Hoe heet dit toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Berethorn
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 04-05-2021
Ik zoek een Logitech wireless toetsenbord. Ik zag de MK520 combo (alleen op het '%5€' knopje mist het '€' symbool). Welke layout heb ik nodig voor het toetsenbord van wireless combo MK520 (maar dan MET het € symbool op de '%5' toets).

Heb wel 60 euro hiervoor hoor.

Het merk moet dus Logitech zijn. Mijn huidige Logitech toetsenbord is van MK330 combo en heel soms viel mijn toetsenbordverbinding met de usb dongle even weg (en geen Caps Lock lichtje!)

Hieronder een foto van het toetsenbord die ik wil hebben:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BZ2HLDBSubD7Apc3WeuZOcvE1XM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2o3UYvVn6wipQwIbg45Oz6S.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

• Berethorn
Ah ik zie dat ik gewoon naar MK520 moet zoeken. Maar welke layout zal het zijn?

US?

Zijn US International en US hetzelfde?

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Zoek eens iets moois uit op https://www.logitech.com/nl-nl/keyboards

:+

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• Berethorn
Ja daar was ik ook. De Nederlandse versie van Logitech verkoopt geen MK520 meer.

Ik wil ten allertijde dat mijn toetsenbord direcht reageert op een commando (MK330 die ik nu heb deed dat soms niet merk ik).

En ik wil ook een Caps Lock lichtje (MK520 dus).

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 22:18

Compizfox

Bait for wenchmarks

Berethorn schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 00:19:
Ah ik zie dat ik gewoon naar MK520 moet zoeken. Maar welke layout zal het zijn?

US?
Dat is een ISO layout.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

pricewatch: Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty US) is die met de ISO-layout, wat je ziet aan de kleine enter-toets. Die jij zoekt is de ANSI-layout, maar Logitech heeft er een handje van om die maar beperkt te maken en daarna niet meer te verkopen, tenzij bijv. een leverancier deze in bulk wil inkopen.

Als je per sé een ANSI-layout wil kun je best lang aan het zoeken zijn, maar de ISO-layout is goed te vinden. Qua typen maakt het weinig uit, want ze zijn beiden gewoon qwerty.

Edit: Volgens mij heb ik mijn ANSI en ISO omgedraaid (zie deze link), maar het principe blijft hetzelfde. De versie met kleine enter en grote shift is goed te vinden, maar die met grote enter en kleine shift (met een backslash/pipe rechts van de linkershift) niet.

[ Voor 21% gewijzigd door Oon op 10-04-2021 00:33 ]

• Berethorn
Oon schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 00:28:
pricewatch: Logitech MK520 Wireless Combo (Qwerty US) is die met de ISO-layout, wat je ziet aan de kleine enter-toets. Die jij zoekt is de ANSI-layout, maar Logitech heeft er een handje van om die maar beperkt te maken en daarna niet meer te verkopen, tenzij bijv. een leverancier deze in bulk wil inkopen.

Als je per sé een ANSI-layout wil kun je best lang aan het zoeken zijn, maar de ISO-layout is goed te vinden. Qua typen maakt het weinig uit, want ze zijn beiden gewoon qwerty.

Edit: Volgens mij heb ik mijn ANSI en ISO omgedraaid (zie deze link), maar het principe blijft hetzelfde. De versie met kleine enter en grote shift is goed te vinden, maar die met grote enter en kleine shift (met een backslash/pipe rechts van de linkershift) niet.
Ahh ik snap het nu. Zou er ooit een nieuw toetsenbord uitkomen wat ook volume regeling heeft en een Caps Lock lampje?

Dus gewoon beetje een remake van de ISO QWERTY MK520?

Geen idee of er andere merken zijn (zullen wel 70 euro kosten of meer) die zoiets nu op de markt hebben.

• Furcifier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10-2025
De Logitech MX Keys heeft beiden, alleen zit je wel aan 100+ eu. Volume regeling heeft zo onderhand elk toetsenbord wel, capslock lampjes zie je volgens mij steeds minder. Ik had hiervoor een trust Mezza toetsenbord welke ook over beiden beschikte, maar de toetsaanslag daarvan was ik echt totaal niet over te spreken. Teruggestuurd en een Logitech MX Keys besteld, nog geen seconde spijt van gehad.

i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU

• Berethorn
Furcifier schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 00:58:
De Logitech MX Keys heeft beiden, alleen zit je wel aan 100+ eu. Volume regeling heeft zo onderhand elk toetsenbord wel, capslock lampjes zie je volgens mij steeds minder. Ik had hiervoor een trust Mezza toetsenbord welke ook over beiden beschikte, maar de toetsaanslag daarvan was ik echt totaal niet over te spreken. Teruggestuurd en een Logitech MX Keys besteld, nog geen seconde spijt van gehad.
En is die MX Keys ook nog in US ISO layout?

