij nummers die nog half actief zijn daarna helemaal uitgeschakeld worden.
Klopt, het moet een nummer zijn dat niet in een cooldown pool zit om te kunnen porteren.Maar ze zeggen nu dus dat het nummer echt actief moet zijn willen zij weer iets voor me kunnen doen.
Er is een verschil tussen willen en kunnen.Ik blijf het echter wel vreemd vinden dat ze bij Artilium dit niet kunnen doen dan.
Het is wel wat meer dan "een database". Er zijn best veel systemen nodig om een telefoonprovider te kunnen draaien danwel helpen.Het nummer is immers in hun bezit (tenzij het al in de afkoelpoel waar zij niet meer de "eigenaar" van zijn). Maar ja, het zal wel een kostenkwestie zijn, zoals altijd. Alles is mogelijk natuurlijk. Er kan altijd een persoon in het bedrijf met voldoende kennis de database in duiken en dit handmatig fixen. Als men maar wil.
Tja, ik had voordat je het portereingsverzoek aanmaakte al aangegeven dat het lang zou gaan kunnen duren, dat er mogelijk een antwoord zou komen die je niet leuk zou gaan vinden en dat het makkelijker was om gewoon een nieuw nummer te pakken.Als ik wist dat het zo moeilijk zou zijn geweest had ik natuurlijk dit allemaal niet in gang gezet. Het is voor mij nu een beetje een geval van "sunk costs". Ik heb al behoorlijk wat tijd besteed aan het bellen met T-Mobile (en dit topic tikken hier) dat nog wat meer energie erin steken ook niet meer uitmaakt, als er tenminste nog een kans is van slagen...
Ik bedoel meer het volgende: nadat het niet lukte met het geautomatiseerde systeem (PortingXS dus?), en die foutcode 10-60 verscheen, diende T-Mobile actief contact op te nemen met Artilium (per e-mail, want per telefoon lukte het hen niet, omdat Artilium in België zit). Dat hebben ze bij T-Mobile te lang nagelaten. Ook Artilium zelf reageerde traag. Dat duurde allemaal lang. Te lang dus, want nu zit het nummer blijkbaar wel in een afkoelpoel. Ik denk dat Simyo gewoon wat voortvarender is geweest en er wat harder aan heeft getrokken bij Artilium.CH4OS schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:26:
[...]
Dat kan dus niet, want het porteringsproces is in grote lijnen:
- Ontvangende partij doet porteringsverzoek bij PortingXS
- PortingXS meldt porteringsverzoek bij donor provider
- Donorprovider laat aan PortingXS weten of portering kan
- Indien ja, gaat dat antwoord door naar ontvangende partij
- SMS verificatie
- SMS verificatie voltooid is de porteringsverzoek voltooid en is het wachten op donor provider
Ik ga nog één keer proberen te bellen naar T-Mobile. Of ze alsnog kunnen vragen aan Artilium om dat nummer uit die pool te halen.[...]
Ik gok dan zo het proces die ze jou van te voren al hadden laten weten, wegens inactiviteit.
[...]
Klopt, het moet een nummer zijn dat niet in een cooldown pool zit om te kunnen porteren.
[...]
Er is een verschil tussen willen en kunnen.
[...]
Het is wel wat meer dan "een database".
[...]
Tja, ik had voordat je het portereingsverzoek aanmaakte al aangegeven dat het lang zou gaan kunnen duren en dat er mogelijk een oplossing zou komen die je niet leuk zou gaan vinden, dat het makkelijker was om gewoon een nieuw nummer te pakken.
