Videokaart kapot na verzenden

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.355 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 18:36

Grvy

Bot

Mistraller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:21:
Ik zei al eerder, bel elkaar nou gewoon ff. Dat werd in de wind geslagen, want koper moest en zou wel een oplichter zijn.

Dat lijkt dus (zoals mijn ervaring in elk geval leert) een stukje anders te liggen. En dan denk ik toch opnieuw dat TS en koper even met elkaar een vriendelijk gesprekje moeten aangaan.
Ik zou de laatste post van @kes2006 eens lezen en dan nagaan of je advies nog zo slim is.
Sowieso of je nu 14 jaar bent of 30 ik wil ook niet met random mensen van MP gaan bellen.

En daar deel ik dus sowieso mijn nummer niet mee. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Grvy op 22-04-2021 20:26 ]

Dit is een account.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
kes2006 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:22:
Oké die gast heeft dus op een advertentie van mij gereageerd met een ander account en is naar mijn huis gekomen eisend dat hij zijn geld terug kreeg ik heb tegen hem gezegd van het verzenden was eigen risico maar de verkoper bleef door zeuren en mijn vader is er na toe gegaan ik tolereer dit gedrag van wie dan ook niet ookal ben je 6 jaar of 80 maakt me niet uit je gaat iemand niet naaien met dit soort shit ik weet nu echt niet wat ik moet doen
Tweaker onwaardig deze @hugo weultjes. Wat ontzettend triest dat je dit moet mee maken.

Ik zou het gewoon afsluiten, niet meer reageren en het laten gaan. Moet @hugo weultjes zich maar gedragen.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 19:49
Oké die gast heeft dus op een advertentie van mij gereageerd met een ander account en is naar mijn huis gekomen eisend dat hij zijn geld terug kreeg ik heb tegen hem gezegd van het verzenden was eigen risico maar de verkoper bleef door zeuren en mijn vader is er na toe gegaan ik tolereer dit gedrag van wie dan ook niet ookal ben je 6 jaar of 80 maakt me niet uit je gaat iemand niet naaien met dit soort shit ik weet nu echt niet wat ik moet doen
aangezien je vader het weet. hem lekker oplaten lossen..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:25

-tom-562

Oliesjeik

Weg sturen en als die niet weg gaat, de politie bellen.
Vrij kansloze actie van @hugo weultjes, iemand die bedrijfsmatig videokaarten opkoopt, bewust risico neemt door het lekker snel en simpel te laten verpakken en daarna gaat zeuren.. Take your loss en ga iemand anders lastig vallen.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Als hij een prijs overeen gekomen is in zijn communicatie met jou, heeft hij een overeenkomst. Dit zou betekenen dat hij verplicht is zich aan deze deal te houden. >:)

Overigens is dit wel een diep trieste gang van zaken @hugo weultjes , sneu gedrag.

[ Voor 5% gewijzigd door True op 22-04-2021 20:36 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:52
Goed moment om zelf aangifte te doen.

Dit is gewoon risico van het vak voor @hugo weultjes en hij moet gewoon niet zeuren. Hij stelde per slot van rekening zelf voor om de videokaart in ducttape te wikkelen 8)7
Bespreek het in ieder geval met je ouders, ook al hebben ze het druk en/of andere dingen aan de hoofd weet ik zeker dat ze je hierin zullen ondersteunen.
Misschien ook even een tijdje geen dingen op marktplaats zetten, of een nieuw account maken, zodat je niet nog meer last krijgt van deze gek.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:20
Grvy schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:25:
[...]

Ik zou de laatste post van @kes2006 eens lezen en dan nagaan of je advies nog zo slim is.
Sowieso of je nu 14 jaar bent of 30 ik wil ook niet met random mensen van MP gaan bellen.

