• PatrickvH
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-05 02:50
Kangerm00se schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:50:
Nog mensen problemen met touchpad aan de praat te krijgen op combinatie TongFang & Ubuntu?
Niets in lshw of hwinfo lijkt ook maar van ver op een touchpad, en hij reageert dus ook niet. Lampje brandt wel heel even bij opstarten, dus ik ga er van uit dat hij wel correct is aangesloten.
Jaren geleden wel met Sony Vaio Flip soortgelijk probleem gehad.
In Windows toen HW ID opgezocht en via Google een alternatieve driver kunnen installeren.
Als je geen dual boot hebt kan je met Rufus ook een OnTheGo Windows op USB SSD (of heel traag; USB stick) maken.
Ik ben geen Linux expert maar als ik je antwoord goed begrijp komt het device echter niet eens meer voor, dan heb je wel hele andere uitdaging.

Deze pagina is helaas al heel lang niet meer bijgewerkt maar misschien heb je er iets aan?
https://wiki.ubuntu.com/DebuggingTouchpadDetection

Om uit te sluiten dat het in je Ubuntu installatie zit zou ik zeker ook even een USB stick met Ubuntu Live CD gebruiken om te kijken of het daar ook niet werkt.

• Cramthabam
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 06-05 16:19

Cramthabam

Leef en laat leven

Kangerm00se schreef op dinsdag 14 december 2021 @ 10:50:
Nog mensen problemen met touchpad aan de praat te krijgen op combinatie TongFang & Ubuntu?
Niets in lshw of hwinfo lijkt ook maar van ver op een touchpad, en hij reageert dus ook niet. Lampje brandt wel heel even bij opstarten, dus ik ga er van uit dat hij wel correct is aangesloten.
Hier geen problemen ondervonden. Draai wel Pop!_OS maar dat is een ubuntu variant.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
Device 'UNIW0001:00 093A:0255 Touchpad':
    Device Enabled (155):   1
    Coordinate Transformation Matrix (157): 1.000000, 0.000000, 0.000000, 0.000000, 1.000000, 0.000000, 0.000000, 0.000000, 1.000000
    libinput Tapping Enabled (310): 1
    libinput Tapping Enabled Default (311): 0
    libinput Tapping Drag Enabled (312):    1
    libinput Tapping Drag Enabled Default (313):    1
    libinput Tapping Drag Lock Enabled (314):   0
    libinput Tapping Drag Lock Enabled Default (315):   0
    libinput Tapping Button Mapping Enabled (316):  1, 0
    libinput Tapping Button Mapping Default (317):  1, 0
    libinput Natural Scrolling Enabled (290):   0
    libinput Natural Scrolling Enabled Default (291):   0
    libinput Disable While Typing Enabled (318):    1
    libinput Disable While Typing Enabled Default (319):    1
    libinput Scroll Methods Available (292):    1, 1, 0
    libinput Scroll Method Enabled (293):   1, 0, 0
    libinput Scroll Method Enabled Default (294):   1, 0, 0
    libinput Click Methods Available (320): 1, 1
    libinput Click Method Enabled (321):    0, 1
    libinput Click Method Enabled Default (322):    1, 0
    libinput Middle Emulation Enabled (323):    0
    libinput Middle Emulation Enabled Default (324):    0
    libinput Accel Speed (299): 0.000000
    libinput Accel Speed Default (300): 0.000000
    libinput Accel Profiles Available (301):    1, 1
    libinput Accel Profile Enabled (302):   1, 0
    libinput Accel Profile Enabled Default (303):   1, 0
    libinput Left Handed Enabled (304): 0
    libinput Left Handed Enabled Default (305): 0
    libinput Send Events Modes Available (275): 1, 1
    libinput Send Events Mode Enabled (276):    0, 0
    libinput Send Events Mode Enabled Default (277):    0, 0
    Device Node (278):  "/dev/input/event7"
    Device Product ID (279):    2362, 597
    libinput Drag Lock Buttons (306):   <no items>
    libinput Horizontal Scroll Enabled (307):   1
    libinput Scrolling Pixel Distance (308):    15
    libinput Scrolling Pixel Distance Default (309):    15

[ Voor 66% gewijzigd door Cramthabam op 16-12-2021 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kangerm00se
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
Touchpad doet het plots wel, totaal geen idee hoe dat komt.

Nog een eigenaardig probleem: microfoon wordt niet gedetecteerd, in plaats daarvan worden mijn speakers als microfoon gebruikt. Klinkt uiteraard verschrikkelijk. Nog iemand die dit voorheeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-05 14:41
Kangerm00se schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:19:
Touchpad doet het plots wel, totaal geen idee hoe dat komt.
Is het niet gewoon zo dat je links bovenin je touchpad dubbeltapt; op die manier kun je de touchpad activeren/deactiveren in windows..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kangerm00se
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-12-2024
champain schreef op vrijdag 24 december 2021 @ 09:42:
[...]

Is het niet gewoon zo dat je links bovenin je touchpad dubbeltapt; op die manier kun je de touchpad activeren/deactiveren in windows..
Zit op Ubuntu, maar vermoed dat het inderdaad zoiets moet zijn. Eigenaardig dat als touchpad afstaat er echt niets van is terug te vinden in hwinfo bijvoorbeeld.

• pindakoek
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-05 22:06
Kan iemand mij vertellen hoe de batterijen van de (huidige) 15,6" barebones zich houden, zowel qua huidige gebruiksduur als slijtage door de jaren heen bij normaal gebruik?
Niet dat dit een enorm belangrijke voorwaarde is aangezien gamen op batterij hoe dan ook lastig is maar meer voor de lichte werkzaamheden zoals browsen.

[ Voor 8% gewijzigd door pindakoek op 30-12-2021 13:36 ]

• B34tn1k
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21-05 13:25
pindakoek schreef op donderdag 30 december 2021 @ 12:31:
Kan iemand mij vertellen hoe de batterijen van de (huidige) 15,6" barebones zich houden, zowel qua huidige gebruiksduur als slijtage door de jaren heen bij normaal gebruik?
Niet dat dit een enorm belangrijke voorwaarde is aangezien gamen op batterij hoe dan ook lastig is maar meer voor de lichte werkzaamheden zoals browsen.
In mijn geval (GM5ZG8W) is het tot nu toe wel oke voor mij. Ik haal met browsen en streamen ongeveer 7 uur.
Gamen doe ik met laptop aan de lader, dus ik heb geen idee hoe lang hij het dan volhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
Hi all, heeft iemand toevallig een laptop-powerbank in werkend gekregegen voor de Tongfang? Lijkt me wel handig, maar maak me een beetje zorgen of dit kan gezien de 19.5v 230w brick die hij normaal gebruikt om op te laden..

Zat te denken aan zoiets

https://www.amazon.nl/-/e...1?smid=AB3DQT3GGK9RE&th=1

https://poweroak.nl/nl/po...erbank-8719324080002.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
Zijn er ook reviews van de nieuwe Tongfang modellen die worden aangeboden op de website van oa. Skikk? Hoe doen ze het in een vergelijking met Lenovo bijvoorbeeld?

Het viel tegen dat Skikk geen aanbiedingen had in januari, trouwens.

[ Voor 18% gewijzigd door Memocrat op 23-02-2022 12:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 472287

champain schreef op vrijdag 21 januari 2022 @ 19:50:
Hi all, heeft iemand toevallig een laptop-powerbank in werkend gekregegen voor de Tongfang? Lijkt me wel handig, maar maak me een beetje zorgen of dit kan gezien de 19.5v 230w brick die hij normaal gebruikt om op te laden..

Zat te denken aan zoiets

https://www.amazon.nl/-/e...1?smid=AB3DQT3GGK9RE&th=1

https://poweroak.nl/nl/po...erbank-8719324080002.html
Ik heb een oudere 90w (Energizer) powerbank gebruikt, en dat gaat prima, maar je kan er uiteraard NIET op gamen tijdens het laden omdat het niet genoeg vermogen geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 26-05 17:43

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Memocrat schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 12:13:
Zijn er ook reviews van de nieuwe Tongfang modellen die worden aangeboden op de website van oa. Skikk? Hoe doen ze het in een vergelijking met Lenovo bijvoorbeeld?

Het viel tegen dat Skikk geen aanbiedingen had in januari, trouwens.
Waarom viel je dat tegen dat we geen aanbiedingen hadden? Wij zijn van mening dat prijzen altijd wel gewoon goed moeten zijn en dat zijn ze meestal ook. (tegenwoordig wat meer onderhevig aan hoge transportkosten, maar daar heeft uiteindelijk iedereen mee te maken) ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memocrat
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-07-2024
SKIKK schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 20:57:
[...]

