Ik vind dit eigenlijk niet kunnen

Pagina: 1
Acties:
  • 3.624 views

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik wordt hier voor blanke racist uitgemaakt.

GF187um in 'nieuws: Minister: Nederlands digitaal vaccinatiebewijs voor reize...

[ Voor 79% gewijzigd door Sando op 18-04-2021 02:27 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Ik vind die aanduiding eigenlijk niet zo vreemd als ik Sando in 'nieuws: Minister: Nederlands digitaal vaccinatiebewijs voor rei... zie...

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:29

Flapmo

and back is gigi!

Desalniettemin ongewenst en onnodig op een site als tweakers om eerlijk te zijn. Van beide kanten allicht, de eerste reactie van @Sando mocht wel iets genuanceerder maar dat geeft nog niet het recht een ander tot racist uit te maken op basis van 1 reactie.

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

Sinds wanneer is op de man spelen acceptabel?

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ebayzo schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:32:
[...]
Sinds het het een rechtse mening betreft. Het is nog even wachten tot onze GoT Antifa knokploeg het topic heeft gevonden zodat het echt los kan gaan. :)
offtopic:
Tweakers is qua mening en stemgedrag over het algemeen behoorlijk rechtsgezind, hoor ;)
VVD-rechts, dan, niet koekieloekie-rechts

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:40
Je wordt niet voor racist uitgemaakt. Je gedraagt je in de discussie enigszins als racist. De reactie daarop is dat wat jij deed, vaak door racisten wordt gedaan en dat de discussie ongewenst is.

Er werd niet gezegd dat je een racist bent. Dat 'blanke' voor racist laat ik verder weg, want juist dat is in die discussie vreemd en doet denken aan een donker persoon die zelf in foute hokjes denkt.

Alles bij elkaar vind ik het een klassiek geval van: beide kanten bedoelen het goed, maar de communicatie faalt.

Over je eerste statement over tolerantie in Nederland: het is de regering die tolerant is/was en die immigranten toelaat. Mensen uit de bevolking denken er redelijk vaak anders over en de praktijk is daardoor (deels) ook anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Playa del C. schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:54:
Het volk denkt er redelijk vaak anders over en de praktijk is daardoor (deels) ook anders.
offtopic:
"Het volk" heeft zelden één mening of opvatting. ;)

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playa del C.
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:40
naitsoezn schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:56:
[...]

offtopic:
"Het volk" heeft zelden één mening of opvatting. ;)
Aangepast, zo beter?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
Mensen die zulke opmerkingen plaatsen zijn vaak zelf een racist

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gurd
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22-05 21:16
Playa del C. schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:54:
[...]
Je wordt niet voor racist uitgemaakt. Je gedraagt je in de discussie enigszins als racist.
[...]
Hij werd naar mijn mening wel degelijk persoonlijk uitgemaakt voor blanke racist in persoon. Wat ik ook niet vind kunnen. Maar ik snap het wel, het is altijd lastig slikken als je tegen een muur loopt te praten. Zo voelt dat hele gesprek voor me als ik het nalees.

Maar goed, allebei hebben op desbetreffende reactie terecht een -1 gekregen dus waar hebben we het over?

Van mij mogen ze allebei in een hoek gaan zitten, kijkend naar de muur en even goed nadenken over waar het mis is gegaan.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 36835

Tweakers is de verkeerde plek voor jouw gedachtegoed maat... ik weet niet of je de politieke subfora hebt gechecked tijdens de verkiezingen?

Gewoon negeren en verder gaan met je leven is het beste... op Tweakers ga je geen gelijk krijgen. :) Tweakers is een heel leuk forum, maar als rechts georiënteerd individu moet je je vooral niet mengen in discussies over politiek. Je trekt hoe dan ook aan het kortste eind.