En daar deel ik dus sowieso mijn nummer niet mee. :)
Dat is omdat het escaleert. Je moet dit soort dingen ook niet laten sudderen. Beetje kansloze actie van koper inderdaad, dat vind ik ook. Maar beide partijen moeten gewoon niet met het mes op tafel gaan overleggen want ook dat is kansloos.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Mistraller hoezo laten sudderen? Koper heeft gewoon geen poot om op te staan. Ik zou zelf ook wel wat beters gaan doen dan in communicatie gaan met dit soort mensen.

Als je dat doet op Marktplaats heb je bijna een dagtaak.

Dit is een account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TRAXION
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-09 08:21
Simpel aangifte doen op het moment dat hij stampij maakt aan je deur, zoals ik het hier zie is @hugo weultjes een typische marktplaats pauper welke linksom of rechtsom zijn gelijk wilt halen.

Wat een idioot onder valse voorwendselen jouw adres gegevens te ontfutselen.
Ik begrijp ook niet zo goed wat hij hiermee probeert te bereiken, je staat in je recht dat hij een risico neemt hoeft hij het niet achteraf af te dwingen aan de verkopende zijde.

Maar goed dat is waarom ik al aangaf dat ik tegenwoordig op marktplaats bepaal aan wie of wat ik iets verkoop en ik bepaald volk gewoon afkap na 3 zinnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ijsklont
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:56
Rapporteer ook beide accounts van hem bij marktplaats

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
Zo iemand zou bij mij alle krediet verspeeld hebben. Als hij weer iets van zich aan horen, zou ik hem duidelijk maken dat je niet wilt dat hij nog langskomt of op een andere manier contact opneemt en dat als hij dat toch doet je aangifte gaat doen (van stalking...). Hij meent in zijn recht te staan met zijn eis, jij niet. Normaal gesproken laat je dat dan zitten of leg je het voor aan de rechter, maar je gaat niet iemand onder valse voorwendselen opzoeken.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 22:24
Aangezien @hugo weultjes inmiddels aan de deur is geweest en de vader van ts inmiddels ook betrokken is zou ik als ik de ts was zijn vader dit topic laten lezen. Koper heeft geen poot om op te staan en gaat over de schreef. Als volwassene en als handelaar zou hij beter moeten weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Mistraller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 20:40:
[...]

Dat is omdat het escaleert. Je moet dit soort dingen ook niet laten sudderen. Beetje kansloze actie van koper inderdaad, dat vind ik ook. Maar beide partijen moeten gewoon niet met het mes op tafel gaan overleggen want ook dat is kansloos.
Een "vriendelijk gesprekje" per telefoon of in het echt, om uit te zoeken wat nou precies het probleem is met een kaart die jij voor het laatst fatsoenlijk werkend hebt gezien, is per definitie asymmetrisch qua machtsverhouding, al helemaal als TS dan ook nog eens 14 is. Als er al gedreigd is met aangifte enzo is het moment van vriendelijke gesprekjes al heel erg ver voorbij en moet je dat niet eens meer willen. Dan kan je dat alsnog adviseren maar dat is echt mosterd heel laat na de maaltijd en volledig niet meer van toepassing op deze situatie. Ik verbaas me dan ook over hoe vaak je het blijft herhalen.

Het is op dingen als Marktplaats en V&A wat mij betreft heel simpel, werkend bekijken bij ophalen, of daar expliciet van afzien en het opgestuurd krijgen zonder garantie en met risico. Anders gaat de deal gewoon niet door. Als dat ook onderling overeengekomen is, zijn dat gewoon de feiten. Op het moment dat iemand het pakket fatsoenlijk heeft ontvangen (geen weigering aan de deur, wel bevestiging van ontvangst en geen betwisting daarvan) zijn er tig dingen die de koper verkeerd kan doen waardoor het product alsnog kapot gaat en ook genoeg dingen die met opzet gedaan kunnen worden (kaart wisselen) om de verkoper op te lichten. Jij hebt op dat moment geen enkele garantie meer dat de twist om jouw product gaat en dat het product nog in dezelfde staat is als toen jij hem verzond.
Bovendien, enige tegemoetkoming van jouw kant (prijs middelen oid) kan gezien worden als erkennen van schuld, wat op heel veel manieren onwenselijk kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LankHoar
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 00:22

