[*bliep] Ik ben mijn mobiele nummer kwijt door bliep

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoelRulez
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 13-07 11:43
Nee, de "bliep" in de titel is geen gecensureerd scheldwoord, maar mijn provider.

Ik ben al bijna tien jaar klant bij *bliep, nu hebben ze mijn nummer gedeactiveerd zonder mij daar ooit een waarschuwingsbericht over te sturen (via sms of email). De klantenservice verteld mij dat het nummer niet meer te heractiveren valt. Ik heb blijkbaar in zes maanden niet opgewaardeerd.

Heb ik in dit geval enig recht (is het nummer zowel mijn bezit als die van mijn provider)? Zou het mogelijk zijn om mijn nummer alsnog terug te halen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:48
Je kan proberen over te stappen met nummerbehoud, soms werkt dat :P

voor rest, nee, het staat duidelijk in hun voorwaarden, en 6 maanden inactiviteit is erg lang voor een provider, vaak is het tegenwoordig al minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

RoelRulez schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:41:
nu hebben ze mijn nummer gedeactiveerd zonder mij daar ooit een waarschuwingsbericht over te sturen
Ik heb blijkbaar in zes maanden niet opgewaardeerd.
Die *bliep's slaan dus eigenlijk op jezelf aangezien je verzuimd hebt regelmatig op te waarderen om te voorkomen dat het nummer wordt opgeheven conform de geldende voorwaarden van een sim-only ;)

Maar ik vrees dat je vette pecht hebt, het nummer is al vrijgegeven. Heb je al geprobeert het nummer te bellen? Als in, is het al door een ander in gebruik genomen? ZO ja, dubbele pecht, nummer weg. Zo nee, mogelijk kan je via de provider achterhalen bij wie het nummer mogelijk te claimen valt door het afsluiten van een nieuw abonnement.

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fl2001
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 21:31
Dat nummer is weg en is ook niet meer terug te halen.

Begrijp sowieso niet waarom mensen nog bij bliep zitten, er zijn enkele prepaid providers die goedkoper zijn en ook betere voorwaarden hebben, waaronder dus het niet verplicht opwaarderen, vaak is bv een smsje sturen 1 keer in de zoveel tijd genoeg.

Waardoor je bv met een tientje beltegoed je nummer jaren lang actief kan houden.

Het Lebara Prepaid One tarief plan is een prima alternatief.

[ Voor 11% gewijzigd door fl2001 op 22-04-2021 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:00
Ik heb toevallig momenteel precies hetzelfde: TimoDimo in "[Bliep] Nummer inactief, niets meer aan te doen?"

Weet iemand of er iets is wat we nog kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmie1
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12-07 18:51
Ik zag het toevallig aankomen de laatste maand. Opeens was het nummer wat ondergebracht was bij *Bliep heel selectief bereikbaar, uitbellen ging helemaal niet meer, geen netwerktoegang in buitenland, voicemail werkte niet meer en SMS kwam heel slecht binnen. Sinds de overgang van Tele2 naar T-mobile geen opwaardering meer gedaan want het oude bedrag is overgezet naar het nieuwe netwerk. Blijkt in het dashboard van "*Bliep, powered by OVERAL mobiel" de contractdatum verstreken te zijn bij alle nummers. Waarschijnlijk was dat bij jullie ook het geval, maar gebruiken jullie de simkaart zo weinig dat jullie niks gemerkt hebben. Heel snel alle nummers verhuisd naar andere telefonieaanbieders, zodoende tot nu toe alles weten te behouden. Maar de informatievoorziening vanuit *Bliep/OVERAL laat zeker te wensen over. want ik ben nooit geinformeerd over het verlopen van die termijn, geen SMS of mail ontvangen.

Er is amper een kans om die telefoonnummers terug te krijgen als ze eenmaal gedeactiveerd zijn. Ik spreek uit ervaring, aangezien ik door de overgang Tele2 - T-Mobile bij *Bliep weer definitief een nummer kwijt ben geraakt De grotere aanbieders kunnen dit soms terugdraaien en hier moeite insteken in verwijdbare of speciale gevallen. OVERAL gaat hier geen moeite voor doen. Ze doen nu al amper moeite om via mail verstuurde vragen te beantwoorden. Je krijgt een nietszeggend standaardantwoord, of zelfs helemaal niets.

Heb toendertijd wel dit artikel gevonden met een mogelijke workaround door middel van het invullen van je *Bliep klantnummer bij Simyo. Deze is terug te vinden in het dashboard. Wellicht kan dat iets helpen?

Edit: zag nog ergens een telefoonnummer van de porterings servicedesk van Tele2 langskomen: 070-2199968. Misschien kunnen zij iets regelen?

[ Voor 3% gewijzigd door timmie1 op 22-04-2021 12:52 ]

Spiegeltje, spiegeltje aan de wand, wie heeft de mooiste telefoon van het land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 09-07 13:38
RoelRulez schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:41:
... nu hebben ze mijn nummer gedeactiveerd zonder mij daar ooit een waarschuwingsbericht over te sturen (via sms of email). ...
Oh dat zou inderdaad wel heel vervelend zijn. Ik had zelf al een maand of 8 niet opgewaardeerd, en heb op 2 maart een SMS gekregen dat ik nog 10 dagen had om op te waarderen omdat het te lang geleden was.

