Cookies op Tweakers

Tweakers is onderdeel van DPG Media en maakt gebruik van cookies, JavaScript en vergelijkbare technologie om je onder andere een optimale gebruikerservaring te bieden. Ook kan Tweakers hierdoor het gedrag van bezoekers vastleggen en analyseren. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Cookies accepteren' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt? Bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

Pc voor productivity + gaming(intel)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• izzet3838
  • Registratie: april 2013
  • Laatst online: 22:22
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Zoals de titel het al zegt, ik wil hem gebruiken voor gaming, maar ook voor werk enz,... .
En op termijn(als ik een gpu kan krijgen) wat flight simulator, cs, cod,...

Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb eigenlijk geen strikt budget, maar ik heb nie super veel nodig daarom wil ik liever niet onnodig geld uitgeven.
Ik denk dat 600-650(behalve gpu) genoeg is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb zelf al een g305, en een corsair k63, die neem ik uiteraard mee.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik heb eigenlijk zelf al een build samengestelt maar zou graag wat advies willen, zouden jullie bepaalde dingen veranderen.
Ik weet dat de koeler die ik heb gekozen overkill is aangezien mijn cpu niet overclocked kan worden, dus welke zouden jullie aanraden(liefst ook in het wit uiteraard?

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee niet direct, ben wel fan van corsair, maar dat is zeker geen vereiste.

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ben uitendelijk na heel wat denken toch voor een witte case gegaan, en vind de looks best belangrijk dus als jullie daar nog extra suggesties voor hebben hoor ik het graag.

Wat verwacht je van ons?[i]
Tips, wat zouden jullie aanpassen of anders doen, zijn er specifieke dingen waarop ik moet letten en waar ik rekening mee moet houden?

Intel Core i5-11400F Boxed
€ 159,-
ASRock B560 Pro4
€ 109,-
Corsair iCUE 4000X RGB Tempered Glass Wit
€ 119,90
Arctic Freezer 34 eSports DUO (Zwart / Wit)
€ 37,-
Crucial Ballistix RGB BL2K8G32C16U4WL
€ 99,90
Seasonic Core Gold GM 650
€ 75,95
Kingston A2000 1TB
€ 101,00

[Voor 20% gewijzigd door izzet3838 op 14-04-2021 19:44]

Alle reacties

• Hoiboy19
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21:22

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

je bent denk ik nog een [ voor de table vergeten. nu kan je haast niet lezen wat je lijstje nou is.

Specs

• izzet3838
Hoiboy19 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:41:
je bent denk ik nog een [ voor de table vergeten. nu kan je haast niet lezen wat je lijstje nou is.
Heb het gemerkt ben het actief aan het aanpassen :)

• Hoiboy19
  • Registratie: juni 2020
  • Laatst online: 21:22

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Ik zou een 11400 nemen, uit een 11400F krijg je geen beeld zonder een "echte" GPU (de -f cpu's hebben geen igpu bij intel).

moet er nog een monitor bij, of heb je die al? zo ja, welke resolutie en refreshrate?

Specs

• martyw
  • Registratie: januari 2018
  • Nu online
Neem een CPU met een ingebouwde GPU - Intel Core i5-11500 - processors met een F op het eind hebben die niet, dan heb je geen beeld zonder videokaart. Verwacht niet te veel van de gaming prestaties, maar deze 11500 heeft een iets betere GPU dan de i5-11400.

• izzet3838
Hoiboy19 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:57:
Ik zou een 11400 nemen, uit een 11400F krijg je geen beeld zonder een "echte" GPU (de -f cpu's hebben geen igpu bij intel).

moet er nog een monitor bij, of heb je die al? zo ja, welke resolutie en refreshrate?
martyw schreef op woensdag 14 april 2021 @ 19:57:
Neem een CPU met een ingebouwde GPU - Intel Core i5-11500 - processors met een F op het eind hebben die niet, dan heb je geen beeld zonder videokaart. Verwacht niet te veel van de gaming prestaties, maar deze 11500 heeft een iets betere GPU dan de i5-11400.
Weet ben ook van plan de versie met igpu te nemen, tenzij ik tijdens de drops van amd een 6700xt kan scoren, maar ben dat cergeten te vermelden, hebben jullie nog andere tips, heb vooral nog vraagtekens bij de koeler, is die niet veel te sterk.

