Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javlignton
  • Registratie: April 2020
  • Laatst online: 15-05-2020
Hey jongens, ff een vraagje aan diegenen die hier misschien meer over weten

Ik heb besloten een Logitech G815 Linear/US mechanisch toetsenbord te kopen.

Heel specifiek wil ik de versie met een kleine, horizontale Enter-toets (ANSI).

Ik heb nu al meerdere exemplaren van dat ding in huis gehaald, maar steeds zit er een andere versie van het toetsenbord (grote Enter) in het doosje dan dat op de doos afgebeeld is (kleine Enter).

Ook staat er op de websites van alle webshops een kleine Enter, en als ik met meerdere klantenservices bel, bevestigen ze stellig dat het om de kleine-Enter versie gaat. Maar dan zit er toch weer zo'n verrekte grote Enter in het doosje.

Hoe voorkom ik dat ik steeds de verkeerde versie toegestuurd krijg??

Alvast bedankt voor elk commentaar en het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:34

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Is dat niet gewoon verschil tussen US/US international?

http://www.macfreek.nl/memory/Mac_Keyboard_Layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 23:08
Dit is een standaard probleem, ik had vorige week hetzelfde met een MK270 setje. Ik heb er niet zo veel last van, maar je kunt inderdaad van te voren niet zien wat je koopt, overal staan afbeeldingen met de kleine enter toets.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:21

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Misschien even contact opnemen met logitech om na te gaan wat de exacte SKU/EAN productcode is die je zou moeten bestellen voor de door jou gewenste layout.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-04 19:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

NL lay-out heeft de grote staande Enter-toets. Een US lay-out heeft de liggende Enter toets. Ik heb in het verleden ook per ongeluk een toetsenbord met een NL lay-out gekocht, die ligt hier nog in een hoek. Dat was omdat ik het toetsenbord van amazon.de kwam. Later eentje via Aliexpress gekocht en die had wel de juiste lay-out.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extraxyz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-05 07:06
De US International versie heeft productcode 920-009008. Volgens pricewatch: Logitech G815 Lightsync RGB (GL Linear, Qwerty US) helaas niet verkrijgbaar (bij een betrouwbare winkel in ieder geval.. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javlignton
Bedankt voor de snelle antwoorden!

Even kijken.
Is dat niet gewoon verschil tussen US/US international?

http://www.macfreek.nl/memory/Mac_Keyboard_Layout
Soort van! Ik begrijp onderhand dat er een ANSI/ISO verschil is.

US-International is normaal gesproken in Nederland volgens ANSI layout, maar ik heb intussen begrepen dat Logitech daar geen moer om geeft! Het begint erop te lijken dat ze hun eigen standaard hanteren, dat wil zeggen: "US-International is ANSI-linker-shift, maar met ISO-grote-Enter."
Misschien even contact opnemen met logitech om na te gaan wat de exacte SKU/EAN productcode is die je zou moeten bestellen voor de door jou gewenste layout.
en
De US International versie heeft productcode 920-009008. Volgens pricewatch: Logitech G815 Lightsync RGB (GL Linear, Qwerty US) helaas niet verkrijgbaar (bij een betrouwbare winkel in ieder geval.. )
Productcode snel gevonden, dankjewel! Punt is dat ik inderdaad meerdere 920-009008's in huis heb gehad. Die zijn dus met zo'n grote Enter.

Ik heb contact opgenomen met meerdere twitter-accounts van Logitech, met weinig respons, maar als ik wat hoor is het "neem hiervoor contact op met de klantenservice". Dat heb ik inderdaad ook gedaan, we zullen zien wat zij zeggen.
NL lay-out heeft de grote staande Enter-toets. Een US lay-out heeft de liggende Enter toets. Ik heb in het verleden ook per ongeluk een toetsenbord met een NL lay-out gekocht, die ligt hier nog in een hoek. Dat was omdat ik het toetsenbord van amazon.de kwam. Later eentje via Aliexpress gekocht en die had wel de juiste lay-out.
Dat zou ik ook denken! Het vervelende is dat er op de NL webshops geadverteerd wordt met foto's van een platte Enter, en een layout die heet "US International". Maar het begint er dus op te lijken dat Logitech z'n eigen interpretatie van US International heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Yep, daarom ben ik al jaren geleden afgestapt van Logitech toetsenborden. Ze zetten allemaal leuke plaatjes erbij, en ze hebben allemaal een andere layout, omdat ze hebben bedacht dat europa een andere layout zou willen.

Ik heb wel een keer gelezen dat ze van sommige toetsenborden weer wel een 'echte' US international layout doen, maar over het algemeen als je niet 100% zeker bent dat je een kleine enter krijgt, krijg je een grote enter bij ze. En een plaatje op de doos of webshop zegt niks helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 23:11

Illusion

(the art of)

Super irritant dit ja. Ik wil zelf ook een logitech toetsenbord met lage brede enter, maar durf niks te kopen. Wat me vooral irriteert is dat logitech niet gewoon per typenummer een plaatje van de gebruikte layout heeft.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javlignton
Tsja, ik denk nu echt "wil ik hem nog wel zo graag?", wat Logitech natuurlijk niet zou moeten kunnen toelaten.