Waarom viel je dat tegen dat we geen aanbiedingen hadden? Wij zijn van mening dat prijzen altijd wel gewoon goed moeten zijn en dat zijn ze meestal ook. (tegenwoordig wat meer onderhevig aan hoge transportkosten, maar daar heeft uiteindelijk iedereen mee te maken) ;).
Inflatie is een zelfvervullende voorspelling. De consument hoort dat er inflatie heerst en houdt er vervolgens rekening mee dat 'alles' duurder kost, de verkopers spelen daarop in en verhogen de prijzen. Wellicht meer dan echt noodzakelijk is, maar het wordt nu eenmaal verwacht en de corona-pandemie kwam hard aan, eigenlijk verdienen ze wel een bonus.

Ik wil niet zeggen dat jullie dat doen, maar dat is wel hoe het doorgaans gaat.

Ik heb de prijzen en aanbiedingen min- of meer bijgehouden de laatste twee - drie maanden. Ondanks een recente overvloed aan 16 - 17 inch 3070 laptops met 32gb geheugen van alle merken zijn de prijzen (eigenlijk) niet naar beneden gegaan, dit terwijl de adviesprijs ergens op 1500 euro ligt voor dit soort laptops. Die Lenovo's werden zelfs met 150 euro verhoogd in begin januari, maar zijn nu weer bij enkele zaken met 50 euro naar beneden gegaan, wat nog steeds een verhoging van 100 euro betekent. (Uiteraard vielen ze net buiten die mediamarkt kortingsactie, want ze waren net 'toevallig' uitverkocht, waarop ze plotseling enkele weken later weer beschikbaar werden. Maar wel voor de gangbare 1900 euro, dat weer wel.)

Jullie Intel 3070 32gb ging volgens mij met 50 euro omhoog een paar dagen geleden. En daar komt ook nog bij dat je een Windows versie erbij moet kopen en uiteraard een 'dode pixel' verzekering. Maar zelfs als we de prijzen negeren, waar zijn de professionele reviews van jullie producten? Ik geef dan wel de voorkeur aan een betaalbare 17 inch, maar niet als ik in het duister tast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Memocrat schreef op woensdag 23 februari 2022 @ 23:02:
[...]

Inflatie is een zelfvervullende voorspelling. De consument hoort dat er inflatie heerst en houdt er vervolgens rekening mee dat 'alles' duurder kost, de verkopers spelen daarop in en verhogen de prijzen. Wellicht meer dan echt noodzakelijk is, maar het wordt nu eenmaal verwacht en de corona-pandemie kwam hard aan, eigenlijk verdienen ze wel een bonus.

Ik wil niet zeggen dat jullie dat doen, maar dat is wel hoe het doorgaans gaat.

Ik heb de prijzen en aanbiedingen min- of meer bijgehouden de laatste twee - drie maanden. Ondanks een recente overvloed aan 16 - 17 inch 3070 laptops met 32gb geheugen van alle merken zijn de prijzen (eigenlijk) niet naar beneden gegaan, dit terwijl de adviesprijs ergens op 1500 euro ligt voor dit soort laptops. Die Lenovo's werden zelfs met 150 euro verhoogd in begin januari, maar zijn nu weer bij enkele zaken met 50 euro naar beneden gegaan, wat nog steeds een verhoging van 100 euro betekent. (Uiteraard vielen ze net buiten die mediamarkt kortingsactie, want ze waren net 'toevallig' uitverkocht, waarop ze plotseling enkele weken later weer beschikbaar werden. Maar wel voor de gangbare 1900 euro, dat weer wel.)

Jullie Intel 3070 32gb ging volgens mij met 50 euro omhoog een paar dagen geleden. En daar komt ook nog bij dat je een Windows versie erbij moet kopen en uiteraard een 'dode pixel' verzekering. Maar zelfs als we de prijzen negeren, waar zijn de professionele reviews van jullie producten? Ik geef dan wel de voorkeur aan een betaalbare 17 inch, maar niet als ik in het duister tast.
Resume, wij doen dus zoals je al bevestigd niet mee met de gevestigde orde, wij houden onze prijzen altijd 'scherp'. Maar als transport x4 gaat qua kosten moeten we soms ook wel eens even iets omhoog (je constatering van 50,- verhoging).

Windows is bij ons een keuze, je kan ook een linux distro kiezen of je eigen licentie hergebruiken, het is eigenlijk zonde dat we allemaal een laptop met een licentie kopen en die dan weggooien zodra we de laptop niet meer gebruiken :).

Wij proberen te werken aan reviews, maar dat is niet zo makkelijk, YouTube: Skikk Lynx 4 | Unboxing | RTX 3070 (8GB + 140w) Laptop + Intel 7 11800H misschien heb je hier iets aan?

Ps. wellicht dat je zelf een review wil schrijven? We staan daar zeker voor open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-05 12:36
Zijn er al modellen aangekondigd met AMD Ryzen 9 6900HS processors?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
procyon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:31:
Niet van TongFang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ram-G-maN
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 27-05 14:26

Ram-G-maN

Voorheen was ik GT-R.

procyon schreef op dinsdag 10 mei 2022 @ 15:31:
HS voor zo ver ik weet nog niet. Maar de 6900HX is wel verkrijgbaar bij Frits als GM5RG7W (met RTX 3070 Ti) en als GM5RG8W met RTX 3080 Ti. :)

Mijn desktop, mijn laptop en mijn gamesetup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vedercy
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 16-05 13:50
Net een paar dagen mijn nieuwe laptop binnen met een 5900hx + 3070.
Fijn dat het geen overvloed aan plastic is en de performance prima in orde is itt eerdere ervaringen (thermal throttling)

Wat mij vooral opviel is de verschrikkelijke 15W tgp limit van de gpu op de batterij. Nu snap ik dat de accu geen 115W kan leveren aan de GPU, maar dit is toch wel erg vervelend. Op dit moment haal ik lagere prestaties zonder oplader met deze 3070 dan met mijn oude laptop die een 1050 had. Er is niet echt een manier om hier omheen te komen, al had ik wel graag iets speelbaars gezien op de accu.

Ook is de BIOS vrij gebrekkig qua opties, denk aan geen TPM opties, virtualisatie, etc.
Heb tot dusver de lichten van het toetsenbord niet kunnen aanpassen en de single color optie uit de BIOS laat dus ook nogsteeds het regenboog effect zien. Miste trouwens ook de BIOS van mijn model op de SKIKK website dus dat wordt nog even zoeken.

Verder hebben we het iso toetsenbord in plaats van ANSI. Op de website stond overduidelijk een ISO toetsenbord, al is netjes aangegeven dat er meestal een ISO toetsenbord bijkomt. Misschien deze ooit nog vervangen.

Al met al prima laptop, zolang de oplader erin zit. Helaas een zeer gelimiteerde BIOS. Toetsenbord valt te overzien en was netjes aangegeven dus ik ben tevreden.

PS ik zal deze reactie nog updaten mocht ik nieuwe dingen ontdekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
vedercy schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 00:21:
Al met al prima laptop, zolang de oplader erin zit. Helaas een zeer gelimiteerde BIOS. Toetsenbord valt te overzien en was netjes aangegeven dus ik ben tevreden.
Heb je al een BIOS/EC update gedaan? Check voor je juiste files even bij je verkooppunt.

Verder wel echt essentieel is het installeren van Control Center 3.9.31.0. Bv hier https://download.schenker...-xmg-neo-17-id-xne17ae21/

Hiermee kun je de performance wat meer tweaken en je toetsenbordkleurtjes aanpasssen.

Verder in je bios nog even met je mux-switch stoeien (maar dat heb je wellicht al gedaan).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vedercy
champain schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 11:13:
[...]

Heb je al een BIOS/EC update gedaan? Check voor je juiste files even bij je verkooppunt.

Verder wel echt essentieel is het installeren van Control Center 3.9.31.0. Bv hier https://download.schenker...-xmg-neo-17-id-xne17ae21/

Hiermee kun je de performance wat meer tweaken en je toetsenbordkleurtjes aanpasssen.

Verder in je bios nog even met je mux-switch stoeien (maar dat heb je wellicht al gedaan).
Bios moet ik inderdaad achteraan, is niet bij skikk te verkrijgen op dit moment.
Control center kan verder ook niet heel veel bijzonders zie ik net, even zoeken om dat werkend te gaan krijgen op Linux.
Mux-switch is die knop naast de power button toch? voor zover ik zie doet hij niet veel meer dan de laptop van stil, naar bladblazer stand te zetten. zag geen verschil in performance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
vedercy schreef op vrijdag 4 november 2022 @ 18:43:
[...]

Bios moet ik inderdaad achteraan, is niet bij skikk te verkrijgen op dit moment.
Control center kan verder ook niet heel veel bijzonders zie ik net, even zoeken om dat werkend te gaan krijgen op Linux.
Mux-switch is die knop naast de power button toch? voor zover ik zie doet hij niet veel meer dan de laptop van stil, naar bladblazer stand te zetten. zag geen verschil in performance
Met control center kun je de power modes tweaken (die knop rechts van je power button). Bv de 15w dynamic boost enabelen. Zonder control center is mijn performance trouwens niet goed; dat heeft deze app opgelost. In de hoogste stand (overboost) krijg ik serieus veel meer fps dan in balanced mode (wel plugged in uiteraard!).

