4k hd videokaart

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Demo2021
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 19-04-2021
Hallo, ik heb sinds kort een samsung 8 series tv hartstikke mooi maar ik kan nu sommige spellen niet op 3840x2160 met ultra instellingen spelen met 60 fps.
Nu heb ik een asus prime z370-a moederbord met een i3-8350k processor
2x corsair 8gb @ 2133mhz en een nvidia geforce gtx 1050 ti en ik heb windows 10.
Is dit een kwestie van alleen een andere videokaart kopen of komt er meer bij kijken ? World of warcraft en fortnite word het meest gespeeld.

Beste antwoord (via Demo2021 op 19-04-2021 09:19)

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40
Processor is ruim snel genoeg. Resolutie is vooral een videokaart dingetje, en met de 1050 zul je toch wat instellingen naar beneden moeten bijstellen. Mensen vergeten dat 4 cores, 4 threads een i5 van slechts één generatie eerder is.

2133MHz RAM klinkt inderdaad alsof er iets niet goed ingesteld staat (XMP in de BIOS).

Veel samsung televisies ondersteunen trouwens ook freesync. Daarmee zou alles een stuk soepeler moeten gaan. Als je voeding toereikend is, zou je misschien kunnen kijken of een amd videokaart te krijgen is Bestellen op AMD (met script) (als je voeding dat aan kan).

Mogelijk heb je ook veel instellingen in game te hoog staan. Als je de resolutie op 4k zet, dan hoef je niet ook nog eens je anti-aliasing bijvoorbeeld superhoog te zetten.

Alle reacties

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:09
Welk onderdeel zit aan zijn max? Dit zou zomaar de gpu kunnen zijn, maar kan ook de cpu zijn in wow. (Een i3 is eigenlijk te weinig).

Tot slot zou het nog je ram kunnen zijn, gezien dit op 2133 staat.

• Demo2021
Met fortnite epic instellingen kom ik op 12-15fps uit op 3840x2160 resolutie ... dat wil ik op 60 fps hebben maar ik weet niet of alleen de videokaart te vernieuwen genoeg is en wil niet zomaar 700 euro uitgeven aan een dikke videokaart om tot de conclusie te komen dat ik nog steeds geen 60 fps haal.

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:09
Zet hem eens op 1440p?

en ja, 4k is eigenlijk een stuk teveel voor een 1050, maar gpu's zijn op dit moment wel heel wat duurder dan 700 euro. Voor 700 euro haal je nu een basis model.

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 00:20

Umbrah

The Incredible MapMan

Ik denk dat het misschien een combo is, de i3 is met 4 cores, 4 threads mogelijk ook op z'n grensje. World of Warcraft is best redelijk multi-core momenteel. Hoeweel RAM snelheid ook een factor is... net zoals videokaart.

Je zou een 9600K op de kop kunnen proberen te tikken, of een 8700K, maar dat alleen is nog niet genoeg. Ik weet niet wát voor RAM je hebt, maar 2133MHz voelt alsof XMP niet aan staat, dat is echt wel absurd traag. En ook dat zal niet genoeg zijn... de videokaart is ook een factor. En dat is momenteel echt niet leuk om te moeten vervangen, alles is 2 á 3x duurder dan het zou moeten zijn... en WoW is best veeleisend geworden (1080p trekt met alles op ultra een mobile RTX2070 naar max in ardenwaeld en dan is het op ~110fps, 3090 doet hetzelfde op 3440*1440 op 100fps maar die heeft een CPU bottleneck met een threadripper 3960x, single core speed is nog steeds nodig). Ik ken fortnite niet echt, maar voor wow zul je eigenlijk de combo CPU en GPU (en dan redelijk high end of graphics wat lager) moeten upgraden.

En we hebben het nog niet over je voeding gehad ;)

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 22:29
Als ik de eisen zo lees gaat het niet passen binnen budget. Andere cpu, videokaart en waarschijnlijk ook de voeding. Dan zit je ruim over de €1000. Beter om je huidige bak te verkopen en een prebuild te halen. Het goedkoopste dat daaraan gaat voldoen is pricewatch: HP OMEN 25L Desktop GT12-0485nd

Acties:
  • Beste antwoord

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:40
Processor is ruim snel genoeg. Resolutie is vooral een videokaart dingetje, en met de 1050 zul je toch wat instellingen naar beneden moeten bijstellen. Mensen vergeten dat 4 cores, 4 threads een i5 van slechts één generatie eerder is.

2133MHz RAM klinkt inderdaad alsof er iets niet goed ingesteld staat (XMP in de BIOS).

Veel samsung televisies ondersteunen trouwens ook freesync. Daarmee zou alles een stuk soepeler moeten gaan. Als je voeding toereikend is, zou je misschien kunnen kijken of een amd videokaart te krijgen is Bestellen op AMD (met script) (als je voeding dat aan kan).

Mogelijk heb je ook veel instellingen in game te hoog staan. Als je de resolutie op 4k zet, dan hoef je niet ook nog eens je anti-aliasing bijvoorbeeld superhoog te zetten.

• Demo2021
Bedankt voor de snelle reacties , ik ga sowieso ff in de bios kijken , misschien staat daar wat verkeerd voor het geheugen
Pagina: 1