Intussen hebben meerdere webwinkels op mij gereageerd - geenéén wil er in het doosje kijken om te bevestigen of de inhoud overenkomt met de afbeelding / advertentie op hun site. Allemaal: "RMA het gewoon als hij niet klopt". Maar dan kan ik natuurlijk bezig blijven. En ze gaan niet vanwege 1 persoon hun voorraad nalopen, men koopt die dingen toch wel.

Ik wacht nog op de laatste die ik besteld heb, en we zien wel! Anders toch maar de K70.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:17

MsG

Forumzwerver

Dit loopt echt al iets van 15 jaar. Mijn G15 heb ik nog in een US International versie kunnen krijgen, maar mijn G19 was al met de grote Enter en de smalle shift. Ik heb het zelf maar geaccepteerd. Ik weet vrijwel zeker dat degene die je besteld hebt ook een verkeerde gaat zijn.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 19:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zoek maar eens oude topics van mij op, dit gaat HEEL ver terug, er is werkelijk geen nederlandse webshop die de US based (jij zit met enter, ik met de shift / z combinatie) kan leveren. Veel webshops heb ik vooraf ook gesproken dat het verder geen probleem zou zijn om terug te sturen (want de doos geeft in veel gevallen namelijk wel de juiste layout, maar de keyboard in de doos dus niet).

Mijn G19 komt uit amerika, kostte flink wat meer, maar is tenminste de goede layout.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Javlignton
Dit loopt echt al iets van 15 jaar. Mijn G15 heb ik nog in een US International versie kunnen krijgen, maar mijn G19 was al met de grote Enter en de smalle shift. Ik heb het zelf maar geaccepteerd. Ik weet vrijwel zeker dat degene die je besteld hebt ook een verkeerde gaat zijn.
Ok damn, dat ze in al die tijd niet bijgetrokken zijn, of hun doosjes aanpassen, of hierover open communiceren... Weer wat minpuntjes voor Logitech. Je moet de klant niet verwarren, helemaal niet in Nederland.
Mijn G19 komt uit amerika, kostte flink wat meer, maar is tenminste de goede layout.
In dit geval ga ik dat er niet voor betalen, zo graag wil ik het toetsenbord niet meer. Ten tweede levert Logitech niet vanuit de US aan de EU, en een shop-and-ship service kost een arm en een been.

Maar ik kan me voorstellen dat je dan zeker weet dat het de juiste is. Hoe werkte dat bij jou met garantie? Direct van Logitech, of een reseller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Laatst online: 19:42

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Javlignton schreef op vrijdag 10 april 2020 @ 11:27:

In dit geval ga ik dat er niet voor betalen, zo graag wil ik het toetsenbord niet meer. Ten tweede levert Logitech niet vanuit de US aan de EU, en een shop-and-ship service kost een arm en een been.

Maar ik kan me voorstellen dat je dan zeker weet dat het de juiste is. Hoe werkte dat bij jou met garantie? Direct van Logitech, of een reseller?
Geen idee, ze zijn nooit kapot gegaan :D

Mijn G19 is al aardig wat jaartjes oud, dat ik ws al geen garantie meer heb, maar heb ook nog 2 G11's reserve nieuw in doos mocht mijn G19 er mee ophouden. (en ik tijd nodig heb een nieuwe te zoeken).

Dit is trouwens niet alleen meer Logitech, ook bv Microsoft en HP hebben dit layout probleem.

Leuk detail, wist je trouwens dat een bizar groot deel van de PW afbeeldingen niet kloppen met de daadwerkelijke modellen uit een webshop? :P Allemaal met hetzelfde layout probleem.

Zelfs de stock foto op de doos klopt vaak niet, kijk bv deze G413 op marktplaats, foto met doos en van keyboard.
https://www.marktplaats.n...chanical-toetsenbord.html

[ Voor 21% gewijzigd door SinergyX op 10-04-2020 11:59 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-05 23:11

Illusion

(the art of)

Javlignton schreef op donderdag 9 april 2020 @ 19:29:
Tsja, ik denk nu echt "wil ik hem nog wel zo graag?", wat Logitech natuurlijk niet zou moeten kunnen toelaten.

Intussen hebben meerdere webwinkels op mij gereageerd - geenéén wil er in het doosje kijken om te bevestigen of de inhoud overenkomt met de afbeelding / advertentie op hun site. Allemaal: "RMA het gewoon als hij niet klopt". Maar dan kan ik natuurlijk bezig blijven. En ze gaan niet vanwege 1 persoon hun voorraad nalopen, men koopt die dingen toch wel.

Ik wacht nog op de laatste die ik besteld heb, en we zien wel! Anders toch maar de K70.
Ik heb van ellende maar een microsoft keyboard besteld (en houd een logitech muis). Die had ik vroeger ook, en die kwaliteit was toen prima.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Javlignton
Haha, heerlijk. Ik bestel er misschien wel ééntje van de Aldi. Alleen Duitse layouts :D

Maar nogmaals jongens, ik leg me erbij neer. Vriendelijk bedankt voor het meedenken, het helpt.
Pagina: 1