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:10

sapphire

Die-hard pruts0r

Te sterke koeling kan niet :+

Voordeel van een goede koeler icm. geen overclock is dat hij lekker stil kan zijn :)

Gabriël ITX

• Djarune
  • Registratie: november 2003
  • Nu online
De koeler is heel fijn en stil.

De voeding vind ik niets. Pak een betere. Aangezien dit een white build wordt zijn witte PSU kabels wel tof. Pak dan de pricewatch: Cooler Master V650 Gold -V2 White Edition

• izzet3838
Djarune schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:47:
De koeler is heel fijn en stil.

De voeding vind ik niets. Pak een betere. Aangezien dit een white build wordt zijn witte PSU kabels wel tof. Pak dan de pricewatch: Cooler Master V650 Gold -V2 White Edition
Ga ik die kabels wel zien dan?
Ik wilde sowieso witte cable extensions nemen voor de gpu en mobo?
En de mobo zelf zit in een afgesloten bay, heb ondertussend de case gekocht op amazon.de voor 102€.

[Voor 9% gewijzigd door izzet3838 op 14-04-2021 21:07]

• izzet3838
sapphire schreef op woensdag 14 april 2021 @ 20:33:
Te sterke koeling kan niet :+

Voordeel van een goede koeler icm. geen overclock is dat hij lekker stil kan zijn :)
Denk je dat het verschil met de single fan groot is, die is beschikbaar voor 40 euro, en in het wit?
https://maxict.nl/arctic-...m=cpc&utm_source=tweakers

• sapphire
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 00:10

sapphire

Die-hard pruts0r

izzet3838 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:08:
[...]

Denk je dat het verschil met de single fan groot is, die is beschikbaar voor 40 euro, en in het wit?
Voor jouw CPU zal het verschil denk meevallen al weet ik dat niet zeker, ik ben een snob die standaard zo ongeveer de grootste luchtkoeler pakt die in mijn behuizing past :+

Overigens zou ik MaxICT mijden gezien hun niet al te beste reputatie qua leveren/levertijden/service :X

Gabriël ITX

• Djarune
  • Nu online
izzet3838 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:06:
[...]

Ga ik die kabels wel zien dan?
Ik wilde sowieso witte cable extensions nemen voor de gpu en mobo?
En de mobo zelf zit in een afgesloten bay, heb ondertussend de case gekocht op amazon.de voor 102€.
Cable extensions heb je dus niet meer nodig. Deze zijn ook mooi wit. Bovendien is de voeding van een stuk betere kwaliteit.

Ik zag je post al op Pepper en nam al aan dat je hem gekocht had ;)
izzet3838 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:08:
[...]

Verschil ga je niet merken, maar ik zou als ik jou was niets kopen bij MaxICT.

• izzet3838
Djarune schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:14:
[...]

Cable extensions heb je dus niet meer nodig. Deze zijn ook mooi wit. Bovendien is de voeding van een stuk betere kwaliteit.

Ik zag je post al op Pepper en nam al aan dat je hem gekocht had ;)

[...]

Verschil ga je niet merken, maar ik zou als ik jou was niets kopen bij MaxICT.
Sorry voor de misschien domme vraag, maar wat moet ik me precies voorstellen bij het feit dat de voeding van betere kwaliteit is, die is modulair maar denk dat ik met een semi-modulaire perfect verder kan, zeker omdat ik geen hdd wil.

• izzet3838
sapphire schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:12:
[...]

