Geflitst in België met 106 op 50 weg, na correctie 99.64

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 14.389 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 25-07-2024
zie laatste post.

[ Voor 97% gewijzigd door LucyLG op 17-04-2021 22:03 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Stroekiee schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:08:
Het was een industrie terrein waar bijna geen auto te zien was maar ik moest dus hoog in de toeren gaan in de 3e versnelling om te zien of mijn probleem verholpen was waardoor ik dus blijkbaar geflitst ben.
Je moest niks, je bent gewoon geflitst omdat je te hard reed, volledig eigen keuze. Je had ook eerst een snelweg op kunnen zoeken.

In het geval je bijv. met een pinpas afgerekend hebt bij de garage vlak voor je de boete kreeg zou je wel een precieze tijd van overdracht hebben, zo niet dan is het inderdaad lastiger.

Je kan er bijna zeker vanuit gaan dat een garagehouder niet 100 gaat rijden op een 50km/u weg in de buurt van z'n garage, die weten echt wel dat daar geflitst wordt en wat het ze aan klanten kost.
Maar als je het zeker wil weten kun een evt. boete aanvechten en daarbij om de foto vragen, die zijn bij de Belgische politie niet standaard in te zien. Meer uitleg vind je bijv. hier. Als je voor de rechter moet verschijnen dan zal daar een foto hoogstwaarschijnlijk ook bij zitten, maar ik denk dat daar ook gewoon op te zien zal zijn dat jij erin zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Oon op 17-04-2021 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

WTF... Ik kán tegenwoordig dus ook al reageren op posts welke in de toekomst pas gemaakt worden?

Op de één of andere manier staat de post van LucyLG nu ineens (dubbel) in een andere tijdzone _o-

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Will_M schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:46:
[...]

@LucyLG Je wordt niet 'aangehouden' maar 'staande gehouden' ... Met als mogelijk gevolg een aanhouding als je niet uit kijkt ;)

Het NL CJIB heeft op verzoek van de Belgische autoriteiten de adresgegeven van het het in NL geregistreerde kenteken aan hen verschaft zodat ze weten wáár ze de sanctie kunnen beleggen. Die sanctie (en dat is een bezoekje aan de rechter in dit geval) komt op het conto van de eigenaar van het kenteken, wat in dit geval de vader van de Topic Starter lijkt te zijn?

TS moet zélf maar weten wat 'ie er mee doet.... Veroordeling bij verstek = Opcenten + registratie te nadelen van de kentekenhouder (in NL).
Ik ben geen strafrecht advocaat maar indien je dit doet word je normaliter niet staande gehouden want denk even uit mn hoofd dat dat iedere burger dat gevraagd kan worden (staande houden kan eigenlijk altijd wel maar aanhouding moet er een vermoeden zijn van schuld van een misdrijf zo even uit mn hoofd en er zijn wat uitzonderingen, art 27 sr of wegenverkeerswet etc ). Ze hebben een foto van een forse overtreding. Ze hadden je liever in persoon aangehouden want nu hebben ze alleen een foto.

Vraag is wat ze willen. Boete? Of vervolging? Er zit een verschil in wat de NL justitie doet is mijn eerste inschatting. Boete kan nadat deze onherroepelijk is geworden via CJIB (maar ik weet dus ook weer niet of CJIB dit kan beboeten), vervolging denk ik in Belgie,

Ik durf er nu geen echte dingen over te zeggen want de impact is groot mogelijk.

Geloof me dit is niet even een recht toe recht aan zaak. Ik neem dit erg serieus.

Het boeit niet of TS onder de boete of vervolging wil uitkomen. Je hebt als degene die vervolgd wordt het recht je te verdedigen. Het gaat niet om de moraal hier maar om de wet en het bewijs.

Zo werkt het nu eenmaal. Als ik over al mn clienten mn moreel oordeel moet uitspreken kan ik toch mn werk niet doen. Dat is nu eenmaal wat het recht betekent.

Ik raad het iedereen af, maar wat als je zelf in de problemen komt?

Ik denk niet dat er een goed genoege foto is die bewijst dat jij er inzat, die moet echt heel erg scherp zijn (die zijn er veelal niet, alleen kenteken). Dus dan blijft een snelheidsboete denk ik over.

Maar even dit is geen simpele zaak zo even. Even een leuk voorbeeld. Rapper boef reed 220 op de a10 en werd geflitst (of t stond op zn social media)cen ontkende dat hij achter t stuur zat.

[ Voor 19% gewijzigd door LucyLG op 17-04-2021 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

@LucyLG Dit gaat voor de TS op een simpele (maar dure) boete uit draaien als er bekend gemaakt wordt wie de bestuurder was ten tijde van de overtreding. Komt die bestuurder niet naar boven dan mag de NL kentekenhouder zichzelf een keer gaan melden in Antwerpen.... (óf in Mechelen).

Komt de kentekenhouder dáár niet opdagen dan wordt 't een hele dure vordering via het CJIB.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroekiee
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-04-2021
...

[ Voor 99% gewijzigd door Stroekiee op 20-04-2021 00:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Will_M schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:08:
@LucyLG Dit gaat voor de TS op een simpele (maar erg dure) boete uit draaien als er bekend gemaakt wordt wie de bestuurder was ten tijde van de overtreding. Komt die bestuurder niet naar boven dan mag de kentekenhouder zichzelf een keer gaan melden in Antwerpen.... (óf in Mechelen).

Komt de kentekenhouder dáár niet opdagen dan wordt 't een hele dure vordering via het CJIB.
De overtreding kan denk ik niet op basis van het kenteken, het is denk ik geen CJIB overtreding die ze zo factureren via Nederland. Ik vraag me dus af of een dergelijke overschrijding nog wel een overtreding kan worden genoemd en je niet voor moet komen (en dat wordt denk ik wel Belgie).

Dat is uiteraard ernstig en zeker iets waar je iets mee moet gaan doen.

Ik moet dit echt even uitpluizen. Maar laat dit niet zitten zo even.

Iedereen en ook @Stroekiee komen gewoon de rechtens mogelijke middelen toe die er zijn. Maakt niet uit wat er verder achter steekt want dat moet justitie maar zelf uitvogelen.

[ Voor 8% gewijzigd door LucyLG op 17-04-2021 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Will_M schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:18:
[...]

Waar zie jij dat 'dik gedrukte deel' uit jouw post staan in de OP? Maakt verder niet veel uit, NL kenteken dus de NL kentekenhouder is via het CJIB al opgespoord én mag ook zelf gaan betalen tenzij die kentekenhouder aangeeft wie er daadwerkelijk achter het stuur zat op dát specifieke moment van meten :P
Waar ik dat zie staan? Dat zie jij toch ook?
hiervoor ben ik bij een bedrijf geweest welke dus ook getest hebben in mijn auto en ik vervolgens zelf ook een rondje gemaakt heb. Aantonen wie werkelijk gereden heeft is dus ook onmogelijk aangezien het minuten werk is.
Wat moet ik invullen op het formulier dat ik ontvangen heb wie de bestuurder was?
Je moet zover ik weet in België altijd invullen op het formulier wie de bestuurder was of erkennen dat je de overtreding hebt begaan.
Ik heb geen reden TS niet te geloven, dus als hij het echt niet weet moet hij dat invullen en kan hij een verdere procedure starten en de foto inzien.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Klippy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:18:
[...]

[...]

[...]

Je moet zover ik weet in België altijd invullen op het formulier wie de bestuurder was of erkennen dat je de overtreding hebt begaan.
Ik heb geen reden TS niet te geloven, dus als hij het echt niet weet moet hij dat invullen en kan hij een verdere procedure starten en de foto inzien.
Om maar even een stukje tekst uit de OP aan te halen wat jezelf ook al in je quote hebt staan:
Ik had een probleem met mijn versnellingsbak, hiervoor ben ik bij een bedrijf geweest welke dus ook getest hebben in mijn auto en ik vervolgens zelf ook een rondje gemaakt heb. Aantonen wie werkelijk gereden heeft is dus ook onmogelijk aangezien het minuten werk is. Wat moet ik invullen op het formulier dat ik ontvangen heb wie de bestuurder was? Daarnaast staat de auto op mijn vaders naam en ben ik zelf 27 jaar en hebben we een Nederlandse nationaliteit.
Hoevaak moet het woordje 'IK' als TS aangeduid worden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Klippy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:18:
[...]

[...]

[...]

Je bent inwoner van Nederland en tevens moet je helemaal niets invullen mijns inziens. De bewijslast ligt bij het OM, welke dan ook.

Ik zou dat dus echt niet invullen. Dat is niet wat ik adviseer, tenzij je graag wilt betalen.

Let we dat als je in bezwaar gaat of een procedure start er kosten bij kunnen komen. Maar indien het geen simpele boete is maar vervolging lijkt het mij het waard hier even wat verder naar te kijken.

Even genoeg reactie van mij. Ik kan pas echt wat zeggen als ik stukken heb gezien. Verder aan jullie allen, ga niet te snel mee in dit soort procedures en of justitiele vervolgingen. Je hebt altijd het recht om als verdachte te ontkennen. Nemo tenetur. leuke tekst maar dat is uit de collegeboeken he.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Stroekiee schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:12:
[...]

Hehe eindelijk een reactie waar ik iets aan heb ipv alleen maar oordelen en verwijten.

En iedereen die weer denkt te weten dat ik hem op dat moment heb laten tunen moet maar gewoon stoppen met denken. Ik heb al direct aangegeven dat ik problemen met mijn koppeling had.
Ik oordeel niet, maar vindt het best vreemd dat je vanuit NL komt voor een probleem met je koppeling. Zorg dat je verhaal klopt voor de rechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:34
@Stroekiee Laat je niet toevallig locatiegegevens opslaan door je smartphone? Mogelijk kun je daar uit opmaken hoe laat je zelf reed. Op de bekeuring staat ook een tijdstip neem ik aan.

Het heeft geen juridische status maar het maakt het voor jezelf misschien duidelijker.

Verder verwacht ik dat een garagebedrijf de flitsers in zijn omgeving wel weet te staan...

[ Voor 13% gewijzigd door Xander op 17-04-2021 22:26 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-09 16:41

ralpje

Deugpopje

@TS: wat ik niet helemaal snap uit je OP: je bent geflitst in een auto die op je vaders naam staat, maar jij krijgt de post met de bekeuring? Hoe komen ze bij jou uit? Als ze op basis van het kenteken zoeken zou die post aan je vader geadresseerd moeten zijn.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-09 19:26

Klippy

Still Game

Will_M schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:23:
[...]

Om maar even een stukje tekst uit de OP aan te halen wat jezelf ook al in je quote hebt staan:

[...]

Hoevaak moet het woordje 'IK' als TS aangeduid worden?
Ik snap oprecht niet wat je wil zeggen, er staat dat ze beiden gereden hebben en TS zegt niet zeker te weten of hij reed op het moment van de overtreding.
Meer zeg ik niet. Maar ik heb nu ook wel genoeg gezegd, hier is niemand mee geholpen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stroekiee
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 20-04-2021
...

[ Voor 99% gewijzigd door Stroekiee op 20-04-2021 00:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Stroekiee schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:30:
[...]

De post is ook aan mijn vader gericht.

[...]

