Probleem tijdens gamen: Displayport no signal (RTX 3070)

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 20-10-2024
Hi allemaal,

Ik heb sinds januari een nieuwe PC (en nieuwe monitor). Top ding en geen problemen mee gehad, sinds een week of twee geleden. Tijdens het gamen (Valorant) krijg ik af en toe uit het niks zwart scherm met 'Displayport no signal'. Ik kan iedereen op Discord wel horen en ik kan zelf praten, maar ik zie gewoon niks meer. Displayport in en uit pluggen helpt niet (is ook een nieuwe kabel trouwens), alleen het opnieuw opstarten van m'n pc werkt (en niet eens altijd). Als ik de PC dan aan/uit zet zie ik eerst zwartwit beeld met de resolutie 640x480, daarna springt ie opeens naar normaal beeld.

Ik dacht dat het aan mijn drivers lag, maar volgens Nvidia heb ik de laatste drivers. Lijkt wel alsof ie soms m'n videokaart niet herkend...

Hieronder mijn setup. Hebben jullie enig idee wat er mis gaat en hoe ik het kan oplossen?

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 5600X Boxed€ 338,80€ 338,80
1MoederbordenGigabyte Aorus B550 ELITE V2€ 139,-€ 139,-
1VideokaartenMSI GeForce RTX 3070 Ventus 2X OC€ 827,94€ 827,94
1BehuizingenFractal Design Meshify C - Dark TG€ 87,69€ 87,69
1MonitorenASUS TUF Gaming VG249Q Zwart€ 214,55€ 214,55
1ProcessorkoelingScythe Mugen 5 PCGH Edition€ 50,95€ 50,95
2Ventilatorenbe quiet! Pure Wings 2, 120mm€ 9,85€ 19,70
1ToetsenbordenHyperX Alloy Core RGB (Qwerty US)€ 53,94€ 53,94
1Geheugen internCrucial Ballistix BL2K8G32C16U4B€ 83,-€ 83,-
1VoedingenCorsair TX750M€ 99,79€ 99,79
1Solid state drivesSamsung 970 EVO 1TB€ 123,90€ 123,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 2.039,26

Beste antwoord (via Esmay op 13-04-2021 09:23)

Verwijderd

Esmay schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:33:

@Verwijderd Mijn videokaart zit met 1 kabel in de voeding en twee in de videokaart volgens mij (zie foto hieronder). Dat zou best het probleem kunnen zijn... Dan wordt dat ene kabeltje zeker te warm waardoor 'ie er voor de safety uitvliegt? Heb nog een aantal ongebruikte kabels in de doos. Moet er dan een extra kabel worden aangesloten van de voeding naar de videokaart?

[Afbeelding]

Dank iedereen voor het meedenken!
Hier was ik dus al bang voor. Je hebt slechts 1 kabel aangesloten op de videokaart. (en van die ene kabel 2 stekkertjes gebruikt.)
Maar dit is dus niet goed. Je hoort 2 kabels aan te sluiten en dan van elke kabel 1 stekkertje van de 2 los.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furcifier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-09 15:07
Geen idee wat het exact kan zijn, maar sowieso zit je met die voeding een goeie 100watt onder hetgeen aangeraden wordt (650w). Las ook in je topic om advies dat dat de eerste reactie was die je kreeg, kan zomaar zijn dat je GPU teveel aan je voeding trekt en het geheel er mee kapt. Heb zelf de RTX 3070 Ventus 3X OC erin hangen en stiekem loopt het onderaan de streep toch best snel op.

edit - niet goed gelezen |:(

[ Voor 19% gewijzigd door Furcifier op 11-04-2021 19:34 ]

i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
Furcifier schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:32:
Geen idee wat het exact kan zijn, maar sowieso zit je met die voeding een goeie 100watt onder hetgeen aangeraden wordt (650w). Las ook in je topic om advies dat dat de eerste reactie was die je kreeg, kan zomaar zijn dat je GPU teveel aan je voeding trekt en het geheel er mee kapt. Heb zelf de RTX 3070 Ventus 3X OC erin hangen en stiekem loopt het onderaan de streep toch best snel op.

edit - niet goed gelezen |:(
Haha kan gebeuren! Heb destijds inderdaas om advies gevraagd en toen besloten om toch te upgraden naar 750W, dus dat zal het probleem niet zijn. Misschien kan het helpen als ik een oudere driver (van voordat ik het probleem had) download. Zou dat kunnen uitmaken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 07:04
Heb je hetzelfde probleem als je met HDMI aansluit?