De mux switch kun je in je bios vinden, maar ook in control center (of te wel NVIDIA Optimus uitzetten / dGPU aanzetten). Ook met deze tweak kun je er meer fps uitpersen.

Probeer eens de verschillende power modes & dGPU met de heaven benchmark: https://benchmark.unigine.com/heaven

Als het je puur gaat om gamen op de accu denk ik niet dat veel zal helpen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Als het je puur gaat om gamen op de accu denk ik niet dat veel zal helpen....
Inderdaad wel iets van performance eruit gekregen ja. Zou in ieder geval fijn zijn als de gpu niet locked was op 15W zonder stekker. Maar dat schijnt een VBIOS limitatie te zijn.
De mux switch kun je in je bios vinden, maar ook in control center (of te wel NVIDIA Optimus uitzetten / dGPU aanzetten). Ook met deze tweak kun je er meer fps uitpersen.
Dacht dat de mux switch die knop naast de aanknop was. Helaas in MX Linux werkt het niet met alleen dgpu enabled, ook dat nog even controleren
Met control center kun je de power modes tweaken (die knop rechts van je power button). Bv de 15w dynamic boost enabelen. Zonder control center is mijn performance trouwens niet goed; dat heeft deze app opgelost. In de hoogste stand (overboost) krijg ik serieus veel meer fps dan in balanced mode (wel plugged in uiteraard!).
Merkte zelf nog geen verschil behalve de stand van de ventilatoren. Moet nog even beter testen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvH
Je kan via bijvoorbeeld Rufus een WindowsToGo USB stick maken.
Dat kan een USB stick maar ook SSD of HDD zijn.
Zou voor Windows 10 kiezen gezien de issues van Windows 11 in combinatie met AMD.

In die WindowsToGo kan je dan hopelijk wel alles aanpassen met Command Center.

Ongeveer 25 jaar geleden gebruikte ik met mijn laptop al een auto starter. Destijds omdat de accu het maar 2 uur volhield. Heel lomp maar je kan daarmee dan misschien toch enigszins portable gamen met meer Watt. Zijn vele soorten en prijzen accu boosters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 19:52

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Zou er nog een TongFang 2023 topic komen?
De nieuwe XMG Neo 17 met watercooling heeft mijn interesse en ik weet dat er meerdere ‘merken’ exact deze laptop wederverkoopt.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 12:58:
Zou er nog een TongFang 2023 topic komen?
De nieuwe XMG Neo 17 met watercooling heeft mijn interesse en ik weet dat er meerdere ‘merken’ exact deze laptop wederverkoopt.
Zelf aanmaken als je dat wil? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

SKIKK schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:13:
[...]

Zelf aanmaken als je dat wil? ;-)
Ik ben te hard aan het werk om er een te kunnen betalen ;)

Wanneer krijgen jullie hem? :D

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 16:59:
[...]

Ik ben te hard aan het werk om er een te kunnen betalen ;)

Wanneer krijgen jullie hem? :D
Waterkoeling hebben we al langer? De nieuwe 13e gen (deze/volgende week in pre-order) met een 4070+ kan de waterkoeling ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

SKIKK schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:17:
[...]

Waterkoeling hebben we al langer? De nieuwe 13e gen (deze/volgende week in pre-order) met een 4070+ kan de waterkoeling ook op.
Ga natuurlijk wel voor een 13th gen en een 4090 😎

Ik hou de site wel in de gaten. Megekko heeft ze al staan, maar wel echt achterlijke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 23:25:
[...]

Ga natuurlijk wel voor een 13th gen en een 4090 😎

Ik hou de site wel in de gaten. Megekko heeft ze al staan, maar wel echt achterlijke prijzen.
Prijzen zijn al een tijdje achterlijk hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

SKIKK schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 00:09:
[...]

Prijzen zijn al een tijdje achterlijk hoor....
Ik zit er niet helemaal bovenop sinds de 11e gen, maar mijn top end GE76 koste me 4K terwijl de top end GE78HX nu 6300 kost zag ik net... FFS, 57% duurder, gekkenwerk.
Vandaar dat de TongFang met dezelfde specs me beter kan bekoren, of ik wacht anders wel op iets op Marktplaats, maar dan moet ik wachten en dat is niet mijn eerste keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evert1982
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14-02 14:15
De nieuwe modellen worden al aangeboden bij PC Specialist en LaptopParts4Less. De laptops met RTX 4090 komen qua prijs niet in de buurt van de GE78HX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ah, ze komen steeds meer online. Een paar dagen terug stond er nog niks.
Het is blijkbaar de GM7PX9N waar ik naar kijk, weten we dat ook weer.

Lijkt dat PC Specialist iets goedkoper is maar met minder configuratie (lees: uitkleed) opties.
Waterkoeling is bij PC Specialist aardig goedkoper.
PC Specialist geeft echter maar 4800MHz RAM terwijl laptopparts4less 5600MHz geeft, wel een verschil.
XMG gaat zelfs tot 6400 MHz, maar dat is een backorder upgrade voor nu.
Bij geen van beide is duidelijk of je het membrane RGB toetsenbord krijgt of de Cherry MX per key RGB.

Ik vraag me wel af waarom XMG zo veel duurder is dan de rest, het is dezelfde laptop meen ik.

Ook had ik wel verwacht dat ook BTO deze laptops zou hebben, maar blijkbaar niet dus. Weird.

[ Voor 20% gewijzigd door Tijgert op 03-02-2023 22:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• champain
Tijgert schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:54:
Ik vraag me wel af waarom XMG zo veel duurder is dan de rest, het is dezelfde laptop meen ik.
Dat is toch niet zo heel moeilijk te bedenken? Al die promokosten en testmateriaal voor je favoriete Youtube vloggers worden gewoon aan de consument doorberekend hoor. Ook betaal je voor het merk. Frits van Laptopparts for less en SKIKK hebben deze kosten niet of in mindere mate en kunnen eerlijkere prijzen doorbereken. Voor PC Specialist zou ik uitkijken; hun units worden vanuit Engeland verstuurd. Minder leuk als je laptop om welke reden dan ook terug moet voor reparatie; mij al meerdere malen (eigen fout) overkomen. Dan is het wel zo fijn als de lijntjes kort zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

champain schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Dat is toch niet zo heel moeilijk te bedenken? Al die promokosten en testmateriaal voor je favoriete Youtube vloggers worden gewoon aan de consument doorberekend hoor. Ook betaal je voor het merk. Frits van Laptopparts for less en SKIKK hebben deze kosten niet of in mindere mate en kunnen eerlijkere prijzen doorbereken. Voor PC Specialist zou ik uitkijken; hun units worden vanuit Engeland verstuurd. Minder leuk als je laptop om welke reden dan ook terug moet voor reparatie; mij al meerdere malen (eigen fout) overkomen. Dan is het wel zo fijn als de lijntjes kort zijn.
Dat is hele waardevolle informatie vind ik. Weet je toevallig of Laptopparts4less het anders doet? Het zijn feitelijk beide dozenschuivers.

Edit: de XMG meerprijs is meer dan enkel promo, anders kan je geen +600/800 euro verklaren per unit (weet nog niet eens wat de meerprijs van 6400MHz RAM is, dat komt er ook nog bij).

[ Voor 9% gewijzigd door Tijgert op 04-02-2023 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
Tijgert schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 23:31:
[...]Weet je toevallig of Laptopparts4less het anders doet? Het zijn feitelijk beide dozenschuivers.
Dozenschuivers? Beter informeer je jezelf wat beter Tip: bel eens met bovengenoemde partijen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus88
  • Registratie: April 2021
  • Laatst online: 21-05 20:06
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de modellen met waterkoeling: let goed op welke variant koeler wordt meegeleverd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wmDZv_iK-TvNIa3mmRQPcgztv7M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/vOm49Z3ti7IHanW6tBhuymVg.webp?f=fotoalbum_large

Hierboven een overzicht geleverd door XMG. De 2023 modellen verbeteren de waterkoeling aansluiting met bovengenoemde "self-sealing magnet connection". Dit maakt het ontkoppelen een makkelijk en vlot proces. Een demonstratie in deze video: YouTube: XMG Neo 16, RTX 4090 175W+ w/ Watercooling and Overclocking! LIVE (timestamp 42m13s). De gehele video is trouwens een sterke aanrader voor iedereen die geïnteresseerd is in een GM6PX9X/GM7PX9N (XMG Neo 16/17). Deze magnetische aansluiting vereist een nieuwe versie van het koelingsysteem. Zoals je boven kan zien noemt XMG deze versie "Oasis rev. 3".