Hoe kan ik deze locaties achterhalen?
Aha, je vader wil dus onder een boete / rechtszaak in het buitenland uit komen door jou nu de schuld te kunnen gaan geven voor het rijden met een NL kenteken wat op zijn naam geregistreerd staat? _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
Ook in België moet de garage “commerciële platen” op de auto zetten voor een proefrit, in dit geval een beroepsplaat: https://www.vandessel.be/...kentekenplaten_2021-1.pdf

Als ze dat gedaan hebben, is de zaak duidelijk. Als ze dat verzuimd hebben ligt het een stuk lastiger.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Op die straat staan geen flitspalen?
Je bent dus door een wagen geflitst. Mechelen-Willebroek, zal mij niet verbazen dat ze daar controleren. “Willebroek tuning” de hele straat zit vol met dergelijke bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:34
Stroekiee schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:30:

Hoe kan ik deze locaties achterhalen?
Dat ligt aan je telefoon he... En of je het ingeschakeld hebt.

Op een Android toestel kun je het in Google Maps vinden. Rechts bovenin op je account tikken en dan in het menu voor "Your Timeline" kiezen.

Ik zie netjes dat ik vandaag van 15:48 tot 15:58 in het Kruidvat was bijvoorbeeld. :P

Nogmaals, het heeft natuurlijk geen juridische status. Maar mogelijk overtuigt het jezelf ervan of je hebt gereden of niet.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• C.QL
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 14:21
ST10©DE schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:27:
Minuten werk? Als de garagehouder er langs is gereden en jij een paar minuten later, dan had je twee bekeuringen moeten krijgen? Je hebt er blijkbaar maar één gekregen terwijl je hoog in de toeren in z’n drie reed. Schuldvraag lijkt me beantwoord?
Exact dit.
En als het na 27 januari is gebeurd mogen ze u wat mij betreft er nog een boete voor het overtreden van de Coronamatregelen bij geven.
Hebben ze in Nederland geen garages? Of toch tuning en even "testen"?

Iedereen rijdt wel eens iets te hard, maar 50 te hard rijden is toch wel wat té en er dan nog proberen onderuit komen is schandalig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Niet online
Om specifiek op de vragen van TS te antwoorden:

- Kan ik ergens een foto opvragen?

Ja

normaal gezien zou je de foto kunnen inkijken bij de politie. Indien de politie het dossier al zou overgemaakt hebben aan het parket kan je ofwel op de griffie vragen om het strafdossier te mogen inkijken (let wel de flitsfoto zit niet altijd in het strafdossier) of u kan op de zitting zelf vragen dat het parket de foto's voegt.

- Moet ik voorkomen?

Je zal met zekerheid moeten verschijnen voor de politierechtbank voor je snelheidsovertreding

- Kan mijn rijbewijs nog afgenomen worden?

Dat is zeker vanaf een overschrijding van meer dan 30km/u

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NLMaca
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:26
C.QL schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:49:
[...]

Exact dit.
En als het na 27 januari is gebeurd mogen ze u wat mij betreft er nog een boete voor het overtreden van de Coronamatregelen bij geven.
Hebben ze in Nederland geen garages? Of toch tuning en even "testen"?

Iedereen rijdt wel eens iets te hard, maar 50 te hard rijden is toch wel wat té en er dan nog proberen onderuit komen is schandalig.
Dus jij rijdt altijd te hard? En ook nog eens in een 30 km zone.

Ik verzin er gewoon dingen bij. Blijkbaar doe je dat zelf ook bij TS.

Schandalig inderdaad.

1. Je weet niet of het voor of na 27 januari is gebeurd, maar doet wel die aanname en "gunt" 'm dan ook maar even een boete.
2. TS geeft aan versnellingsbak problemen te hebben. Nee hoor, hij heeft zijn auto laten tunen. TS heeft helemaal geen naam gegeven van de garage, maar jij suggereert dat het een tuningsbedrijf is?
3. Al zou hij zijn auto bij de bakker laten maken of in Spanje, dan moet hij dat zelf weten. Dat staat los van de vragen die TS heeft.

Hou het even bij de feiten die TS geeft a.u.b.

Lees Klippy in "Geflitst in België met 106 op 50 weg, na correctie 99.64" nog eens door.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

NLMaca schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:18:
[...]

>>knip<<

Hou het even bij de feiten die TS geeft a.u.b.

Lees Klippy in "Geflitst in België met 106 op 50 weg, na correctie 99.64" nog eens door.
Het feit is dat er een auto ± 50Km/h te snel heeft gereden in de regio Willebroek (BE) in een zône waar je 50Km/h mág rijden. Die auto heeft een NL kenteken én staat op naam van de vader van de TS hier geregistreerd.....

TS weet er iets van én probeert nu onder een boete/straf uit te komen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:21
Will_M schreef op zondag 18 april 2021 @ 00:30:
[...]

Het feit is dat er een auto ± 50Km/h te snel heeft gereden in de regio Willebroek in een zône waar je 50Km/h mág rijden. Die auto heeft een NL kenteken én staat op naam van de vader van de TS geregistreerd.....

TS weet er iets van én probeert nu onder een boete/straf uit te komen?
En gezien er een goede kans is dat er iemand voor een rechter moet verschijnen, kun je er donder op zeggen dat die lastige vragen gaat stellen. Althans, het kunnen lastige vragen zijn.
Want waarom ga je helemaal naar Willebroek voor een reparatie als Nederlander, terwijl hemelsbreed de dichtstbijzijnde Nederlandse stad 30 km ver is (Hulst). En als het na 27 januari is, kun je ook wachten op de Corona vragen.

Maar er zijn natuurlijk voldoende valide redenen waarom beide makkelijk te beantwoorden zullen zijn. Zo kan TS een Belgische partner hebben en zijn de garages in Zeeuws Vlaanderen gewoon bizar slecht.

edit: @ts: Ik ben de weg nog even afgegaan, maar dat bordje 50 is een herhalingsbordje. Hij staat aan het begin, bij het kanaal, ook al. Dus het op een foutje net na het ingaan van de 50km/u te gooien en hopen op een boete op basis van 30km te hard zal ook niet lukken gok ik.

[ Voor 12% gewijzigd door celshof op 18-04-2021 00:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielotten
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 15-09 06:36
Heb 4 jaar geleden ooit ook een brief uit belgie gekregen we waren geflits op de ring van antwerpen. Deze brief had geen boete bedrag maar een formulier wat terug gestuurd moest worden als je zelf niet de bestuurder was. Ik heb hier nooit weer wat van weer gehoord. Ook nooit via het cjib.

Acties:
  • +23 Henk 'm!

• WaterFire
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13:30
Domme onnozele reacties heb ik niets aan.
Beetje jammer dit. Die domme onnozele reacties wijzen je gewoon op je eigen fout, en dat wil je niet horen.

Maar we mogen wel met zijn allen bedenken hoe je onder jouw domme onnozele actie uit kan komen.

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• JDillinger
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:05
Wat een verhaal van TS - stellig om advies vragen maar alle commentaar op rijgedrag afwimpelen. Zo werkt dat hier niet.

Weet je wat een ‘domme en onnozole actie’ is? 100 rijden waar je 50 mag. Hoop dat je je rijbewijs in mag leveren - als je die derde versnelling moet testen doe je dat toch lekker ergens anders in plaats van een 50-zone.

[ Voor 13% gewijzigd door JDillinger op 18-04-2021 08:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blommie01
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 21-09 22:44
JDillinger schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:30:
Wat een verhaal van TS - stellig om advies vragen maar alle commentaar op rijgedrag afwimpelen. Zo werkt dat hier niet.

Weet je wat een ‘domme en onnozole actie’ is? 100 rijden waar je 50 mag. Hoop dat je je rijbewijs in mag leveren - als je die derde versnelling moet testen doe je dat toch lekker ergens anders in plaats van een 50-zone.
+1

@Verwijderd Je hebt in ieder geval iets geleerd...

België in straat met tuners en dan achterlijk hardrijden met je pappies auto is niet zo’n goed idee |:(

;w

[ Voor 15% gewijzigd door Blommie01 op 18-04-2021 09:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12:04
Ik betwijfel het ten zeerste dat de garage die snelheid heeft gereden in hun eigen buurt als ze weten dat er een chip tuning bedrijf in de buurt zit. Dan weten ze ook heel goed dat er regelmatig controles zijn en zullen ze het risico niet willen nemen dat hun een boete (doorgestuurd) krijgen.

TS geeft aan in elk geval te hard te hebben gereden. Ik zou wel de rechtsbijstand of andere juridische hulp inschakelen om de schade zoveel mogelijk te beperken.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

Klippy schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:58:
[...]

Daar gaat het toch helemaal niet om. Hij vraagt niet of hij te hard gereden heeft of wie het schuld is en wil er ook niet onderuit komen.

Het enige dat er staat is dat de garage ook een proefrit heeft gemaakt dus ook al heeft hij zelf ook te hard gereden, dan weet je nog steeds niet zeker wie er reed op het boetemoment.

Er staan 5 vragen waar bijna niemand antwoord op geeft. Je kan hier niks meer vragen zonder dat 80% alleen maar moraalridder speelt.

Om jullie te helpen:
  1. Wat moet ik invullen op het formulier dat ik ontvangen heb wie de bestuurder was?
  2. Mag er in België direct achter een bord geflitst worden?
  3. Kan ik ergens een foto opvragen?
  4. Moet ik voorkomen?
  5. Kan mijn rijbewijs nog afgenomen worden?
Voor antwoord op 1 en 3 zou ik in vullen dat je het niet zeker weet en deze route volgen: https://www.politie.be/59...flitsovertreding-bekijken

De rest kan ik je niet beantwoorden, maar op bovenstaande link staat een nummer dat je kan bellen. Heb je denk ik het meeste aan, leg je situatie gewoon uit en dan hoor je het wel.
En toch zijn alle vragen al lang beantwoord.

1) De bestuurder. Een geval van "ik weet het niet" zal door de rechter niet vriendelijk onthaald worden en dan zal de eigenaar van de wagen als bestuurder aanzien worden daar het voertuig nog altijd zijn verantwoordelijkheid is.
2) Achter een bord is betekenisloos. De vraag die je wenst te stellen is of er vlak achter een snelheidswijziging mag geflitst worden en dat is hier ineens niet meer relevant daar heel die weg een beperking kent van 50. Zowel voor als na het bord. Als je op streetview kijkt zie je aan de overkant van de weg, voor het verkeer in de andere richting, ook een bord van 50 staan wat aantoont dat de 50 niet begint bij die borden.
3) Ja, dat kan. Contact opnemen met de politie. Contactgegevens zullen in principe op de papieren staan. Kans is groot dat enkel de achterkant gefotografeerd is. In België wordt in regel niet langs voren geflitst hoewel dat wel is toegestaan in tegenstelling tot wat velen denken.
4) Ja, tenzij je geen naam terugstuurt, dan zal het de eigenaar van de wagen zijn.
5) Ja, er zal sowieso minstens 8 dagen rijverbod komen. Merk op dat dit verbod enkel van toepassing is in België. Van zodra de grens met Nederland over mag je opnieuw zelf met de wagen rijden. Merk daarbij op dat hoewel je een rijverbod krijgt in België, je rijbewijs niet moet ingeleverd worden als houder van een buitenlands rijbewijs. Wordt je evenwel staande gehouden in België als bestuurder van een wagen terwijl er een rijverbod van kracht is, kan dat wel een kostelijke grap worden.