Edit:
Zie reactie hieronder ter bevestiging, precies wat ik bedoel; kritisch zijn op immigratie = alt right racist/facist/hitler en laag iq :+

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-04-2021 09:46 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• m0h4life
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 09:54
Bezulba schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:36:
Je trekt aan het kortste eind omdat tweakers volk over het algemeen een hoger IQ heeft dan dat van een stoeptegel en begrijpt dat alt-rechts en racistische bullshit de wereld niet verder helpen. Het is ook wel typisch dat er gelijk gehuild wordt bij de meester dat ze stom doen omdat je zelf reacties plaatst met "meningen"..

Maar goed, blijkbaar is dat het algemene gevoel bij "rechtse" mensen op tweakers, misschien gewoon niet meer hier komen? Fok is denk ik beter.
Nee, jouw reactie helpt de wereld verder bedoel je? We zitten tegenwoordig met een probleem van en bij twee kampen en in plaats van de raakvlakken op te zoeken, gaan 'we' elkaar net zo lang bashen tot een van de twee kampen omvalt.
Geweldig, wat een vooruitgang, zo iets hebben we nog nooit eerder gezien.

Wellicht een beter idee om iemand te overtuigen met een gesprek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit: nvm :+

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-04-2021 09:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Wat een in en intrieste reactie van een coördinator frontpagemod, no less.
Flapmo schreef op zondag 18 april 2021 @ 04:07:
Desalniettemin ongewenst en onnodig op een site als tweakers om eerlijk te zijn. Van beide kanten allicht, de eerste reactie van @Sando mocht wel iets genuanceerder maar dat geeft nog niet het recht een ander tot racist uit te maken op basis van 1 reactie.
Is al langer dat de voice of reason niet meer bij de modjes is te vinden op T.net, het woke-virus heeft hard toegeslagen de laatste 2 jaar. Erg triest dat jij beter op de hoogte bent van het beleid dan de Coördinator Frontpage mod.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

Anoniem: 1302638 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:59:
[...]

Laat de nazi’s eerst maar eens bewijzen dat ze te goeder trouw kunnen discussiëren. Alles moet maar kunnen want vrijheid van meningsuiting maar als ze de wind van voren krijgen is de hut te klein. Gaan ze huilen bij de mods.
.
Nazi's? Omdat iemand kritisch is op immigratie? Gaatie? :+

Daarnaast huilen bij mods? Het FvD-topic tijdens verkiezingstijd was nog geen seconde geopend of alt-links had het topic al vervuild met huilposts richting mods.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• xh3adshotx
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 28-02-2023
Anoniem: 1302638 schreef op zondag 18 april 2021 @ 09:59:
[...]

Geen tolerantie voor intolerantie. Dat sowieso. Maar waarom moet hij het goede voorbeeld geven?

Laat de nazi’s eerst maar eens bewijzen dat ze te goeder trouw kunnen discussiëren. Alles moet maar kunnen want vrijheid van meningsuiting maar als ze de wind van voren krijgen is de hut te klein. Gaan ze huilen bij de mods.

Crewleden monddood maken, want “die moeten er boven staan”. Dat soort onzin. Makkelijke manier om ongewenste meningen te onderdrukken. Geen nazi die klaagt als een mod het wel met ze eens is.

TS: dat je een blanke racist wordt genoemd is nog mild. Laat zien dat het niet waar is, zou ik zeggen.
Wow, verder alles goed? Gefeliciteerd.

Vind beide reacties redelijk ongepast in de context...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slux
  • Niet online
xh3adshotx schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:04:
[...]

Wow, verder alles goed? Gefeliciteerd.

Vind beide reacties redelijk ongepast in de context...
Vind eigenlijk dit hele topic ongepast voor een tweakers

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 11:59
Sando schreef op zondag 18 april 2021 @ 02:27:
Ik wordt hier voor blanke racist uitgemaakt.
Je gaat ook in de discussie zonder enig nuance, met een statement waarvan je al vooraf weet dat je daar veel reacties op gaat krijgen. Nu uithuilen bij de mods als er een ongenuanceerde reactie komt op jouw posts. Ga alsjeblieft naar Geen Stijl of Fok zoals eerder genoemd, waar je vrienden zonder kritiek jouw opmerkingen slikken. Laten we Tweakers vrij houden van dit soort ongenuanceerde discussies...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eL_Jay
anandus schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:39:
[...]

offtopic:
Tweakers is qua mening en stemgedrag over het algemeen behoorlijk rechtsgezind, hoor ;)
Beleid op mod gebied is anders extreem links, hangend naar antifa.
Dat blijkt wel in de verkiezingen en covid topics en natuurlijk de reactie van @Dirk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Morpheusk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10:17
Anoniem: 36835 schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:03:
[...]