Ik heb vrijdag met LP4L gebeld om wat informatie te verzamelen. Ten eerste: LP4L levert de "tweede versie" waterkoeling systeem. Ik neem aan dat deze gelijk is aan de Oasis rev 2 en de magnetische aansluiting mist. Zodoende zal ik in het geval ik mijn aankoop bij LP4L doe, van XMG hun rev 3 kopen. Voor zover ik weet is XMG momenteel de enige die de nieuwe variant aanbied.

Edit: bij nader inzien zal ik wachten met het aanschaffen van een waterkoeler totdat XMG de Mark II beschikbaar heeft. De verbeterde refill port is voor mij het wachten waard omdat ik deze zorgeloos in de rugtas kan transporteren.

Ten tweede: ik werd gewaarschuwd dat niet alle SO-DIMMs compatibel zijn met deze laptops. Heeft iets met de bios te maken, LP4L wist niet exact wat de oorzaak is. Het is dus belangrijk om te weten dat als je in de toekomst besluit de RAM te upgraden, er geen garantie is dat het gaat werken.

Over geheugen gesproken; XMG heeft wat informatie vrij gegeven over de prestatie veschillen tussen 4800 CL 40 en 6400 CL40 (die dus later beschikbaar komt). Er is nog een embargo op gaming prestaties, hopelijk vertellen ze wat meer wanneer dat over een paar dagen opheft.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OGReduEPJ_fowuNgsktF--NI1uc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Ri2twO2JsEn4f53ydTV5vUNM.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 4% gewijzigd door bartus88 op 05-02-2023 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 21:54:
Ah, ze komen steeds meer online. Een paar dagen terug stond er nog niks.
Het is blijkbaar de GM7PX9N waar ik naar kijk, weten we dat ook weer.

Lijkt dat PC Specialist iets goedkoper is maar met minder configuratie (lees: uitkleed) opties.
Waterkoeling is bij PC Specialist aardig goedkoper.
PC Specialist geeft echter maar 4800MHz RAM terwijl laptopparts4less 5600MHz geeft, wel een verschil.
XMG gaat zelfs tot 6400 MHz, maar dat is een backorder upgrade voor nu.
Bij geen van beide is duidelijk of je het membrane RGB toetsenbord krijgt of de Cherry MX per key RGB.

Ook had ik wel verwacht dat ook BTO deze laptops zou hebben, maar blijkbaar niet dus. Weird.
Ik heb LP4L gevraagd welk toetsenbord ze leveren: het is de membraan variant. Deze heeft mijn persoonlijke voorkeur, de mechanische variant maakt een behoorlijk kabaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

champain schreef op zondag 5 februari 2023 @ 11:28:
[...]

Dozenschuivers? Beter informeer je jezelf wat beter Tip: bel eens met bovengenoemde partijen.
Dat zou ik zomaar eens kunnen doen alvorens ik de trekker over haal (nee, geen echte trekker, maar ik maak dat even duidelijk omdat je dozenschuivers ook al zo letterlijk op vatte ;) ).

Als jij meer kennis hebt, wil je die wellicht delen? Ik hoor graag wat die twee bedrijven dan anders maakt dan de standaard 'wederverkopers'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:15:
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de modellen met waterkoeling: let goed op welke variant koeler wordt meegeleverd.
Het meeste had ik al gevonden, zelfs rev. 3 zag ik al eens langs komen, maar dat niet iedereen dat al heeft had ik even niet aan gedacht. Waardevolle informatie.
Die Mark 2 Oasis lijkt me niet heel veel spannender, maar ik heb er niks over kunnen vinden. Wat is er anders aan die fillport? Zelf wil ik hem toch gaan modden en er 2x360 koperen rads van maken die ik nog heb liggen.

Dat niet alle RAM werkt is ook wel een dingetje, dat maakt het riskanter om later te upgraden als er geen duidelijk pad is gedefinieerd. Je zou liever niet met 4800MHz zitten en dat niks anders werkt. Ik hoop dat er ooit een compatibiliteitslijst komt. Ook goeie info!

Jammer van dat keyboard, ik vind enkel 4 zones zo'n dooddoener...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:55:
[...]Wat is er anders aan die fillport?
De dop zit steviger vast, waardoor er geen kans op lekken is. Uit opmerkingen van XMG is af te leiden dat deze kans wel bestaat bij de voorgaande versies. Gezien ik regelmatig dingen omstoot en de waterkoeler in transport wil meenemen, ben ik bereid een paar maanden te wachten voor de Mark II om er zeker van te zijn dat er geen lekkages plaatsvinden.

Overigens ben ik erg benieuwd naar de resultaten van jouw geplande mod en in hoeverre dit prestaties kan verbeteren t.o.v. de normale koelingsmodule.

[ Voor 13% gewijzigd door bartus88 op 05-02-2023 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op zondag 5 februari 2023 @ 16:55:
[...]Je zou liever niet met 4800MHz zitten en dat niks anders werkt. Ik hoop dat er ooit een compatibiliteitslijst komt.
Er is al soort van een incomplete compatibiliteitslijst, namelijk de verzameling van opties die alle webshops aanbieden. Dus als je een model koopt die alleen 4800 aanbied, kun je kijken welke 5600+ modules de competitie aanbied, hiervan weet je namelijk zeker dat het werkt. Als je contact opneemt met webshops zijn ze misschien wel bereid enkel de geheugenmodules te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:18:
[...]

De dop zit steviger vast, waardoor er geen kans op lekken is. Uit opmerkingen van XMG is af te leiden dat deze kans wel bestaat bij de voorgaande versies. Gezien ik regelmatig dingen omstoot en de waterkoeler in transport wil meenemen, ben ik bereid een paar maanden te wachten voor de Mark II om er zeker van te zijn dat er geen lekkages plaatsvinden.

Overigens ben ik erg benieuwd naar de resultaten van jouw geplande mod en in hoeverre dit prestaties kan verbeteren t.o.v. de normale koelingsmodule.
Ik ben zeer benieuwd over de release datum van Mark II, heb je daar ook iets over gehoord toevallig?

De prestaties kunnen enkel meevallen, afhankelijk van hoe goed het soldeercontact is in de machine zelf.
Zodra ik het ga doen laat ik het vast weten :)
bartus88 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 19:27:
[...]

Er is al soort van een incomplete compatibiliteitslijst, namelijk de verzameling van opties die alle webshops aanbieden. Dus als je een model koopt die alleen 4800 aanbied, kun je kijken welke 5600+ modules de competitie aanbied, hiervan weet je namelijk zeker dat het werkt. Als je contact opneemt met webshops zijn ze misschien wel bereid enkel de geheugenmodules te verkopen.
Ik denk als het standaard modules zijn dat we enkel het naam/typenummertje nodig hebben en gewoon in de Pricewatch kunnen kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:15:
[...]

Ik ben zeer benieuwd over de release datum van Mark II, heb je daar ook iets over gehoord toevallig?
Twee dagen geleden meldde XMG het volgende: "There is currently no release schedule yet for Mark II of XMG OASIS".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 21:37:
[...]

Twee dagen geleden meldde XMG het volgende: "There is currently no release schedule yet for Mark II of XMG OASIS".
Hmm... maar april of december is nogal een verschil. Ik ga Tom eens lastig vallen (XMG rep op Reddit).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 23:31:
[...]

Dat is hele waardevolle informatie vind ik. Weet je toevallig of Laptopparts4less het anders doet? Het zijn feitelijk beide dozenschuivers.

Edit: de XMG meerprijs is meer dan enkel promo, anders kan je geen +600/800 euro verklaren per unit (weet nog niet eens wat de meerprijs van 6400MHz RAM is, dat komt er ook nog bij).
Dozenschuivers zijn merken als HP, Dell, etc eerder? Zij bestellen alles geassembleerd af-fabriek en starten het apparaat niet eens op voordat ze hem naar je opsturen? Alleen dat is al een meerwaarde die het benoemen waard is?

https://www.userbenchmark.com/Search?searchTerm=skikk wij testen ook modellen alvorens te versturen met benchmark tools (niet altijd deze dus niet alles staat hier), maar wordt wel gedaan.

Geen garantie dat er niets toch niet lekker zit bijvoorbeeld, maar 't idee is wel dat er daadwerkelijk aandacht aan besteed wordt voordat je hem ontvangt.

Voor de overige meerwaarden zou je de tip van een medetweaker kunnen opvolgen (bellen ;-) )

[ Voor 4% gewijzigd door SKIKK op 06-02-2023 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

SKIKK schreef op maandag 6 februari 2023 @ 22:28:
[...]

Dozenschuivers zijn merken als HP, Dell, etc eerder? Zij bestellen alles geassembleerd af-fabriek en starten het apparaat niet eens op voordat ze hem naar je opsturen?
Wel grappig dat mijn perceptie dan de omgekeerde wereld was. Waar Dell en Hp bijvoorbeeld de fabrikanten zijn die hun eigen gemaakte waar (testen en) verkopen en alle wederverkopers van Clevo en TongFang enkel dozenschuivers zijn is dat dus andersom.