En zoals anderen ook al hebben geschreven, de kans dat iemand van een garage 100 gaat rijden op een weg met een beperking van slechts 50 terwijl er tuningbedrijven in die straat zitten en de straat bekend staat om regelmatige snelheidscontroles lijkt eigenlijk nihil te zijn. Zeker als je beseft dat vlak naast deze weg zich een autosnelweg bevindt waar je die snelheid zonder probleem kan en mag rijden.

Als de garage een proefrit heeft gemaakt waarbij ze snelheid wensten te maken zonder TS in de wagen, dan was dat ongetwijfeld op de A12 en niet op deze weg.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LucyLG
Tweakers denk gewoon even mee met de vraag zonder oordeel...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
  • Laatst online: 16:23
Stroekiee schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 22:12:
[...]

Hehe eindelijk een reactie waar ik iets aan heb ipv alleen maar oordelen en verwijten.

En iedereen die weer denkt te weten dat ik hem op dat moment heb laten tunen moet maar gewoon stoppen met denken. Ik heb al direct aangegeven dat ik problemen met mijn koppeling had.
Wat heeft een koppeling met een 3e versnelling te maken? Welk probleem had je precies?
Als je wat vertrouwen geeft naar de mensen hier dan zijn mensen ook eerder geneigd je te helpen :)

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Het maakt me echt geen zak uit of hij met een straalmotor over de weg ging, hij vraagt gewoon naar de gevolgen. Thats all

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
LucyLG schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:14:
Het maakt me echt geen zak uit of hij met een straalmotor over de weg ging, hij vraagt gewoon naar de gevolgen. Thats all
Klopt!
Echter ik heb weinig zin om iemand te helpen die moedwillig ergens onderuit probeert te komen.
Omdat de ts zo vaag is krijg ik (en anderen) wel dat gevoel. Misschien onterecht maar dat is het gevolg van zon vaag verhaal.

Ik denk dat het verhaal is dat:
- garage en ts achter elkaar een rondje hebben gereden met dezelfde snelheid op dezelfde plek binnen een paar minuten.

Als dat het verhaal is (zeg dat dan!) dan ben je dus beide schuldig maar is er 1 iemand betrapt. De vraag is wie is betrapt. Zonder flitsfoto/accurate gps log ga je daar nooit achter komen. Ik zou t gewoon bespreken met de garage

[ Voor 28% gewijzigd door laurens0619 op 18-04-2021 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gekkie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-09 23:00
Stroekiee schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 20:12:
Domme reacties met dat ik zelf gereden heb etc heb ik niks aan hè. Als ik het zeker wist vermeldde ik het niet. Tis minuten werk dus.

Ik ben gewoon benieuwd hoe dit verder verloopt als ‘buitenlander’ vandaar mijn vragen.

Domme onnozele reacties heb ik niets aan.
Maar je weet dus ook niet zeker dat je het niet was en ook dat is knap met die snelheid.
En kennelijk heb je dus zelf ook "getest" op een plek waar dat niet slim is.
Kortom wie er nu de onnozele is ...

En wie de bestuurder was en hoe bewezen dat wordt geacht zal hooguit uitmaken voor mogelijke invorderingen van rijbewijs (is immers persoonlijk). Een boete kan altijd op kenteken en mag je dan zelf proberen te verhalen op je garage als jij er van overtuigd bent dat zij op dat moment de bestuurder waren, maar zo overtuigd ben je kennelijk niet, want je geeft al aan dat je het ook prima zelf geweest kunt zijn (en eigenlijk denk ik dat je het wel weet dat je het zelf geweest bent).

En als het een vaste paal is geweest dan lijkt de kans dat een garagebedrijf wat regelmatig proefritjes maakt daar niet van de op de hoogte is buiten gewoon sterk, dat ze de kas van de overheid zouden willen spekken ten koste van klanten ook.

[ Voor 39% gewijzigd door gekkie op 18-04-2021 11:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-09 13:15

Blokker_1999

Full steam ahead

Als je met een straalmotor over de weg zou gaan hebben de flikken pas echt een topdag denk ik. Haal daar je gelijkvormigheidsattest maar eens van boven :+

De vragen van TS zijn in dit onderwerp daarnaast ook gewoon beantwoord. Alle vrage, die TS gesteld heeft:
Wat moet ik invullen op het formulier dat ik ontvangen heb wie de bestuurder was?
De naam van de bestuurder. Indien geen naam gegeven zal de eigenaar van de wagen gedagvaard worden
Mag er in België direct achter een bord geflitst worden?
Ja, indien het bord geen snelheidswijziging teweeg brengt. En dit is een herhalingsbord, dus geen snelheidswijziging. Het adres op het PV geeft ook niet exact aan waar de flitswagen stond, enkel een huisnummer en TS geeft ook de rijrichting niet aan.
Kan ik ergens een foto opvragen?
Ja
Moet ik voorkomen?
Iemand zal moeten voorkomen, zijnde TS, zijn vader of iemand van de garage al zal die laatste zeker niet willen meewerken.
Kan mijn rijbewijs nog afgenomen worden?
Er zal een rijverbod van 8 dagen tot 5 jaar worden uitgesproken. Een buitenlands rijbewijs wordt niet afgenomen, maar het rijverbod zal wel van toepassing zijn in België.

Merk ook op dat er maar 1 boete is uitgeschreven, er is maar 1 PV bij TS aangekomen. Dat betekend dat maar 1 iemand te snel gereden heeft in die straat. Als zowel TS als de garage door die straat hebben gereden dan zou TS zich hopelijk wel herinneren dat hij het was of niet. En nogmaals, je zit daar vlak naast de snelweg (A12) die daar op zeer korte afstand 2 op- en afritcomplexen heeft waardoor je altijd snel even de snelweg op kunt. Het lijkt mij daarom aannemelijk dat als de garage een testrit gedaan heeft zonder TS in de wagen, dat zij dit op de A12 hebben gedaan en NIET op het industrieterrein waarvan ze weten dat er een snelheidslimiet geld en waarvan we weten dat er regelmatig controles zijn net omdat er vaak te snel wordt gereden op zulke terreinen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PAbsNHkKFbn0rsl0KDgq3oKq4jg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Uxj67r2vgoM6pOJBLfbkbufg.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Blokker_1999 op 18-04-2021 12:20 ]

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Ik woon in Belgie en ben zelf weleens voor gekomen voor te hard rijden.
Mijn afspraak was om 9:10 in kamer 7 van de rechtbank. Vol verwachting stapte ik binnen en dacht daar een Griffer, Rechter en Officier van justitie aan te treffen.
Bleek het een overvolle rechtbank te zijn!
Na inschrijven heb ik tot half 2 gewacht tot ik aan de beurt was. Je kan wel alle andere rechtzaken volgen als tijdverdrijf.
Anyway, ik werd geroepen en kwam naar voren. Ik kijk om en ik zag dat ik de laatste was.
ik: oh, ik ben de laatste, die wordt altijd geschorst zeker!
OvJ: eeh nee, das alleen de eerste :)
Rechter: Amai, te hard gereden. das niet zo mooi. Daar hoort wel een rijontzegging bij toch?
OvJ: Jazeker 8 dagen en een boete.
Ik: eeh, wanneer is dat dan, want dat is niet echt handig met mijn werk
Rechter: Allee dat kan ik zo niet zeggen, maar als je liever 4 weekenden hebt schrijf ik 4 weekenden op!
Ik: Dat lijkt me handiger
Rechter: Ah ok, 4 weekenden dan en een boete van 360 euro.
Ik: Geldt die rijontzegging ook in Nederland?
Rechter: Nee die hebben daar niks mee te maken.
Ik: Ok, fijne dag nog!

Kreeg later een brief dat ik binnen 2 weken mijn rijbewijs moest omwisselen met eentje met een code 200 erop. Dat betekent dat je in het weekend niet mag rijden. Na 4 weken weer omgewisseld voor mijn eigen rijbewijs.

Als ik je een tip mag geven: gewoon voor laten komen en je verhaal gaan doen, of misschien valt het wel onder je rechtsbijstand en kun je een advocaat laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Valt me net in dat zijn belangrijkste vraag misschien gewoon “raak ik mijn rijbewijs kwijt?” is.

Rijontzegging in een ander land heeft geen betrekking op het rijbewijs in Nederland.

Blijkbaar mogen ze tegenwoordig ook buitenlands rijbewijs vorderen, dat wist ik niet:
https://www.rijksoverheid...enland-worden-ingevorderd

[ Voor 40% gewijzigd door graceful op 18-04-2021 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
laurens0619 schreef op zondag 18 april 2021 @ 11:18:
[...]

Klopt!
Echter ik heb weinig zin om iemand te helpen die moedwillig ergens onderuit probeert te komen.
Omdat de ts zo vaag is krijg ik (en anderen) wel dat gevoel. Misschien onterecht maar dat is het gevolg van zon vaag verhaal.

Ik denk dat het verhaal is dat:
- garage en ts achter elkaar een rondje hebben gereden met dezelfde snelheid op dezelfde plek binnen een paar minuten.

Als dat het verhaal is (zeg dat dan!) dan ben je dus beide schuldig maar is er 1 iemand betrapt. De vraag is wie is betrapt. Zonder flitsfoto/accurate gps log ga je daar nooit achter komen. Ik zou t gewoon bespreken met de garage
Ja ik wel het gaat me om gelijk krijgen en niet zozeer hebben. Ik ga tot het uiterste en dat vind ik leuk.

@Blokker_1999 nee dat hij antwoord krijgt op de vragen op het formulier is leuk maar zou ik niet zomaar even invullen. Je moet wel bedenken dat je vervolgd wordt. Ik zou gewoon direct contact opnemen denk ik.

[ Voor 11% gewijzigd door LucyLG op 18-04-2021 14:28 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
LucyLG schreef op zondag 18 april 2021 @ 14:24:
[...]

Ja ik wel het gaat me om gelijk krijgen en niet zozeer hebben. Ik ga tot het uiterste en dat vind ik leuk.

@Blokker_1999 nee dat hij antwoord krijgt op de vragen op het formulier is leuk maar zou ik niet zomaar even invullen. Je moet wel bedenken dat je vervolgd wordt. Ik zou gewoon direct contact opnemen denk ik.
Hmmm, dus voor je vermaak laat je mensen wegkomen met dingen die ze bewust fout hebben gedaan? Siert je!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Tweakers zijn geen advocaten, iemand helpen de zaak te besodemieteren, daar bewijs je als burger de maatschappij geen dienst mee.

Of dat hier zo is weet ik niet, totdat TS heeft uitgelegd wat er mis was met de koppeling/versnellingsbak en waarom ie daarvoor naar België ging/moest gaan, naar een plek met toevalligerwijs veel tuningbedrijven. Was het nu de versnellingsbak of de koppeling? Zeer dubieus verhaal.

[ Voor 9% gewijzigd door Dieken Taffert op 18-04-2021 15:16 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• HamuNaptra
  • Niet online
[...]

Het zou je sieren om hier op het forum wel een teken van moraal te tonen. Dat je van beroepswege je morele waarden kan verwerpen betekent dit niet dat dit algemeen wordt geaccepteerd binnen een maatschappij.

We kunnen hier wel helpen om een moeilijke situatie uit te klaren en bij te staan met bepaalde informatie. Maar hier raad en hoop gaan geven om aan een boete te ontkomen gaat voor mij te ver. De TS ontkent zelfs helemaal niet de overtreding te zijn begaan tot hiertoe.