Voor jouw CPU zal het verschil denk meevallen al weet ik dat niet zeker, ik ben een snob die standaard zo ongeveer de grootste luchtkoeler pakt die in mijn behuizing past :+

Overigens zou ik MaxICT mijden gezien hun niet al te beste reputatie qua leveren/levertijden/service :X
:) levertijd is niet direct een probleem, aamgezien ik geen haast heb, het mag perfect een maandje of max 2 duren.

• Tartarus
  • Registratie: januari 2013
  • Laatst online: 23:05
Als je de kabels van de voeding netjes kan wegwerken en geen problemen hebt met ongebruikte kabels van de PSU, dan is modulair niet echt een vereiste. Maar wil je zo minimaal mogelijk kabels hebben in je systeem, dan is modulair wel best handig.
Als je een gesloten kast hebt of niet direct in het zicht hebt, dan zou ik gewoon een goede kwaliteit PSU halen zonder op modulair of niet-modulair te letten.

• izzet3838
Tartarus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:52:
Als je de kabels van de voeding netjes kan wegwerken en geen problemen hebt met ongebruikte kabels van de PSU, dan is modulair niet echt een vereiste. Maar wil je zo minimaal mogelijk kabels hebben in je systeem, dan is modulair wel best handig.
Als je een gesloten kast hebt of niet direct in het zicht hebt, dan zou ik gewoon een goede kwaliteit PSU halen zonder op modulair of niet-modulair te letten.
Ok bedankt, daarmee ook mijn keuze, heb recent nog een pc gebouwd voor een vriend die had volgende voeding: pricewatch: Corsair CX650F RGB Wit
Die is modulair, maar ik merkte dat er daar ook gewoon een hele hoop kabels uitstaken, en dacht dat ik beter kon gaan voor eentje met een gold rating ipv een brons(of maakt dat niet zoveel uit?)
Ook staat bij deze de intake van de fan naar de binnenkant van de case gericht, al denk ik niet dat dat in de praktijk veel uitmaakt.

Mijn situatie is eigenlijk het volgende:
Ik ben laatstejaars IT student, en werk ondertussen als student, ik zou eigenlijk all out kunnen gaan maar wil mijn geld niet onnodig "verspillen".

[Voor 32% gewijzigd door izzet3838 op 14-04-2021 22:15]

Acties:
  • +1Henk 'm!
  • Pinned

• Djarune
  • Nu online
izzet3838 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 21:29:
[...]

Sorry voor de misschien domme vraag, maar wat moet ik me precies voorstellen bij het feit dat de voeding van betere kwaliteit is, die is modulair maar denk dat ik met een semi-modulaire perfect verder kan, zeker omdat ik geen hdd wil.
De Seasonic Core Gold is een van goedkoopste voedingen uit de Focus serie en komt met de goedkoopste en luidruchtigste kwaliteit fan (sleeve bearing fan) die ondanks de 7 jaar garantie maar een korte levensduur heeft. De CM V650 V2 heeft een fluid dynamic bearing fan wat 3 stappen beter is en veel stiller. Het is irritant als je dadelijk niet je CPU fan hoort, maar wel het brommende geluid van de voeding.

• Tartarus
Stroomverbruik tussen bronze en gold voedingen is tientjes werk op jaarbasis. Of je daar wakker van moet liggen is een keuze die je zelf moet maken.
Ik ga namelijk ook iets samenstellen binnenkort en mijn keuze is gevallen op de pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum.
Dan kan ik over enkele jaar allemaal uitbreidingen doen zonder wakker te liggen over de capaciteit van mijn voeding. Maar that’s just my 2 cents.

• izzet3838
Tartarus schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:17:
Stroomverbruik tussen bronze en gold voedingen is tientjes werk op jaarbasis. Of je daar wakker van moet liggen is een keuze die je zelf moet maken.
Ik ga namelijk ook iets samenstellen binnenkort en mijn keuze is gevallen op de pricewatch: Fractal Design ION+ 760W Platinum.
Dan kan ik over enkele jaar allemaal uitbreidingen doen zonder wakker te liggen over de capaciteit van mijn voeding. Maar that’s just my 2 cents.
Djarune schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:14:
[...]