Terug naar de vorige driver?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
Uszka schreef op zondag 11 april 2021 @ 19:48:
Heb je hetzelfde probleem als je met HDMI aansluit?

Terug naar de vorige driver?
HDMI niet geprobeerd, dacht dat ik daarmee niet de 144hz kon halen dus had expres een nieuwe displayport gekocht.

En terug naar een oudere driver kan ik inderdaad proberen. Kan ik die gewoon via de nvidia website downloaden en 'eroverheen' installeren, of moet ik eerst iets met de huidige driver doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
Kan er overheen. Je zal een melding krijgen dat je een oudere driver wil installeren maar die kan je negeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RP92
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 06:19
Zit de kaart wel goed in het slot op jou moederbord.?
Tegenwoordig zijn ze best zwaar en willen ze gaan doorgangen.
Heb hier zelf problemen mee gehad.
Geen beeld tijdens een game.
En ook niet meer opstarten met beeld.
Beetje friemelen aan de kaart en hij deed het weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Als dit hierboven niet is:
Probeer je 2e PCIe slot eens in het moederbord. Daarmee kun je uitsluiten of het de kaart zelf is, of de combinatie.

Interessant zou mogelijk zijn of de fans van je videokaart nog draaien op de zelfde snelheid als ze deden tijdens het gamen. de RPM zou je kunnen loggen, fysiek kijken moet je goed getraind oog hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:07
graceful schreef op zondag 11 april 2021 @ 22:10:
Als dit hierboven niet is:
Probeer je 2e PCIe slot eens in het moederbord. Daarmee kun je uitsluiten of het de kaart zelf is, of de combinatie.

Interessant zou mogelijk zijn of de fans van je videokaart nog draaien op de zelfde snelheid als ze deden tijdens het gamen. de RPM zou je kunnen loggen, fysiek kijken moet je goed getraind oog hebben.
Probeer een MSI Afterburner bijvoorbeeld. Deze kan de logging starten / stoppen met een toetscombinatie. Druk je aan het begin van een gamesessie op start, en zodra die vastloopt op stop. Na het opnieuw opstarten even kijken of je vreemde waardes (temps bijvoorbeeld) tegenkomt. Dat kan een verklaring zijn.

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je je videokaart aangesloten op je voeding?
Heb je 1 kabeltje in je voeding zitten en daarvan de 2 stekkertjes in de videokaart gedaan?
Of heb je netjes 2 kabels in je voeding en deze allebei op je videokaart aangesloten?

Als je maar 1 kabeltje vanuit de voeding gebruikt dan krijgt je videokaart soms te weinig power, en valt je beeld dus uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
Korte update: gister avond is hij nogmaals een aantal keer uitgevallen. Deze keer ook zonder dat ik aan het gamen was, zat gewoon in Windows mapjes te kijken. Heb ondertussen ook een andere HMDI kabel geprobeerd, zonder succes. Heb ook oudere drivers geprobeerd, ook zonder succes. In de system log lijkt iets te staan over dat er een probleem is gevonden in het stuurprogramma en daarom het hostproces is gestopt.

@RP92 Ik heb even aan de videokaart gevoeld en hij lijkt goed vast te zitten. Ook toen het beeld weer uitviel eraan gefriemeld, helaas werkte het niet.

@graceful Dank, dat tweede PCEi slot is inderdaad iets wat ik kan proberen. Ventilatoren van de videokaart draaien wel gewoon keurig.

@SgtElPotato Ik heb MSI Afterburner gedownload maar snapte er niet zo veel van. Heb twee keybinds gezet op begin en einde van loggen, maar als ik er op druk krijg ik geen feedback dat 'ie iets aan het loggen is, en weet ook niet waar ik dan de log kan vinden. Ben een beetje een noob op dat vlak haha.

@Verwijderd Mijn videokaart zit met 1 kabel in de voeding en twee in de videokaart volgens mij (zie foto hieronder). Dat zou best het probleem kunnen zijn... Dan wordt dat ene kabeltje zeker te warm waardoor 'ie er voor de safety uitvliegt? Heb nog een aantal ongebruikte kabels in de doos. Moet er dan een extra kabel worden aangesloten van de voeding naar de videokaart?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mWhGy9QgP-U--AGcGNFos8avsXs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hym2kpl4f4MXi0WsKYQJNJTn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Esmay schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:33:

[Afbeelding]

Hier was ik dus al bang voor. Je hebt slechts 1 kabel aangesloten op de videokaart. (en van die ene kabel 2 stekkertjes gebruikt.)
Maar dit is dus niet goed. Je hoort 2 kabels aan te sluiten en dan van elke kabel 1 stekkertje van de 2 los.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Uszka
De kabel is niet het probleem verwacht ik. 3070 spiked niet enorm en Corsair kabels is geen rommel. Bovendien zijn de ergste spikes er met de meest recente drivers wel uit.

