Mag ik mijn ramen blinderen/tinten aan de tuinkant?

Pagina: 1
Acties:
  • 5.514 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ColtCZT
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 03-06-2021
Goedendag,

Ik heb een grote woonkamer met open keuken en ik wil daar graag in de keuken/woonkamer (aan de tuinkant) mijn ramen blinderen. Mag dit?

Het zal niet donkerzwart worden, maar meer blauwig met een licht "spiegelendreflex", zoals onderstaande foto.
Ik zal dit enkel aan de tuin-kant willen plakken en dus niet aan de voordeur/kant van mijn woning.

Mag dit? Dit alles t.b.v. van buren tegenover die van bovenaf zo mijn woonkamer/keuken kunnen binnenkijken.

Zie voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://www.mhglasfolie.nl/media/k2/galleries/425/folie6.jpg

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Van wie zou het niet mogen?

Verder hangt het van je glas af of het er wel of niet tegen kan, daar ga je geen antwoord op krijgen als je die info niet deelt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Waarom zou het niet mogen?

Ik kan echt niemand bedenken die jou er in kan tegen houden.
Als wil je je ramen eruit halen en vervangen voor hout is het prima.

Als het huur is, moet je alleen de woning in orginele staat brengen als je vertrekt

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Hangt af van de gemeente waarin je woont en of zij eventuele wetgeving hebben hiervoor hebben zoals beschermd stadsgezicht. Als is dit meestal van toepassing op oudere wijken. Dus denk niet dat iemand je hier tegen houd, anders zou je voor de zekerheid even bij je gemeente kunnen aankloppen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:56

weebl

YARR!

Hang er voor de lol eens een tijdje oude kranten voor... Als je na een paar maanden geen klachten hebt gekregen alsnog de folie installeren, of de kranten laten hangen :p

Acties:
  • +76 Henk 'm!

• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17:14
Afhankelijk van de donkerheid van de tint mag je huis misschien niet meer op de openbare weg :+

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ColtCZT schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:01:
Ik heb een grote woonkamer met open keuken en ik wil daar graag in de keuken/woonkamer (aan de tuinkant) mijn ramen blinderen. Mag dit?
Let heel goed op het type folie en aan welke kant je het plakt. Als de zon vol erop staat en de verkeerde folie zit erop of aan de verkeerde kant van het raam, kan je ruit barsten met alle gevolgen van dien. Het verschil in warmte binnen/buiten wordt dan zo groot dat de stress je ruit breekt.

Verder mag je met je ramen doen wat je wilt zoals door anderen al wordt aangehaald.

[ Voor 7% gewijzigd door redfoxert op 19-04-2021 00:48 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Honesty
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:35

Honesty

kattenneus!

Enige die ik kan verzinnen is de vve die moeilijk kan doen, als het vanaf de openbare weg te zien is kan de gemeente er ook iets van vinden.
Hier trouwens een strenge vve maar genoeg mensen die de tuin kant ramen mat hebben gemaakt vanwege slaapkamers die badkamer zijn geworden.

Festina lente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XFlame
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20:32
Ik gebruik folie aan zowel de voorkant als de achterkant van mijn appartement. Net wat hierboven wordt gezegd: zolang het niet reflecteert is het geen probleem.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20-04 09:58

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

Van mij mag je de ramen beplakken.

You are NIJL-ed!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• WhiteDog
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-04 20:44

WhiteDog

met zwarte hond

Nou van mij mag het niet!

- Groetjes, je overbuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mugenmarco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 12:52
ColtCZT schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:01:
Goedendag,

Het zal niet donkerzwart worden, maar meer blauwig met een licht "spiegelendreflex", zoals onderstaande foto.
Ik zal dit enkel aan de tuin-kant willen plakken en dus niet aan de voordeur/kant van mijn woning.

Mag dit? Dit alles t.b.v. van buren tegenover die van bovenaf zo mijn woonkamer/keuken kunnen binnenkijken.

Zie voorbeeld:
[Afbeelding]
Dat is wel erg toevallig, mijn overburen hadden het er gisteren ook over.

Apeldoorn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Aan de tuinkant lijkt het mij geen enkel probleem (ervanuit gaande dat het geen beschermd stadsgezicht of monumentaal pand is ofzo).
Maar als je het zeker wil weten, moet je even bij de gemeente checken.

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
mugenmarco schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:11:
[...]

Dat is wel erg toevallig, mijn overburen hadden het er gisteren ook over.

