Tao T-Book X10 - enige ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leemputten
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 27-06-2022
Iemand ervaring hiermee? Lijkt me een prima basic voor €440. Maarja...goedkoop is duurkoop? Geen idee wat dit merk behelst.

• Windows 10 OS Installed ( Global version)

• 15.6 inch 1920 x 1080 Resolution FHD 96.5% Narrow Bezel Screen

• AMD Athlon Gold 3150U Duad-Core Four thread 2.4GHz, up to 3.3GHz

• AMD Radeon™ Graphics VEGA3 1000MHz Max Frequency

• 16GB Expendable RAM DDR4 512GB SSD Upgradeable Capacity

• 1.0MP Camera for Photos and Face-to-face Chat

• 38Wh Battery and Full-featured Type-C

 • Full-Sized Backlit Keyboard with Number Pad

 • Large Squared TouchPad with Fingerprint Button

Wat ga je met je laptop doen?
Werken en beetje film kijken, videocalls?

Wat is je budget?
Dit past prima :)

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Af en toe.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, ik ken dit merk niet. Vandaar de vraag.

[ Voor 3% gewijzigd door Leemputten op 14-04-2021 13:51 . Reden: Aanscherping ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-06 21:47
Ik heb geen ervaring met T-bao. Ik zou je wel aanraden om hier op Tweakers of elders je in te lezen over bestellen bij Chinese webwinkels in het algemeen (de kosten voor douane en BTW kunnen er nog bij komen, als dat niet het geval is, zijn ze ook niet betaald) en banggood in het bijzonder (je hebt garantie tot aan de deur).

Verder staat er in de specificaties niets over de helderheid van het scherm, voor mij zou dat een reden zijn om het product niet te kopen. Daarbij lijkt de laptop iets uit balans, met een budget processor maar wel 16 Gb Ram. Heb je dat specifiek nodig?

Anders zou je ook naar iets als https://www.bol.com/nl/p/...ProductPageUrl#modal_open kunnen kijken. Ik heb zelf geen ervaringen met BuyBay, maar het is een Nederlands bedrijf. Er is BTW betaald, en het scherm is heel behoorlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Met die processor is de laptop binnen 2-3 jaar zo traag als dikke stront door een trechter. Verder het zal hoogstwaarschijnlijk een budgetmerk zijn. Ga er maar niet van uit dat daar ooit een driver-update voor uitkomt. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn, maar als er gevaarlijke lekkages in de drivers/hardware zitten, worden deze niet gepatcht. Heb je een keer een probleem met een driver, wordt dit probleem niet opgelost enz. De bouwkwaliteit zal voor deze prijs ook niet top-notch zijn.

Ik zou naar een refurbished laptop kijken. Dan krijg je voor de helft van de prijs een prima laptop.

Edit: hoe zit het met garantie? Zijn vervangingsonderdelen beschikbaar?

[ Voor 5% gewijzigd door hoi1234 op 21-04-2021 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
Juanluca schreef op zaterdag 17 april 2021 @ 21:53:
en banggood in het bijzonder (je hebt garantie tot aan de deur).
Niet waar. Sterker nog, de garantie afhandeling van Banggood is beter dan de gemiddelde NL webshop.

Ik bestel zeer regelmatig bij banggood en heb ook meerdere malen defecte producten ontvangen. Ook producten die honderden euro's kosten. Als ik dit aanmeld bij Banggood willen ze wel eerst bewiijs van het defect (vaak in de vorm van een foto of film). Maar als jij dat levert doen ze absoluut niet moeilijk en krijg je gewoon een nieuw product opgestuurd.

In dit topic: Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 word door de posters ontzettend veel bij Banggood besteld. En ik hoor daar echt nooit negatieve verhalen over. Zo'n beetje iedereen in dat topic is enthousiast over banggood.

En als je het niet vertrouwd: Paypal.

[ Voor 15% gewijzigd door ChojinZ op 21-04-2021 11:50 ]

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ChojinZ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 11:48:
[...]

Niet waar. Sterker nog, de garantie afhandeling van Banggood is beter dan de gemiddelde NL webshop.

Ik bestel zeer regelmatig bij banggood en heb ook meerdere malen defecte producten ontvangen. Ook producten die honderden euro's kosten. Als ik dit aanmeld bij Banggood willen ze wel eerst bewiijs van het defect (vaak in de vorm van een foto of film). Maar als jij dat levert doen ze absoluut niet moeilijk en krijg je gewoon een nieuw product opgestuurd.