Van welke biosversie is het moederbord voorzien?

Je zou het bovenste pci-e slot op gen3 kunnen zetten om te zien of dat iets oplost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
Uszka schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:43:
De kabel is niet het probleem verwacht ik. 3070 spiked niet enorm en Corsair kabels is geen rommel. Bovendien zijn de ergste spikes er met de meest recente drivers wel uit.

Je zou het bovenste pci-e slot op gen3 kunnen zetten om te zien of dat iets oplost.
Moederbord heeft biosversie F11!
Is er geen risico dat er iets kapot gaat/smelt door de huidige kabelopzet?

[ Voor 7% gewijzigd door Esmay op 12-04-2021 09:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wylana
  • Registratie: April 2009
  • Nu online

Ik zou hier niet van uit gaan. Ik heb al voldoende posts online gezien met het zelfde issue.

En daarnaast is het niet getest, dus ik zou de TS zeker adviseren om 2 losse individuele power cables op de Graka aan te sluiten ipv 1 kabel met 2 aansluitingen.

Ik ben steenrijk....ik heb een grindpad!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Verwijderd

De kabel is niet het probleem verwacht ik. 3070 spiked niet enorm en Corsair kabels is geen rommel.
Het gaat niet om wat jij verwacht maar gewoon simpel hoe je iets aan hoort te sluiten.

Je voeding heeft power rails. En een videokaart heeft power nodig, soms wat meer en soms wat minder, dat schommelt.
Als je maar 1 kabel aansluit, en dus maar 1 powerrail gebruikt, dan geef je de kaart niet het maximale wat hij nodig heeft.

Je kaart heeft maximaal (ik noem maar wat) 35A nodig, maar die ene kabel kan maar 25A leveren.
Dat gaat goed zolang je weinig van je videokaart vraagt.
Maar ga je gamen en je kaart wil meer power dan 25A, dan gaat dat niet en krijg je problemen.

Daarom gewoon goed aansluiten.
Staat als het goed is ook gewoon in de handleiding van je voeding. (ik weet het, niemand leest die dingen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 09:57:
[...]

Het gaat niet om wat jij verwacht maar gewoon simpel hoe je iets aan hoort te sluiten.

Je voeding heeft power rails. En een videokaart heeft power nodig, soms wat meer en soms wat minder, dat schommelt.
Als je maar 1 kabel aansluit, en dus maar 1 powerrail gebruikt, dan geef je de kaart niet het maximale wat hij nodig heeft.

Je kaart heeft maximaal (ik noem maar wat) 35A nodig, maar die ene kabel kan maar 25A leveren.
Maar ga je gamen en je kaart wil meer power dan 25A, dan gaat dat niet en krijg je problemen.

Staat als het goed is ook gewoon in de handleiding van je voeding. (ik weet het, niemand leest die dingen)
Goed punt hoor. We hebben destijds wel de handleiding van de voeding gelezen maar waarschijnlijk niet goed begrepen. Ik ga het in ieder geval proberen. Als het goed is zitten alle kabels die ik hiervoor nodig heb gewoon nog in de doos van de voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uszka
[...]

TX750M heeft maar één 12v rail dus je verhaal over powerrails raakt kant nog wal.
Een pci-e kabel van 18AWG zoals bij de TX750M kan veilig 300w doorheen.
De MSI RTX 3070 Ventus is een relatief zuinige kaart. De Gaming X zal vergelijkbaar zijn en heeft een mild verbruik van 256w ingame. Daarbij trekt een 3070 64w uit het PCI-e slot zodat er 190w door de kabel gaat. Totaal geen probleem. Daarom verwacht ik niet dat het probleem bij de voeding zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uszka schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:26:
[...]

TX750M heeft maar één 12v rail dus je verhaal over powerrails raakt kant nog wal.
Een pci-e kabel van 18AWG zoals bij de TX750M kan veilig 300w doorheen.
De MSI RTX 3070 Ventus is een relatief zuinige kaart. De Gaming X zal vergelijkbaar zijn en heeft een mild verbruik van 256w ingame. Daarbij trekt een 3070 64w uit het PCI-e slot zodat er 190w door de kabel gaat. Totaal geen probleem. Daarom verwacht ik niet dat het probleem bij de voeding zit.

