Solcon Glasvezel icm Ubiquiti Unifi Security Gateway

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-06 16:40

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Wij krijgen binnenkort glasvezel via Solcon.

Hievoor is inmiddels de aansluiting gelegd en is Genexis Media Converter aangesloten.

Nu lees ik her en der mooie topics over deze combinatie waarbij het lastig is bijv IPTV en Voice werkend te krijgen.

Echter ik kan weinig vinden over het aansluiten van een enkel internet abbo op de Ubiquiti Unifi Security Gateway.

Is hier nog configuratie voor nodig of werkt dit out of the box? iemand die deze combinatie werkend heeft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Dit kan zo niet out of the box werken. Je USG weet immers niet hoe en met wat voor servers die contact moet maken om verbinding te krijgen?

Uiteindelijk is Solcon ook van KPN en daar zijn diverse configuraties voor te vinden voor de USG. Het gaat dan om JSON bestanden, waar de configuratie in zit, die je op de USG moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Kijk, thanks @sypie

Dus deze zou ik kunnen volgen:
https://www.vanachterberg...teway-kpn-ftth-iptv-ipv6/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Mits er voor Solcon net iets andere gegevens in moeten staan uiteraard. Mogelijk heeft Solcon een goede klantenservice die je daar mee van dienst kan zijn.

@Allanon Wanneer je deze link volgt zie je dat Solcon en een USG prima te doen zijn. De oplossingen staan in dat topic: [Ubiquiti & IPTV] Ervaringen & Discussie

[ Voor 42% gewijzigd door sypie op 12-04-2021 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allanon

Allanon

appearance is overrated

Topicstarter
Inmiddels aan de praat gekregen en het werkt direct zonder aanpassingen.

Genexis Media Converter via UTP op de WAN poort aangesloten van de Ubiquiti Unifi Security Gateway (USG) en internet van Solcon werkt,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick.timmerman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 14:03
Geen specifieke aanpassingen, maar toch de vraag, welk protocol heb je voor Solcon gekozen? PPPoE? Of wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurroen
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-06 20:40

jurroen

Security en privacy geek

dick.timmerman schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 15:45:
Geen specifieke aanpassingen, maar toch de vraag, welk protocol heb je voor Solcon gekozen? PPPoE? Of wat anders?
Hangt af van het specifieke netwerk en NT. Bij minimaal een deel van de verbindingen is het untagged en DHCP, dus dan is het plug en play.

Ongevraagde verzoeken per DM beantwoord ik niet, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dick.timmerman
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-03 14:03
Ik heb een abo met FFFH Opticks bij mij. Zegt dat wat? Verder heb ik in de USG/Cloudkey de volgende instellingen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/q6AIKn0aSD1rCGCVOJ0GxBV4lX4=/800x/filters:strip_exif()/f/image/qG02LZICCQCn2MfBdXPJwuDT.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07:50

nelizmastr

Goed wies kapot

Maak anders een foto van je glasvezelaansluiting em apparatuur buiten de USG.

Dan kunnen we daar wat zinnigs over zeggen. Qua PPPoE gegevens en VLAN indien nodig moet Solcon de gegevens beschikbaar hebben. De interpretatie daarvan in de USG moet je dan zelf doen.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1