Edit:
Staat nu ook een review op Tweakers.
review: RTX 4090, Core i9 en waterkoeling ...in een laptop van 4500 euro

[ Voor 17% gewijzigd door Tijgert op 08-02-2023 01:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op woensdag 8 februari 2023 @ 01:29:
[...]

Wel grappig dat mijn perceptie dan de omgekeerde wereld was. Waar Dell en Hp bijvoorbeeld de fabrikanten zijn die hun eigen gemaakte waar (testen en) verkopen en alle wederverkopers van Clevo en TongFang enkel dozenschuivers zijn is dat dus andersom.

Edit:
Staat nu ook een review op Tweakers.
review: RTX 4090, Core i9 en waterkoeling ...in een laptop van 4500 euro
Sterker nog, ook HP, Dell kopen bij die anderen die jij hier noemt gewoon in ;-). Maar dat is een hele andere wereld weer ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 27-05 16:59
Mijn probleem met deze laptops is dat ofwel de keyboard layout niet gespecifieerd is (pcspecialist) ofwel dat het ISO is (SKIKK, ik weet het er zijn een paar systemen met ANSI als optie voor een meerprijs van (yuk) eur 99).

Daardoor vallen deze systemen bij mij al meteen af. Ik ben zwaar gehecht aan de grote linker shift.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
effem schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 13:47:
Mijn probleem met deze laptops is dat ofwel de keyboard layout niet gespecifieerd is (pcspecialist) ofwel dat het ISO is (SKIKK, ik weet het er zijn een paar systemen met ANSI als optie voor een meerprijs van (yuk) eur 99).

Daardoor vallen deze systemen bij mij al meteen af. Ik ben zwaar gehecht aan de grote linker shift.
Daarom bieden we beiden. Het is goedkoper 1 batch hetzelfde te laten komen i.p.v. te splitsen. Keyboard dat we later monteren moeten we eerst laseren (ingraveren), dan demonteren en weer monteren, dus helaas arbeidsintensief, vandaar de (yuk) prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op zondag 5 februari 2023 @ 23:49:
[...]

Hmm... maar april of december is nogal een verschil. Ik ga Tom eens lastig vallen (XMG rep op Reddit).
Heb je al een reactie gekregen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:25:
[...]

Heb je al een reactie gekregen?
Ja, ze hebben nog geen plan om een bestelling te plaatsen omdat het enkel cosmetisch is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:26:
[...]

Ja, ze hebben nog geen plan om een bestelling te plaatsen omdat het enkel cosmetisch is...
Oke dat is erg jammer, want ik wil per se die verbeterde dop. Dan zal ik het een tijd zonder de waterkoeling moeten doen wanneer binnenkort mijn aankoop doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:29:
[...]

Oke dat is erg jammer, want ik wil per se die verbeterde dop. Dan zal ik het een tijd zonder de waterkoeling moeten doen wanneer binnenkort mijn aankoop doe.
Is die oude dop dan zo slecht? Als ik de video's zie van [een bepaalde versie] zie ik een schroefdop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus88
SKIKK schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:16:
[...]

Daarom bieden we beiden. Het is goedkoper 1 batch hetzelfde te laten komen i.p.v. te splitsen. Keyboard dat we later monteren moeten we eerst laseren (ingraveren), dan demonteren en weer monteren, dus helaas arbeidsintensief, vandaar de (yuk) prijs.
Hallo SKIKK, jullie bieden de laptop waar ik in geïnteresseerd ben nu ook aan onder de naam Niflheim 17 II. Een paar vragen van een geïnteresseerde consument.

Jullie hebben enkel keuze uit 4800 RAM opties. Waarom geen 5600?

Jullie noemen het waterkoelsysteem Kyla. Welke variant is dat? Zie mijn post op 5 feb voor meer informatie. Hebben jullie plannen om in de nabije toekomst de aankomende nieuwe variant aan te bieden?

De andere webshops die deze laptop aanbieden kiezen allemaal voor liquid metal. XMG heeft gesuggereerd dat de laptop ook ontworpen is met dat idee. Valt hier over te praten? Zo ja, hebben jullie ervaring met het aanbrengen daarvan?

Tot slot: XMG heeft bericht over problemen met de eerste productie batch van deze laptop. Ben je in staat hier wat informatie over te delen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:34:
[...]

Is die oude dop dan zo slecht? Als ik de video's zie van [een bepaalde versie] zie ik een schroefdop.
Als ik het goed heb begrepen behoort die schroefdop tot de Mark II. Alle reviewers hebben die gekregen. Tom van XMG zegt in een demonstratie video: "It has a better refill port, which is more durable. It screws in and out". Ze hebben dus een klein aantal exemplaren die ze promoten, maar niet genoeg om aan de massa aan te bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik heb in de review reacties gelezen dat het verschil tussen 4800 en 5600 RAM aanbieden ligt aan of het een Clevo of een TongFang laptop is. Die schijnen beide hetzelfde model te voeren, inclusief waterkoeling.
Ik weet echter niet of dit waar is. 4800 RAM is wel een dooddoener ja, dat moet je niet willen met alle andere onderdelen maxed out.

Jammer ook dat 16GB er bij 80 euro kost, maar als je dat ene 16GB reepje niet wilt omdat je 5600 wilt hebben (waarvan je niet weet welke werkt) je maar 30 euro terug krijgt. Al geven de andere wederverkopers die optie niet, dat dan wel weer.

Enkel laptopparts4less heeft 5600 RAM, maar dat is maar CAS46. Kingston Fury Impact is wel 5600 @ CAS40, maar daarvan weten we weer niet of dit gaat werken.. ugh...

Ik ben wel verbaasd dat Skikk geen LM toepast, dit is een absolute no-go voor mij en het beperkt wel de keuze in aanbieders. Ik heb dit nog nergens anders gezien. Dit kan en zal de prestaties zeker heel nadelig beinvloeden want zelf ben ik zeer ervaren met LM dus ik weet wat dit kan doen.
Mijn oude MSI GE76 10UH laptop hield bijvoorbeeld zonder LM 3900MHz vast op de CPU met full load, maar met LM 4400MHz. Bijna 13% extra performance op de CPU is zeker geen kattepis.

Dat XMG last heeft met de eerste batch is nieuw voor mij, wel leuk dat je zo veel extra info weet te vinden!
Wat waren hun problemen dan?

Jammer dat die schroefdop dus van een product is wat je niet kan kopen. Wel erg misleidend daar mensen zoals ik de reviews zien met de schroefdop en denken dit te krijgen wanneer ze bestellen.
Hier moet ik dan dus maar even over nadenken.

[ Voor 31% gewijzigd door Tijgert op 11-02-2023 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:07:
[...]

Dat XMG last heeft met de eerste batch is nieuw voor mij, wel leuk dat je zo veel extra info weet te vinden!
Ze doen er nog geheimzinnig over en willen nog geen verdere informatie vrij geven. Reviewer Jarrod's Tech had er 4 van om GPU vergelijkingen te doen, en zei dat minstens 2 en mogelijk alle 4 een probleem hadden die CPU prestaties beperkt. Het bericht van XMG komt van hun discord trouwens.

Edit: Zou je me kunnen vertellen wat de naam van de Clevo variant is?

[ Voor 6% gewijzigd door bartus88 op 11-02-2023 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:53:
[...]

Ze doen er nog geheimzinnig over en willen nog geen verdere informatie vrij geven. Reviewer Jarrod's Tech had er 4 van om GPU vergelijkingen te doen, en zei dat minstens 2 en mogelijk alle 4 een probleem hadden die CPU prestaties beperkt. Het bericht van XMG komt van hun discord trouwens.

Edit: Zou je me kunnen vertellen wat de naam van de Clevo variant is?
Ik wachtte inderdaad op de review van Jarrod want ik wist ook dat hij er met meerdere tegelijk bezig was.
Heel benieuwd wat daar uit komt.

Ik zocht ook de naam van de Clevo variant, maar zonder succes.
Ook in dit geval zei iemand in de review hier van de Medion versie dat beide fabrikanten hem hadden op hun site, maar bij Clevo zie ik hem niet staan.

Wat de waterkoeling betreft ga ik wellicht deze mooie unit van Barrow verwerken :*)

Edit: of de standalone dubbele externe versie... nog sweeter, als die in NL te krijgen was.

[ Voor 25% gewijzigd door Tijgert op 12-02-2023 01:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• effem
SKIKK schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 15:16:
[...]

Bedankt voor je info. Ik begrijp hoe het prijsverschil ontstaat, maar doordat de meeste andere merken standaard ANSI keyboards leveren prijzen jullie je in ieder geval voor mij uit de markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
bartus88 schreef op vrijdag 10 februari 2023 @ 18:46:
[...]