Let maar op, na goed aansluiten heeft TS geen problemen meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 02-10 18:00
Heb je freesync/gsync aanstaan? Dat het scherm soms even z'n signaal verliest komt wel vaker voor met nvidia kaarten icm een freesync monitor.

Ik kan zo snel ff niet vinden of nvidia je monitor heeft ge'certified', maar het ontbreken hiervoor zou een indicatie kunnen zijn dat het niet met elke kaart even lekker werkt.

Deze gast op reddit heeft trouwens jou probleem en scherm:
Reddit: G-sync compatibility on, irregular Black screen / Screen turn off and on

[ Voor 28% gewijzigd door NESFreak op 12-04-2021 10:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
NESFreak schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:36:
Heb je freesync/gsync aanstaan? Dat het scherm soms even z'n signaal verliest komt wel vaker voor met nvidia kaarten icm een freesync monitor.

Ik kan zo snel ff niet vinden of nvidia je monitor heeft ge'certified', maar het ontbreken hiervoor zou een indicatie kunnen zijn dat het niet met elke kaart even lekker werkt.

Deze gast op reddit heeft trouwens jou probleem en scherm:
Reddit: G-sync compatibility on, irregular Black screen / Screen turn off and on
De monitor is G-sync compatible en ik heb dit inderdaad aangezet in de Nvidia Control Panel. Dit heb ik al aan staan vanaf het begin dat ik de monitor kocht. Zal het eens uitzetten om te kijken of het helpt. Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-10 21:55
Even wat anders wat betreft de monitor.... waarom heb je eigenlijk een full hd 24" monitor terwijl de rest van je systeem makkelijk een 27" / 1440p / 144hz scherm aan kan? Dat ziet er zo veel mooier uit allemaal. Echt zonde man! Weet nauturlijk niet of je in de positie bent om te upgraden maar dat is iets wat ik sowieso zou doen als ik jou was kijkend naar de rest van je hardware.

Wat betreft de DP kabel... wat voor kabel heb je gekocht? Ik heb ook een tijdje gehad dat mijn signaal af en toe wegviel (zwart scherm) tijdens t gamen al kwam t dan wel na een paar seconden weer vanzelf terug. Sinds ik een Club3D DP kabel heb is dat nooit meer gebeurd. Als je ook een goede kwaliteit kabel hebt gekocht zal het daar niet aan liggen.

Ik zou ook even 2 losse PCI-E aansluitingen doen zoals boven gezegd. Wellicht helpt het niet maar zo hoort t wel en t is een simpele actie.

Het zou ook zomaar aan je monitor kunnen liggen dus dan kom ik weer terug bij mijn eerste alinea.... overweeg om te upgraden naar een knappe 27" 1440p monitor. Je zult meer genieten van je spellen!

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• graceful
  • Registratie: Maart 2008
  • Niet online
Wel iets waar al vrij veel driver updates van geweest zijn. Zou mij verbazen als dit scherm nog steeds freesync issues kent met de laatste drivers.

Maar hey, Nvidia, proberen zeker waard. Al deze mensen het wel over flickering hebben. De TS spreekt hier over black-outs.

Black out -> geen response meer is vaak een stroom gerelateerd probleem.

2e slot of extra 6pin inmiddels kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMakreel
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 01-08 13:45
Sinds ik een nieuw DP kabel heb, hetzelfde probleem. Check even goed of de connector helemaal je videokaart in gaat, en niet wordt tegengehouden door het ijzertje. Het plastic van mijn DP kabel is eigenlijk net de dik, waardoor er een paar mm speling tussen de gpu en de connector zit en hij er niet helemaal in gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Esmay
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tBSZ6afx6-EJwTyPadL813Yqg0o=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/cR4u5C9Ol7YZh1OXZPuzg2ae.jpg?f=user_large

@Verwijderd Ik heb nu de kabels zo zitten als op het plaatje met de groene cirkel. Kan alleen nu niet testen of het werkt, kan het probleem niet 'triggeren'. Het gebeurt random tijdens het gamen. Maar dit lijkt me sowieso beter, ongeacht of het het probleem oplost.

@JohnnyV76 Ik wilde geen 27 inch scherm omdat ik onwijs dicht op mijn scherm zit (nog geen armlengte) en vrijwel alleen maar shooters speel, waar de graphics niet zo uitmaken. Ik heb wel zitten twijfelen hoor.. maar ben uiteindelijk toch voor deze monitor gegaan. Vind hem prima zo! DP kabel is trouwens nieuw en van Amazon Basic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:07
Verwijderd schreef op maandag 12 april 2021 @ 10:28:
[...]

[YouTube: Can Power cables affect GPU performance?]