Als de TS niet kan bewijzen dat iemand anders reed valt het terug op de eigenaar van de wagen.

Voor zover ik kan zien zijn er ook geen verzachtende omstandigheden:
- overtreden van verbod op niet-essentiële reizen: er wordt aangenomen dat de TS in NL woont en naar België gaat voor een herstelling
- rijden in een onverzekerd voertuig:er is aangegeven dat de verzekering op de ouders staat, maar de TS beschouwd de wagen wel als eigendom, dit is formeel onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
[...]
Het probleem is wel dat niets invullen het probleem (mogelijk) verschuift van de TS naar zn vader, dat zorgt er wel voor dat een oordeel moeilijk voor ons is te houden als niet-juristen.

Ik zou niet zomaar contact opnemen, maar eerst eens "echt" advies inwinnen via een degelijke weg.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 17-09 16:26
In België dit soort dingen negeren kan je wel eens héél duur te staan komen.
Als je moet voorkomen en je negeert dat is dat een startschot voor de rechter om eens helemaal loos te gaan in de strafmaat. Ik zou het je niet aanraden.
Mede door de geregistreerde 106, dus waarschijnlijk tegen de 115km/u. Dat is ruim het dubbele en meer dan 50 te veel, dan is er maar weinig begrip. Ik zou het lot dus niet extra tarten.
Al vind ik het wel vriendelijk dat je onze staat zo vrijwillig komt steunen. Elke € is welkom.

[ Voor 21% gewijzigd door cadsite op 18-04-2021 16:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

Blokker_1999 schreef op zondag 18 april 2021 @ 12:15:
[...]

Als je met een straalmotor over de weg zou gaan hebben de flikken pas echt een topdag denk ik. Haal daar je gelijkvormigheidsattest maar eens van boven :+

De vragen van TS zijn in dit onderwerp daarnaast ook gewoon beantwoord. Alle vrage, die TS gesteld heeft:

[...]
De naam van de bestuurder. Indien geen naam gegeven zal de eigenaar van de wagen gedagvaard worden

[...]
Ja, indien het bord geen snelheidswijziging teweeg brengt. En dit is een herhalingsbord, dus geen snelheidswijziging. Het adres op het PV geeft ook niet exact aan waar de flitswagen stond, enkel een huisnummer en TS geeft ook de rijrichting niet aan.

[...]
Ja

[...]
Iemand zal moeten voorkomen, zijnde TS, zijn vader of iemand van de garage al zal die laatste zeker niet willen meewerken.

[...]
Er zal een rijverbod van 8 dagen tot 5 jaar worden uitgesproken. Een buitenlands rijbewijs wordt niet afgenomen, maar het rijverbod zal wel van toepassing zijn in België.

Merk ook op dat er maar 1 boete is uitgeschreven, er is maar 1 PV bij TS aangekomen. Dat betekend dat maar 1 iemand te snel gereden heeft in die straat. Als zowel TS als de garage door die straat hebben gereden dan zou TS zich hopelijk wel herinneren dat hij het was of niet. En nogmaals, je zit daar vlak naast de snelweg (A12) die daar op zeer korte afstand 2 op- en afritcomplexen heeft waardoor je altijd snel even de snelweg op kunt. Het lijkt mij daarom aannemelijk dat als de garage een testrit gedaan heeft zonder TS in de wagen, dat zij dit op de A12 hebben gedaan en NIET op het industrieterrein waarvan ze weten dat er een snelheidslimiet geld en waarvan we weten dat er regelmatig controles zijn net omdat er vaak te snel wordt gereden op zulke terreinen.

[Afbeelding]
Trouwens er mag in België altijd net achter een bord geflitst worden. De snelheidsbeperking geld vanaf het bord en geen 10 meter verder. Moet je mar op voorhand afremmen

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12:04
Tenzij je kan bewijzen dat het iemand anders die met je wagen gereden heeft (en dan nog kan je in bepaalde situaties verantwoordelijk gesteld worden), ga je best naar de rechtbank. Als je niet gaat, geldt in België "veroordeling bij verstek", wat ongeveer altijd de maximumstaf is.

Ik vermoed dat je inderdaad je rijbewijs een periode kwijt bent in België (zie bijvoorbeeld hier) en dat je ook mag rekenen op 8 dagen rijbewijs kwijt + boete van 460 euro minimaal.

Het kan helpen een advocaat mee te nemen om dingen uit te leggen. In elk geval, "ik wist van niets" is een strategie die niet goed werkt in Belgische rechtbanken, geen verantwoordelijkheid nemen ook niet. Foto opvragen kan ook tegen jou werken (er was ooit een mooie rechtzaak op tv - waarin bleek dat een werkloze een snelheidsboete had gehaald omdat hij eindelijk werk had. Helaas door de foto bleek dat in een ferrari te zijn - en dus was de rechtbank niet bepaald mild). Als je effectief je versnellingsbak hebt laten repareren en dus niets hebt laten tunen, neem dan zeker de factuur en de bewijzen daarvan mee. Als dat niet het geval was, is dit een strategie die in je gezicht zal ontploffen (en als moraalridder: terecht).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
HamuNaptra schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:23:
[...]

Het zou je sieren om hier op het forum wel een teken van moraal te tonen. Dat je van beroepswege je morele waarden kan verwerpen betekent dit niet dat dit algemeen wordt geaccepteerd binnen een maatschappij.

We kunnen hier wel helpen om een moeilijke situatie uit te klaren en bij te staan met bepaalde informatie. Maar hier raad en hoop gaan geven om aan een boete te ontkomen gaat voor mij te ver. De TS ontkent zelfs helemaal niet de overtreding te zijn begaan tot hiertoe.

Als de TS niet kan bewijzen dat iemand anders reed valt het terug op de eigenaar van de wagen.

- overtreden van verbod op niet-essentiële reizen: er wordt aangenomen dat de TS in NL woont en naar België gaat voor een herstelling
- rijden in een onverzekerd voertuig:er is aangegeven dat de verzekering op de ouders staat, maar de TS beschouwd de wagen wel als eigendom, dit is formeel onmogelijk.
De wet zegt dat iedere verdachte het recht heeft dat aangeduid wordt als "nemo tenetur". Niemand is gehouden tegen zichzelf bewijs te leveren en of medewerking te verlenen aan zijn eigen veroordeling.

Waarom zou ik daarin anders moeten zijn of daarin adviseren dat heeft niets met moraal te maken maar met je wettelijke rechten. Ik heb er ergens zeker een mening maar daar help ik TS niet mee.

Wie zegt dat de TS de overtreding heeft begaan dan? Er is discussie over het tijdstip. Wie zegt dat hij verplicht is zn rijbewijs in te leveren? Ik heb gezegd dat ik er wel pro actief op zou handelen en nergens gezegd hoe hij de wet kan omzeilen maar wel hoe hij het beste kan handelen om ergere consequenties te voorkomen. Wat heb ik gezegd dat niet door de beugel kan dan? Ik heb gezegd dat de boete wellicht het beste is om direct te betalen mits je met justitie een overeenkomst sluit?

Het is strikt volgens de wet en nergens kunstgrepen om te ontsnappen aan een onherroepelijke veroordeling.

Hij vraagt niet om een moreel oordeel van ons maar om hulp wat hij kan doen en ik schrijf over de juridische aspecten. Ik ga hier nergens de schreef over. Dat meen ik oprecht.

Dat is niet slecht....

Wie zegt dat hij evt onverzekerd was? Je mag in een auto van een ander rijden indien je toestemming hebt en dan is het voertuig zeker wel verzekerd.

Niet essentiele reizen zijn nu niet toegestaan, weet niet of het een direct verbod is, maar we weten niet wat hij aan t doen was en hij woont in limburg en dan ben je al snel in Belgie en hij was daar om de auto te laten repareren. Dat is toch iets wat je zou moeten mogen want je moet nu eenmaal naar de garage kunnen.

Is dat dan een argument dat hij zn vervolging verdiend? Dat is niet de maatstaf die normaliter in de wet gehanteerd wordt.

[ Voor 31% gewijzigd door LucyLG op 18-04-2021 23:07 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• laurens0619
@LucyLG
Mooi verhaal!
We zitten alleen niet in een rechtzaal maar op een discussie (tech) forum

Als ik het niet ethisch vindt om mensen te helpen die wellicht een spelletje spelen en schuldig zijn dan is dat aan mij. Je mag al je wetboeken erbij halen maar dat boeit mij echt niet ;)

Ik ben voor het rechtsysteem oprecht blij dat er mensen als jij bestaan voor het vakgebied die dit zo zakelijk kunnen bekijken. Als jij buiten de rechtzaal ook zo bent dan mag dat, maar dan moet je niet gek opkijken dat mensen dat niet sjiek vinden

[ Voor 11% gewijzigd door laurens0619 op 18-04-2021 23:07 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LucyLG
laurens0619 schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:03:
@LucyLG
Mooi verhaal!
We zitten alleen niet in een rechtzaal maar op een discussie (tech) forum

Als ik het niet ethisch vindt om mensen te helpen die wellicht een spelletje spelen en schuldig zijn dan is dat aan mij. Je mag al je wetboeken erbij halen maar dat boeit mij echt niet ;)

Ik ben voor het rechtsysteem oprecht blij dat er mensen als jij bestaan voor het vakgebied die dit zo zakelijk kunnen bekijken. Als jij buiten de rechtzaal ook zo bent dan mag dat, maar dan moet je niet gek opkijken dat mensen dat niet sjiek vinden
Ik ben het met je eens. Ik belicht een andere kant dan een technicus denk ik inderdaad. Je hoeft het niet met me eens te zijn en je mag oprecht mn post niet boeiend vinden. Daar is het een forum voor.

Ik doe niets anders dan de wettelijke kant belichten en de rechten te benoemen welke TS toekomen als de dader.

Ik vind dat dat niets met chique te maken heeft. Voor zover dat wel het geval is is het dan niet chique om deze kant ook te benoemen en niet te onderschrijven wat anderen zeggen op basis van moraal?

Ik post hier graag en ik heb soms wat andere visie. Wat als jij het overkomt of een keer de wet overtreedt dan wil je toch ook niet dat je aan de schandpaal wordt genageld maar een gedegen mening/advies aan de hand van de vraag?

Ik zou hetzelfde voor iedereen doen die het vraagt.

Moet ik dan zeggen dat TS een moreel inconsequente overtreder is die het verdient om alles te accepteren wat ze met hem kunnen doen. Ga maar in de bak zitten betaal je suf en lever je rijbewijs maar in want je verdient het? Is dat echt zo ook op ethisch vlak?

[ Voor 8% gewijzigd door LucyLG op 18-04-2021 23:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:21
Ik ben het met je eens dat iedereen het recht heeft om zich te verdedigen. In dat opzicht vind ik Tweakers soms nogal moraalridderig overkomen.