Hallo SKIKK, jullie bieden de laptop waar ik in geïnteresseerd ben nu ook aan onder de naam Niflheim 17 II. Een paar vragen van een geïnteresseerde consument.

Jullie hebben enkel keuze uit 4800 RAM opties. Waarom geen 5600?

Jullie noemen het waterkoelsysteem Kyla. Welke variant is dat? Zie mijn post op 5 feb voor meer informatie. Hebben jullie plannen om in de nabije toekomst de aankomende nieuwe variant aan te bieden?

De andere webshops die deze laptop aanbieden kiezen allemaal voor liquid metal. XMG heeft gesuggereerd dat de laptop ook ontworpen is met dat idee. Valt hier over te praten? Zo ja, hebben jullie ervaring met het aanbrengen daarvan?

Tot slot: XMG heeft bericht over problemen met de eerste productie batch van deze laptop. Ben je in staat hier wat informatie over te delen?
5600 is nog niet (goed) verkrijgbaar, hebben we wel in bestelling, maar niet in stock
Kyla is 1e generatie (maar uitwisselbaar met nieuwere modellen)
Liquid is eigenlijk de standaard, wij draaien nu testen om te bepalen wat het verschil is met bv honeywell
Wij hebben nog geen problemen ervaren, welke problemen rapporteert men?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:07:
[...]

Ik heb in de review reacties gelezen dat het verschil tussen 4800 en 5600 RAM aanbieden ligt aan of het een Clevo of een TongFang laptop is. Die schijnen beide hetzelfde model te voeren, inclusief waterkoeling.
Ik weet echter niet of dit waar is. 4800 RAM is wel een dooddoener ja, dat moet je niet willen met alle andere onderdelen maxed out.

Jammer ook dat 16GB er bij 80 euro kost, maar als je dat ene 16GB reepje niet wilt omdat je 5600 wilt hebben (waarvan je niet weet welke werkt) je maar 30 euro terug krijgt. Al geven de andere wederverkopers die optie niet, dat dan wel weer.

Enkel laptopparts4less heeft 5600 RAM, maar dat is maar CAS46. Kingston Fury Impact is wel 5600 @ CAS40, maar daarvan weten we weer niet of dit gaat werken.. ugh...

Ik ben wel verbaasd dat Skikk geen LM toepast, dit is een absolute no-go voor mij en het beperkt wel de keuze in aanbieders. Ik heb dit nog nergens anders gezien. Dit kan en zal de prestaties zeker heel nadelig beinvloeden want zelf ben ik zeer ervaren met LM dus ik weet wat dit kan doen.
Mijn oude MSI GE76 10UH laptop hield bijvoorbeeld zonder LM 3900MHz vast op de CPU met full load, maar met LM 4400MHz. Bijna 13% extra performance op de CPU is zeker geen kattepis.

Jammer dat die schroefdop dus van een product is wat je niet kan kopen. Wel erg misleidend daar mensen zoals ik de reviews zien met de schroefdop en denken dit te krijgen wanneer ze bestellen.
Hier moet ik dan dus maar even over nadenken.
LM vraagt gewoon vaker een repaste en dat moeten je gebruikers wel kunnen, met jouw ervaring nemen we aan dat je ook weet wat er niet goed gaat als je het fout doet? ;-)

4800Mhz is het enige DDR5 dat nu goed bescihkbaar is, je kan bijna nog geen 5xxx ram krijgen in aantallen, we hebben 1 leverancier leeggekocht, maar dat geheugen is al verkocht aan pre-orders/klanten (en wij verkopen geen 100 laptops per week, dus reken maar uit ;-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

SKIKK schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:07:
[...]

LM vraagt gewoon vaker een repaste en dat moeten je gebruikers wel kunnen, met jouw ervaring nemen we aan dat je ook weet wat er niet goed gaat als je het fout doet? ;-)

4800Mhz is het enige DDR5 dat nu goed beschikbaar is, je kan bijna nog geen 5xxx ram krijgen in aantallen, we hebben 1 leverancier leeggekocht, maar dat geheugen is al verkocht aan pre-orders/klanten (en wij verkopen geen 100 laptops per week, dus reken maar uit ;-) )
Ik weet wat er mis kan gaan ja, in theorie. Ik heb het zelf niet meegemaakt.
Maar neem ik correct aan dat wanneer ik er zelf LM op toepas ik garantie verlies bij jullie? Zelfs wanneer de laptop juist is gemaakt voor LM? En wat als een eventueel defect niet te wijten is aan de LM?

Ik weet niet welk 5600 RAM jullie erin stoppen normaal, maar als ik hier kijk lijkt leverbaarheid mij inderdaad wel een probleem, als ze er maar 2 hebben.
Is dit geheugen volgens jullie compatible? Of welke andere 5600 hadden jullie eerst op voorraad?

Edit:
Discussie met Tom van XMG-

Do you have some sort of ETA on the DDR5-6400 then maybe?
Is there a chance it might still fall through?

There is no ETA yet and the possibility of it falling through (due to low yield) is always a... possibility.

[ Voor 12% gewijzigd door Tijgert op 13-02-2023 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:13:
[...]

Ik weet wat er mis kan gaan ja, in theorie. Ik heb het zelf niet meegemaakt.
Maar neem ik correct aan dat wanneer ik er zelf LM op toepas ik garantie verlies bij jullie? Zelfs wanneer de laptop juist is gemaakt voor LM? En wat als een eventueel niet te wijten is aan de LM?

Ik weet niet welk 5600 RAM jullie erin stoppen normaal, maar als ik hier kijk lijkt leverbaarheid mij inderdaad wel een probleem, als ze er maar 2 hebben.
Is dit geheugen volgens jullie compatible? Of welke andere 5600 hadden jullie eerst op voorraad?

Edit:
Discussie met Tom van XMG-

Do you have some sort of ETA on the DDR5-6400 then maybe?
Is there a chance it might still fall through?

There is no ETA yet and the possibility of it falling through (due to low yield) is always a... possibility.

Nee hoor, garantie vervalt nooit, niet bij ons als je dat wel doet, maar default en dus klanten ermee opzadelen is een andere discussie.

DDR5-5xxx wat wij hebben is G.Skill, maar dus al weer uitverkocht en XMG heeft wel een punt, de 1e bankjes zijn vaak wat minder dan de 1.000.000ste ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bartus88
SKIKK schreef op zondag 12 februari 2023 @ 22:04:
[...]
Wij hebben nog geen problemen ervaren, welke problemen rapporteert men?
XMG heeft gezegd nog geen informatie te willen vrijgeven, ik weet alleen via Jarrod's Tech dat het de CPU prestaties beperkt.

Ik heb laptopparts4less ook gevraagd naar deze situatie en kreeg de volgende reactie:

"Ik had goede hoop dat het probleem opgelost zou worden door een BIOS/EC update. Maar als je dit zo leest van XMG, dan lijkt dit niet het geval te zijn. Wij wachten nog op een reactie van onze leverancier."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobaphatt
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-04 14:33

bobaphatt

omelet DU fromage!

Wat de waterkoeling betreft ga ik wellicht deze mooie unit van Barrow verwerken :*)

Edit: of de standalone dubbele externe versie... nog sweeter, als die in NL te krijgen was.
Begrijp ik hieruit dat je deze koelers ipv de oasis/kyla kan gebruiken? Zijn dit standaard aansluitingen die interchangeable zijn met de standaard koelers van deze laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
bobaphatt schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 00:22:
[...]

Begrijp ik hieruit dat je deze koelers ipv de oasis/kyla kan gebruiken? Zijn dit standaard aansluitingen die interchangeable zijn met de standaard koelers van deze laptops?
Technisch: Misschien
Praktisch: Niet te adviseren (software werkt natuurlijk niet zoals bedacht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op zondag 5 februari 2023 @ 14:15:
Voor iedereen die geïnteresseerd is in de modellen met waterkoeling: let goed op welke variant koeler wordt
Zoals je boven kan zien noemt XMG deze versie "Oasis rev. 3".

Ik heb vrijdag met LP4L gebeld om wat informatie te verzamelen. Ten eerste: LP4L levert de "tweede versie" waterkoeling systeem. Ik neem aan dat deze gelijk is aan de Oasis rev 2 en de magnetische aansluiting mist. Zodoende zal ik in het geval ik mijn aankoop bij LP4L doe, van XMG hun rev 3 kopen. Voor zover ik weet is XMG momenteel de enige die de nieuwe variant aanbied.
Is het zeker dat rev.3 van XMG goed werkt met een non-XMG laptop? Ik doel daarmee op zowel de magnetische aansluiting als de Bluetooth verbinding.
Het zou kunnen dat de rev.3 ‘ziet’ dat het geen XMG laptop is en niet goed werkt of niet wilt updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartus88
Tijgert schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 21:35:
[...]