Of de MK710 US, is die nog in ISO layout te krijgen?

Volgens mij heeft MK710 ook een Caps Lock indicator lampje, of zit ik daar fout?

• Furcifier
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 31-10-2025
Berethorn schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 01:11:
[...]

En is die MX Keys ook nog in US ISO layout?

Of de MK710 US, is die nog in ISO layout te krijgen?

Volgens mij heeft MK710 ook een Caps Lock indicator lampje, of zit ik daar fout?
letterlijk 2 seconden zoekwerk doen en dan heb je je antwoord bij de eerste google hit;

Toetsenbordindeling - QWERTY
Geografische toetsenbordindeling -US layout
Fysieke toetsenbordindeling - ISO

geen idee vwb de mk710, zou je kunnen opzoeken denk ik zo ;)

i5 10600k @ ML360R AIO | Z490-P | 32GB HyperX 3200 | MSI RTX 3070 Ventus 3X OC | Sharkoon TG5 Pro | Corsair RM650X | 2TB m.2 SSD | 1TB SATA HDD | Edifier 1280T | Sennheiser HD599 | 2x Iiyama G2466HSU

Verwijderd

K360 heeft volume control en caps lock lampje

Afbeeldingslocatie: https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71tKIsnFgIL._AC_SL1500_.jpg

• Jasper_S1985
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 25-01 09:30
MK540 is volgens mij de opvolger. Type ik nu mee en heeft een capslocklampje en euroteken :)

• Hoiboy19
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 15-09-2025

Hoiboy19

sudo rm -rf /*

Verwijderd schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 01:42:
K360 heeft volume control en caps lock lampje

[Afbeelding]
die gebruikt mijn moeder ook, alleen vind ik hem helemaal niet fijn typen. de toetsen zijn van plastic gemaakt en als je hem een beetje heen en weer schud rammelen de toetsen ook.

ik zou niet voor K360 gaan, behalve als je echt heel erg gehecht bent aan volume controls, een caps lock lampje en een euroteken of als je het fijn vind typen (ik vind van niet).

Specs

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Oon schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 00:28:

De versie met kleine enter en grote shift (ANSI) is degene die de standaard is in Nederland. Echter juist Logitech staat erom bekend consistent de ISO versie te leveren, onafhankelijk van wat er qua afbeeldingen en layout informatie bij toetsenborden staan.

Dit is bijvoorbeeld nog een niet al te oud topic die daarover klaagt: Logitech toetsenbord layout anders dan op doos/advertenties

Je bent er nooit zeker van (uit ervaring, zelfs als je de webshop eerst vraagt welke het nu is), maar juist bij Logitech heb je (imo helaas) een grote kans dat je met een ISO layout eindigt.

Verwijderd

Hoiboy19 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:22:
[...]
als je hem een beetje heen en weer schud rammelen de toetsen ook.
Ehm....goed argument ja. 8)7 Wie schud er met zijn toetsenbord? En volgens mij rammelen vrijwel alle toetsenborden dan.

De K360 is gewoon een goed bordje voor weinig geld.
Batterij gaat ook superlang mee!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 25-01 10:57
Berethorn schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 00:09:
Ik zoek een Logitech wireless toetsenbord. Ik zag de MK520 combo (alleen op het '%5€' knopje mist het '€' symbool). Welke layout heb ik nodig voor het toetsenbord van wireless combo MK520 (maar dan MET het € symbool op de '%5' toets).

Heb wel 60 euro hiervoor hoor.

Het merk moet dus Logitech zijn. Mijn huidige Logitech toetsenbord is van MK330 combo en heel soms viel mijn toetsenbordverbinding met de usb dongle even weg (en geen Caps Lock lichtje!)

Hieronder een foto van het toetsenbord die ik wil hebben:

[Afbeelding]
Even voor de zekerheid: je weet dat, ondanks dat het € teken niet bij de 5 toets staat bij een us versie, als je alt gr+5 in drukt je wel gewoon het euro teken op je scherm krijgt?

Als je bij alt gr+5 geen euro teken krijgt moet je de Windows instellingen (taal/land) aanpassen.

Ryzen 5 7500F - ASUS TUF Gaming B650-PLUS - Gigabyte 9070XT - 32GB Kingston Fury Beast 6000

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 22-01 15:13
Hoiboy19 schreef op zaterdag 10 april 2021 @ 10:22:
[...] de toetsen zijn van plastic gemaakt
Ik heb ook liever ivoren toetsen, maar die zijn zo moeilijk te vinden tegenwoordig.
Pagina: 1