De Seasonic Core Gold is een van goedkoopste voedingen uit de Focus serie en komt met de goedkoopste en luidruchtigste kwaliteit fan (sleeve bearing fan) die ondanks de 7 jaar garantie maar een korte levensduur heeft. De CM V650 V2 heeft een fluid dynamic bearing fan wat 3 stappen beter is en veel stiller. Het is irritant als je dadelijk niet je CPU fan hoort, maar wel het brommende geluid van de voeding.
Die paar euros op jaarbasis kunnen me eigenlijk weinig schelen, wat me nu wel opvalt is dat @Djarune het over geluid heeft, die vriend kan zijn corsair voeding(die overgens gemaakt is door seasonic) onder load soms horen werken, geen idee of het coil whine is of de fan, maar is er een plek waar ik specifiek kan terug vinden hoe luid een voeding is?

• Djarune
  • Nu online
izzet3838 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:11:
[...]

Ok bedankt, daarmee ook mijn keuze, heb recent nog een pc gebouwd voor een vriend die had volgende voeding: pricewatch: Corsair CX650F RGB Wit
Dat is ook een prima keus. Is ondanks de "bronze" kwalificatie een betere voeding dan de Seasonic voeding en komt met een iets betere rifle bearing fan. Helaas wel stugge kabels. Aangezien jij hem al gebouwd hebt. Kon je de RGB een beetje goed zien? Dat vraag ik mezelf altijd af bij zulke voedingen.

Het verschil in Bronze en Gold is een paar euro op jaarbasis. Hoef je alleen maar op te letten als je een 24/7 server hebt of gaat minen, want dan tikt het wel aan.

• Uszka
  • Registratie: maart 2018
  • Laatst online: 22:52
izzet3838 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:11:
en dacht dat ik beter kon gaan voor eentje met een gold rating ipv een brons(of maakt dat niet zoveel uit?)
Bronze, Silver, Gold zegt alleen iets over de efficiëntie, niets over kwaliteit. Een Bronze gecertificeerd voeding kan eenvoudig stukken beter zijn dan een Gold voeding. In dit topic heb je er meteen 2 te pakken. Corsair CX-F is een stuk beter dan Seasonic Core. De CXF heeft het platform van de Corsair Vengeance Silver en is dus eigenlijk Silver efficiënt maar door de toevoeging van RGB afgewaardeerd naar Bronze.

[Voor 6% gewijzigd door Uszka op 14-04-2021 22:25]

• Tartarus
Lezen, heel veel reviews lezen over de verschillende voedingen die je op het oog hebt en aan de hand daarvan eentje uitkiezen.

• izzet3838
Djarune schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:23:
[...]

Dat is ook een prima keus. Is ondanks de "bronze" kwalificatie een betere voeding dan de Seasonic voeding en komt met een iets betere rifle bearing fan. Helaas wel stugge kabels. Aangezien jij hem al gebouwd hebt. Kon je de RGB een beetje goed zien? Dat vraag ik mezelf altijd af bij zulke voedingen.

Het verschil in Bronze en Gold is een paar euro op jaarbasis. Hoef je alleen maar op te letten als je een 24/7 server hebt of gaat minen, want dan tikt het wel aan.
Kabels waren inderdaad wat strug, maar voor de rest werkte hij best prettig, die vriend had een zwarte 4000d airflow, en de rgb is best goed te zien:

Wel jammer dat corsair geen afdekplaatje meeleverd voor onderaan bij de fans in het frontpaneel, en dat je die hier nauwelijks kunt krijgen, stukje plastiek of aluminium kan toch niet zoveel kosten.

[Voor 8% gewijzigd door izzet3838 op 14-04-2021 22:36]

• izzet3838
@Djarune @Tartarus @sapphire
Zojuist een cm 212 met rgb besteld, denken jullie dat ik extra voordeel kan halen door een ander mobo te nemen, op reddit lijken mensen de steel legend te adviseren en zeggen ze de b560 pro4 te mijden, maar ik kan hiervoor niet direct een reden vinden, of moet ik asrock gewoon helemaal overslaan en 50€ extra betalen voor een "a-merk"?

• Tartarus
Ik ben geen fan van Asrock, maar dat komt omdat ik een ‘a-merk’ is altijd veel beter filosofie heb, ook al is dat niet altijd objectief zo.

De 212 met zijn 150w tdp is prima geschikt voor de 11400f, dus dat zit wel goed voor de rest.

• Djarune
  • Nu online
izzet3838 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 00:17:
@Djarune @Tartarus @sapphire
Zojuist een cm 212 met rgb besteld, denken jullie dat ik extra voordeel kan halen door een ander mobo te nemen, op reddit lijken mensen de steel legend te adviseren en zeggen ze de b560 pro4 te mijden, maar ik kan hiervoor niet direct een reden vinden, of moet ik asrock gewoon helemaal overslaan en 50€ extra betalen voor een "a-merk"?
15 jaar geleden had ik ook weinig vertrouwen in ASRock. De afgelopen 10 jaar is het een 1 van de grote 4 geworden en ze leveren goede producten af. Hun Taichi lijn is high-end. De Steel Legend lijn en Extreme lijn is voor gamers die ook willen overklokken. De Pro4 lijn en Phantom Gaming 4 lijn zijn voornamelijk complete borden wat betreft features voor een goede prijs. De echte budget borden (HDV) zou ik dan weer niet doen.

Trouwens zoals zo vaak is “a-merk” per regio bepaald. In Japan en Zuid-Korea ziet men ASRock als a-merk. In de VS zien ze het als b-merk. De verkoop is daar ook veel lager. Een beetje zoals hier met Colorful en Biostar.

• izzet3838
Djarune schreef op donderdag 15 april 2021 @ 07:41:
[...]

15 jaar geleden had ik ook weinig vertrouwen in ASRock. De afgelopen 10 jaar is het een 1 van de grote 4 geworden en ze leveren goede producten af. Hun Taichi lijn is high-end. De Steel Legend lijn en Extreme lijn is voor gamers die ook willen overklokken. De Pro4 lijn en Phantom Gaming 4 lijn zijn voornamelijk complete borden wat betreft features voor een goede prijs. De echte budget borden (HDV) zou ik dan weer niet doen.

Trouwens zoals zo vaak is “a-merk” per regio bepaald. In Japan en Zuid-Korea ziet men ASRock als a-merk. In de VS zien ze het als b-merk. De verkoop is daar ook veel lager. Een beetje zoals hier met Colorful en Biostar.
Ok thanks, denk dat het dan de asrock steel legend gaat worden, aangezien die ledjes heeft die laten zien waar het probleem is tijdens boot(wat wel echt heel handig kan zijn).
Kan ook voor de msi z490 gaming plus gaan(werk zelf eigenlijk liefst met msi) maar die moet ik dan updaten en die heeft geen bios flash, dus daar begint de hoofdpijn al...

• J_aimy
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 15-05 11:41
izzet3838 schreef op woensdag 14 april 2021 @ 22:29:
[...]

Kabels waren inderdaad wat strug, maar voor de rest werkte hij best prettig, die vriend had een zwarte 4000d airflow, en de rgb is best goed te zien:
[Afbeelding] [Afbeelding] [Afbeelding]

Wel jammer dat corsair geen afdekplaatje meeleverd voor onderaan bij de fans in het frontpaneel, en dat je die hier nauwelijks kunt krijgen, stukje plastiek of aluminium kan toch niet zoveel kosten.
Even sidenote; volgensmij is voeding voor de GPU in de PC van je vriend daisychained, ik weet niet precies welke GPU maar het kan problemen geven.
Afhankelijk van gevraagde power en max power over kabel en PCIe slot.

