Gat in muur repareren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 31-05 19:18
Heeft er iemand ervaring met het repareren van grote gaten in een muur van kalkzandsteen? Het gat is ontstaan door het slopen van de keuken aan de andere zijde. Door teveel druk tussen het aanrechtblad en de muur is de muur uitgezet. Er zat behang voor die ik plaatselijk eraf gehaald heb en de losse stukken heb ik verwijderd. Ik dacht aan de muurvullers van de bekende merk met de A...... maar ik weet niet of die geschikt zijn voor dit soort gaten. In de keuken heb ik ook wat moeten vullen maar zo’n grote gaten vuller potje is zo op.

Of lukt het makkelijk met reparatiemortel? Maar wat voor soort moet ik dan kopen en is het gemakkelijk zelf te doen zonder stucen en veel kluservaring?

Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6vmusHgpljd3M1021y-w15VVa_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IoGBcfkKaFoiU7EcacrDurtK.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Losse stukjes verwijderen, gat grof opvullen met purschuim. Nadat dit is uitgehard enigszins vlak maken, dan netjes opvullen en vlak met het spul van het merk A......
Dan nog ff opnieuw behangen.

Acties:
  • +40 Henk 'm!

• BB-Nick123
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-05-2021
Serieus... PUR??

Losse stukken weg halen, primer of nat maken en vullen met gips, roodband

https://www.hornbach.nl/s...3ll1Wkc-XsZBoCj8QQAvD_BwE

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:00

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

M!chel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:32:
Losse stukjes verwijderen, gat grof opvullen met purschuim. Nadat dit is uitgehard enigszins vlak maken, dan netjes opvullen en vlak met het spul van het merk A......
Suggereer dan gewoon niets. Allemachtig zeg; een binnenmuur gat opvullen met PUR :')
BB-Nick123 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:33:
Serieus... PUR??

Losse stukken weg halen, primer of nat maken en vullen met gips, roodband

https://www.hornbach.nl/s...3ll1Wkc-XsZBoCj8QQAvD_BwE
Dat lijkt mij idd het enige juiste antwoord.

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Erikje_
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 29-05 09:11

_Erikje_

Tweaker in Spanje

wat een grappenmaker die M!chel!

Ik zeg papier mache is veel goedkoper

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M!chel
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
Komt behang voor, niemand die het ziet.

Maar idd, gips is netter :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

M!chel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:38:

Afaik is dat geen behang, maar gewoon stuc wat je ziet als toplaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 20:47
Als je van die "grote gaten vuller" van alabastine koopt is dat ook een soort pur. Het zet alleen niet uit.
Het is heel licht en makkelijk aan te brengen. Maar het is alleen decoratief.
Ik heb het met een plastic zak als spuitzak aangebracht en afgestreken met een plamuurmes.

Het is een beetje afhankelijk hoeveel moeite je wilt doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Afbeeldingslocatie: https://static.karwei.nl/dam/49000/41

Bij je favoriete bouwmarkt halen... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +19 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Alabastine moet op taalcursus. Wat is sprijkervast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:23
Ik heb zoiets gefixed met roodband. Laten drogen en erna met een ander fijner spul afgewerkt. Roodband krimpt iets, dus je moet erna altijd nog iets gebruiken om het af te werken. Ik weet alleen niet meer met welk spul het is afgewerkt.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Fiber schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:42:
[Afbeelding]

Bij je favoriete bouwmarkt halen... :)
Ik vraag mij af of je met 1kg dat gat gaat vullen. Vergeleken met een zak gips is het ook aan de prijs; 25 kg roodband is goedkoper dan 1 kg van dit spul
_Erikje_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:45:
Alabastine moet op taalcursus. Wat is sprijkervast?
Kan je lekker sprijkeren :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Knauf fix & finish kan je gebruiken als afwerklaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
_Erikje_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:48:
Knauf fix & finish kan je gebruiken als afwerklaag
Yes, die was het. Bedankt voor de aanvulling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Knauf heeft ook superfiller, 2,5kg voor dit soort gaten. Gaat even langs bij de Gamma, TS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:06
_Erikje_ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:49:
Knauf heeft ook superfiller, 2,5kg voor dit soort gaten. Gaat even langs bij de Gamma, TS
Afspraak maken voor morgenochtend ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Notna schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:41:
[...]