LankHoar

Langharig tuig

@hugo weultjes sorry maar wat een sneu gedrag zeg. Eerst ga je pushen om verzending, dan ook nog zeuren om snelle verzending en heel laks over hoe het verpakt wordt, en wanneer het dan fout gaat ook nog gaan lopen dreigen met aangifte, om dan als klap op de vuurpijl bij een 14-jarige via een vals account stampij te gaan schoppen aan de deur?? Kan me weinig in je inleven en hoop echt dat je heel snel stopt met deze rare acties.

Verder, leuk zo'n telefoontje met juridische telefoonlijn, maar ik betwijfel of je hen verteld hebt over je gepush op verzending etc. Volgens mij heb je geen poot om op te staan wettelijk gezien, en dat langs gaan en dreigen maakt het er niet beter op. Wees een volwassen kerel en neem je verlies. En wil je inderdaad aangifte doen, ga dat lekker doen en move on.

-EDIT- oeps verkeerde tag, dank voor het wijzen hierop :+

[ Voor 4% gewijzigd door LankHoar op 22-04-2021 21:51 ]

When life throws you a curve, lean into it and have faith!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19:06

OMD

LankHoar schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:41:
@kes2006 sorry maar wat een sneu gedrag zeg. Eerst ga je pushen om verzending, dan ook nog zeuren om snelle verzending en heel laks over hoe het verpakt wordt, en wanneer het dan fout gaat ook nog gaan lopen dreigen met aangifte, om dan als klap op de vuurpijl bij een 14-jarige via een vals account stampij te gaan schoppen aan de deur?? Kan me weinig in je inleven en hoop echt dat je heel snel stopt met deze rare acties.

Verder, leuk zo'n telefoontje met juridische telefoonlijn, maar ik betwijfel of je hen verteld hebt over je gepush op verzending etc. Volgens mij heb je geen poot om op te staan wettelijk gezien, en dat langs gaan en dreigen maakt het er niet beter op. Wees een volwassen kerel en neem je verlies. En wil je inderdaad aangifte doen, ga dat lekker doen en move on.
Volgens mij bedoel je die ander :9

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
LankHoar schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:41:
@kes2006 sorry maar wat een sneu gedrag zeg. Eerst ga je pushen om verzending, dan ook nog zeuren om snelle verzending en heel laks over hoe het verpakt wordt, en wanneer het dan fout gaat ook nog gaan lopen dreigen met aangifte, om dan als klap op de vuurpijl bij een 14-jarige via een vals account stampij te gaan schoppen aan de deur?? Kan me weinig in je inleven en hoop echt dat je heel snel stopt met deze rare acties.

Je bedoeld @hugo weultjes of niet?

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
DataGhost schreef op donderdag 22 april 2021 @ 21:27:
[...]

Een "vriendelijk gesprekje" per telefoon of in het echt, om uit te zoeken wat nou precies het probleem is met een kaart die jij voor het laatst fatsoenlijk werkend hebt gezien, is per definitie asymmetrisch qua machtsverhouding, al helemaal als TS dan ook nog eens 14 is. Als er al gedreigd is met aangifte enzo is het moment van vriendelijke gesprekjes al heel erg ver voorbij en moet je dat niet eens meer willen. Dan kan je dat alsnog adviseren maar dat is echt mosterd heel laat na de maaltijd en volledig niet meer van toepassing op deze situatie. Ik verbaas me dan ook over hoe vaak je het blijft herhalen.