Lukt het allemaal niet dan zou een schadevergoeding o.i.d. wel op zijn plaats zijn, vooral vanwege alle tijd die het in beslag genomen heeft. Ook is het vervelend dat de klantenservice meerdere keren heeft gezegd dat het zeker weten in orde zal komen. Men bleef maar zeggen dat het toch echt binnen een paar dagen geregeld zou moeten zijn. Echter, bij T-Mobile gaat men pas de serieusheid van de zaak inzien als ze zien dat het in vier weken nog steeds niet is opgelost. Dan wordt de "service fullfilment" afdeling ingeschakeld, de afdeling voor de moeilijke gevallen, en die hebben het zo druk dat alles weken blijft liggen.
Nee, want jij hebt dan een block teruggekregen van Bliep. Die kan er om diverse redenen zijn. Dat zal jij dan samen met Bliep moeten oplossen. T-Mobile kan bijvoorbeeld contractuele problemen die jij hebt met Bliep bijvoorbeeld niet oplossen voor jou.TimoDimo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 11:39:
Ik bedoel meer het volgende: nadat het niet lukte met het geautomatiseerde systeem (PortingXS dus?), en die foutcode 10-60 verscheen, diende T-Mobile actief contact op te nemen met Artilium (per e-mail, want per telefoon lukte het hen niet, omdat Artilium in België zit).
Het is pas het probleem van T-Mobile geworden nadat de SMS verificatie goed ging / doorlopen was. Daarna zei T-Mobile ook: Prima, we gaan aan de slag. Vanaf dat punt is het een probleem van T-Mobile geworden.Dat hebben ze bij T-Mobile te lang nagelaten. Ook Artilium zelf reageerde traag. Dat duurde allemaal lang. Te lang dus, want nu zit het nummer blijkbaar wel in een afkoelpoel. Ik denk dat Simyo gewoon wat voortvarender is geweest en er wat harder aan heeft getrokken bij Artilium.
Gewoon zeggen dat zij het op te lossen hebben, hoe en wat zal jou aan jouw derrière oxideren.Ik ga nog één keer proberen te bellen naar T-Mobile. Of ze alsnog kunnen vragen aan Artilium om dat nummer uit die pool te halen.
Reken daar maar niet op. Je hebt zelf het nummer inactief laten worden bij Bliep en probeert nu via een muizenholletje alsnog jouw nummer te behouden. Je mag dus blij zijn dat dit tot dusver gelukt is, de vraag is in hoeverre jij vol gaat/wilt houden voor het behouden van een 06-nummer (en laat het een wijze les zijn voor de toekomstLukt het allemaal niet dan zou een schadevergoeding o.i.d. wel op zijn plaats zijn, vooral vanwege alle tijd die het in beslag genomen heeft.
Dit is wat je kunt gebruiken als onderbouwing richting T-Mobile, met daarbij de bevestiging van de portering was er voor jou dus geen reden dat het niet zou kunnen of niet zou lukken.Ook is het vervelend dat de klantenservice meerdere keren heeft gezegd dat het zeker weten in orde zal komen. Men bleef maar zeggen dat het toch echt binnen een paar dagen geregeld zou moeten zijn. Echter, bij T-Mobile gaat men pas de serieusheid van de zaak inzien als ze zien dat het in vier weken nog steeds niet is opgelost. Dan wordt de "service fullfilment" afdeling ingeschakeld, de afdeling voor de moeilijke gevallen, en die hebben het zo druk dat alles weken blijft liggen.
Van Bliep heb ik zelf nooit wat vernomen, behalve dat ze niets kunnen doen. De klantenservice kan niets en mag niets en reageert zeer traag en onbehulpzaam.CH4OS schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:13:
[...]
Nee, want jij hebt dan een block teruggekregen van Bliep. Die kan er om diverse redenen zijn. Dat zal jij dan samen met Bliep moeten oplossen. T-Mobile kan bijvoorbeeld contractuele problemen die jij hebt met Bliep bijvoorbeeld niet oplossen.
Alleen die SMS-verificatie zit bij T-Mobile dus helemaal aan het begin van de abonnementsaanvraag.[...]