Van de andere kant, als iemand iets doms heeft gedaan en het verhaal makkelijk lek geschoten kan worden, heb ik er ook geen enkel probleem mee om op dat verhaal te gaan schieten.
LucyLG schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:42:
[...]
De wet zegt dat iedere verdachte het recht heeft dat aangeduid wordt als "nemo tenetur". Niemand is gehouden tegen zichzelf bewijs te leveren en of medewerking te verlenen aan zijn eigen veroordeling.
Let wel op: zijn vader heeft deze brief gekregen, niet hij. Zou jij zijn vader ook aanraden om maar niets in te vullen, als je weet dat je niet zelf met die wagen weg was?
Niet essentiele reizen zijn nu niet toegestaan, weet niet of het een direct verbod is, maar we weten niet wat hij aan t doen was en hij woont in limburg en dan ben je al snel in Belgie en hij was daar om de auto te laten repareren. Dat is toch iets wat je zou moeten mogen want je moet nu eenmaal naar de garage kunnen.
De overtreding is alleen onder Antwerpen begaan. Hemelsbreed 95km van Maastricht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• laurens0619
@LucyLG begrijp mij niet verkeerd
Ik denk oprecht in dit, en andere recht gerelateerde topics dat wij techneuten puur noise zijn en mensen zoals jij mensen zijn waar de ts echt iets aan heeft.

Ik snap alleen niet wat mensen met legal topics op tweakers moeten, helemaal niet als in het geval van ts dit zijn enige activiteit op tweakers is.

Maar het punt:
Dat jij in de rechtzaal wettelijk verplicht bent iedereen te helpen snap ik. Daarbuiten heb je de keus. Als het jou dus niet uitmaakt, buiten de rechtzaal, of iemand schuldig is dan handel je toch echt uit je eigen ethiek? Of je werk teveel mee naar huis genomen?

Maar genoeg hierover denk ik zo :p
Ik denk dat de ts alle antwoorden heeft, de analytics in mij wil gewoon achter het hele echte verhaal komen maar ik ben bang dat dat nooit zal gebeuren...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LucyLG
celshof schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:17:
Ik ben het met je eens dat iedereen het recht heeft om zich te verdedigen. In dat opzicht vind ik Tweakers soms nogal moraalridderig overkomen.

Van de andere kant, als iemand iets doms heeft gedaan en het verhaal makkelijk lek geschoten kan worden, heb ik er ook geen enkel probleem mee om op dat verhaal te gaan schieten.

[...]
Let wel op: zijn vader heeft deze brief gekregen, niet hij. Zou jij zijn vader ook aanraden om maar niets in te vullen, als je weet dat je niet zelf met die wagen weg was?

[...]
De overtreding is alleen onder Antwerpen begaan. Hemelsbreed 95km van Maastricht.
Als ik zn vader was zou ik in het belang van mn zoon handelen want je hoeft niet mee te werken aan vervolging van je kinderen (al weet ik niet de wettekst hierin).

Verder lijkt het erop dat de vader dus zelf vervolgd wordt dan, komen hem niet dezelfde rechten toe?

Ik zeg niet dat ik het ok vind om je suf te scheuren op een weg binnen de bebouwde kom. Er kunnen mensen serieus gewond raken. Dat mag nooit op zich als ok worden bevonden. Dat is in strijd met de wet.

@laurens0619 ik zou het niet grappig vinden als iemand dit doet met mijn auto. Mooi ruk eigenlijk en vind het niet ok. Ethisch is het zeker onjuist. Maar ik heb gekozen voor een andere benadering.

*knip*Offtopic en niet op z'n plek hier, dus weg.*knip*

Dus nu ben ik hier. Tweakers is stukje professioneler in mijn visie.

[ Voor 39% gewijzigd door deepbass909 op 19-04-2021 14:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• laurens0619
@LucyLG
We raken wat offtopic :p
Het ging mij nog niet eens om de inhoud maar dat ik t gevoel kreeg dat het verhaal niet klopt en er bewust dingen worden achtergehouden om moraalridders te voorkomen.

Ik heb daarvoor teveel shopping forum topics gelezen waar ik op basis van een verhaal oprecht iemand probeer te helpen en dat het verhaal daarna toch anders was. Dan voel ik mij voor de gek gehouden (zoals een keer de wehkamp helemaal kapot werd gemaakt en uiteindelijk het verhaal uitkwam dat die zelf had gejat).
Ik zeg niet dat de ts liegt, maar doe mij maar een eerlijk verhaal: hoe lelijk de waarheid ook is.

Edit: ik bedoelde niet met mijn opmerking wat jij hier doet, ik ben er blij mee want legal is een vak apart. Ik snap niet waarom iemand denkt: ey ik heb een boete gehad, ik ga een account en topic op tweakers aanmaken

[ Voor 27% gewijzigd door laurens0619 op 18-04-2021 23:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
laurens0619 schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:34:
@LucyLG
We raken wat offtopic :p
Het ging mij nog niet eens om de inhoud maar dat ik t gevoel kreeg dat het verhaal niet klopt en er bewust dingen worden achtergehouden om moraalridders te voorkomen.

Ik heb daarvoor teveel shopping forum topics gelezen waar ik op basis van een verhaal oprecht iemand probeer te helpen en dat het verhaal daarna toch anders was. Dan voel ik mij voor de gek gehouden (zoals een keer de wehkamp helemaal kapot werd gemaakt en uiteindelijk het verhaal uitkwam dat die zelf had gejat).
Ik zeg niet dat de ts liegt, maar doe mij maar een eerlijk verhaal: hoe lelijk de waarheid ook is.

Edit: ik bedoelde niet met mijn opmerking wat jij hier doet, ik ben er blij mee want legal is een vak apart. Ik snap niet waarom iemand denkt: ey ik heb een boete gehad, ik ga een account en topic op tweakers aanmaken
Precies, ik zit dit topic te volgen en ik vraag me iedere keer vooral af waarom TS niet gewoon zegt wie er te hard heeft gereden. Want je weet echt wel of je zelf daar met 100+ hebt gereden of niet. Aangezien TS wel half aangeeft dat hij zijn 3 met toeren 'even' moest uitproberen ga ik er van uit dat hij donders goed weet dat hij zelf gewoon veel te hard heeft gereden op een plek waar dat niet zo slim is.

Verder over dat rijden, in veel gevallen zal het zo zijn dat als de bestuurder niet bekend is/wordt, de eigenaar aansprakelijk wordt gehouden. Volgens mij geldt dat voor alle overtredingen maar niet bij een misdrijf. Aangezien het hier volgens mij over een overtreding gaat, zal TS dus of zelf zijn naam op moeten geven, of zijn pa voor de straf op te laten draaien.

Oftewel gewoon de politie daar bellen en de vragen stellen. Die kunnen precies zeggen wat de gevolgen kunnen zijn.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

WaterFire schreef op zondag 18 april 2021 @ 08:27:
[...]

Beetje jammer dit. Die domme onnozele reacties wijzen je gewoon op je eigen fout, en dat wil je niet horen.

Maar we mogen wel met zijn allen bedenken hoe je onder jouw domme onnozele actie uit kan komen.
Ook al zou de TS te hard hebben gereden, als de politie zijn auto geflitst heeft terwijl de monteur reed kan de TS z’n hand wel opsteken maar dan vervolgt het OM gewoon de verkeerde persoon voor een feit wat hij niet gepleegd heeft wat niet de bedoeling kan zijn. Maar die monteur zit hier niet op GoT dus gaan we voor de collectieve voldoening de TS maar aan de schandpaal nagelen en hem honderd keer vertellen dat het super verkeerd is om zo hard te rijden. Gelukkig zijn er soms nog reacties van mensen met verstand van zaken die hun emoties er buiten kunnen laten.

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 19-04-2021 00:03 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LucyLG
Ik ben het eens dat jullie mijn posts aan de kaak stellen en me verzoeken waar mijn ethiek is en of ik die wel heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje beroepsgedeformeerd reageer en dus kijk naar de rechten van de overtreder en niet verder een reactie geef welke een andere benadering dan dat betreft.

Ik heb uiteraard wel ethiek en zou zelf nooit zo hard durven rijden daar alleen al om het feit dat je serieuze ongelukken kan veroorzaken en het leed dat je aanricht zal voor jou en het slachtoffer levenslang bijblijven. Ik ben me daar juist erg bewust van. Ik wil dat nooit en echt nooit meemaken.

Ik heb erg juridisch gereageerd om TS te informeren. Maar hierbij mijn oordeel als ik dat zou doen. Ik pas altijd heel erg op als ik rijd want het lijkt allemaal zo dagelijks en simpel maar het gevaar zit in een klein hoekje. Ik heb daar geen zin in en kan ik mezelf niet verantwoorden. Ik heb een geval gezien waarbij een oudere man die geen voorrang had een motorrijder aanreed. De motorrijder was op slag dood en liet een heel gezin na. De oudere man is daarna zo hard achteruit gegaan dat hij is overleden vrij snel na het ongeluk.

Kortom ellende en moet je niet willen.

*knip*Offtopic en niet op z'n plek hier, dus weg.*knip*

[ Voor 41% gewijzigd door deepbass909 op 19-04-2021 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
redwing schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:50:
[...]Precies, ik zit dit topic te volgen en ik vraag me iedere keer vooral af waarom TS niet gewoon zegt wie er te hard heeft gereden.
Dat doet hij toch?
Hij zegt letterlijk dat hij te hard gereden heeft, maar hoopt dat ook de garage te hard gereden heeft op dat stuk en dat hij het is die geflitst is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pizza_Boom
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 22-09 22:32
redwing schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:50:
[...]

Precies, ik zit dit topic te volgen en ik vraag me iedere keer vooral af waarom TS niet gewoon zegt wie er te hard heeft gereden. Want je weet echt wel of je zelf daar met 100+ hebt gereden of niet. Aangezien TS wel half aangeeft dat hij zijn 3 met toeren 'even' moest uitproberen ga ik er van uit dat hij donders goed weet dat hij zelf gewoon veel te hard heeft gereden op een plek waar dat niet zo slim is.
Dat is de vraag niet en doet niet ter zake (tenzij je moraalridder bent en hier komt om TS af te fakkelen). De vraag is wie GEFLITST is, niet wie er te hard gereden heeft. Maargoed, iedereen die hier reageert heeft waarschijnlijk nog nooit 1 liedje illegaal gedownload? Nog nooit 1 km/h te hard gereden?

TS zal op de blaren moeten zitten. Verkeersrecht in België is, zeker via de rechtbank, nogal onvriendelijk. Waar je in Nederland nog wel eens weg kan komen met e.e.a. (alhoewel de OvJ je bijna altijd aan de hoogste boom zal willen knopen, daarom ga je praktisch altijd in bezwaar totdat je bij de rechter komt), werkt dat in België niet zo. Aanvechten om te vertragen of voor begrip wil in Nederland nog wel werken, de Belgische politierechter gaat er dan maximaal in, als soort van straf omdat je een poging doet je recht te halen.
cadsite schreef op zondag 18 april 2021 @ 16:48:
In België dit soort dingen negeren kan je wel eens héél duur te staan komen.
Als je moet voorkomen en je negeert dat is dat een startschot voor de rechter om eens helemaal loos te gaan in de strafmaat. Ik zou het je niet aanraden.
Mede door de geregistreerde 106, dus waarschijnlijk tegen de 115km/u. Dat is ruim het dubbele en meer dan 50 te veel, dan is er maar weinig begrip. Ik zou het lot dus niet extra tarten.
Al vind ik het wel vriendelijk dat je onze staat zo vrijwillig komt steunen. Elke € is welkom.
Steek je duim eens op een plek waar het licht niet schijnt. Er staat nota bene in de topictitel dat er 106 gemeten, wat na correcte 99,64 is. Hij is dus met 106 geflitst. Hoe je aan die 115 komt is dan ook een raadsel. Kleine tip van mij: Als jouw auto bij 115 km/h op de teller pas 106 km/h rijdt heb je waarschijnlijk de verkeerde bandenmaat eronder liggen. Dat is echt heel veel afwijking. Zelfs mijn 27 jaar oude auto heeft niet zo'n grote afwijking en moderne auto's hebben nog minder. Ik heb een auto gereden die tot exact zijn topsnelheid kwam op de teller... Bleek 3 km/h minder te zijn. En dan heb je het over een snelheid van 235 km/h. ;)
HamuNaptra schreef op zondag 18 april 2021 @ 15:23:
Nee, dan valt het op de kentekenhouder.
Kan je niet zeggen zonder te weten waar TS exact geweest is en waarom hij specifiek daarnaartoe ging. Wellicht is hij daar door zijn garage naartoe gestuurd omdat dat dé specialist is. Wellicht is de auto daar wel naartoe gesleept omdat de garage er niet uit kwam. Wellicht was TS wel zakelijk onderweg en is de auto onderweg stuk gegaan en werd door de pechhulpverlener deze garage geadviseerd. Daarover zegt TS precies niks.
Verzinsel en feitelijk onjuist. Voertuig is gewoon verzekerd. Ik kan prima een auto verzekeren die niet van mij is. Het is ongebruikelijk, maar het kan. Kan wel gedoe geven met de verzekering omdat de ten naam gestelde niet hetzelfde is als de polishouder.
LucyLG schreef op maandag 19 april 2021 @ 00:37:
Ik ben het eens dat jullie mijn posts aan de kaak stellen en me verzoeken waar mijn ethiek is en of ik die wel heb. Ik moet eerlijk zeggen dat ik een beetje beroepsgedeformeerd reageer en dus kijk naar de rechten van de overtreder en niet verder een reactie geef welke een andere benadering dan dat betreft.

Ik heb uiteraard wel ethiek en zou zelf nooit zo hard durven rijden daar alleen al om het feit dat je serieuze ongelukken kan veroorzaken en het leed dat je aanricht zal voor jou en het slachtoffer levenslang bijblijven. Ik ben me daar juist erg bewust van. Ik wil dat nooit en echt nooit meemaken.

Ik heb erg juridisch gereageerd om TS te informeren. Maar hierbij mijn oordeel als ik dat zou doen. Ik pas altijd heel erg op als ik rijd want het lijkt allemaal zo dagelijks en simpel maar het gevaar zit in een klein hoekje. Ik heb daar geen zin in en kan ik mezelf niet verantwoorden. Ik heb een geval gezien waarbij een oudere man die geen voorrang had een motorrijder aanreed. De motorrijder was op slag dood en liet een heel gezin na. De oudere man is daarna zo hard achteruit gegaan dat hij is overleden vrij snel na het ongeluk.

Kortom ellende en moet je niet willen.
Is ook helemaal prima. TS heeft geen moord gepleegd, geen kind verkracht, etc. Enkel harder gereden dan ter plaatse toegestaan. Daarbij zijn geen slachtoffers gevallen, er is niemand die er schade van heeft ondervonden. Mensen hier die brullen dat jij geen tips moet geven zijn dezelfde lui die het liefste hadden gezien dat bijvoorbeeld Lucia de Berk direct doodgeschoten was... Want ja, ze had zoveel mensen omgebracht. Oh, wacht. Ze bleek toch onschuldig te zijn, dwaling pur sang. De mensen die dat roepen hebben zelf geen enkel besef van ethiek en moraal, maar ook niet van de EVRM of trias politica. Helaas zijn we in het verkeersrecht, zowel in Nederland (WAHV alias wet Mulder) als in België, al af van het principe dat je onschuldig bent totdat het tegendeel onomstotelijk bewezen is. Een verklaring van een agent of een foto is genoeg om je veroordeeld te krijgen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op maandag 19 april 2021 @ 08:56:
[...]
Dat is de vraag niet en doet niet ter zake (tenzij je moraalridder bent en hier komt om TS af te fakkelen). De vraag is wie GEFLITST is, niet wie er te hard gereden heeft. Maargoed, iedereen die hier reageert heeft waarschijnlijk nog nooit 1 liedje illegaal gedownload? Nog nooit 1 km/h te hard gereden?
Er is nogal een enorm verschil tussen 1 km/h te hard en ruim het dubbel wat toegestaan is, binnen de bebouwde kom. Dus die vergelijking slaat helemaal mank. Ik ga ook niet zeggen dat iemand molesteren zo ongeveer overeen komt met per ongeluk op iemand zijn tenen te staan 8)7

Maar dan nog gaat het daar helemaal niet om. Als TS weet dat hij op dat stuk 100+ heeft gereden is het nogal duidelijk wie er geflitst is. Waarom zou de garage op precies dezelfde plek hetzelfde doen? Al was het maar omdat het tijdstip anders zal zijn, TS reed daar ten slotte om te kijken of de fix goed was, dan zal de garage niet binnen dezelfde 10 minuten daar hebben gereden.

Dus prima dat hij kijkt wat er juridisch gaat gebeuren en wat slim is, maar om net te doen of hij het niet zelf is geweest gaat me te ver. Uit het hele verhaal blijkt dat hij donders goed weet dat hijzelf veel te hard heeft gereden op een stomme plek. Neem dan ook gewoon je verantwoordelijkheid.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
Voor zover ik weet is er in België geen minumunafstand vanaf waar geflitst mag worden. Ook andere redelijkerwijs relevante factoren worden in België niet meegenomen. Zo zag je ze vroeger vaak onderaan een heuveltje gepost staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pizza_Boom
redwing schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:10:
Maar dan nog gaat het daar helemaal niet om. Als TS weet dat hij op dat stuk 100+ heeft gereden is het nogal duidelijk wie er geflitst is. Waarom zou de garage op precies dezelfde plek hetzelfde doen? Al was het maar omdat het tijdstip anders zal zijn, TS reed daar ten slotte om te kijken of de fix goed was, dan zal de garage niet binnen dezelfde 10 minuten daar hebben gereden.
Als dat zo duidelijk was, had TS het niet gevraagd. Zowel de garage als TS hebben een proefrit gemaakt. En dan nog, er is nog steeds niemand die schade heeft opgelopen doordat TS daar 100 reed. Dus stop met van alles erbij halen, er is niets aan de hand. Er had van alles kunnen gebeuren, maar er is niets gebeurt. Er stak geen kind over, er liep geen bejaarde dementerende vrouw in haar nachtjapon op de straat, er kwam geen vrachtwagen van rechts. Het voertuig van TS is geflitst en TS wil weten hoe en wat en of hij het is geweest of dat het de garage is geweest. Wat je er verder van vind doet niet ter zake. Als TS het is geweest zal hij op de blaren moeten zitten, als het de garage is geweest zal de monteur op de blaren moeten zitten. Het enige wat daarin van belang is, is wie er is geflitst. Niet wie er te hard gereden heeft, maar wie er te hard gereden heeft en gepakt is.

Precies dit moraalriddergedrag is de reden dat ik mensen in het verleden wel naar het flitsservice forum doorverwees. Daar werd je ook wel sukkel genoemd, maar niet 4 pagina's lang.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
[...]
Steek je duim eens op een plek waar het licht niet schijnt. ...
Zo leuk toch, deze vriendelijke conversaties.

Mijn excuses voor mijn compleet foute redenering. Ik las 106 en ging er compleet verkeerdelijk (en onvergeeflijk uiteraard) van uit dat dit de gecorrigeerde snelheid was en niet de gemeten.

Ik hoop oprecht dat mijn compleet van de pot gerukte reactie uw dag niet verkloot heeft.

|:( |:(

@TS, heb je al eens gekeken of je wijzer wordt van je google maps geschiedenis?

[ Voor 7% gewijzigd door cadsite op 19-04-2021 09:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:45
Pizza_Boom schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:25:
[...]
Als dat zo duidelijk was, had TS het niet gevraagd. Zowel de garage als TS hebben een proefrit gemaakt. En dan nog, er is nog steeds niemand die schade heeft opgelopen doordat TS daar 100 reed. Dus stop met van alles erbij halen, er is niets aan de hand. Er had van alles kunnen gebeuren, maar er is niets gebeurt. Er stak geen kind over, er liep geen bejaarde dementerende vrouw in haar nachtjapon op de straat, er kwam geen vrachtwagen van rechts. Het voertuig van TS is geflitst en TS wil weten hoe en wat en of hij het is geweest of dat het de garage is geweest. Wat je er verder van vind doet niet ter zake. Als TS het is geweest zal hij op de blaren moeten zitten, als het de garage is geweest zal de monteur op de blaren moeten zitten. Het enige wat daarin van belang is, is wie er is geflitst. Niet wie er te hard gereden heeft, maar wie er te hard gereden heeft en gepakt is.

Precies dit moraalriddergedrag is de reden dat ik mensen in het verleden wel naar het flitsservice forum doorverwees. Daar werd je ook wel sukkel genoemd, maar niet 4 pagina's lang.
Dat moraalriddergedrag is idd niet nodig. Maar mensen moedwillig helpen met onder een boete uitkomen gaat de meeste mensen duidelijk net een stap te ver. En daar neigt deze vraag toch echt naar.

En sowieso snap ik niet goed waarom deze vraag gesteld wordt op een tech forum en niet op flitsservice...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pizza_Boom
cadsite schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:40:
[...]

Zo leuk toch, deze vriendelijke conversaties.

Mijn excuses voor mijn compleet foute redenering. Ik las 106 en ging er compleet verkeerdelijk (en onvergeeflijk uiteraard) van uit dat dit de gecorrigeerde snelheid was en niet de gemeten.

Ik hoop oprecht dat mijn compleet van de pot gerukte reactie uw dag niet verkloot heeft.

|:( |:(
Dan heb ik wat lomp gereageerd. Echter, de meeste mensen halen er van alles bij en bedenken er zelf van alles bij dat niet ter zake doet. De dikke duimen brigade.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Reacties dat de TS gewoon de boete moet slikken zijn offtopic en onnodig. Idem dat te hard rijden gevaarlijk is. Hier hoeven dus ook geen opmerkingen over gemaakt te worden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cadsite
Pizza_Boom schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:43:
[...]
Dan heb ik wat lomp gereageerd. Echter, de meeste mensen halen er van alles bij en bedenken er zelf van alles bij dat niet ter zake doet. De dikke duimen brigade.
Waarschijnlijk heb je me inderdaad verward met 'het vingertje'.
Ik vermoed dat TS de boete niet wilt aanvechten, maar gewoon zekerheid zoekt over wie effectief geflitst is.
Het zou best kunnen dat hij te rap gereden heeft, maar dat de flitsers pas begonnen zijn, of geëindigd zijn nadat hij te snel reed. Meestal blijven ze niet lang op dezelfde plaats flitsen, dus het is zeker niet onmogelijk dat jullie er beiden aan 100 passeerden en dat er maar 1 iemand geflitst is.
Vandaar mijn vraag of hij wijzer wordt van zijn maps gegevens. Misschien heeft de auto een eigen tracking?
In BE wordt meestal langs achter geflitst, dus een foto zal waarschijnlijk niet veel duidelijkheid geven, maar je kan het gerust aanvragen met de mededeling dat je zekerheid zoekt.

[ Voor 8% gewijzigd door cadsite op 19-04-2021 09:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 16:10
LucyLG schreef op zondag 18 april 2021 @ 22:42:
[...]

Wie zegt dat de TS de overtreding heeft begaan dan? Er is discussie over het tijdstip.
Nou, de TS zelf..hij draait er niet omheen. Alleen omdat de garage óók heeft gereden in zijn (vader's) auto is de discussie niet of hij de overtreding heeft begaan, maar of dit gegronde twijfel kan veroorzaken om er onderuit te komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• laurens0619
[...]
Even voor de goede orde: Ik heb er niet direct zoveel moeite mee dat de TS te hard gereden zou hebben :)
Waar ik wel moeite mee heb is dat de TS niet compleet/eerlijk lijkt over de situatie.

Daardoor krijg je nu deze onzinnige meta discussie. Zijn verhaal creert alleen vragen en dat geeft afleiding.
Als de TS vanaf het begin helder/compleet was geweest dan had je natuurlijk wat moraalridders over je heen gekregen maar dan had ik meer zin gehad om mee te denken en was het denk ik meer ontopic gebleven (ik iig)

[ Voor 6% gewijzigd door laurens0619 op 19-04-2021 11:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dieken Taffert
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08-09 16:03
Precies. TS komt met een alle kanten rammelend verhaal en verwacht vervolgens wel van degenen die hij voor lijkt te liegen dat ze hem even helpen van zijn terechte boete af te komen. Degenen die hem wijzen op zijn slechte verhaal, reageren volgens TS "dom en onnozel". Je hoeft absoluut geen moraalridder te zijn om daar weinig positiefs van te vinden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
Pizza_Boom schreef op maandag 19 april 2021 @ 09:25:
[...]
Als dat zo duidelijk was, had TS het niet gevraagd. Zowel de garage als TS hebben een proefrit gemaakt. En dan nog, er is nog steeds niemand die schade heeft opgelopen doordat TS daar 100 reed. Dus stop met van alles erbij halen, er is niets aan de hand. Er had van alles kunnen gebeuren, maar er is niets gebeurt. Er stak geen kind over, er liep geen bejaarde dementerende vrouw in haar nachtjapon op de straat, er kwam geen vrachtwagen van rechts.
De boete is er voor de gevaarzetting en als er wel wat was gebeurt was de boete/straf wel anders geweest. Dus of er wel/niet iets is gebeurt maakt geen bal uit voor de vraag van TS.
Het voertuig van TS is geflitst en TS wil weten hoe en wat en of hij het is geweest of dat het de garage is geweest. Wat je er verder van vind doet niet ter zake. Als TS het is geweest zal hij op de blaren moeten zitten, als het de garage is geweest zal de monteur op de blaren moeten zitten. Het enige wat daarin van belang is, is wie er is geflitst. Niet wie er te hard gereden heeft, maar wie er te hard gereden heeft en gepakt is.
Gezien zijn verhaal, vertelt TS duidelijk niet alles. Hij probeert de garage er bij te betrekken, maar als de garage op precies hetzelfde stuk met dezelfde snelheid had gereden, waren er wel 2 boetes geweest. Ik mis dus wat stukken en details in het verhaal. En die zijn wel van belang als je daadwerkelijk bezwaar wil maken, of wilt kijken wat je er verder het beste mee kan doen.

Want met het huidige verhaal is het heel simpel, TS of zijn pa zal voor moeten komen en een forse boete gaan krijgen.
Laat mij eens zien waar ik hem dan een sukkel noem? Ik vind de snelheid niet slim, maar voor de rest maakt het me eigenlijk weinig uit. Maar ik wil wel dat hij met een eerlijk verhaal komt, want anders ga je hem nu tips geven, staat ie voor de rechter, komt er 1 'vergeten' feitje voorbij en zijn al onze tips gelijk waardeloos.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-09 13:59

Tomatoman

Fulltime prutser

Will_M schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:25:
Héél België [...]

Buiten de bebouwde kom mag je 70Km/h tenzij anders aangegeven (was 'vroeger' standaard 90Km/h ).
Bij mijn weten is die snelheidsverlaging alleen in Vlaanderen doorgevoerd. In Wallonië is de maximumsnelheid buiten bebouwde kom volgens mij nog steeds 90 km/h. Lekker ingewikkeld met ieder gewest zijn eigen regels – en dat is dan wel weer universeel voor heel België :P

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 19:49
Dat terwijl op je navi overal nog 90 wordt aangegeven. Ik weet vaak echt niet hoe hard ik mag rijden hier in BE.
@TS: de foto opvragen loont misschien wel, want je bent vaak herkenbaar op de foto.
Toen ik geflitst was kwam die agent aan de deur om mijn gegevens te controleren en toen ik zei: "Dat zal mijn vrouw wel weer geweest zijn" zei die: "Allee, ik heb u op de foto gezien".

Mijn vrouw lijkt overigens ook op een kale iets te dikke man van middelbare leeftijd dus je moet wel een goede foto hebben om het verschil te kunnen zien.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
sNielz123 schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:12:
Mijn vrouw lijkt overigens ook op een kale iets te dikke man van middelbare leeftijd dus je moet wel een goede foto hebben om het verschil te kunnen zien.
offtopic:
Ik ga er hierbij van uit dat je vrouw geen toegang heeft tot dit forum? :+

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Als je Google Maps gebruikt is de kans groot dat er een Timline wordt bijgehouden.
Dan heb je voor jezelf duidelijk of je wel of niet gereden hebt, want volgens mij is dat je vraag.
https://www.google.com/maps/timeline

Of via iOS:
op een iPhone kun je kijken bij Instellingen | Systeem | Belangrijke locaties | Geschiedenis
https://www.iculture.nl/tips/belangrijke-locaties-ios/

[ Voor 26% gewijzigd door Cheesy op 19-04-2021 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03:02
Dieken Taffert schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:52:
Precies. TS komt met een alle kanten rammelend verhaal en verwacht vervolgens wel van degenen die hij voor lijkt te liegen dat ze hem even helpen van zijn terechte boete af te komen. Degenen die hem wijzen op zijn slechte verhaal, reageren volgens TS "dom en onnozel". Je hoeft absoluut geen moraalridder te zijn om daar weinig positiefs van te vinden.
Wat ben je nu allemaal aan het invullen voor TS :/

TS mag toch gewoon een foto opvragen om te zien wie er gereden heeft? Het lijkt me dat als je een prent krijgt waarvoor je voor mag komen, je ook wat bewijs of een dossier mag inzien. Het enige dat we weten is dat het voertuig te hard op een bepaald moment heeft gereden. Meer niet!
redwing schreef op maandag 19 april 2021 @ 12:54:
[...]
Gezien zijn verhaal, vertelt TS duidelijk niet alles. Hij probeert de garage er bij te betrekken, maar als de garage op precies hetzelfde stuk met dezelfde snelheid had gereden, waren er wel 2 boetes geweest. Ik mis dus wat stukken en details in het verhaal. En die zijn wel van belang als je daadwerkelijk bezwaar wil maken, of wilt kijken wat je er verder het beste mee kan doen.

Want met het huidige verhaal is het heel simpel, TS of zijn pa zal voor moeten komen en een forse boete gaan krijgen.

[...]

Laat mij eens zien waar ik hem dan een sukkel noem? Ik vind de snelheid niet slim, maar voor de rest maakt het me eigenlijk weinig uit. Maar ik wil wel dat hij met een eerlijk verhaal komt, want anders ga je hem nu tips geven, staat ie voor de rechter, komt er 1 'vergeten' feitje voorbij en zijn al onze tips gelijk waardeloos.
Dit is een aanname van jewelste. Soms staan er motormuizen kortstondig te laseren. Of wellicht was de controle nog maar net gestart. Allerlei randzaken die erg belangrijk zijn. Maar nog niet bekend zijn bij TS. Ik zou voor die paar honderd euro wel willen weten waar die flitser stond bijvoorbeeld.

Bijzonder ook dat je op basis van een aantal internetposts al kunt constateren dat iemand niet het eerlijke verhaal vertelt, trouwens :X

[ Voor 11% gewijzigd door fonsoy op 19-04-2021 13:50 ]

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:40

aex351

I am the one

Stroekiee schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:08:
Goedemiddag,

Ik was benieuwd of iemand mij tips of advies kan geven betreft het volgende:

Gisteren ontving ik een briefje van de Belgische politie met daarin dat de auto geflitst is met 106 op een 50 weg. Voordat er allemaal verwijten komen dat dit niet normaal is etc graag even alles lezen.

De auto had een probleem met de versnellingsbak/koppeling, hiervoor ben ik bij een bedrijf geweest welke dus ook getest hebben in de auto en ik vervolgens zelf ook een rondje gemaakt heb. Aantonen wie werkelijk gereden heeft is dus ook onmogelijk aangezien het minuten werk is. Wat moet ik invullen op het formulier dat ik ontvangen heb wie de bestuurder was? Daarnaast hebben we een Nederlandse nationaliteit.

Het was een industrie terrein waar bijna geen auto te zien was maar ik moest dus hoog in de toeren gaan in de 3e versnelling om te zien of mijn probleem verholpen was waardoor de auto dus blijkbaar geflitst is.

Kan ik ergens een foto opvragen?
Moet ik voorkomen? Kan mijn rijbewijs nog afgenomen worden? Ik hoor en lees veel verschillende dingen.

Graag hoor ik van mensen die hier bekend mee zijn of meer van weten hoe of wat. Aub geen zinloze reacties over rijgedrag want ik heb nog nooit een snelheidsboete gekregen.

Alvast bedankt!
Ik lees een heel verhaal. Maar wat ik nou niet lees is of je een boete hebt gekregen. Waarschijnlijk wel, in dat geval. Gewoon betalen. Zo niet, dan wordt je uitgenodigd om een bezoek te brengen aan de rechtbank. Immers in België is alles boven 40 km/u te hard een gratis bezoek aan de rechtbank (als Belg zijnde). Nu ben je waarschijnlijk een Nederlander, dus dan heb je de keus om dat gratis bezoek gewoon lekker te laten voor wat het is (die keus heb je sowieso). Het enige dat ze kunnen doen dan is je een rijontzegging opleggen (deze is dan alleen geldig voor België) en een geldboete. Een gevangenisstraf of iets dergelijks lijkt mij niet van toepassing.

Daarnaast, mocht je echt vermoeden dat iemand anders te hard heeft gereden in je auto. Dan kan je bezwaar maken en dit aantonen. In elk ander geval zou mijn advies zijn, lekker thuis blijven en wachten tot er een betaalverzoek komt.

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cadsite
[...]Hij probeert de garage er bij te betrekken, maar als de garage op precies hetzelfde stuk met dezelfde snelheid had gereden, waren er wel 2 boetes geweest.
Politie staat zelden langer dan 20 minuten op 1 plek, dus het is perfect mogelijk dat slechts 1 van beiden geflitst is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• redwing
  • Nu online
fonsoy schreef op maandag 19 april 2021 @ 13:48:
[...]
Dit is een aanname van jewelste. Soms staan er motormuizen kortstondig te laseren. Of wellicht was de controle nog maar net gestart. Allerlei randzaken die erg belangrijk zijn. Maar nog niet bekend zijn bij TS. Ik zou voor die paar honderd euro wel willen weten waar die flitser stond bijvoorbeeld.
De plek kun je zo opvragen, dat kost je 1 belletje. Als het om minuten gaat dan is de kans wel heel klein dat de ene wel en de ander niet wordt geflitst. En als het langer is dan kun je wel bedenken of jij of die ander het was. Daarnaast heeft hij natuurlijk zelf daar 100+ gereden en weet hij dat niet van de garage. De kans is dus alleen daarmee al zeer groot dat hij het wel degelijk zelf was.
Bijzonder ook dat je op basis van een aantal internetposts al kunt constateren dat iemand niet het eerlijke verhaal vertelt, trouwens :X
Gezien hoe er gereageerd wordt en wat er verteld wordt is het 9 van de 10 keer zo dat er later nog meer informatie komt die tegenstrijdig is en wel heel belangrijk voor het verhaal. Of dat in dit geval ook zo is weet ik natuurlijk niet 100% zeker, maar puur naar de openingspost gekeken moet hij beginnen met de politie te bellen en die informatie hier geven. Dan heb je lokatie, precieze tijdstip, evt. de foto etc. Zonder die extra info kunnen we hem hier echt niet verder helpen.