Afaik is dat geen behang, maar gewoon stuc wat je ziet als toplaag
FrankJ91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:28:
[...] Er zat behang voor die ik plaatselijk eraf gehaald heb...

[Afbeelding]
:)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Dank! Ik zie een aantal oplossingen voorbij komen. PUR zal ik maar niet doen, weet ook niet zeker of er behang voor zit. Ik heb het met een mesje gesneden en kon het eraf trekken samen met een plamuurmes (wel wat werk op het droge), maar kan dat ook stuc zijn? Was nog van plan alles eraf te halen met een stoomapparaat maar als het geen behang is is dat onzin natuurlijk...

Ik denk dat ik dan roodband haal en dan afwerken met fix en finish. De Knauf superfiller heeft wel veel negatieve ervaringen bij Hornbach dat die te snel droogt al voor het aanbrengen?

Wat voor soort primer heb ik dan nodig bij de roodband?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

Ah, straal overheen gelezen. Thanks!

Ik was zo verbaasd over de eerste suggestie dat ik niet eens de TS echt gelezen heb :+
FrankJ91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:59:
Dank! Ik zie een aantal oplossingen voorbij komen. PUR zal ik maar niet doen, weet ook niet zeker of er behang voor zit. Ik heb het met een mesje gesneden en kon het eraf trekken samen met een plamuurmes (wel wat werk op het droge), maar kan dat ook stuc zijn? Was nog van plan alles eraf te halen met een stoomapparaat maar als het geen behang is is dat onzin natuurlijk...

Ik denk dat ik dan roodband haal en dan afwerken met fix en finish. De Knauf superfiller heeft wel veel negatieve ervaringen bij Hornbach dat die te snel droogt al voor het aanbrengen?

Knauf stucprimer of universeel primer van Eurocol of fixeer voorstrijk. Maakt niet bijster veel uit :Y
Het is puur om te zorgen dat de ondergrond niet alle vocht uit het gips trekt terwijl het droogt (en dus ook beter hecht)

[ Voor 67% gewijzigd door Notna op 21-04-2021 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WVL_KsZeN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:24
Dit zijn toch gewoon gipsblokken en geen kalkzandsteen?
FrankJ91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:28:
Heeft er iemand ervaring met het repareren van grote gaten in een muur van kalkzandsteen? Het gat is ontstaan door het slopen van de keuken aan de andere zijde. Door teveel druk tussen het aanrechtblad en de muur is de muur uitgezet. Er zat behang voor die ik plaatselijk eraf gehaald heb en de losse stukken heb ik verwijderd. Ik dacht aan de muurvullers van de bekende merk met de A...... maar ik weet niet of die geschikt zijn voor dit soort gaten. In de keuken heb ik ook wat moeten vullen maar zo’n grote gaten vuller potje is zo op.

Of lukt het makkelijk met reparatiemortel? Maar wat voor soort moet ik dan kopen en is het gemakkelijk zelf te doen zonder stucen en veel kluservaring?

Dank!

[Afbeelding]

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:19

bonzz.netninja

Niente baffi

Klein emmertje knauf renoband. Ben je in 1x klaar. Was hier dezelfde kleur als de stuc zo'nn beetje

https://www.hornbach.nl/s...ZAwlYRI6bawhoCK7EQAvD_BwE

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
Geen, de losse stukken kun je er tussenuit halen en dan smeer je met roodband alles vol. Met een plamuurmes strijk je die glad tot de muur. De volgende dag zul je zien dat die iets gekrompen is en dan kun je er met fix en finish overheen.

Daarna kun je de normale behang/stuc of wat je ook wilt doen erop methode gebruiken. Daar dien je dan wel weer primer overheen te doen om het vele zuigen tegen te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Herstel het moet wel behang zijn het is een soort papier wat eronder zat :)

Als een emmertje genoeg is ipv meerdere zakken en afwerkmateriaal is dat altijd beter! Alleen de Alabastine grote gaten vuller 1 liter was voor mij vrij snel leeg en moest je in meerdere lagen aanbrengen. Daarom twijfelde ik of dat wel voor zo’n gat was bedoeld.

Het is een niet dragende dunne tussenmuur van max 7-10cm. Het geeft erg wit af en gruisde best wel met het eraf beitelen van de tegels. Iemand die hier op bezoek was zei dat het kalkzandsteen was. Ik heb geen idee.