Het is op dingen als Marktplaats en V&A wat mij betreft heel simpel, werkend bekijken bij ophalen, of daar expliciet van afzien en het opgestuurd krijgen zonder garantie en met risico. Anders gaat de deal gewoon niet door. Als dat ook onderling overeengekomen is, zijn dat gewoon de feiten. Op het moment dat iemand het pakket fatsoenlijk heeft ontvangen (geen weigering aan de deur, wel bevestiging van ontvangst en geen betwisting daarvan) zijn er tig dingen die de koper verkeerd kan doen waardoor het product alsnog kapot gaat en ook genoeg dingen die met opzet gedaan kunnen worden (kaart wisselen) om de verkoper op te lichten. Jij hebt op dat moment geen enkele garantie meer dat de twist om jouw product gaat en dat het product nog in dezelfde staat is als toen jij hem verzond.
Bovendien, enige tegemoetkoming van jouw kant (prijs middelen oid) kan gezien worden als erkennen van schuld, wat op heel veel manieren onwenselijk kan zijn.
Vooropgesteld; koper is absoluut de fout in gegaan door langs te gaan onder valse voorwendselen, maar dat werd pas bekend NA mijn post. Hij heeft zijn naam en telefoonnummer hier genoemd; dat vind ik opvallend in deze.

ik ga er vanuit dat er vooraf al communicatie is geweest, en het is van beide kanten niet okee gegaan. Voordat koper heeft gedreigd met een zaak heeft ie blijkbaar al voorgesteld even contact te hebben.
In vrijwel elke situatie zijn er dingen die niet vermeld worden. Dat zal hier niet anders zijn. Ik vind het opvallend dat vrijwel iedereen hier zonder voldoende achtergrond informatie in deze case (al vanaf de eerste posts), maar meer nog, in de algemeenheid, uitgaat van het slechte in de mens. Misschien ben ik dan de uitzondering. Sorry daarvoor. :F
Iedereen gaat er voetstoots vanuit dat koper wist dat verkoper 14 was. Lijkt me niet het geval. Mijn kinderen mogen in elk geval onder geen beding zelfstandig handelen op marktplaats.
Koper heeft wellicht net zo goed het gevoel gehad dat ie opgelicht was.

Stel dat die kaart door koper getest wordt op max performance, en verkoper heeft de kaart niet dusdanig getest, maar zegt er wel bij dat de kaart in orde is.
Hoe je het wendt of keert, dit blijft een onduidelijke kwestie. Wat is "in orde"??

En dan nog; hoever wil je gaan om je gelijk te halen? Afwachten of je wel of geen steen door je ruit krijgt omwille van die 126 euro? Als je helemaal geen gezeik wilt, blijf dan gewoon weg bij marktplaats.

NB V&A is overigens geen enkele garantie, ik lees zat topics dat daar ook rotte appels tussen zitten.

De-escaleren is niet makkelijk. Maar het slaapt zooo lekker naderhand.

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 22-04-2021 22:25 ]

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dagion
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:06
@Mistraller
Koper wist waarschijnlijk niet dat verkoper 14 was, maar na het lezen van dit topic wel. Als je dan alsnog langsgaat om je gelijk te halen (haal dan ook die kaart op denk ik dan, maar dat terzijde), ben je wel echt een drastisch sneu figuur. En dat is echt veel te vriendelijk omschreven.

Sowieso schort er iets aan je bedrijfsvoering als je dat verlies niet kunt managen, dat er iets misgaat met pakketjes in deze tijd is niet zo vreemd. Zuur, zeker! Risico van het vak (of fanatieke hobbyist) lijkt me, moet je je zooi maar gaan ophalen toch? Je weet dat omschrijvingen niet voldoen/kloppen in merendeel van de gevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 03-10 23:11

DataGhost

iPL dev

Mistraller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:21:
[...]