Is het zeker dat rev.3 van XMG goed werkt met een non-XMG laptop? Ik doel daarmee op zowel de magnetische aansluiting als de Bluetooth verbinding.
Het zou kunnen dat de rev.3 ‘ziet’ dat het geen XMG laptop is en niet goed werkt of niet wilt updaten.
Voor zover ik weet is de laptop fysiek volledig identiek bij elke verkoper, dus ook de aansluiting. Zodoende zal de magnetische aansluiting van de OASIS werken ongeacht waar je laptop vandaan haalt. Als je 100% zekerheid wilt hebben kun je altijd een mailtje sturen naar de verkoper van jouw keuze. Van de bluetooth weet ik niks af, dit zou je XMG kunnen vragen. Ik heb toevallig eerder vandaag wel gelezen dat in het verleden software van XMG ook werkte op TongFang laptops van andere verkopers, dus hopelijk zet dat zich voort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bartus88 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:32:
[...]

Voor zover ik weet is de laptop fysiek volledig identiek bij elke verkoper, dus ook de aansluiting.
Ik zit met mijn vinger op de trekker, als Jarred nou eens opschoot met zijn bevindingen. Wil heel graag weten of die CPU problemen een heus ding is, enkel softwarematig zijn en enkel voor XMG is of dat elke vendor dit euvel zal hebben. Heb geen zin om een half product te krijgen waarvan over een maand een v2 uit komt die dit verhelpt…

Anders een kekke GT77 uit open doos voor weinig 😅

[ Voor 6% gewijzigd door Tijgert op 14-02-2023 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:22:
[...]

Ik zit met mijn vinger op de trekker, als Jarred nou eens opschoot met zijn bevindingen. Wil heel graag weten of die CPU problemen een heus ding is, enkel softwarematig zijn en enkel voor XMG is of dat elke vendor dit euvel zal hebben. Heb geen zin om een half product te krijgen waarvan over een maand een v2 uit komt die dit verhelpt…

Anders een kekke GT77 uit open doos voor weinig 😅
nvt

[ Voor 26% gewijzigd door SKIKK op 14-02-2023 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

SKIKK schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 23:39:
[...]

Je hebt altijd issues met de 1e batch, op dit moment herkent nVidia de RTX 4070's niet met de laatste driver, is altijd een standaard situatie bij nieuwe launch.

Normaliter is een software update, bios update of ec update uiteindelijk afdoende..

Ps. als gevolg van de nvidia bug draaien sommige 4070 nu niet op vol vermogen maar op 80% bijvoorbeeld (work in progress)
Is dat enkel voor de 4070?
Hebben jullie enige info over deze situatie?

[ Voor 63% gewijzigd door Tijgert op 15-02-2023 01:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

bobaphatt schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 00:22:
[...]

Dat lijkt me niet. Je zal iig een Oasis achtige variant moeten kopen voor het printje en de magnetische aansluitingen. Maar of het water door een klein radiatortje loopt of door een grote, daar zal hij niks van merken. Zijn we Tweakers of niet? 😎

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

zou inderdaad een interessant project zijn om die oasis uit te breiden met een grotere radiator etc. maar ik vraag me dan af hoeveel effect zal dit nog kunnen bereiken. als je ziet hoe die koeler intern in de laptop verbonden zit, verbaast het me al dat zo'n klein contactpunt van het waterkoelsysteem op die grote stukken koper uberhaupt al een verschil kan maken.

• Tijgert

Tijgert

bobaphatt schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:18:
zou inderdaad een interessant project zijn om die oasis uit te breiden met een grotere radiator etc. maar ik vraag me dan af hoeveel effect zal dit nog kunnen bereiken. als je ziet hoe die koeler intern in de laptop verbonden zit, verbaast het me al dat zo'n klein contactpunt van het waterkoelsysteem op die grote stukken koper uberhaupt al een verschil kan maken.
Dit ben ik wel een beetje met je eens. Het contact is een stuk minder dan met de vorige versie, daar werden zowel de CPU als de GPU er mee gekoeld. Die oude heatpipe was een flink stuk langer en bood veel meer kans voor warmteoverdracht.
Maar heatpipes worden wel flink heet, dik 50 a 60 graden op vollast (of zelfs hoger) dus dan is er best een flinke Delta-T als je een koele heatpipe er tegenaan drukt van 30 a 35 graden ofzo.

Ik had veel liever de oude heatpipe gehad, maar beggers can't be choosers.

• bobaphatt

bobaphatt

omelet DU fromage!

Is xmg de enige die de cherry toetsenborden als optie heeft in de watergekoelde laptops? Het lijkt me een heel fijn toetsenbord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik hoorde van XMG dat ze de Oasis watercooler nog niet los verkopen wegens gebrek aan volume.
Ze worden voorlopig gepaired aan laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
bobaphatt schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 10:18:
t moet ook niet zoveel energie kosten dat het een airco wordt ;-).

Waterkoelers zijn imposant, YouTube: SKIKK Kyla with & without Comparison Review.

Review door @TechTyrial

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvH
SKIKK schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:21:
[...]

t moet ook niet zoveel energie kosten dat het een airco wordt ;-).

Waterkoelers zijn imposant, YouTube: SKIKK Kyla with & without Comparison Review.

Review door @TechTyrial
Mijn laptop toevallig via Tech Tyrial kunnen kopen een tijdje terug.
Zijn YouTube kanaal is: https://youtube.com/@TechTyrial

Denk voor zowel Skikk als hem mooie publiciteit als hij de video ook op zijn kanaal mag plaatsen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

PatrickvH schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 10:42:
[...]

Mijn laptop toevallig via Tech Tyrial kunnen kopen een tijdje terug.
Zijn YouTube kanaal is: https://youtube.com/@TechTyrial

Denk voor zowel Skikk als hem mooie publiciteit als hij de video ook op zijn kanaal mag plaatsen?
Heeft hij een webshop ofzo?

@SKIKK Op jullie site kan je de 4090 niet kiezen bij het filter links, enkel de 4080. FYI.

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 18-02-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickvH
Tijgert schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 11:27:
[...]

Heeft hij een webshop ofzo?
Nee, hij is een reviewer.

Zit denk ik ook wel op Tweakers maar heb de laptop via Marktplaats gekocht van hem toen.
Die laptop had hij waarschijnlijk eerst zelf (voordelig?) gekocht van Lenovo en vervolgens prive aan mij verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
Let op: toetsenbord
Ik ben nog steeds op zoek naar een goede laptop, via de pricewatch kwam ik hier uit:
https://www.skikk.eu/lapt...gn=asgard-16-iii-rtx-4050
Mooie laptop. Op foto's ANSI toetsenbord, dus ik denk; dit zou het hem wel eens kunnen worden.
Bij het configureren: alleen ISO toetsenborden mogelijk. 8)7

Ik hehb ook het idee dat 2x16 GB beter is als 1x32 (terecht?) maar 2x16 is eur 50 duurder (terwijl als ik kijk naar het prijsverschil in de pricewatch dat minder dan eur 10 is.

Gaat 'm dus toch niet worden ....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

effem schreef op zondag 19 februari 2023 @ 17:50:

Ik heb ook het idee dat 2x16 GB beter is als 1x32 (terecht?) maar 2x16 is eur 50 duurder (terwijl als ik kijk naar het prijsverschil in de pricewatch dat minder dan eur 10 is.

Gaat 'm dus toch niet worden ....
Twee reepjes betekent dat hij in Dual Channel draait. Oftewel dubbele bandbreedte. Dat zou ik altijd doen. Het is vaak afwegen of je het bij de bouwer erin laat zetten of dat je het zelf aftermarket erin zet. Deze ‘service’ kost helaas geld ja, maar reepjes in de Pricewatch kunnen ook sneller zijn, daar is wel meer keuze namelijk.

Edit:
En zoals meneer Skikk zegt moeten bouwers ook volume kunnen hanteren, vandaar dat dat soms de minder snelle keuze is. De snellere zijn duurder en schaarser.

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 20-02-2023 12:26 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op maandag 20 februari 2023 @ 10:22:
[...]

Twee reepjes betekent dat hij in Dual Channel draait. Oftewel dubbele bandbreedte. Dat zou ik altijd doen. Het is vaak afwegen of je het bij de bouwer erin laat zetten of dat je het zelf aftermarket erin zet. Deze ‘service’ kost helaas geld ja, maar reepjes in de Pricewatch kunnen ook sneller zijn, daar is wel meer keuze namelijk.
Daarnaast ook te maken met beschikbaarheid van modules, sommige zijn echt schaarser dan anderen en om iedereen dezelfde keuze te kunnen bieden moet je keuzes maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Tijgert schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:05:
Ik hoorde van XMG dat ze de Oasis watercooler nog niet los verkopen wegens gebrek aan volume.
Ze worden voorlopig gepaired aan laptops.
Even mezelf quoten; wat ik net lees is dat de XMG Oasis Rev.2 NIET compatible is met de 2023 Neo 17 (de watergekoelde laptop waar hier steeds door mij over gesproken wordt), maar de Rev.3 dus wel.