Ik denk dat ik de oplossing kies van geen primer (of misschien klein beetje voorstrijk zoals Notna aangeeft), roodband en daarna fix en finish. Dank!

[ Voor 11% gewijzigd door FrankJ91 op 21-04-2021 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
Sorry, korte topic diefstal gezien de TS zijn vraag beantwoord is en jullie dit zeer netjes gedaan hebben.

Hoe fix ik een stukje van 1cm afgebroken glasvlies, gewoon opvullen met allesvuller en overschilderen?

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

Bschnitz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:13:
Hoe fix ik een stukje van 1cm afgebroken glasvlies, gewoon opvullen met allesvuller en overschilderen?
PUR schuim!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Nu online
En nu een echt antwoord :p? Op Internet staat dat je een mega deel moet uitsnijden en opnieuw moet behangen, dat is wat overkill voor een gat van 1cm....

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Erikje_

_Erikje_

Tweaker in Spanje

als het een gaatje van 1x1cm is kan je dat makkelijk met PUR opvullen een beetje fix & finish afwerken. Zie je na verven niets meer van.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 21:10

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb geleerd dat je alle gaten kunt repareren met noodles...

[YouTube: FIXING THINGS WITH RAMEN NOODLES | COMPILATION]

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Dat is idd ook nog een optie, noodles is in coronatijd ook nog sneller aan te komen!

Nog wel een ander vraagje zo’n zak roodband van 10kg (25kg vond ik beetje veel), kan je dat in een schone emmer met een verf roerstaafje makkelijk mixen ipv een hele speciekuip en een grote stucmixer?

Of is een emmer kant en klare stucpasta van 5KG hetzelfde maar dan kant en klaar en kan dat dan gebruikt worden zonder fix en finish ed of is dat toch ander spul? https://www.hornbach.nl/s...5-kg/7289554/artikel.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:20
FrankJ91 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 22:04:

Nog wel een ander vraagje zo’n zak roodband van 10kg (25kg vond ik beetje veel), kan je dat in een schone emmer met een verf roerstaafje makkelijk mixen ipv een hele speciekuip en een grote stucmixer?
Gewoon een emmer of een andere bak gebruiken i.c.m. een boormachine waar je een mixer op zet.
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-mixer-80-mm/p/B400846

Wel opletten dat je niet te hard gaat zodat alles gaat spetteren

[ Voor 6% gewijzigd door D-dark op 21-04-2021 23:15 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-06 23:02
Paar kopjes water in een emmer, 2 a 3 flinke troffels roodband erbij (vraag een lokale stukadoor of ie nog een restje heeft, hier ben bij lange na geen 10 of 20 kg voor nodig), dit mengen met de hand tot het stevig is (kneedbaar) en dan in het gat smeren met een spaan (eventueel gebruik je de onderkant van de troffel als spaan voor zo'n klein gat indien je geen spaan hebt, of je werpt het erin met de troffel en pakt een aluminium rei en trek je de gips gelijk met de bestaande muur, of je bevochtigd een houten latje en trek je die erover) Even laten aantrekken (kop koffie drinken)

Nog een keer de rei erover halen zodat het uitgezette gips weer gelijk is met de bestaande wand en nogmaals een kop koffie drinken.
Vervolgens met een (blok)kwast of plantenspuit het aangebrachte gips licht bevochtigen en dan nogmaals glad strijken met de spaan of troffel, dit eventueel 2 a 3 keer herhalen met tussenpozen zodat een glad resultaat verkregen wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Wij gebruiken tegenwoordig een snelgips van Knauf. Weet even niet precies welke, maar het is die ene die je als consument bijna nergens kunt kopen. Ik koop dat spul dan via een aannemer. Heel goed te verwerken, droogt erg snel en zet nauwelijks uit tijdens het drogen. Heel eerlijk gezegd koop ik nauwelijks nog spul van Alabastine. Dat is volledig op de consument gericht, dus je betaalt de hoofdprijs voo mwahmwah spul. Zelfde met 2-componenenten houtplamuur. Wat je wil hebben, verkoopt de Praxis of Gamma niet. Kun je beter je schilder vragen om het voor je te regelen als hij weer moet bestellen.