Ik vind het opvallend dat vrijwel iedereen hier zonder voldoende achtergrond informatie in deze case (al vanaf de eerste posts), maar meer nog, in de algemeenheid, uitgaat van het slechte in de mens. Misschien ben ik dan de uitzondering. Sorry daarvoor. :F
In andere situaties? Prima, dan kan ik best van het goede van de mens uitgaan. Maar het is Marktplaats, wat vol zit met asociaal tuig wat jouw spullen wilt hebben voor de helft van de vraagprijs en het liefst kom jij het nog bij ze langsbrengen. Als je dan, tegen je eigen originele wil in, afspreekt om iets te versturen op expliciet risico van de koper waarbij deze afziet van de optie om het product werkend te zien voor de aankoop, en je krijgt daarna tóch gezeur, gaan bij mij in ieder geval alle deuren al dicht.
Stel dat die kaart door koper getest wordt op max performance, en verkoper heeft de kaart niet dusdanig getest, maar zegt er wel bij dat de kaart in orde is.
Hoe je het wendt of keert, dit blijft een onduidelijke kwestie. Wat is "in orde"??
Dat is niet te zeggen, vooral niet als je het over een particuliere transactie tussen twee leken hebt. De verkoper heeft een naar hem bekend werkende kaart verkocht. De koper blijkt bedrijfsmatig in hardware te handelen met leken, dus die moet zeker op de hoogte zijn van het kennisniveau van anderen, en had zelf van tevoren moeten onderzoeken of het product wel goed werkte.
En dan nog; hoever wil je gaan om je gelijk te halen? Afwachten of je wel of geen steen door je ruit krijgt omwille van die 126 euro? Als je helemaal geen gezeik wilt, blijf dan gewoon weg bij marktplaats.
NB V&A is overigens geen enkele garantie, ik lees zat topics dat daar ook rotte appels tussen zitten.

Ik mag toch hopen dat niemand zich laat intimideren door iemand die zoveel mogelijkheden heeft gehad om geen kat in de zak te kopen (of überhaupt niks) en op deze manier handelt. De suggestie van een steen door je ruit is weerzinwekkend. Heb je een steekje los? Natuurlijk kan dat gebeuren maar dan heb je met iemand te maken die ook niet helemaal 100% is in z'n bovenkamer, en dan is het nog maar de vraag of je er met geld terug vanaf komt. Heb je in het gunstigste geval nog een kaart terug (niet per se de jouwe, niet per se in de staat toen jij hem verzond), ben je je geld kwijt, en waarom zou hij niet ook benzinekosten, telefoonkosten en uurloon declareren? Anders komt die steen nog, weet je? Kom op zeg.
TS heeft NAW en telefoon van de koper dus de politie staat snel zat op de stoep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ep667
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:50

ep667

It doesn't hurt to help

Mistraller schreef op donderdag 22 april 2021 @ 22:21:
Kom kom, volgens mij handelt TS te goeder trouw, anders was hij dit topic überhaupt niet gestart. Ik zie hem hier zelfs posten om eventueel de kosten te delen.

Vervolgens is er een koper die een 14-jarig kind thuis gaat opzoeken om deze te intimideren vanwege een videokaart van 126 euro.

En dan heb jij het over deëscaleren.

EP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
ep667 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 23:58:
[...]

Kom kom, volgens mij handelt TS te goeder trouw, anders was hij dit topic überhaupt niet gestart. Ik zie hem hier zelfs posten om eventueel de kosten te delen.

Vervolgens is er een koper die een 14-jarig kind thuis gaat opzoeken om deze te intimideren vanwege een videokaart van 126 euro.

En dan heb jij het over deëscaleren.
Spreek ik dat ergens tegen? Er is een onoplosbaar geschil. Want niemand kan ontegenzeggenlijk aantonen wie er nu precies fout zit aangaande het gekochtte.
Koper heeft inderdaad zijn opties volledig verspeeld, spreek ik ook niet tegen.