Maar... de Nederlandse wederverkopers zouden zogenaamd geen Rev.3 hebben maar enkel Rev.2.
Een enkele verkoper zegt zelfs Rev.1.5 (?).

Als Rev.2 niet zou werken met een 2023 model laptop, hoe kan dit dan werken? Is het stiekem toch Rev.3 maar heeft het een ander nummer 'bij ons'?

So confused...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joest-J
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 10:19
Het lijkt erop dat de NL verkopers nog het oude (2022) model verkopen qua koeling en casing, maar met de nieuwe 2023 hardware (??)
Het 2022 model heeft dat flapje om de koppeling met de externe koeling af te dekken. Dat flapje is bij de magnetische koppeling van 2023 verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Joest-J schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:04:
Het lijkt erop dat de NL verkopers nog het oude (2022) model verkopen qua koeling en casing, maar met de nieuwe 2023 hardware (??)
Het 2022 model heeft dat flapje om de koppeling met de externe koeling af te dekken. Dat flapje is bij de magnetische koppeling van 2023 verdwenen.
De nieuwe zijn er gewoonweg nog niet.. Komen wel overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Joest-J schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:04:
?? Ik vind dit een heel zorgwekkende mogelijkheid.
Zou het echt zo zijn dat men nieuwe hardware in een oud chassis stopt?
Is dat wat een deel van het prijsverschil tussen de verkopers zou kunnen verklaren?
Welke verkopers hebben dan wel een volledig nieuw systeem, binnen en buiten?

De verkopers die nu mee doen in MIJN running zijn XMG, Medion, Skikk, LP4L en PCSpecialists.
Opmerkende dat dat tevens de beprijzing van hoog naar laag is en dat de twee laatste beduidend goedkoper zijn dan de eerste drie.

Ik kan nu niet meer met zekerheid zeggen wat ik bij wie zou krijgen, anders dan bij XMG, maar de hoofdprijs win ik liever dan dat ik hem betaal.
SKIKK schreef op zondag 26 februari 2023 @ 11:21:
[...]

De nieuwe zijn er gewoonweg nog niet.. Komen wel overigens
Betekent dit dat jullie ook het oude chassis hergebruiken met nieuwe moederborden?

[ Voor 11% gewijzigd door Tijgert op 28-02-2023 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joest-J
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-04 10:19
Ik heb ongeveer hetzelfde lijstje.
Het liefst haal ik mijn volgende laptop in Nederland zodat in geval van problemen de boel snel opgelost is. Ik heb de laptop dagelijks voor mijn werk nodig.

Voor XMG zou ik nog een uitzondering willen maken. Heb besloten voorlopig nog even niet te bestellen en de review van de XMG Neo af te wachten. Hopelijk is er tegen die tijd ook meer beschikbaar in Nederland.

[ Voor 3% gewijzigd door Joest-J op 28-02-2023 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Ik wacht idd op de review van Jarrod, die man vertrouw ik bijna blind.
Van andere reviewers heb ik toch wel minimaal 3 gelijkstemmige nodig voor ik dat over neem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
Tijgert schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 18:07:
[...]

?? Ik vind dit een heel zorgwekkende mogelijkheid.
Zou het echt zo zijn dat men nieuwe hardware in een oud chassis stopt?
Is dat wat een deel van het prijsverschil tussen de verkopers zou kunnen verklaren?
Welke verkopers hebben dan wel een volledig nieuw systeem, binnen en buiten?

De verkopers die nu mee doen in MIJN running zijn XMG, Medion, Skikk, LP4L en PCSpecialists.
Opmerkende dat dat tevens de beprijzing van hoog naar laag is en dat de twee laatste beduidend goedkoper zijn dan de eerste drie.

Ik kan nu niet meer met zekerheid zeggen wat ik bij wie zou krijgen, anders dan bij XMG, maar de hoofdprijs win ik liever dan dat ik hem betaal.

[...]

Betekent dit dat jullie ook het oude chassis hergebruiken met nieuwe moederborden?
Magnetische koeler (slang) is present vanaf heden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 01:05

xpz

@SKIKK hebben jullie ook laptops moet 6/7000 serie amd en 12/13 series intel in de planning maar dan zonder de kleurige leds? Die case met de 1260P (pro 1 en 2) ziet er bijvoorbeeld goed uit, want geen rgb leds. Liefst met 2,5 t/m 4k scherm als optie, tb3 of 4. Wordt ingezet voor voornamelijk creator achtige taken zoals video editing (hitfilm express) en daw (Cubase/Reaper/Bitwig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
xpz schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:25:
@SKIKK hebben jullie ook laptops moet 6/7000 serie amd en 12/13 series intel in de planning maar dan zonder de kleurige leds? Die case met de 1260P (pro 1 en 2) ziet er bijvoorbeeld goed uit, want geen rgb leds. Liefst met 2,5 t/m 4k scherm als optie, tb3 of 4. Wordt ingezet voor voornamelijk creator achtige taken zoals video editing (hitfilm express) en daw (Cubase/Reaper/Bitwig)
Leds zijn uit te zetten, net als het RGB gedeeld in het keyboard. De Pro II komt nog een versie van met Arc gpu als alles lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xpz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-02 01:05

xpz

SKIKK schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:02:
[...]

Leds zijn uit te zetten, net als het RGB gedeeld in het keyboard. De Pro II komt nog een versie van met Arc gpu als alles lukt.
Dank. Komen er in de pro II ook non-13xxP cpu's in? of alleen die P series?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
xpz schreef op zondag 5 maart 2023 @ 22:04:
[...]

Dank. Komen er in de pro II ook non-13xxP cpu's in? of alleen die P series?
Dat wordt de Pro III en zal enkel P versies zijn, maar zal ook nog even duren voordat die komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
Ik heb sinds een paar maanden de SKILL Loki 15 AMD-3070.
Het viel mij op dat ik bij een cold-boot de laptop gemiddeld 5 maal aan moet zetten middels de aan knop voordat ik een post krijg.
Dit speelt niet wanneer de oplader in de laptop zit, waardoor ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker zit met de accu.
Nou merk ik verder niks qua korte accuduur of andere problemen.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben bij SKIKK laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
vedercy schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:59:
Ik heb sinds een paar maanden de SKILL Loki 15 AMD-3070.
Het viel mij op dat ik bij een cold-boot de laptop gemiddeld 5 maal aan moet zetten middels de aan knop voordat ik een post krijg.Dit speelt niet wanneer de oplader in de laptop zit, waardoor ik vermoed dat er iets niet helemaal lekker zit met de accu. Nou merk ik verder niks qua korte accuduur of andere problemen.

Zijn er mensen die hier ook last van hebben bij SKIKK laptops?
Ja dit is echt een hele maffe bug welke ik ook heb gehad met mijn Tongfang (Laptoppartsforless). Op te lossen door een bios / ec update te doen. Even bij SKIKK de meest recente files opvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
champain schreef op maandag 6 maart 2023 @ 20:48:
[...]

Ja dit is echt een hele maffe bug welke ik ook heb gehad met mijn Tongfang (Laptoppartsforless). Op te lossen door een bios / ec update te doen. Even bij SKIKK de meest recente files opvragen.
Laat er nou net op de pagina voor deze laptop geen BIOS zijn https://skikk.stackstorag...MD%2015-17&node-id=770782

Heb al eerder contact hierover gehad zelfs met SKIKK, en hun reactie luidde ''Er is bij ons geen andere bios bekend dan dat wat we hebben uitgeleverd.''

[ Voor 12% gewijzigd door vedercy op 06-03-2023 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
vedercy schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Laat er nou net op de pagina voor deze laptop geen BIOS zijn https://skikk.stackstorag...MD%2015-17&node-id=770782

Heb al eerder contact hierover gehad zelfs met SKIKK, en hun reactie luidde ''Er is bij ons geen andere bios bekend dan dat wat we hebben uitgeleverd.''
Wanneer heb je dat voor het laatst opgevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vedercy
SKIKK schreef op maandag 6 maart 2023 @ 23:01:
[...]

Wanneer heb je dat voor het laatst opgevraagd?
Ik zie nu dat het al langer geleden is dan ik had verwacht 8)7 dit was op 4 november 2022.

Zijn er inmiddels andere BIOS versies bij jullie bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champain
vedercy schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:54:
[...]
Je kan ook proberen de huidige BIOS/EC opnieuw te flashen als er geen nieuwere versie is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SKIKK

SKIKK

Bedrijfsaccount SKIKK
vedercy schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 14:54:
[...]

Ik zie nu dat het al langer geleden is dan ik had verwacht 8)7 dit was op 4 november 2022.

Misschien, maar schiet even een vraag bij ons in, hier weten we niet wie je bent en welke laptop je hebt ;-)
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste