Warmtepompboiler specifiek soort

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 17-04-2024
Binnenkort ga ik mijn jaren 30 woning verbouwen.

Nu ga ik volledig van het gas af en zoek ik een oplossing voor warm water voorziening.

Mijn oog is gevallen op het soort warmtepompboiler dat zonder buitenunit werkt.
Dus het soort dat werkt op omgevingslucht (buizen in en uit)

Iemand die hier goeie aanbevelingen in kan doen / waar ik op moet letten?

Er komt een douche, bad, en natuurlijk de wasbakken in keuken, badkamer en washok.
2 persoons huishouden en af en toe familie uit buitenland op bezoek (1 a 2 weken)

In het grote warmtepompen-topic zie ik door de bomen het bos niet meer, aangezien er uiteindelijk veel verschillende soorten zijn.

In mijn geval gaat het dus alleen om warm-water voorziening, er komt géén CV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BB-Nick123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Je wil geen buiten unit maar je wil er 1 die werkt met omgevingslucht. En dat is dus een buitenunit.

Zonder buiten unit ga je naar grondwarmte toe.

Mischien zelf eerst eens inlezen op internet en gerichte vragen stellen?

https://www.instalcenter....omp/wat-is-een-warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
BB-Nick123 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:15:
Je wil geen buiten unit maar je wil er 1 die werkt met omgevingslucht. En dat is dus een buitenunit.

En dat is nu het probleem, en dat neem ik je niet kwalijk want er is gewoon een shitload aan verschillende soorten warmtepompen..
Wat ik vraag bestaat gewoon.
Zie voorbeeld:
https://www.climasense.nl...ter-warmtepompboiler.html

Edit:
Nu word in dit voorbeeld gesproken over het aansluiten op je ventilatiesysteem, dat zeker een mogelijkheid gaat zijn in mijn situatie, aangezien alles nog aangelegd moet worden, maar hij werkt ook op gewone buitenlucht, hoewel vast wat minder efficient dan.

[ Voor 15% gewijzigd door JohanSavelkoul op 21-04-2021 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 18:17
Houd je ook rekening met extra geluid ? 53 dba is nou niet echt stil in huis, je gaat hem horen mocht hij in een open trap van de gang staan, de units met buitenunit zijn fors stiller.

[ Voor 17% gewijzigd door mr_evil08 op 21-04-2021 21:34 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 09:38
BB-Nick123 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:15:

Incorrect. Ik heb zelf de Atlantic Explorer V4. Ze leveren ook gewoon in Nederland. Zorg wel dat je een afgesloten ruimte hebt, de unit maakt toch best wat geluid. Werkt perfect en zorgt voor voldoende warmwater.

Voor verwarming heb ik een warmtepomp buiten staan.

Het beste kan je kijken in topic: Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning

[ Voor 9% gewijzigd door colvano op 21-04-2021 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
mr_evil08 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:34:
Houd je ook rekening met extra geluid ? 53 dba is nou niet echt stil in huis, je gaat hem horen mocht hij in een open trap van de gang staan, de units met buitenunit zijn fors stiller.
Goed om mee te nemen in gedachten, even geen idee van hoeveel 53dba is, maar dat heb ik voor die tijd nog wel even ergens gecheckt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohanSavelkoul
colvano schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:35:
[...]

Incorrect. Ik heb zelf de Atlantic Explorer V4. Ze leveren ook gewoon in Nederland. Zorg wel dat je een afgesloten ruimte hebt, de unit maakt toch best wat geluid. Werkt perfect en zorgt voor voldoende warmwater.

Voor verwarming heb ik een warmtepomp buiten staan.

Het beste kan je kijken in topic: Warmtepomp boiler gebruiken voor cv ondersteuning
Even een andere site gezocht met meer gegevens van dat ding,. maar kan het zijn dat het prijsverschil met NL en BE zo'n 500+ euro is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• colvano
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-08 09:38
JohanSavelkoul schreef op woensdag 21 april 2021 @ 21:38:
[...]

Even een andere site gezocht met meer gegevens van dat ding,. maar kan het zijn dat het prijsverschil met NL en BE zo'n 500+ euro is?
Ja dat kan goed. Deze webshop is betrouwbaar en goedkoop. Je krijgt er ook nog subsidie op. Ik heb het exact op deze manier gedaan.

Gasloos maken van onze woning (WP l/w, PV, inductie)
Pagina: 1