Maar je wil wel uit de situatie komen. Gezien de kennis die koper inmiddels heeft, en de onbezonnen acties die gedaan zijn, ben ik het er geheel mee eens dat koper z'n verlies dient te nemen. Om hem daarvan te overtuigen moet je echter geen zaken aanspannen of politie erbij halen, maar zal je toch een gesprek moeten aangaan. Koper zal dan waarschijnlijk ook wel inzien dat het z'n handeltje schaadt.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Mistraller je geeft iemand die een 14 jarige opzoekt echt veel maar dan ook echt veel teveel krediet.

Die gast boeit zijn reputatie sowieso al niet, die wilt linksom of rechtsom zijn gelijk krijgen en zal dreigen tot die het krijgt.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Grvy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 01:02:
@Mistraller je geeft iemand die een 14 jarige opzoekt echt veel maar dan ook echt veel teveel krediet.

Die gast boeit zijn reputatie sowieso al niet, die wilt linksom of rechtsom zijn gelijk krijgen en zal dreigen tot die het krijgt.
Maar geef nu eens een oplossing dan die je zelf zou nemen bij zo iemand als het jouw kind zou zijn. Mijn kinderen zijn bijna 14 dus ik weet het antwoord voor mezelf wel.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy

Grvy

Bot

@Mistraller dat doet er toch helemaal niet toe? Wat andere zouden doen?
Wat een raar argument...

Het gaat hier om de feiten, niet wat iemand anders zou doen. Feit is dat die een 14 jarige opzoekt die in zijn gelijk staat.

Maargoed; ik speel wel mee. Ik zou keihard achter mijn 14 jarige staan en meteen de politie bellen om die kansloze gast van mijn voordeur af te krijgen. En nee, hij zou geen rode cent krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Grvy op 23-04-2021 01:27 ]

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Grvy schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 01:27:
Maargoed; ik speel wel mee. Ik zou keihard achter mijn 14 jarige staan en meteen de politie bellen om die kansloze gast van mijn voordeur af te krijgen. En nee, hij zou geen rode cent krijgen.
En daarna hoop ik je 14-jarige duidelijk maken dat er geen zelfstandige handel via Marktplaats meer gaat gebeuren tot hij 18 en zelfstandig is?

Serieuze vraag: mag een 14-jarige op MP handelen (dwz van MP)? Als ik het zo snel zie mag het alleen als de verantwoordelijke volwassenen (ouders etc) toestemming geven.

[ Voor 9% gewijzigd door gambieter op 23-04-2021 02:10 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:25

Qwerty-273

Meukposter

gambieter schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 02:07:
Serieuze vraag: mag een 14-jarige op MP handelen (dwz van MP)? Als ik het zo snel zie mag het alleen als de verantwoordelijke volwassenen (ouders etc) toestemming geven.
Van https://www.marktplaats.n....html#gebruiksvoorwaarden
I Algemene Bepalingen

4. Minderjarigen
De diensten van Marktplaats zijn slechts toegankelijk voor minderjarige Gebruikers indien zij daarvoor toestemming hebben gekregen van hun wettelijke vertegenwoordiger of het in het maatschappelijk verkeer gebruikelijk is dat een bepaalde minderjarige van deze leeftijd de betreffende handeling zelfstandig verricht.
Als je kijkt hoe rommelmarktjes of koningsdagmarkten vol staan met kinderen die spullen verkopen (met toestemming van de ouders) is het wel geaccepteerd in de Nederlandse samenleving ;)

--edit
Dat komt weer voort uit Artikel 234 Burgerlijk Wetboek Boek 1

[ Voor 9% gewijzigd door Qwerty-273 op 23-04-2021 02:17 ]

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Qwerty-273 schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 02:14:
Als je kijkt hoe rommelmarktjes of koningsdagmarkten vol staan met kinderen die spullen verkopen (met toestemming van de ouders) is het wel geaccepteerd in de Nederlandse samenleving ;)

--edit
Dat komt weer voort uit Artikel 234 Burgerlijk Wetboek Boek 1
Ja, maar Marktplaats is toch wat anders dan een rommelmarktje voor het huis. Er zit zat kwaad volk op MP en ik heb ook wel topics gezien waar een minderjarige snel achter leeftijd ging schuilen als het fout ging. Met dit soort grapjes van >100 euro zou ik als ouder toch wat voorzichtig zijn.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Het gros kiest hier de zijde van minderjarig TS zonder enig bewijs. Het lijkt wel alsof de leeftijd bepalend is in dit conflict.

