Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-10 22:11
Hoi allemaal,

Ik heb een vrij nieuwe ASUS RTX 2070 SUPER 8GB (aanschafprijs €579,- ), maar die wil ik verkopen (garantie nog ruim 1,5 jaar). *knip* dit zul je zelf moeten uitzoeken, want dit is niet toegestaan op het forum.

Huidige kaart: pricewatch: ASUS Turbo GeForce RTX 2070 Evo

Wat is een goed AMD alternatief voor deze kaart? In dezelfde prijsklasse (500 of net wat ik ervoor terug kan krijgen).

Reden van verkoop; Niet tevreden over de performance bij veel games. Herkenbaar probleem als ik erop Google, veel dxgi_error_removed errors in verschillende games (is een bekend probleem).

[ Voor 11% gewijzigd door br00ky op 14-04-2021 09:38 ]

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:32
Prijzen zijn altijd lastig.
Zeker met de huidige schaarste op de markt.

Als je een AMD alternatief zoekt voor een RTX 2070 met vergelijkbare prestaties, dan komt de RX 5700 en RX 5700XT het dichst in de buurt.
Dit is wel een oudere generatie (net als de nVidia)
maar ja, of je deze uberhaupt kan krijgen, danwel tegen de gewenste prijs is moeilijk te zeggen met de schaarste die er heerst.

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@GarBaGe Het liefste los ik de problemen gewoon op met de huidige videokaart, maar ik heb al van alles geprobeerd. ASUS is ook niet echt klantvriendelijk en lastig te bereiken. ;w

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 13:45
Die issue, is dat toevallig in games die Frostbite engine gebruiken zoals Battlefield V of FIFA (maar een paar voorbeelden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Mizgala28 Problemen heb ik bij meerdere games, zie dit lijstje:

Football Manager 2021 (klapt er meestal uit na 1-2 volle dagen spelen)
Fifa 21 (klapt er meestal uit na 30-60 minuten spelen)
F1 2020 (klapt er meestal uit na 12 laps van de 18-20).
Counterstrike (geen dxgi_error_removed error, wel x eruit geklapt tijd terug, maar dat kan ook wat anders zijn uiteraard)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:44

Tazzios

..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Tazzios Correct. Probleem is eventjes niet aanwezig geweest, geen idee waarom. Waarschijnlijk te korte sessies om het probleem te constateren. Ik ga nu contact opnemen met NVIDIA. Hopelijk komen we verder, want als ik het NIVIDIA forum erbij pak dan vrees ik toch het ergste (velen spreken met de technische dienst van NVIDIA maar die weten zelf de oplossing ook niet 8)7 ). Hopelijk treffen we een capabel iemand :)

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sokucho
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 10:01
5700xt is vergelijkbaar maar kom je niet aan voor minder dan 700-800 euro 2e hands. Misschien wil iemand op v&a wel ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
CryptoNL schreef op woensdag 14 april 2021 @ 09:54:
@Mizgala28 Problemen heb ik bij meerdere games, zie dit lijstje:

Football Manager 2021 (klapt er meestal uit na 1-2 volle dagen spelen)
Fifa 21 (klapt er meestal uit na 30-60 minuten spelen)
F1 2020 (klapt er meestal uit na 12 laps van de 18-20).
Counterstrike (geen dxgi_error_removed error, wel x eruit geklapt tijd terug, maar dat kan ook wat anders zijn uiteraard)
Hoewel ik veel verschillende games speel, op F1 na speel ik de games die je noemt niet.

Zelf heb ik ook een 2070S en ik heb nooit die issue gehad, echter had ik gelezen dat bepaalde Frosbite games issues veroorzaken (ligt aan de game zelf) dus vandaar die vraag.

Maar als ik dit lijstje zo zie ligt de probleem bij jouw elders, al weleens een volledig schone herinstallatie van Windows zelf geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
@Mizgala28 Ja allang gedaan, evenals het updaten en rollback van drivers. Er staat naastw at games ook amper iets op de pc trouwens. Ook geen virussen of wat dan ook. Die error met Frostbite ken ik, maar ik lees ook veel mensen die het probleem met andere games hebben zoals ik. Ik ''gok'' dat er een instelling is (bijvoorbeeld shaders ofzo) dat net niet lekker werkt met W10 of met een random moederbord en dat dat een bug geeft zeg maar. Alleen zie er maar eens achter te komen waar de schoen wringt 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
@CryptoNL het blijft inderdaad een beetje raden wat de issue is, wie weet is het makkelijk op te lossen maar dan moet je maar net een oplossing zien te vinden.

Daarnaast is het best wel een rotmoment nu om een vervangende kaart te zoeken, gezien de huidige GPU markt situatie.

Ik en mijn partner hebben beide een 2070S van Asus en geen issues, beide onze computers zijn verder heel verschillend qua gebruikte hardware, maar het zou kunnen dat je misschien gewoon pech hebt en een bepaalde hardware/software combinatie niet helemaal lekker werkt bij jouw systeem.

Als dat een optie was zou je die kaart eventueel in een andere PC kunnen testen, als de issues dan wel/niet voorkomen weet je in ieder geval of het echt aan de GPU ligt.

[ Voor 3% gewijzigd door Mizgala28 op 14-04-2021 11:29 ]

Pagina: 1