Het is pas het probleem van T-Mobile geworden nadat de SMS verificatie goed ging / doorlopen was. Daarna zei T-Mobile ook: Prima, we gaan aan de slag. Vanaf dat punt is het een probleem van T-Mobile geworden.
Dus zoals het "porteringsproces in grote lijnen" zoals jij het schetst is ook een beetje anders. Ze doen eerst de SMS-verificatie (2 maanden of wat geleden bij mij dus). En daarna de rest pas.
Ik ga het proberen.[...]
Gewoon zeggen dat zij het op te lossen hebben, hoe en wat zal jou aan jouw derrière oxideren.Met het feit dat de SMS verificatie succesvol verlopen is, heb jij de indruk gekregen dat het porteren dus verder prima is en dat jij graag hoort wanneer T-Moble eea opgelost heeft en anders naar Kassa stapt.
Ja wrijf het er nog maar even in.[...]
Reken daar maar niet op. Je hebt zelf het nummer inactief laten worden bij Bliep en probeert nu via een muizenholletje alsnog jouw nummer te behouden. Je mag dus blij zijn dat dit tot dusver gelukt is, de vraag is in hoeverre jij vol gaat/wilt houden voor het behouden van een 06-nummer (en laat het een wijze les zijn voor de toekomst).
Je had dit dus ook prima kunnen voorkomen.
Ik laat het weten als er nog voortgang in de zaak zit![...]
Dit is wat je kunt gebruiken als onderbouwing richting T-Mobile, met daarbij de bevestiging van de portering was er voor jou dus geen reden dat het niet zou kunnen of niet zou lukken.
En het is de laatste stap van de porteringsaanvraag.TimoDimo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 12:24:
Alleen die SMS-verificatie zit bij T-Mobile dus helemaal aan het begin van de abonnementsaanvraag.
Normaliter zit de SMS verificatie bij de porteringsaanvraag. Als je vanwege contractuele redenen niet kan porteren, heeft het versturen van de verificatie SMS natuurlijk ook geen zin.Dus zoals het "porteringsproces in grote lijnen" zoals jij het schetst is ook een beetje anders. Ze doen eerst de SMS-verificatie (2 maanden of wat geleden bij mij dus). En daarna de rest pas.
Dat de SMS niet duidelijk was, zijn meerderen het wel over eens, sommige providers hebben zelfs een kortere periode waarin de geldigheid van het beltegoed. En wilde je dat niet, had je net zo goed direct een postpaid abo kunnen afsluiten, dan had je dit hele gedoe ook niet gehad.Ja wrijf het er nog maar even in.Toch blijf ik van mening dat de "waarschuwings SMS" van Bliep niet toereikend was (want niet duidelijk en servicegericht) en de voorwaarden van Bliep, met een half jaar geldigheid van je tegoed, zijn niet van deze tijd.
Ik ben benieuwd, succes!Ik laat het weten als er nog voortgang in de zaak zit!
Ik denk dat mijn keuze voor Simyo geen effect heeft gehad. Toen mijn portering nog stuk leek te lopen, vertelde Simyo mij dat ze niks konden doen. Sterker nog, ik werd verteld dat het sowieso niet meer goed zou komen, omdat Bliep "niet meer bestond" en alle porteringen van iedereen bij Bliep in april aangevraagd hadden moeten worden. (Die informatie was dus in ieder geval onjuist.)TimoDimo schreef op dinsdag 29 juni 2021 @ 09:51:
Wat uiteindelijk voor mij werkte, denk ik, is dat Bliep mijn SIM uiteindelijk weer volledig bruikbaar gemaakt heeft; waarschijnlijk omdat ik na het verlopen succesvol kon opwaarderen, en meerdere berichten heb gestuurd specifiek over mijn onbruikbare SIM waar ik nu wel weer beltegoed op had. In deze mailtjes benoemde ik niet dat ik aan het overstappen was.
Ik heb echter nooit een reactie van Bliep mogen ontvangen, dus wat er precies is gebeurd blijft een mysterie.