Apeldoorn?
Je bent wel erg nieuwsgierig, ik begrijp de ts wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:23
Zolang het straatbeeld niet ernstig aangetast wordt is het geen probleem.
Maar als het overdag is kun je sowieso weinig naar binnen kijken dat zit vaak tussen de oren.

Is de folie niet zichtbaar is vanuit de straatkant is er weinig aan de hand, let wel op dat het niet erg gaat spiegelen zodat een ander veel last heeft van zonlicht.

[ Voor 16% gewijzigd door mr_evil08 op 19-04-2021 09:31 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17
Er is hier een woning in een dorp vlakbij. Klein pitoresk dorpje. Daar staat een rijtje van 6 geschakelde woningen. Eén woning daarvan heeft aan de voorkant van die spiegelfolie geplakt zoals dat ook op bedrijfspanden zit. Het zal zijn om inkijk tegen te gaan of wellicht tegen de zon, maar voor het aanzicht ziet het er niet uit.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deathmonkey
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online
Van mij mag het niet, dus helaas ;P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:28
Als het puur is tegen inkijk van de achterburen:
  • Horizontale lamellen (die heb je zo te zien al). In de juiste stand voorkomt het dat ze van bovenaf naar binnen kijken terwijl jij toch nog licht van buiten hebt.
  • Folie. Kans op barsten van raam als je de verkeerde folie hebt. Wel relatief goedkoop. Melkglasachtige folie ziet er nog best acceptabel uit, maar zwart/spiegelend is lelijk IMO.
  • Screens. Dure oplossing, eigenlijk bedoeld als zonwering, maar houdt ook inkijk tegen. Je kan zelf bepalen wanneer je ze naar beneden doet i.t.t. folie.

I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:30
Allard schreef op maandag 19 april 2021 @ 10:40:
  • Screens. Dure oplossing, eigenlijk bedoeld als zonwering, maar houdt ook inkijk tegen. Je kan zelf bepalen wanneer je ze naar beneden doet i.t.t. folie.
En niet altijd bruikbaar door regen en (te harde) wind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
Dat hangt er vanaf.
Als je een mooie grote blonde vrouw met ... bent, dan mag het niet.
Anders, graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 12:40
Let wel dat het alleen reflecteert van buiten indien het binnen donkerder is dan buiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Gordijnen mogen toch ook? En wbt gordijnen, waarom geen gordijnen? Gordijnen lijken me de ideale oplossing.

/edit: Inhakend op @Rob Z Veel reflecterende, zonwerende folie is alleen reflecterend als het buiten lichter is dan binnen, dus overdag. Maar 's avonds is dat omgekeerd en als je dan beschut denkt te zitten kijkt men alsnog mee.

[ Voor 67% gewijzigd door zonoskar op 19-04-2021 11:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 14:04
Nee ik vind dat dat niet mag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChinaGeek
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 17-05-2021
jack zomer schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:05:
Waarom zou het niet mogen?

Ik kan echt niemand bedenken die jou er in kan tegen houden.
Als wil je je ramen eruit halen en vervangen voor hout is het prima.
Alleen aan de tuin kant dan toch zeker. Aan de voorzijde mag dit zeker niet zomaar zonder vergunning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
ChinaGeek schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:27:
[...]

Alleen aan de tuin kant dan toch zeker. Aan de voorzijde mag dit zeker niet zomaar zonder vergunning.
Graag een bron in dat geval.
Gemeente maakt me niet uit, zolang het maar geen monument is.

Ik weet 2 dingen zeker. 1. Ik heb de afgelopen 20 jaar geen vergunning gehad. 2 ik heb genoeg contact gehad met de gemeente over vergunningen, waar de persoon tp is geweest

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:25
ChinaGeek schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:27:
[...]

Waarom zou dat niet mogen? Ik kan werkelijk geen enkele reden bedenken. Of mag je ook je gordijnen overdag niet dicht laten aan de voorkant?

Wellicht ben je in de war met de regels voor autoruiten?

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:23
phYzar schreef op maandag 19 april 2021 @ 11:00:
[...]

En niet altijd bruikbaar door regen en (te harde) wind.
Zipscreens wel.
Die "ritsen" aan de zijkanten vast, waardoor de wind er vrijwel geen vat op kan hebben.
Kwa regen, moet je ze simpelweg de mogelijkheid geven om te drogen, voor je ze oprolt.
Ik heb er eentje.
Je kan van binnen nog naar buten kijken door het screen heen. Iets van 5% licht doorlatend.
Maar andersom echt niet.
Ben best tevreden, mee.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:12
Modbreak:Het antwoord is gegeven, playtime is over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.