Nazi's? Omdat iemand kritisch is op immigratie? Gaatie? :+

Daarnaast huilen bij mods? Het FvD-topic tijdens verkiezingstijd was nog geen seconde geopend of alt-links had het topic al vervuild met huilposts richting mods.
Tsja, de racismekaart wordt tegenwoordig om iedere poep en scheet al getrokken. Wat mij betreft al niet meer serieus te nemen. :F

Hier stond een link voor een Goldcard 1 jaar gratis + 20.000 punten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JanekS
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-03 11:59
eL_Jay schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:09:
[...]

Dat blijkt wel in de verkiezingen en covid topics en natuurlijk de reactie van @Dirk
[...]
Ja klopt heel Tweakers wordt stiekem gerund door een geheim genootschap met een extreem linkse agenda, gesponsord door de VVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

anandus schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:39:
[...]

offtopic:
Dat klopt wel, weerspiegeling van samenleving. Verstandige mensen, niet de roeptoeters. Qua roeptoeters zijn de alt-lefty's wel oververtegenwoordigd t.o.v. de domrechtse wappies. En dat is wat men ziet in discussies.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 36835 op 18-04-2021 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
JanekS schreef op zondag 18 april 2021 @ 10:12:
[...]

Ja klopt heel Tweakers wordt stiekem gerund door een geheim genootschap met een extreem linkse agenda, gesponsord door de VVD
:') |:(

......

:(:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

[...]

[...]
De usual suspects liggen nog te slapen denk ik of ergens op een grasveld in Amsterdam koffie te drinken :+

Default blanke hetero

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 16:59

mark-k

AKA markkNL

Immigranten zijn geen ras toch? De term racisme wordt echt veel vaker verkeerd dan juist gebruikt. Discriminatie zou misschien nog kunnen, maar dit is een opmerking met een bron over de kosten van het immigratiebeleid, zonder waardeoordeel (ik heb de bron niet gelezen, heb wel iets beters te doen dan door 231 pagina's gaan).

Racisme wordt vaak gebruikt als term voor discriminatie tegen een bepaalde huidskleur, dus in die zin is degene die 'blanke racist' als generaliserende term gebruikt zelf de racist.
Biologisch gezien zijn er niet eens verschillende rassen dus zou racisme überhaupt niet kunnen bestaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb de reactie inmiddels verwijderd. En scherpe discussie is prima maar zo op de man is echt niet gewenst. Bovendien lokken dit soort reacties andere slechte reacties uit.

Voor de rest het verzoek aan een ieder om normaal en ontopic te reageren, ook in dit topic. Opmerkingen over GoT knokploegen etc dragen niet bij.

[ Voor 29% gewijzigd door Bor op 18-04-2021 11:06 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark-k
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-05 16:59

mark-k

AKA markkNL

[...]

[...]
LOL de modjes vergelijken met een naar terreur neigende organisatie, we hebben de bingokaart weer snel vol vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

En dicht. Jammer lukt het meerdere mensen hier niet om op een normale manier te discussiëren. Sommige van jullie kunnen een bericht in de inbox verwachten.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:56

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Flapmo schreef op zondag 18 april 2021 @ 04:07:
_eLMo_ schreef op zondag 18 april 2021 @ 07:42:
[...]

Sinds wanneer is op de man spelen acceptabel?
Jullie hebben allebei gelijk. Ik had een hoop meer nuance in mijn hoofd, maar dat niet uitgeschreven. Aangezien de discussie al is afgesloten zal ik er verder niet op in gaan.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.