In dit topic: Het Grote Drone / Multirotor Topic - Deel 2 word door de posters ontzettend veel bij Banggood besteld. En ik hoor daar echt nooit negatieve verhalen over. Zo'n beetje iedereen in dat topic is enthousiast over banggood.

En als je het niet vertrouwd: Paypal.
Ik heb ook weleens gehad dat ik een kabeltje terug moest sturen naar China om mijn geld terug te krijgen. Dus niet altijd geweldig... En hoe zit het met reparatie bij defecten? Geld terug is fijn, maar daarmee heb je geen nieuwe laptop. Als ze al bewijs willen hebben, lijkt me dat ook enige dagen in beslag te nemen. Dan duurt het nog even voor ze een nieuw exemplaar sturen.

Oja, Ana PayPal heb je niks. Die vonden verzenden naar China een goede oplossing. Ze waren alleen vergeten dat de verzendkosten meer bedragen dan de aankoopprijs

[ Voor 8% gewijzigd door hoi1234 op 21-04-2021 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChojinZ
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-06 13:52
hoi1234 schreef op woensdag 21 april 2021 @ 12:21:
[...]

Ik heb ook weleens gehad dat ik een kabeltje terug moest sturen naar China om mijn geld terug te krijgen.
Was dat bij Banggood? Heb ik nooit mee gemaakt en ken die verhalen ook absoluut niet.
[...]
Dus niet altijd geweldig... En hoe zit het met reparatie bij defecten? Geld terug is fijn, maar daarmee heb je geen nieuwe laptop. Als ze al bewijs willen hebben, lijkt me dat ook enige dagen in beslag te nemen. Dan duurt het nog even voor ze een nieuw exemplaar sturen.
Duh... 8)7 Je besteld uit China, tuurlijk duurt het langer.
Als je snelheid wil, moet je niet in China shoppen maar bij Bol.com. Dat lijkt mij vrij duidelijk. Dat het dan een paar dagen duurt voordat je een nieuwe product krijgt is dan ook niet meer dan logisch.
[...]

Oja, Ana PayPal heb je niks. Die vonden verzenden naar China een goede oplossing. Ze waren alleen vergeten dat de verzendkosten meer bedragen dan de aankoopprijs
Context. Er word beweerd dat Banggood geen garantie geeft (want niet waar is, maargoed). Mocht dat zo zijn dan gebruik je paypal om je geld alsnog terug te krijgen.

Sorry, maar volgens mij moet je de post nog eens lezen. Je komt met argumenten die eigenlijk niet van toepassing zijn op mijn verhaal... ;)

Roland SP404 sampler te koop: https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2089640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
ChojinZ schreef op woensdag 21 april 2021 @ 16:18:
[...]

Was dat bij Banggood? Heb ik nooit mee gemaakt en ken die verhalen ook absoluut niet.

[...]

Duh... 8)7 Je besteld uit China, tuurlijk duurt het langer.
Als je snelheid wil, moet je niet in China shoppen maar bij Bol.com. Dat lijkt mij vrij duidelijk. Dat het dan een paar dagen duurt voordat je een nieuwe product krijgt is dan ook niet meer dan logisch.

[...]

Context. Er word beweerd dat Banggood geen garantie geeft (want niet waar is, maargoed). Mocht dat zo zijn dan gebruik je paypal om je geld alsnog terug te krijgen.

Sorry, maar volgens mij moet je de post nog eens lezen. Je komt met argumenten die eigenlijk niet van toepassing zijn op mijn verhaal... ;)
Tuurlijk zijn ze wel van toepassing. Ze weerleggen jouw argumenten. Mijn slechte ervaring was inderdaad bij Banggood. Mijn ervaring leert dat PayPal niet altijd lijkt te helpen. Ik weet niet waaraan dit ligt, maar ik weet wel dat jouw argument dat PayPal wel helpt, niet altijd op gaat dus. Ik waarschuw TS daar voor.

Jij bent lyrisch enthousiast, ik wou TS alleen waarschuwen dat je bij een vervanging het haasje bent. Dan mag je meerdere weken op een vervanger wachten. Ik heb nog nooit iets binnen <30 dagen gekregen.
Pagina: 1