Toetsenbord/trackpad problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PC Groentje
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-02-2023
Goedemiddag allemaal,

ik heb al een tijdje een probleem met mijn "oude" Macbook Pro (2015). Het toetsenbord en de trackpad stoppen soms gewoon met werken. De aan/uit knop blijft het doen, maar de rest heeft er geen zin meer in.

Als ik de schijf dan weer (met een aparte muis en toetsenbord) opnieuw installeer doet alles het weer 1, 2, soms 3 dagen. Maar er is altijd een ochtend in de week waar ik teleurgesteld mijn laptop openklap en ik alweer niet mijn wachtwoord kan invoeren.

Omdat het na het opnieuw installeren het steeds weer doet, snap ik gewoon echt niet wat er aan de hand is.
Ik ben radeloos..

Ik werd door een vriend naar jullie website verwezen. Is er hier iemand die enig idee heeft? Gebeurd dit vaker met macbooks?

Alvast bedankt voor de moeite :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Icephase
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 08:46

Icephase

Alle generalisaties zijn FOUT!

Wat bedoel je met 'de schijf opnieuw installeren'? En blijft ie met een apart toetsenbord en muis wel gewoon werken? Heb je al eens een NVRAM en/of PRAM reset geprobeerd? Welke versie van MacOS? Recent misschien nog bepaalde apps geïnstalleerd die het probleem zouden kunnen zijn?

Oftewel: iets meer info is erg welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@PC Groentje Wat @Icephase zegt.

En aanvullend daarop heb je wel eens een schone installatie gedaan of echt jaar na jaar geupdate?

Ik zou beginnen met een Back-up maken van al je bestanden en daarna een schone installatie er op zetten.

En als je nog een beetje handig bent is een NVMe SSD Upgrade nog een leuk projectje.

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
Ik ken het probleem, alleen gaat het bij mij om een 2016 15" waarvan het toetsenbord en trackpad niks meer doen. Rare is dat mijn touchbar het wel blijft doen.

https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2063810

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rvanpruissen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-12-2024

rvanpruissen

rePear.it

Wat is de historie van de MacBook? Is er water overheen gegaan, keertje laten vallen, etc?

Niks mis mee om eens een nieuwe installatie te proberen, maar dit klinkt mij als een hardwarematig defect. Je zou zelf eens kunnen kijken of de trackpadkabel en de keyboardkabel goed vast zitten. Anders is het tijd dat er een reparateur naar kijkt denk ik.
Dat is niet zo vreemd, dat heeft niks met je toetsenbord te maken. Dat is een ander onderdeel en zit met een aparte stekker op je logic board aangesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rominick
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 10-09 15:34
rvanpruissen schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 10:24:
Wat is de historie van de MacBook? Is er water overheen gegaan, keertje laten vallen, etc?

Niks mis mee om eens een nieuwe installatie te proberen, maar dit klinkt mij als een hardwarematig defect. Je zou zelf eens kunnen kijken of de trackpadkabel en de keyboardkabel goed vast zitten. Anders is het tijd dat er een reparateur naar kijkt denk ik.

[...]

Dat is niet zo vreemd, dat heeft niks met je toetsenbord te maken. Dat is een ander onderdeel en zit met een aparte stekker op je logic board aangesloten.
Mac heeft tot 2019 in doos in de kast gelegen. En heeft nog nooit water in de buurt gehad. Wel in october 2020 een nieuwe topcase gehad vanwege letters die niet registreerden. Ik heb via de recovery sierra op gekregen. Laptop is altijd in een beschermende sleeve geweest.
Pagina: 1