• rapture
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04:33

rapture

Zelfs daar netwerken?

Matched: straddle
Tummie555 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 19:09:
[...]

Ik ben dol op risico, maar ook weer niet gek. :o Daarnaast heb ik zeeën van tijd om de markt, fora en nieuws in de gaten te houden. Ik hoop niet dat ik arrogant overkom als ik zeg, deze flinke dip ( met name growth stock) zag ik aankomen. Hoogstwaarschijnlijk zagen jullie het ook allemaal. In zo'n geval wil ik Put-opties kunnen kopen. En vice versa, als het overduidelijk is dat we flink omhoog gaan, wil ik de Call-opties kunnen kopen. Ik wil ze niet uitvoeren, gewoon handelen.
Het feit dat ik met een vooraf bekend maximaal verlies (de premium en kosten) een, in theorie oneindige, winst kan maken, past dan heel erg goed bij mijn karakter. Lekker gokken inderdaad zoals iemand al zei. Maar dan met een vleugje technische analyse. ;) En ik verneem graag advies hoor! Met 3 maanden ervaring, ben ik voorlopig nog een rookie.
Ik heb met opties over +1400% winst gevlogen. Aanstaande dinsdag en woensdag zit ik op mijn raketten om te zien hoe hoog dat ze kunnen vliegen. Als ze niet vliegen, dan ga ik verlies nemen, doorrollen en op de volgende maand inspelen. Saxo heeft al foutmeldingen over het vergroten van mijn exposure/raket gegeven. Gelukkig heb ik nog Lynx/IBKR waar ik kan kopen wat ik wil.

Je kan een straddle op een index zetten. Als de koers hard genoeg beweegt, dan is de winst groter dan wat je voor de premies betaald hebt. Volgens Amerikaanse traders is het traden op een index een hogere moeilijkheidsgraad is dat meer kennis/ervaring vereist dat het traden op een aandeel. Er is meer geld verloren aan het hopen op een correctie of crash dan dat er verdiend is en je wilt niet in de statistieken komen om een uitspraak van een Amerikaanse trader te bevestigen.

Everyone is bullish, the SPY is immortal till it is not.

De argumentatie tegen een crash is dat de meerderheid de maart 2020 dip gekocht heeft. Er is veel ruimte voor een zware correctie voordat de SPY naar de 218 gaat. Zolang de meerderheid diepgroen op hun scherm zien, is er geen reden tot paniek. Om veel paniek te creëren moet je 99% van de mensen die vorig jaar gekocht hebben, onder water drukken, nerveus maken en de race naar de uitgang kan begonnen. Wie vorig jaar de SPY gekocht heeft, deed dat boven 364.

De cryptomarkt is naar dat scenario aan het zakken, BTC onder 30k betekent dat de race naar de uitgang begint. Als volgende week GME en de meme-aandelen omhoog knallen, dan wordt het geld uit crypto en de rest gezogen.

Er is een steile leercurve, je kan in 't begin de inleg vermenigvuldigen en daarna zakken de meesten in een diepe dal van optieverliezen weg. Totdat de lessons learned, ervaring, gedragswijzigingen,... ervoor zorgen dat de keuzes verstandiger, minder riskant, kansrijker,... worden om uit de dal te klimmen.
Tummie555 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 22:26:
[...]

Dank! Ik ga het bestuderen. Deze stond op reddit 2022 vs 2008, net een tweeling:
[Afbeelding]
Het opdrogen van de liquiditeit in 2008 kan je niet vergelijken met 1.7 trillion dollar is vrijdag bij de Fed geparkeerd om te overnachten. Er staat teveel geld aan de zijlijn om aan crashscenario's te denken, want dat geld zal gebruikt worden om de dip te kopen en een vloer onder de koersen zetten.

JPow's money printer werd vroeger de Greenspan Put genoemd. Greenspan had ook een vloer onder de koersen gezet met renteverlagingen en dat is vergelijkbaar met gekochte puts aan iedereen uitdelen. Alle longposities waren verzekerd door de Fed tegen dalingen.

Waarom zouden de grote spelers niet in 2021 bergen geld tegen lage rente geleend hebben om in een aankomende correctie de dip te kopen? De waarde van de schulden verdwijnt als sneeuw voor de zon bij hoge inflatie. In de geschiedenis kan je zien hoe ze de staatsschulden met hoge inflatie na een wereldoorlog affakkelen. De hoge inflatie wordt nu gebruikt om de Coronaschulden af te fakkelen.

Een crash gebeurt als er geen kopers meer zijn en iedereen rent naar de uitgang. Er is teveel liquiditeit dat voor het kopen van een dip gebruikt kan worden.
Tummie555 schreef op zaterdag 22 januari 2022 @ 23:18:
[...]

The big short toch? Het is inderdaad altijd anders en ik weet het niet. Rusland Ukraine verhaal is niet best, Kazakhstan burgeroorlog, Evergrande, torenhoge inflatie, flinke, snelle en veel rente verhogingen, alles tezamen kan wel iets massaal veroorzaken. Wellicht niet net zo erg, want als het goed is leren we. Maar half zo erg is ook al niet best. Daarnaast geloof ik zelf in trends, en die 2 charts lijken teveel op elkaar om helemaal te negeren. Maar, onderaan de streep weet ik het niet. 8)7
Dit brengt tot een strategische factor.

De Amerikanen beseffen dat de enigste reden dat China zo groot en sterk geworden is, is omdat in 2008 kapitaal uit de VS vluchtte om betere rendementen in emerging markets zoals China te zoeken. Het gras was groener in China.

Nu zijn de Amerikanen vastberaden om China eerst te laten vallen zodat het kapitaal uit China vlucht en naar de Westen gaat om de koersen en de economie in het Westen op te drijven. Xi heeft vele industriëen de nek omgedraaid, het opjagen van de haat tegen andere nationaliteiten jaagt de buitenlandse bedrijven weg uit China, de partij gebruikt eufemismen om 300+ miljoen werklozen als underemployed te klasseren (als de partij de cijfers moet toegeven, dan is het zo overduidelijk zichtbaar in de straten dat ze het niet meer kunnen verstoppen, verzwijgen,...), de energiecrisis doet het licht in 2/3 van de Chinese steden voor meerdere dagen per week uitgaan en de industrie is ook meerdere dagen per week stilgelegd wegens elektriciteitstekort,...

Wat in China gebeurt is niet altijd relevant voor het Westen. De dotcom bubble kon nog hoger na 1997-1998 (Aziatische en Russische financiële crisis).
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/0m6J6Fi.jpg
3 renteverhogingen in 1999 en de Nasdaq ging nog harder omhoog.

Als Poetin toehapt, dan heeft het Westen een goed excuus voor het kapot maken van de Russische economie en de Amerikanen kunnen feesten vieren met de geldstromen naar het Westen om onze koersen op te drijven en de economie sterker te maken. Niet raar dat de Britten en Amerikanen roepen dat de beer weleens over de grens wilt gaan, ze willen dat de Russen uit de tent gelokt worden.

Biden heeft gezegd dat Poetin moet iets doen om zijn plaats in de wereld tussen de VS en China aan te tonen, zoals op de speelplaats iemand uitdagen en hopen dat een gevecht gestart wordt. Roepen dat iemand onpopulair, irrelevant, non-factor,... is, kan de ego raken.

Nog eens eventjes snel 1998 laten herhalen en Freedom Gas promoten. In 2019 werd Rusland zo jaloers van de Amerikaanse LNG dat ze de gaskraan helemaal opengezet hadden om de prijzen in Europa nog wat lager te zetten. Rusland kan de aardgas naar Europa niet te lang afknijpen, anders gaat de Amerikaanse LNG nog harder groeien.
Afbeeldingslocatie: https://www.aljazeera.com/wp-content/uploads/2022/01/382517771.jpg?w=770&resize=770%2C447
De Amerikanen willen graag niet alleen de Number One van de LNG worden, de Number One van alle aardgas is een mooi doel. Voor Rusland is olie en gas meer dan 60% van hun export, meer dan 30% van hun GDP en 4/10 van de begroting.

Mijn verwachting is dat een zware correctie kan, maar het is te vroeg in de strategische timing voor een crash.

De Amerikanen willen eerst China, Rusland,... zoals een citroen uitpersen en het kapitaal naar het Westen jagen. Eenmaal niemand in China, Rusland,... durft te beleggen, dan mag er in het Westen gecrasht worden. Als het hier crasht, dan willen we niet dat het kapitaal naar bepaalde landen vlucht en die landen in de komende 10 jaren te sterk maakt. Het ziet eruit als de stappenplan van de dotcom bubble herhalen. Toen ging Azië en Rusland onder de bus voordat het Westen mocht crashen.

• Dan Stark
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 01-04 20:47
Morty schreef op zondag 23 januari 2022 @ 21:20:
Ik vind één dag vooruit voorspellen al moeilijk genoeg ;)

Ben wel benieuwd wat er morgen gaat gebeuren. Op basis van slot van futures vrijdag al 1.2% in de min, crypto ook zwak over het weekend, zou zomaar eens een paniek dagje kunnen worden. Zou er op dit moment voor tekenen dat het niet meer dan -2% wordt, maar heb een slecht voorgevoel...
Dinsdag zijn weer de FOMC minutes, dus dan gaan we pas verandering zien denk ik. Zet waarschijnlijk een SPY straddle op mijn paper trade account dinsdag.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Gedoe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:11:
[...]

Ehhh, wat is een strangle? (geen zin in google actie 8)
De goedkopere en riskantere variant van de straddle. OTM call en OTM put ipv ATM call en ATM put.

• Gedoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
rapture schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:17:
[...]

De goedkopere en riskantere variant van de straddle. OTM call en OTM put ipv ATM call en ATM put.
8)7 straddle? Call en Put ken ik nog net maar geen zin an. Straddle new >:)

• Gedoe
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
Now know (sort of..): straddle > als in long & short at same time ff eigen vertaling ;-)
Timing is everyting.,, _/-\o_

[ Voor 24% gewijzigd door Gedoe op 26-01-2022 14:33 ]

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

FOMC is positief, SPY gaat door het dak.
Gedoe schreef op woensdag 26 januari 2022 @ 14:26:
[...]

8)7 straddle? Call en Put ken ik nog net maar geen zin an. Straddle new >:)
Stel dat ik JPow niet vertrouw en op een grote koersbeweging van de SPY wil inspelen tot market close.

Straddle: SPY 440 call en SPY 440 put
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/xSm0ghW.jpg
Inleg 1158 dollar; bij -5% koersverandering 1000 dollar winst en bij +5% 1205 dollar.

Strangle: SPY 460 call en SPY 420 put
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/mgcZhfD.jpg
Inleg 107 dollar; bij -5% koersverandering 560 dollar winst en bij +5% 489 dollar.

Ik zou voor weeklies kiezen, want de trade is veel korter dan de looptijd en hoe meer premies, hoe moeilijker dat een straddle of een strangle winstgevend wordt.

Ik moet er wel bij zeggen dat -5% of onder de 420 zakken, is wat de traders spannend vinden. Onder 420 kan een sell off en een zware correctie beginnen.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

mrc4nl schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:04:
Over verliezen gesproken hoe gaat het eigenlijk met de nvidia puts van @rapture?
Sinds 22 feb is de boel nog 30% verder gestegen :P
-60 tot -70 %

De koers kan (tijdelijk) de verkeerde kant opgaan en hoe ga je daarmee om?

Je kan bij de aankoop een stoploss op -20% verlies zetten.

Je kan korter lopende calls kopen om een straddle of strangle ervan te maken. Als overnight hedge of nog meer calls om van de stijging te profiteren.

Ik heb niet het kapitaal om vele lagen aan opties op elkaar te stapelen en mijn posities zijn gisteren naar beneden gemiddeld.

NVDA volgt de indexen goed en JPow heeft onzekerheid in de markten gepraat. Nu wordt het kijken naar steeds agressiever reacties op CPI, PPI,... en ander nieuws, volatiliteit en onzekerheid omhoog, geld stroomt vanuit de aandelenmarkt naar de obligatiemarkt,... en midden december vorig jaar kan herhaald worden.

De PE ratio was gisteren boven 150 en die van TSLA is een lage 50. De ChatGPT en AI hype wordt gebruikt door wie de aandelen zo hoog mogelijk willen lozen aan de nietsvermoedende particulieren. De koersdoelen omhoog gooien kan als een verkooppraatje gebruikt worden 265, 270,... als een koopje aan de man te brengen.

• DutchManticore
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 01-03-2025
rapture schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:27:
[...]

-60 tot -70 %

De koers kan (tijdelijk) de verkeerde kant opgaan en hoe ga je daarmee om?

Je kan bij de aankoop een stoploss op -20% verlies zetten.

Je kan korter lopende calls kopen om een straddle of strangle ervan te maken. Als overnight hedge of nog meer calls om van de stijging te profiteren.

Ik heb niet het kapitaal om vele lagen aan opties op elkaar te stapelen en mijn posities zijn gisteren naar beneden gemiddeld.

NVDA volgt de indexen goed en JPow heeft onzekerheid in de markten gepraat. Nu wordt het kijken naar steeds agressiever reacties op CPI, PPI,... en ander nieuws, volatiliteit en onzekerheid omhoog, geld stroomt vanuit de aandelenmarkt naar de obligatiemarkt,... en midden december vorig jaar kan herhaald worden.

De PE ratio was gisteren boven 150 en die van TSLA is een lage 50. De ChatGPT en AI hype wordt gebruikt door wie de aandelen zo hoog mogelijk willen lozen aan de nietsvermoedende particulieren. De koersdoelen omhoog gooien kan als een verkooppraatje gebruikt worden 265, 270,... als een koopje aan de man te brengen.
Je hebt helemaal gelijk hoor.
NVDA is echt gebakken lucht.

670 miljard market cap...

Hoe dan?
Ze doen 27 miljard omzet en maken 3 miljard winst meende ik?

PE ruim boven de honderd... Totaal achterlijk.

Maar voorlopig is de markt het volledig met elke vorm van logica oneens. Je hebt een behoorlijke catalyst nodig. Hoop dat je voldoende spreiding hebt om daarop te kunnen wachten

Uitingen via dit account zijn altijd een mening (zij het altijd van de weloverwogen variant). Ik vermeld dit niet altijd specifiek maar vind rust in het feit dat ik me dit realiseer.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

NicoHF schreef op woensdag 17 januari 2024 @ 23:48:
[...]

Mijn vraag was heel duidelijk, 'wat doen jullie tegen een koersval van een aandeel'.
Oftewel hoe bescherm je je er tegen, daar ben ik benieuwd naar.
Wat zijn jullie strategieën, stellen jullie een stop loss in of misschien wel een trailing stop of kopen jullie put opties enz

Ik koop aandelen omdat ik verwacht dat ze gaan stijgen, dus waarom zou ik dan short gaan?
Wat heeft goud met een aandeel te maken?
Geduld oké die snap ik nu, dan gaan jullie er vanuit dat het in de toekomst weer gaat stijgen. Dat is al een aantal keer gebleken dat het niet geval was en ik blij was dat ik op tijd uitgestapt was.

Heeft niks te maken met dat ik het beter weet, het heeft te maken dat de antwoorden gewoon nergens op slaan.
Je wilt dus weten hoe lessons learned van vele jaren aan optiehandel, day trading en swing trading gebruikt kunnen worden voor positiebeheer.

Aandelen koop je om minstens 3 tot 5 jaren vast te houden van onderwaardering naar overwaardering.
  • Herevalueer je bull case op basis van nieuwe informatie. Heb je nog vertrouwen in het bedrijf dat het goed gaat doen of niet? Aandelen hebben geen expiratiedatum en je kan het zo lang vasthouden als dat je wilt.
  • Een bedrijf kan dividend uitkeren en je krijgt beetje van de aankoopprijs terug. Dit kan het wachten verzachten. Als er geen dividend is, dan kan je elke maand OTM covered calls schrijven om enkele procentjes van de aankoopprijs als premie te krijgen.
  • Als de koers wat teveel geklommen is, kan je protective puts kopen om de koerswinst vast te pinnen. Daalt de koers, dan verkoop je de puts om grotendeels van de verdampte koerswinst terug te krijgen. Omgekeerde kan je ook doen, staan de gekochte puts in diep groen, koop wat calls om de winst vast te pinnen als de koers de andere kant opgaat.
  • Protective puts kunnen voor een portefeuille hedge gebruikt worden.
  • Wanneer de koers en IV opgeblazen is, dan schrijf je ITM covered calls om in elkaar zakkende koers en IV-crush te profiteren. Bij meme stocks kan je de geschreven calls snel van ITM naar OTM zien gaan.
  • Is de koers te ver in de grond getrapt door het sentiment, short sellers,... dan kan je LEAPS calls kopen die in 2 of 3 jaren expireren om van herstel te profiteren. En puts schrijven als de koers niet meer kan dalen, dan staan er tienduizenden, honderdduizenden, miljoenen,... geschreven puts in de optiereeksen en het grote geld gaat bepaalde strikes verdedigen om deze puts waardeloos te laten expireren.
  • Is er positief nieuws dat de koers vele maanden kan doen stijgen. bv ChatGPT was het iPhone moment van AI. Koop calls met een jaar looptijd om van die klim te profiteren zonder je LEAPS te moeten verkopen. Voor delta exposure met weggecompenseerde theta en vega gebruik je debit spreads. Je kan ook nog wat far OTM calls met minstens een jaar looptijd kopen voor de vega exposure zonder teveel last van delta en theta hebben.
  • Aan de hand van TA en positionering in de optiereeksen kan je nog 90 dagen, 30 dagen,... puts of calls kopen of schrijven.
  • Dan heb je nog de weeklies die voor de overnight hedge (straddle) gebruikt worden.
  • De opties dat je in de intraday gebruikt om van koersbewegingen in enkele minuten tot uren te profiteren.
Er is veel kennis, ervaring en geld nodig om long, short, long, short, long, short,... op elkaar te stapelen. Het is niet omdat je voor 3 tot 5 jaren long staat, dat je niet short voor 1 of 2 jaar mag staan.

Kunnen goochelen met de optiegrieken en optiestrategieën zodat je de gewenste exposure kan kiezen en ongewenste exposure kan uitsluiten.

Je beheert een aandeel alsof het een zeilboot is die van alle windrichtingen kan profiteren door de zeilen anders te configureren.

Afbeeldingslocatie: https://www.catamaranschool.nl/wp-content/uploads/i101689542_90407_7.jpg

Je bent elke handelsdag bezig met het babysitten van opties en stop losses instellen voordat je AFK gaat.

Als je iets fout met opties doet, kan je meer dan je inleg verliezen.

Ik doe dit niet, maar weet dat er mensen zijn die dit elke handelsdag doen.

• appel001
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 20:15
Klinkt natuurlijk heel mooi. Los van het feit dat ik de helft niet begrijp.

Is het voor de meeste mensen niet lonender om ipv. 32 uur 40 uur te gaan werken? De 400 euro die ze daarmee per maand extra pakken kunnen ze dan stoppen in een grote ETF a 6-8%.

Zelfs tegen 0% laten liggen geeft je dat 4800 euro per jaar. De methodieken die je hieronder beschrijft zullen zeker het rendement wel wat op kunnen krikken. Hoeveel extra rendement kun je defensief gezien extra pakken? Welke tijdsinvestering is ervoor nodig?

Zelfs als je door je methode hieronder van 6-8% naar 12-16% kunt gaan, dan moet je portefeuille al rond de 100k liggen wil je break-even zitten. Ten opzichte van een dag extra werken? Hoe kijk jij daar zelf tegenaan?

Natuurlijk kun je de tijd erin stoppen omdat je het leuk vind en het een financieel interessante hobby is. Dan moet je het vooral doen.

Het lijkt erop dat jij met de methodieken beschreven wel ervaring hebt. Welke zou je aanraden om mee te beginnen als je kijkt naar tijd inspanning/ kennis en rendement?
rapture schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 20:30:
[...]

Je wilt dus weten hoe lessons learned van vele jaren aan optiehandel, day trading en swing trading gebruikt kunnen worden voor positiebeheer.

Aandelen koop je om minstens 3 tot 5 jaren vast te houden van onderwaardering naar overwaardering.
  • Herevalueer je bull case op basis van nieuwe informatie. Heb je nog vertrouwen in het bedrijf dat het goed gaat doen of niet? Aandelen hebben geen expiratiedatum en je kan het zo lang vasthouden als dat je wilt.
  • Een bedrijf kan dividend uitkeren en je krijgt beetje van de aankoopprijs terug. Dit kan het wachten verzachten. Als er geen dividend is, dan kan je elke maand OTM covered calls schrijven om enkele procentjes van de aankoopprijs als premie te krijgen.
  • Als de koers wat teveel geklommen is, kan je protective puts kopen om de koerswinst vast te pinnen. Daalt de koers, dan verkoop je de puts om grotendeels van de verdampte koerswinst terug te krijgen. Omgekeerde kan je ook doen, staan de gekochte puts in diep groen, koop wat calls om de winst vast te pinnen als de koers de andere kant opgaat.
  • Protective puts kunnen voor een portefeuille hedge gebruikt worden.
  • Wanneer de koers en IV opgeblazen is, dan schrijf je ITM covered calls om in elkaar zakkende koers en IV-crush te profiteren. Bij meme stocks kan je de geschreven calls snel van ITM naar OTM zien gaan.
  • Is de koers te ver in de grond getrapt door het sentiment, short sellers,... dan kan je LEAPS calls kopen die in 2 of 3 jaren expireren om van herstel te profiteren. En puts schrijven als de koers niet meer kan dalen, dan staan er tienduizenden, honderdduizenden, miljoenen,... geschreven puts in de optiereeksen en het grote geld gaat bepaalde strikes verdedigen om deze puts waardeloos te laten expireren.
  • Is er positief nieuws dat de koers vele maanden kan doen stijgen. bv ChatGPT was het iPhone moment van AI. Koop calls met een jaar looptijd om van die klim te profiteren zonder je LEAPS te moeten verkopen. Voor delta exposure met weggecompenseerde theta en vega gebruik je debit spreads. Je kan ook nog wat far OTM calls met minstens een jaar looptijd kopen voor de vega exposure zonder teveel last van delta en theta hebben.
  • Aan de hand van TA en positionering in de optiereeksen kan je nog 90 dagen, 30 dagen,... puts of calls kopen of schrijven.
  • Dan heb je nog de weeklies die voor de overnight hedge (straddle) gebruikt worden.
  • De opties dat je in de intraday gebruikt om van koersbewegingen in enkele minuten tot uren te profiteren.
Er is veel kennis, ervaring en geld nodig om long, short, long, short, long, short,... op elkaar te stapelen. Het is niet omdat je voor 3 tot 5 jaren long staat, dat je niet short voor 1 of 2 jaar mag staan.

Kunnen goochelen met de optiegrieken en optiestrategieën zodat je de gewenste exposure kan kiezen en ongewenste exposure kan uitsluiten.

Je beheert een aandeel alsof het een zeilboot is die van alle windrichtingen kan profiteren door de zeilen anders te configureren.

[Afbeelding]

Je bent elke handelsdag bezig met het babysitten van opties en stop losses instellen voordat je AFK gaat.

Als je iets fout met opties doet, kan je meer dan je inleg verliezen.

Ik doe dit niet, maar weet dat er mensen zijn die dit elke handelsdag doen.

• rapture

rapture

Zelfs daar netwerken?

Crakie schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:25:
"To get to a $740 share price simply requires that the company maintain a monopolist-like operating profit margin of 55 per cent for the next decade, while also growing sales tenfold, from $60bn a year to more than $600bn." (Source)
[...]
En er kan nog meer ingeprijsd worden. Gisteren was wachten op de forward guidance, als ze de exportrestricties naar China gaan omzeilen, kan de koers door de 1000 gaan.

Het was ook in de opties ingeprijsd. De IV lijkt wel op een meme stock en de goedkoopste straddle kost 8k dollar. Om daarmee winst te maken, moet de koers al minstens 10% veranderen.

Waarom een straddle? Earnings is een binaire event, kop of munt en de reactie op de earnings is onvoorspelbaar. De earnings kunnen beter dan verwacht zijn en de koers valt. De earnings kunnen slechter dan verwacht zijn en de koers spuit omhoog. "Buy the rumour, sell the news"

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:50

franssie

Save the albatross

versie twee,

Bij de huidige manipulative politiek in de USA zou een long straddle wel het overwegen geweest zijn de afgelopen twee weken>

https://www.home.saxo/nl-nl/glossary/straddle
Long Straddle

Verwacht u grote beweging in de onderliggende waarde van een aandeel? Dan kunt u hierop inspelen met een long straddle. Dit doet u door het kopen van zowel een call als put optie. Bijvoorbeeld op de volgende manier. Stel, een aandeel noteert op dit moment € 79,92 en u verwacht een grote beweging. U koopt de call en put 80 voor € 4.34 en € 5,35. Per saldo investeert u dus € 9,69 in het recht om te mogen kopen op € 80 en om te verkopen op € 80. Dit betekent dat het aandeel minimaal moet stijgen tot € 89,69 of moet dalen tot € 70,31 op de afloopdatum. Want vanaf € 89,69 is op de afloopdatum het recht om te mogen kopen op € 80 pas € 9,69 waard. En daarbij is de 80 put op € 70,31 pas € 9,69 waard op afloopdatum. Dit betekent dus een hele forse beweging om de long straddle winstgevend te krijgen.
Nu werk ik weinig met opties, maar het zal nu ook wel ingeprijsd zijn, maar denk dat ik toch even terugkijk in de data van afgelopen weken om te zien of dit de moeite waard was geweest. Ik vermoed van wel. Of heeft iemand hier al aan gerekend?

Laatste bericht wat ik zie is Feb dit jaar
Beleggen op de beurs in de praktijk - Deel 11

[ Voor 209% gewijzigd door franssie op 13-04-2025 00:28 ]

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Pagina: 1

Let op:
Ook hier: geen referrals!

Voor discussie over (de impact van) de huidige regering van de VS: niet hier, maar in Actualiteit, wetenschap en maatschappij