Kan het mij nog herinneren aangezien ik de sms om 1 uur 's nachts kreeg 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoDimo
timmie1 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 12:50:
Ik zag het toevallig aankomen de laatste maand. Opeens was het nummer wat ondergebracht was bij *Bliep heel selectief bereikbaar, uitbellen ging helemaal niet meer, geen netwerktoegang in buitenland, voicemail werkte niet meer en SMS kwam heel slecht binnen. Sinds de overgang van Tele2 naar T-mobile geen opwaardering meer gedaan want het oude bedrag is overgezet naar het nieuwe netwerk. Blijkt in het dashboard van "*Bliep, powered by OVERAL mobiel" de contractdatum verstreken te zijn bij alle nummers. Waarschijnlijk was dat bij jullie ook het geval, maar gebruiken jullie de simkaart zo weinig dat jullie niks gemerkt hebben. Heel snel alle nummers verhuisd naar andere telefonieaanbieders, zodoende tot nu toe alles weten te behouden. Maar de informatievoorziening vanuit *Bliep/OVERAL laat zeker te wensen over. want ik ben nooit geinformeerd over het verlopen van die termijn, geen SMS of mail ontvangen.

Er is amper een kans om die telefoonnummers terug te krijgen als ze eenmaal gedeactiveerd zijn. Ik spreek uit ervaring, aangezien ik door de overgang Tele2 - T-Mobile bij *Bliep weer definitief een nummer kwijt ben geraakt De grotere aanbieders kunnen dit soms terugdraaien en hier moeite insteken in verwijdbare of speciale gevallen. OVERAL gaat hier geen moeite voor doen. Ze doen nu al amper moeite om via mail verstuurde vragen te beantwoorden. Je krijgt een nietszeggend standaardantwoord, of zelfs helemaal niets.

Heb toendertijd wel dit artikel gevonden met een mogelijke workaround door middel van het invullen van je *Bliep klantnummer bij Simyo. Deze is terug te vinden in het dashboard. Wellicht kan dat iets helpen?

Edit: zag nog ergens een telefoonnummer van de porterings servicedesk van Tele2 langskomen: 070-2199968. Misschien kunnen zij iets regelen?
Interessant, maar dat was van iemand die zijn SIM-kaart kwijt was, die neem ik aan nog wel actief was. Dus dat gaat in dit geval niet op denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:21
99ruud99 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 08:44:
Je kan proberen over te stappen met nummerbehoud, soms werkt dat :P
Dit biedt je beste kans als het kort geleden gedeactiveerd is. Simkaart kopen, nummerbehoud meteen aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TimoDimo
pennywiser schreef op donderdag 22 april 2021 @ 13:04:
[...]

Dit biedt je beste kans als het kort geleden gedeactiveerd is. Simkaart kopen, nummerbehoud meteen aanvragen.
Daarvoor moet het nummer nog niet teruggeven zijn aan de ACM (dan is het in niemandsland, zoals CH4OS in "[Bliep] Nummer inactief, niets meer aan te doen?" het noemt).

Ik weet niet of het zo is dat als het nummer niet meer actief is, dus niet gekoppeld aan je SIM-kaart, of het dan ook echt al in niemandsland is. Dat zal aan je provider liggen, Bliep in dit geval. Mogelijk dat ze namelijk eerst de SIM-kaart deactiveren en later pas het nummer teruggeven? Dat is goed mogelijk, want ze hoeven het pas aan de ACM terug te geven nadat het een jaar niet in gebruik is bij Pre-paid (bij abonnementen is die eis er niet, ook al wordt het nummer niet gebruikt, schijnt). Zie CH4OS in "[Bliep] Nummer inactief, niets meer aan te doen?"

De systemen kunnen neem ik aan bij elk van die processen ingericht zijn als éénrichtingsverkeer (dus voor deactivatie en bij teruggeven van het nummer aan de ACM).

Is het nummer alleen gedeactiveerd dan zou de provider het nog terug kunnen draaien en dan moet je dus contact opnemen met de provider. Dat ligt bij hun eigen systemen dus ze zouden dat zelf moeten kunnen terugdraaien. Dat zal wel geld kosten en ik denk dat providers die dienst in ieder geval niet standaard leveren.

Is het nummer echt teruggegeven aan de ACM (niemandsland) in dezelfde stap (dus te vroeg eigenlijk voor wat wettelijk vereist is) dan is het niet helemaal duidelijk of het nummer nog op een of andere manier terug kan komen. Of er dan nog handmatig iets gedaan kan worden wordt sterk betwijfeld.

Zie ook het andere topic: [Bliep] Nummer inactief, niets meer aan te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ho even. Ik heb een dingetje vergeten of niet goed uitgelegd. Voordat het nummer teruggaat naar de ACM, kan het nummer (bij dezelfde provider) alsnog worden uitgegeven aan een andere klant. Om te voorkomen dat die klant "last" krijgt van jouw contacten, zit het nummer in een zogenaamde cooldown pool. Na die periode kan de provider dus het nummer alsnog een keer uitgeven en blijft het nummer behouden bij de provider. Blijft het ook daar een jaar liggen (kans is klein) dan pas gaat het terug naar ACM.
Pagina: 1