[removed]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

LucyLG schreef op zondag 18 april 2021 @ 23:23:
[...]

Als ik zn vader was zou ik in het belang van mn zoon handelen want je hoeft niet mee te werken aan vervolging van je kinderen (al weet ik niet de wettekst hierin).

Verder lijkt het erop dat de vader dus zelf vervolgd wordt dan, komen hem niet dezelfde rechten toe?
Het is leuk dat je wettelijk misschien niet aan je eigen veroordeling mee hoeft te werken en bovendien doorgaans verschoningsrecht hebt, maar het feit wat er sowieso ligt is het kenteken. Daar kan de Belgische politie nog wat "leuke" dingen mee doen, dus afhankelijk van hoe graag TS in de toekomst zijn koppeling nog diep in België wil laten afstellen kan het lonen om wel mee te werken. Zeker aangezien zijn vader de kentekenhouder is. Een topic wat me weer te binnen schiet is deze uit 2006, in de HK omdat VV toen nog niet bestond. Voor iedereen die er dus niet bij kan was de korte samenvatting dat die TS geflitst was bij door rood rijden in Duitsland, in de auto van zijn vader. Door niet te reageren op het verzoek te laten weten wie de bestuurder was is de sanctie uiteindelijk opgelegd aan de kentekenhouder, zijn vader dus. Dat ging toen om een maand rijverbod (effectief vier maanden als ik het goed begrepen heb) voor zijn vader, wat uitermate pijnlijk was vanwege een geplande vakantie van zijn ouders naar Berlijn twee weken later, terwijl zijn moeder geen rijbewijs had. Dus hier zit een afweging tussen je rechten (of die van zijn vader) en de praktische gevolgen ervan. Je mag alsnog je lippen stijf op elkaar houden, prima, maar ook dat kan gevolgen hebben.

De uiteindelijke sanctie moet volgens mij nog bepaald worden en kan in geval van verstek behoorlijk negatief uitvallen. Het hangt dan volledig af van de Belgische wet wat er gebeurt met die auto en/of zijn vader als een van beide zich weer in België bevinden in de komende jaren, en van wat er precies qua geldboetes doorsijpelt via het CJIB. In het geval van een rijverbod oid zal het kenteken gewoon gesignaleerd worden dus dan ben je vrij snel de sjaak als je toch in België gaat rijden in die auto, en zal zijn vader zelfs in een andere auto bij een staandehouding ook een probleem hebben als hij die bestuurde. Het lijkt me voor TS in deze situatie lonend om in beide landen juridisch advies in te winnen over de te verwachten sancties en daarop een besluit te baseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LucyLG
Mijn advies is ook niet om je hoofd in het zand te steken maar juist pro actief op te treden en die Belgen te bellen wat ze nu willen eigenlijk. Indien je het kan afdoen met wellicht alleen de boete en overeenkomt dat het daar bij blijft is dat geen gek idee.

Het gaat er hier soms een beetje hard aan toe dat heb ik zelf ook ondervonden. Het zou fijner zijn als we even met zn allen meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakie1NL
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:47

Freakie1NL

Grote Baas

laurens0619 schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 16:43:
Hoog in de 3? Met een 5-6bak zit je dan al op 130-140. Hoezo ga je dat op een industrieterrein testen...
Aantal versnellingen heeft daar dus niets mee te maken. :)

11*310 WP (3410) op ZO (~140°) @ ~41° hoek , Growatt 3000 MTL-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Freakie1NL schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:10:
[...]

Aantal versnellingen heeft daar dus niets mee te maken. :)
Niet?
Niet? Mijn auto heeft 8 versnellingen. Als ik op youtube kijk zit die op max 110-120 in zijn 3 waar je een 5-6 bak dan al op 130-140 ziet zitten. Misschien is dat toeval hoor maar het leek mij logisch dat hoe meer versnellingen, hoe korter de overbrenging?

[ Voor 14% gewijzigd door laurens0619 op 19-04-2021 17:30 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Over het algemeen weet zo'n lokale monteur van de tuning garage heus wel als er voor de deur geflitst wordt, de kans dat het was toen TS reed is vrij groot vermoed ik.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SadisticPanda
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

SadisticPanda

Heet patatje :o

YakuzA schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:35:
[...]

Over het algemeen weet zo'n lokale monteur van de tuning garage heus wel als er voor de deur geflitst wordt, de kans dat het was toen TS reed is vrij groot vermoed ik.
Iedereen die daar gaat regelmatig weet gewoon dat ze in die buurt niet hard moeten rijden. Flitsen overal met die tuningboeren allemaal in de buurt :)

Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:42

DataGhost

iPL dev

laurens0619 schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:29:
[...]

Niet?
Niet? Mijn auto heeft 8 versnellingen. Als ik op youtube kijk zit die op max 110-120 in zijn 3 waar je een 5-6 bak dan al op 130-140 ziet zitten. Misschien is dat toeval hoor maar het leek mij logisch dat hoe meer versnellingen, hoe korter de overbrenging?
Beetje offtopic misschien, maar hangt van het voertuig, luchtweerstand, het motortype, de motorinhoud, de koppel/vermogenscurves en het beoogde doel af. Mijn motor heeft ook 6 versnellingen maar die geniet het meest tussen de 8000-11000 toeren. Voor het beoogde gebruik (circuit/straat) hebben ze bedacht dat 'ie 140 haalt in z'n 1, terwijl de versnellingen daarboven maar relatief "kort" zijn (190, 220, 245, 270, 300, zo'n idee) zodat je de motor zoveel mogelijk in dat gewenste bereik kan houden. Dan hoef je alleen in z'n 1 onder de 8000 toeren te zitten in principe.
Maar, een wat ouder ongeblazen 0.8-gebakje boodschappenautootje gaat natuurlijk nooit harder dan 150. Daar kan je prima een zesbak inhengelen zodat je nog een beetje het gevoel krijgt dat het vooruit gaat, maar no way dat die zo is gebouwd dat 'ie al 140 in z'n 3 zou kunnen. Omgekeerd is dat voor een Veyron ofzo net zo min logisch.

Maar goed, de gereden snelheid staat gewoon in de topictitel. TS is geflitst met 106 en heeft zelf hoog in de 3 gereden, daarbij heb ik geen opmerking gezien dat zijn auto dat fysiek niet kan dus de mogelijkheid zal bestaan. Omdat er ook geen ontkenning was dat hij hard heeft gereden op die plek blijft je originele vraag waarom je dat op een industrieterrein ipv de naastliggende snelweg zou willen doen natuurlijk gewoon staan. Of hij die wil beantwoorden is een ander verhaal.

edit @ @laurens0619 hieronder: ja en nee. Het aantal versnellingen geeft je geen vuistregel dat "hoog in de toeren in z'n 3" zo'n 130-140 km/u is.

[ Voor 4% gewijzigd door DataGhost op 19-04-2021 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

SadisticPanda schreef op maandag 19 april 2021 @ 17:58:
[...]

Iedereen die daar gaat regelmatig weet gewoon dat ze in die buurt niet hard moeten rijden. Flitsen overal met die tuningboeren allemaal in de buurt :)
Daarom. Dit zal, zoals ik al eerder aanhaalde, wel gewoon een VAG DSG tune zijn geweest om de de (automatische) DSG bak beter te laten reageren op het (al eerder gewijzigde?) vermogen van de auto.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
@DataGhost ja eens. Het aantal versnellingen heeft er, net als andere eigenschappen, dus wel iets mee te maken :p

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Valt me op dat helemaal niemand erop komt dat de garage heus wel weet waar een flitspaal staat en daar niet bewust hard gaat zitten rijden. TS wist dit overduidelijk niet en geeft zelf aan vrij hard te hebben gereden, zo klaar als een klontje toch wie de "dader" moet zijn, ook voor de TS zelf?

Edit: Oh Yakuza was me voor...

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2021 19:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Bel de garage en vraag het ze
Vermoedelijk is het antwoord, ja we wisten dat ze er stonden, wij zijn dus veilig de snelweg opgegaan om te testen...

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
Laat maar....

[ Voor 109% gewijzigd door laurens0619 op 20-04-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:28
@laurens0619 kijk eens naar zijn sig daar. Die mk6 is verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:08:
...

[ Voor 25% gewijzigd door laurens0619 op 20-04-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
laurens0619 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:10:
[...]

Haha ja goed punt. Dan misschien de golf 7 op dezelfde plek getuned ;)
Anyway nogmaals t boeit niet maar vond t wel grappig
Lees wel even goed voor je hem zo stellig iets op de mouw speldt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:11:
[...]

Lees wel even goed voor je hem zo stellig iets op de mouw speldt
....

[ Voor 80% gewijzigd door laurens0619 op 20-04-2021 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
laurens0619 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:15:
[...]

Zucht doe even niet zo serieus joh, ik zei toch dat t niet boeit en grappig was. Je doet net of dit een bewijsstuk is?
Die post is jaren oud en gaat dus sowieso niet over dit incident. Het impliceert alleen wel dat de ts en tuning geen onbekende van elkaar zijn.
Niets nieuws, t boeit niet en vond het grappig om te delen. Schijnbaar toch niet zo grappig voor iedereen als ik zelf dacht ;)
Het is een beetje stemmingmakerij in een topic dat eigenlijk toch al uit de hand loopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:23:
[...]

Het is een beetje stemmingmakerij in een topic dat eigenlijk toch al uit de hand loopt ;)
Sue me!
Maar prima, ik heb het al verwijderd. Topic is toch niet meer te redden maar hierover een discussie hebben is het laatste waar ik zin in heb dus nvm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:08:
De volgende keer quoot je iemand als je toch al commentaar komt geven. Nou weet ik niet wat er stond. :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

laurens0619 schreef op dinsdag 20 april 2021 @ 00:29:
[...]

Sue me!
Maar prima, ik heb het al verwijderd. Topic is toch niet meer te redden maar hierover een discussie hebben is het laatste waar ik zin in heb dus nvm :)
Zet terug of ik klaag je aan :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TurnTheLightsOn
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 03-05-2021
Even on-topic, je mag je verwachten aan een
- dagvaarding van de politierechtbank
- boete rond de 1000 euro
- ongeveer maand rijverbod

Kom je niet opdagen, word je bij verstek veroordeeld

Geef je niet aan wie er met de auto reed, komt het op naam van de kentekenhouder. Dus beste gewoon eerlijk invullen en boete betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Modbreak:Omdat de topicstarter helaas alles heeft verwijderd, heeft dit topic geen waarde meer en sluit ik hem.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Pagina: 1 2 Laatste

Dit topic is gesloten.