Ik ben voor steeds meer van dit soort materialen gewoon helemaal klaar met de bouwmarkten. Hun assortiment sluit niet aan bij wat je zou willen kopen, dus dan koop je maar de prut die ze wel hebben liggen en daar krijg je altijd weer spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 10:35
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 09:34:
maar het is die ene die je als consument bijna nergens kunt kopen.
Super tip :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragonfly83
  • Registratie: Januari 2021
  • Laatst online: 02-06 23:02
@Anoniem: 39993 je bedoeld Knauf snelband, is met een half uur kneiter hard, zou ook eventueel te gebruiken zijn hierbij, echter als je nog nooit gedaan hebt zou ik dat afraden, een half uur is dan zo voorbij.
En inderdaad de Knauf die je bij een Gamma, Praxis enz. haalt is niet dezelfde kwaliteit als van een Raab karcher, Ubbens, Concordia enz.
Komt uit een andere gipsgroeve en toeslagstoffen, en weinig doorloop van materiaal dus de zakken liggen daar meestal erg lang, gips met max een productiedatum van 4 a 6 maanden kopen is het beste, bij de professionele shop ligt dit er nooit zolang omdat de professional het daar haalt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Jazeker, hoef je daar alvast niet te gaan kijken. Scheelt weer zoeken. :)
Even snel gekeken welke het is: EasyFiller 45. Deze is echt goed te verwerken. Zo goed, dat mijn vrouw dit doorgaans doet. Vindt ze leuk.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 22-04-2021 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobalt
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-05 09:03
Wellicht een nieuwe steen er in zetten? En is het een dragende muur? Goedkoop opvullen of als een beunhaas met pur opvullen kan bij verkoop een verborgen gebrek worden. Je moet niet hebben als de volgende bewoner die radiator op de plek van het gat hangt dat dan de radiator van de muur valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bie100
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 21:17
M!chel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:32:
met purschuim mmmmm bedankt voor de tip was er zelf nooit opgekomen( mijn vrouw lult me soms de oren van de kop)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankJ91
Haha idd moet wel een stevig muurtje blijven. Zelfs een 45mm inbouwdoos voor een stopcontact was blijkbaar al te groot, zo’n dun muurtje :/.

Ben nu bezig het behang te verwijderden (rot werk, en de onderlaag blijft ook fijn zitten dus mag er nog een keer overheen...). Heb 10kg roodband gekocht en een troffel. Probeer eerst @Dragonfly83’s tip en fix en finish nog even laten liggen. Anders veel te veel materiaal te bewaren. Het stukje is nog uitgezet, logisch want het behang was ook uitgepuild. Kan ik dat makkelijk afwerken? Met eraf hakken ben ik bang dat ik veel te grote stukken meeneem en als de wcd aan de andere kant al zichtbaarheid is is straks daar misschien ook weer spul kapot. Keuken zit er al in en Stucadoor is daar al geweest, hij mag daar niet kapot... Of moet ik accepteren dat er wat een bobbeltje inzit?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mq8sfdiUZ66ROdSyWmh9BSXB6DQ=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sUXnh351tLiZxgcDIfYiJKyF.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/03a8MoeC1XAvRGVawVBijTR0XKE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GZhssxqUmuZ2Qoy7kYwFwTlm.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:39
@FrankJ91

Schuurpapiertje erover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna

Notna

Where are you?®

FrankJ91 schreef op donderdag 22 april 2021 @ 14:42:
Haha idd moet wel een stevig muurtje blijven. Zelfs een 45mm inbouwdoos voor een stopcontact was blijkbaar al te groot, zo’n dun muurtje :/.

Ben nu bezig het behang te verwijderden (rot werk, en de onderlaag blijft ook fijn zitten dus mag er nog een keer overheen...). Heb 10kg roodband gekocht en een troffel. Probeer eerst @Dragonfly83’s tip en fix en finish nog even laten liggen. Anders veel te veel materiaal te bewaren. Het stukje is nog uitgezet, logisch want het behang was ook uitgepuild. Kan ik dat makkelijk afwerken? Met eraf hakken ben ik bang dat ik veel te grote stukken meeneem en als de wcd aan de andere kant al zichtbaarheid is is straks daar misschien ook weer spul kapot. Keuken zit er al in en Stucadoor is daar al geweest, hij mag daar niet kapot... Of moet ik accepteren dat er wat een bobbeltje inzit?

