feature YouTube link bij video

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Ik heb een abbo en alle cookies staan uit dan krijg je dit wat logisch is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pBGyqT6U225HW15p8qp0UyvrX04=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vCNzpZtD4vF4bwTl7sDfV3mo.png?f=fotoalbum_large

Kan die link van die video er gewoon niet bijstaan in klein zodat je die kan kopiëren in een private tab / window en bekijken. Nu breek je mijn inziens de functionaliteit van de site, ik moet cookies aanzetten om te achterhalen welke video dit is.

Of mis ik een knopje ?

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Beste antwoord (via Tomsworld op 27-04-2021 00:12)

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:30:
Datawrapper kun je toch redelijk eenvoudig vervangen door een statische png, die pas na aanklikken vraagt om toestemming?
Het ziet er naar uit dat Datawrapper al dusdanig privicay-vriendelijk is dat we daar eigenlijk niet eens consent voor hoeven te vragen. Dat gaan we dus verder uitzoeken ;)

Verder heb ik zojuist een change gereleased waarbij in de melding voor de cookieconsent een externe link is toegevoegd, en we daarnaast ook moeite doen om bij nieuwe embeds de titel en in het geval van YouTube een (blurred) placeholder te tonen :)

Intentionally left blank

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:38

DaFeliX

Tnet Devver
Nee, je mist geen knopje; dat is er nog niet. Het staat reeds op ons lijstje om hier naar te kijken, het idee is om de youtube-link zelf ook te tonen in het bericht, zodat je straks 'gewoon' kunt doorklikken om 'm in een ander venster/tab/browser te openen.

Ik verplaats je topic trouwens direct even naar Mooie Features, waar dit thuishoort :)

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Topicstarter
Bedankt @DaFeliX het was mijn twijfel als het mist is het mf als het er moest zijn was het sb.

Maar we zien het dan wel komen een van de volgende iteraties.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Een soort gelijk topic had ik ook al aangemaakt: Link bij door cookietoestemmingen geweigerde content, maar ik wil nog een andere toevoegen. Sommige artikelen zoals nieuws: Providers maken jaarlijks internet en tv duurder, maar waarom? of reviews zijn niet meer te skimmen als de grafieken wegvallen, wat dus gebeurd omdat ik cookies weiger. De leesbaarheid is significant minder geworden hierdoor.

Komt hierbij ook een link naar de externe website om de content alsnog te kunnen bekijken? En/of komt er op termijn een selfhosted/cookievrije oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaFeliX
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11:38

DaFeliX

Tnet Devver
Gropah schreef op donderdag 15 april 2021 @ 14:23:
[...]

Komt hierbij ook een link naar de externe website om de content alsnog te kunnen bekijken? En/of komt er op termijn een selfhosted/cookievrije oplossing?
We zijn deze sprint bezig om voor YouTube embeds een link te plaatsen, zodat je die in een apart venster kunt openen.

Het probleem is dat niet alle soorten embeds een eigen URL hebben waar je dezelfde content kunt opvragen, waardoor deze oplossing dus niet bij elke type embed werkt. Of dit voor datawrapper geldt weet ik trouwens niet uit m'n hoofd.

Verder zijn we nog onderzoekende of een eenmalige toestemming werkt (voor alsnog lijkt dit vrij complex, dus ik denk niet dat we dit kunnen doen). Mochten we voor dataWrapper geen URL en geen eenmalige toestemming kunnen geven, lijkt het mij verstandig om te kijken naar self-hosted solutions. Dit geldt natuurlijk ook voor andere embeds die we gebruiken in de artikelen.

Einstein: Mijn vrouw begrijpt me niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01:22

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Datawrapper kun je toch redelijk eenvoudig vervangen door een statische png, die pas na aanklikken vraagt om toestemming?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Dirk schreef op donderdag 15 april 2021 @ 23:30:
Het ziet er naar uit dat Datawrapper al dusdanig privicay-vriendelijk is dat we daar eigenlijk niet eens consent voor hoeven te vragen. Dat gaan we dus verder uitzoeken ;)

Verder heb ik zojuist een change gereleased waarbij in de melding voor de cookieconsent een externe link is toegevoegd, en we daarnaast ook moeite doen om bij nieuwe embeds de titel en in het geval van YouTube een (blurred) placeholder te tonen :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

crisp in "We passen de cookiewall aan en maken abo's trackingvrij"

Voor datawrapper is dus inderdaad geen consent nodig, dus die hebben we uit de cookiekeuze voor abonnees gehaald :)

Intentionally left blank

Pagina: 1