Qua voeding heb ik ook de Cooler Master White edition en zeer tevreden :D

• izzet3838
J_aimy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:29:
[...]

Even sidenote; volgensmij is voeding voor de GPU in de PC van je vriend daisychained, ik weet niet precies welke GPU maar het kan problemen geven.
Afhankelijk van gevraagde power en max power over kabel en PCIe slot.

Qua voeding heb ik ook de Cooler Master White edition en zeer tevreden :D
Aha thanks, wat die gpu voeding betreft, als ik het mij goed kan herinneren komen beide kabels uit de voeding maar het zou kunnen dat het eenzelfde kabel is die 16 pins had, het is niet zo dat ik een splitter heb gebruikt, zou dat een probleem kunnen zijn dan?
Nu momenteel heeft hij een gtx 970 gekocht aangezien de prijzen veel te gek zijn, wel is het de bedoeling dat die op termijn een 3060 ti haalt, dan kan ik evt een andere kabel leggen.

Heb je toevallig een foto van je build, kan ik misschien wat isnpiratie opdoen?

[Voor 4% gewijzigd door izzet3838 op 15-04-2021 13:35]

• J_aimy
izzet3838 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:34:
[...]

Aha thanks, wat die gpu voeding betreft, als ik het mij goed kan herinneren komen beide kabels uit de voeding maar het zou kunnen dat het eenzelfde kabel is die 16 pins had, het is niet zo dat ik een splitter heb gebruikt, zou dat een probleem kunnen zijn dan?
Nu momenteel heeft hij een gtx 970 gekocht aangezien de prijzen veel te gek zijn, wel is het de bedoeling dat die op termijn een 3060 ti haalt, dan kan ik evt een andere kabel leggen.

Ik denk niet dat het aanpassen bij een GTX970 een verschil gaat maken nee.
Tzt als de 3060Ti of hogere wel toepassen.

• J_aimy
izzet3838 schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:34:
Nee, maar bij mij zijn 2 aansluitingen voor power op de GPU, ik heb vanaf de PSU 2 kabels lopen naar GPU.
Kan dus ook met 1 kabel, maar dat is dan daisy chaining.

Kan eventueel deze vanavond nemen en posten maar is niet veel speciaals xD

[Voor 9% gewijzigd door J_aimy op 15-04-2021 13:42]

• izzet3838
J_aimy schreef op donderdag 15 april 2021 @ 13:42:
[...]

Nee, maar bij mij zijn 2 aansluitingen voor power op de GPU, ik heb vanaf de PSU 2 kabels lopen naar GPU.
Kan dus ook met 1 kabel, maar dat is dan daisy chaining.

Kan eventueel deze vanavond nemen en posten maar is niet veel speciaals xD
Hmm ok bedankt, als die ooit een 3060 ti kan kopen ;) zal ik het dan aanpassen, dan gaat die sowieso ook cable sleeves moeten kopen, want dit ziet er niet uit.

• izzet3838
@Djarune @Tartarus @sapphire sorry om jullie nogmaals te storen:) zojuist b560 steel legend besteld bij Megekko nu was ik van plan om corsair vengeance rgb pro sl ram te kopen maar deze staat niet op de site van asrock bij ondersteunde moddelen, sterker nog de lijst is zeer beperkt, gaat dit geheugen er dan niet mee werken, of is de lijst gewoon niet compleet?
https://www.asrock.com/MB...egend/index.asp#MemoryRKL
pricewatch: Corsair CMH16GX4M2D3600C18W
Pagina: 1

Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Microsoft Xbox Series X LG CX Google Pixel 5a 5G Sony XH90 / XH92 Samsung Galaxy S21 5G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True