Dat het om 126 euro gaat doet weinig in deze zaak, die aan beide zijdes puur om emotie draait.

Misschien ben ik in een slechte buurt opgegroeid maar wat TS doet en schrijft is wel te classificeren onder bepaald voor mij herkenbaar gedrag, waar uit ervaring in ieder geval voldoende alarmbellen afgaan.

Het feit dat beide een andere interpretatie hebben van het gesprek (“ik mocht de kaart niet ophalen”) versus (“hij wilde de kaart niet ophalen”) doet weinig goeds beloven. Vervolgens bevestigd TS dat hij bewust zijn ouders hier buiten wil laten, iets dat koper al aangaf als reden dat het product niet opgehaald mocht worden.

Tja, ik ben gelukkig geen rechter maar zolang de basis conversatie geen waarheid kent, zal de discussie erna enkel meer vertroebelen in agressie, gevoel van onmacht (opgelicht worden zonder iets te kunnen doen) en troon-posities (ontastbare 14 jarige verkoper “dus kan geen oplichter zijn”).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kes2006
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 31-05-2023
graceful schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 03:02:
Het gros kiest hier de zijde van minderjarig TS zonder enig bewijs. Het lijkt wel alsof de leeftijd bepalend is in dit conflict.

Dat het om 126 euro gaat doet weinig in deze zaak, die aan beide zijdes puur om emotie draait.

Misschien ben ik in een slechte buurt opgegroeid maar wat TS doet en schrijft is wel te classificeren onder bepaald voor mij herkenbaar gedrag, waar uit ervaring in ieder geval voldoende alarmbellen afgaan.

Het feit dat beide een andere interpretatie hebben van het gesprek (“ik mocht de kaart niet ophalen”) versus (“hij wilde de kaart niet ophalen”) doet weinig goeds beloven. Vervolgens bevestigd TS dat hij bewust zijn ouders hier buiten wil laten, iets dat koper al aangaf als reden dat het product niet opgehaald mocht worden.

Tja, ik ben gelukkig geen rechter maar zolang de basis conversatie geen waarheid kent, zal de discussie erna enkel meer vertroebelen in agressie, gevoel van onmacht (opgelicht worden zonder iets te kunnen doen) en troon-posities (ontastbare 14 jarige verkoper “dus kan geen oplichter zijn”).
Hij mog de kaart ophalen natuurlijk maar mijn ouders erbuiten houden was nadat de kaart in een keer defect is hij wou het nummer van mijn moeder hebben en ik zei nee dat ga ik niet doen en toen ging hij dreigen met aangifte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:24
graceful schreef op vrijdag 23 april 2021 @ 03:02:

Volgens mij kiest "het gros" hier de zijde van TS vanwege het laakbare gedrag van koper, niet zozeer vanwege de leeftijd. Of de kaart wel of niet opgehaald kon of mocht worden heeft daar bijvoorbeeld niet zo heel veel mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:29

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Dit topic krijgt van mij even een time-out. Reden hiervoor is dat koper en verkoper hier nu samen reageren en de emoties af en toe wat hoog op lijken te lopen. Ook de reacties van de gebruikers hier.

Denk dat het goed is dat de koper / verkoper hier samen proberen uit te komen en hoop met een slotje op dit topic ietwat meer rust te creëren tussen beide partijen.
Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.