Derk GTT schreef op zondag 27 maart 2022 @ 18:48:
Weet iemand misschien hoe je bij een Ziggo router in Bridge mode poort 44158 kan port forwarden?
Heb het signaal nu nadat het uit de ziggo router komt via een tplink switch direct naar zolder lopen alwaar het signaal nogmaals via een switch naar de miner gaat. Er zit dus verder geen router meer tussen. Heb alleen nog een router beneden voor het wifi signaal daar en een op zolder.
De bobcat diagnoser geeft aan dat de poort open staat en alleen op de public ip staat closed/timeout met de volgende melding; public port open/close isn't accurate here, if your listen_addr is IP address, it should be OK. Wat daarmee bedoelt wordt begrijp ik niet helemaal.
Als ik echter via een open portcheck tool de port op het ip adres van de miner controleer dan geeft hij aan dat de port 44158 blocked is.
De miner werkt wel, maar heb het idee dat als dit gedaan is het een stuk beter kan werken. Heb het bij de router waar mijn andere miner staat wel ingesteld (dit was een kpn router die niet in bridge mode staat) en daar zijn de opbrengsten gelijk of beter terwijl de verbinding via wifi is en de antenne nog de standaard antenne is en slechts 1 verdieping hoog net buiten het raam staat.
Bij voorbaat dank voor het meedenken.
Hoe ziet je opstelling er precies uit? En waarom staat je Ziggo router in bridge mode?
Normaal doe je dat in opstellingen waarbij je wil dat de standaard router combo het signaal gewoon doorgeeft aan een eigen router die je er vlak na plaatst. Maar uit je verhaal lijk ik te halen dat dat niet het geval is omdat je het enkel hebt over switches?
Let hier wel mee op. Als je een router in bridge mode zet dan schakel je daarmee dus ook zijn firewall functie uit. Als dit niet wordt opgevangen door een ander apparaat (een andere router) dan loopt je netwerk dus gevaar!
Switches (zowel managed als unmanaged switches) hebben geen firewall of routing functie.
Port forwarding is een functie van de firewall. In bridge mode kan je dus geen port forwarding instellen.
Er is ook niet zoiets als het checken van de ports op het ip adres van je miner. Met een o
nline port checker tool geef je je public IP addres op (aka je router). Dat wil zeggen als er een ping wordt gestuurd naar je public IP op poort 44158, dan wordt er gecheckt of dit signaal wordt doorgegeven, of geblokkeerd door je firewall. Het zijn de instellingen op je router die deze ping van je start punt (je public IP, je router) doorgeven naar het juiste apparaat in je netwerk (port forwarding instellingen) en dat is in dit geval je miner.
Zonder router kan je dit niet instellen.
[
Voor 14% gewijzigd door
estrange op 27-03-2022 20:49
]