Let maar op, na goed aansluiten heeft TS geen problemen meer ;)
In de praktijk maakt dit vrijwel niks uit aangezien voedingen een enkele 12V power rail hebben. Ik heb een 2080ti met één kabel vanuit de PSU aangesloten en verschillende mensen waarvoor ik een PC heb gebouwd met een 3080 hebben het ook zo. Geen enkel probleem!

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Esmay schreef op maandag 12 april 2021 @ 11:55:

@Verwijderd Ik heb nu de kabels zo zitten als op het plaatje met de groene cirkel. Kan alleen nu niet testen of het werkt, kan het probleem niet 'triggeren'. Het gebeurt random tijdens het gamen. Maar dit lijkt me sowieso beter, ongeacht of het het probleem oplost.
d:)b
SgtElPotato schreef op maandag 12 april 2021 @ 12:41:
[...]

In de praktijk maakt dit vrijwel niks uit aangezien voedingen een enkele 12V power rail hebben. Ik heb een 2080ti met één kabel vanuit de PSU aangesloten en verschillende mensen waarvoor ik een PC heb gebouwd met een 3080 hebben het ook zo. Geen enkel probleem!
In theorie maakt het niks uit. Maar praktisch wel. Pigtail stekkertjes moet je, als het niet nodig is, niet willen gebruiken.
Het zorgt toch voor extra belasting op je kabel, en het is ook niet voor niks dat het vrijwel overal geadviseerd wordt om niet te gebruiken.
Beetje vreemd om dan juist hier op Tweakers te moeten lezen dat het 'wel oké' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• men-noemt-m-o
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-09 15:02
Ik heb denk ik exact hetzelfde probleem als TS. Ik heb de 3070 Ventus 3X en deze is ook met een enkele kabel vanaf de voeding aangesloten.

Het heeft 3 maanden zonder problemen gewerkt maar sinds vorige maand krijg ik ook opeens de geen signaal melding (op beide monitoren, display port én HDMI), vooral zodra ik een game opstart en soms in Windows.

Ik had 2 weken terug de oude driver teruggezet en toen werkte alles weer even normaal maar sinds vandaag is het weer terug. Ik zal ook even testen of het met 2 kabels vanaf de voeding opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_aimy
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 13-09 23:15
[...]

Single-rail PSU's vs Multi-rail PSU's is een andere discussie dan Daisy chaining vs Non-daisy chaining.
Wanneer je iets niet zou moeten daisy-chaining is wanneer je meer power over een PCIe kabel zou trekken dan design.
Het maakt in dat geval niet uit of je dat van een PSU trekt die single-rail of multi-rail is.
Het gaat er immers om dat een rails niet overbelast wordt en dat maakt het verschil tussen multi-rail of single-rail.

Buiten dat, heb je gelijk dat een GPU in dit geval dus juist aangesloten moet worden.
men-noemt-m-o schreef op maandag 12 april 2021 @ 16:41:
Ik heb denk ik exact hetzelfde probleem als TS. Ik heb de 3070 Ventus 3X en deze is ook met een enkele kabel vanaf de voeding aangesloten.

Het heeft 3 maanden zonder problemen gewerkt maar sinds vorige maand krijg ik ook opeens de geen signaal melding (op beide monitoren, display port én HDMI), vooral zodra ik een game opstart en soms in Windows.

Ik had 2 weken terug de oude driver teruggezet en toen werkte alles weer even normaal maar sinds vandaag is het weer terug. Ik zal ook even testen of het met 2 kabels vanaf de voeding opgelost is.
Je probleem is niet geheel hetzelfde.
2 Monitors vraagt wss meer dan 1 Monitor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Esmay
Hi allemaal, gisteravond gegamed met twee kabels vanaf de PSU naar de GPU en het beeld is niet weggevallen! Zegt nog niks, want soms gebeurt het een week niet en dan 5 keer op een avond, maar ik heb goede hoop dat dit het probleem heeft opgelost. Dank iedereen!

@men-noemt-m-o Is jouw probleem verholpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• men-noemt-m-o
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-09 15:02
Ik wil nu net de kabel vervangen door twee kabels en nu zie ik dat de huidige kabel bij 2 pins niet goed is aangesloten 8)7

Ik heb die 2 linker pins nu weer goed gezet, het lijkt me dat dit het probleem was dus ik kijk het nu eerst nog even aan met een enkele kabel. Als het nu opnieuw gebeurt ga ik ook wel naar 2 kabels toe.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4hJQMZrK1q1JsmIQxaQjEjg5kA0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VpO1d50WvMCK9P7krZkCkBBV.jpg?f=user_large
Pagina: 1