[Afbeelding][Afbeelding]
Dat dus. Gewoon schuren :Y (geeft wel een stofbende, maar daar ontkom je niet echt aan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Top thx! Behang is er inmiddels vanaf, vrij gemakkelijk als het nat is. Stofbende was ik met de keukentegens aan de andere kant wel gewend haha, het is niet anders... Ben benieuwd hoe het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In ieder geval niet die Superfiller halen. Heb ik 1 keer gedaan. Dezelfde dag nog "mijn" aannemer gebeld voor die andere. Maar ik zit die foto nog eens te bekijken. Het is wel groot he..... Ben benieuwd of het gaat lukken zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:40
M!chel schreef op woensdag 21 april 2021 @ 19:38:

Ach sommige fixen alles met noodles :+ , ik zou me er niet schuldig om voelen.

[YouTube: FIXING THINGS WITH RAMEN NOODLES | COMPILATION]

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:33

_Arthur

blub

D-dark schreef op woensdag 21 april 2021 @ 23:14:
[...]

Gewoon een emmer of een andere bak gebruiken i.c.m. een boormachine waar je een mixer op zet.
https://www.gamma.nl/assortiment/gamma-mixer-80-mm/p/B400846

Wel opletten dat je niet te hard gaat zodat alles gaat spetteren
Gewoon deze halen: https://www.gamma.nl/asso...verfmixer-groot/p/B559206

Scheelt je weer 7 euro.

Enige verschil is die van 2.59 is gecoat en de andere is blank.

Ik heb er aardig wat kilo's zandcement mee gemixed ;)

[ Voor 5% gewijzigd door _Arthur op 22-04-2021 17:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankJ91
Het is ook aardig plat geworden, kalkzandsteen met de hoeken van een houtlatje erlangs slepen gaat best goed :). Schuren leek veel te lang te duren, aan het einde nog even wat vlsk geschuurd...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FrankJ91
Aardig gelukt met roodband. Kreeg hem er niet erin zoals ik wou met een houtlatje en een troffel. Er kwam dan teveel uit het gat weg... Uiteindelijk gat extra gips erop, laten drogen en vanmiddag netjes afgesneden met een plamuurmes en zoveel mogelijk vlakgeschuurd. Rest even verder schuren als alles goed droog is. In ieder geval een heel stuk beter! Dank!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/89qPmKOv6TX-01lR1LgNP22n6U4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8q3osPwZUp9XrSb0Vp7hac2o.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
dus geen purschuim? Geen Ramen? -O- -O- -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal wel even duren voor het droog is op de dikste stukken. Dacht dat ze meestal rekenen met 1 dag per millimeter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrankJ91
Haha purschuim leek me niet zo slim. Nee goed gezien, hier heb ik geen ramen. Gelukkig was de beschadiging niet in de woonkamer maar in een klein afsluitbaar gangetje naar de trap. :)

Dan durfde ik het wel aan met mijn stucexperiment, niet het belangrijkste muurtje haha, maar wel mooi dat het weer netjes is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miciel
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 21:52
Bschnitz schreef op woensdag 21 april 2021 @ 20:13:
Sorry, korte topic diefstal gezien de TS zijn vraag beantwoord is en jullie dit zeer netjes gedaan hebben.

ja dat heb ik hier ook gedaan maar je blijft het wel zien. glasvlies heeft een andere structuur dan vuller.
(@FrankJ91 ik heb twouwens een vergelijkbare deuk gevuldt met action muurvuller. prima spul voor een huurhuis, is de woning je eigen bezit spendeer een paar euro,s meer. de muurvuller is net wel net niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Idd, die tube muurvullers van de Action zijn ideaal. Helaas heeft de Action verder geen grote gatenvullers oid maar was met roodband gelukkig ook prima te doen en niet duur. Durfde niet alles met tube muurvullers op te vullen. Heb de woning gekocht dus wil verder ook geen gedoe hebben later, moest even goed :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
FrankJ91 schreef op zaterdag 24 april 2021 @ 18:18:
Haha purschuim leek me niet zo slim. Nee goed gezien, hier heb ik geen ramen. Gelukkig was de beschadiging niet in de woonkamer maar in een klein afsluitbaar gangetje naar de trap. :)

Dan durfde ik het wel aan met mijn stucexperiment, niet het belangrijkste muurtje haha, maar wel mooi dat het weer netjes is!
Ramen Noodles....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankJ91
Haha oh zo! Haha inderdaad toch maar geen pur, noodleramen, cake of aardappelen erin. Die experimenten laat ik mooi aan anderen over :)
Pagina: 1