FP: Host zelf eens wat tools ;)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
Heel veel redactionele content wordt gevisualiseerd door externe tooltjes. De podcast wordt gehost/weergegeven door iets van 'Omny'? Video's door Youtube. Datawrapper voor iets sufs als grafiekjes in een artikel.

Kan dat niet wat handiger? Nu heb je allemaal blokjes in je scherm met 'als je iets wilt zien moet je akkoord gaan dat we een externe partij erbij trekken'. Zonder dat van te voren duidelijk is wat ik nou precies mis. Soort van alt-text mis ik: 'hier staat de mediaspeler van de podcast' of 'hier heeft Arnoud fantastische grafieken neergezet maar omdat jij zo'n cookie zeikerd bent kun je het niet zien' ;)

Idealiter zie ik tweakers meer van dit soort blokjes zelf hosten. Maar als tijdelijke oplossing zou ik in ieder geval willen weten wat die content is, en wat dat bedrijf allemaal voor schimmige dingen doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Dit word is trouwens ook al genoemd in feature YouTube link bij video

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

sebastius schreef op donderdag 15 april 2021 @ 11:01:
Idealiter zie ik tweakers meer van dit soort blokjes zelf hosten.
Dat zal zeer waarschijnlijk niet gebeuren. Het zijn typisch dingen die heel complex zijn en we daardoor niet zelf willen gaan proberen te ontwikkelen. Verder bestaan er doorgaans ook weinig tot geen goede zelf te hosten 'off the shelve' pakketten zijn, die dan bovendien vaak ook een flinke onderhoudsinspanning vereisen.

Voor videos op Youtube en podcasts op Omny geldt bovendien dat ze daarmee gelijk voor een breder publiek beschikbaar komen.
Maar als tijdelijke oplossing zou ik in ieder geval willen weten wat die content is, en wat dat bedrijf allemaal voor schimmige dingen doet
Dat zou dan niet een tijdelijke oplossing zijn. Maar er is vast nog wel e.e.a. aan te verbeteren, bijvoorbeeld het tonen van het plaatje dat Youtube anders zelf zou tonen. Heel triviaal is helaas ook dat niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

crisp

Devver

Pixelated

Als het even meezit komt er vanmiddag nog een change online waarbij we zoveel mogelijk context toevoegen aan o.a. youtube embeds en datawrapper grafieken, alsmede een mogelijkheid de embed los te openen in een apart scherm zonder consent te hoeven geven.

Voor datawrapper zijn we aan het kijken of daar eigenlijk wel consent voor nodig is.

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
Als er nou wat meer mensen een abo nemen dan is er misschien budget voor.

Ik zou het vrij dom vinden om zelf die videos weer te gaan hosten. Enige reden om dat te doen is voor wat mensen die geen youtube tracker willen en de kosten zijn gigantisch.

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 16-04-2021 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-09 07:16

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Topicstarter
@ACM en @crisp tnx voor de duiding. Ik ben duidelijk geen software guru, en ik vind het tof dat jullie de moeite nemen. Een preview-still of idd context is fijn. Het ging mij er vooral om dat ik weet waar ik op consent of niet.

Ik heb het gevoel dat jullie een harde sprint aan het trekken zijn, dank daarvoor :)

@418O2 Ik kan de implicaties niet altijd goed inschatten. Ik ben allang blij met de zaken waar ACM en crisp het nu over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
sebastius schreef op vrijdag 16 april 2021 @ 13:19:

@418O2 Ik kan de implicaties niet altijd goed inschatten. Ik ben allang blij met de zaken waar ACM en crisp het nu over hebben.
Zo'n player is al tricky om op alle platformen te laten werken (die was er vroeger en dat werkte al echt matig) en de kosten van hosting zijn echt aanzienlijk. Ik vind over het algemeen dat cookiegezever een beetje onzin, maar ik kan me niet voorstellen dat je gebruik maakt van het internet zonder youtube player, want die komt zo'n beetje overal wel terug natuurlijk.

[ Voor 20% gewijzigd door 418O2 op 16-04-2021 13:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:43

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij"

Met andere woorden: voor datawrapper is geen consent nodig, dus die hebben we uit de cookiekeuze voor abonnnees gehaald :)

Intentionally left blank

Pagina: 1