Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zou vooral gebruik worden om te gamen (1440p) en als workstation voor mijn machine learning opdrachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan 1500€ maar met de huidige prijzen van grafische kaarten zal dit hoger liggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur blijft en additionele storage komt ook mee. In het slechtste geval kan mijn GTX 970 ook mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Wat verwacht je van ons?
Ik weet dat het geen goed moment is om een nieuw systeem aan te kopen.
Maar mijn desktop heeft het net begeven.
Ik post hier om eens te checken of deze configuratie steek houd en balanced is of ik het buget nog ergens zou kunnen terugbrengen.
Dit is de configuratie die ik in gedachten had:
ps: de reden dat ik voor de be quiet! SILENT BASE 801 behuizing ga is omdat ik deze graag inverted zou hebben.
tweakers lijst:
Er is ook een speciaal topic over het configureren van een desktop. Het "Geschikte Onderdelen Kiezen" topic vind je hier: [Guide] Geschikte Onderdelen Kiezen
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dit systeem zou vooral gebruik worden om te gamen (1440p) en als workstation voor mijn machine learning opdrachten.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik dacht aan 1500€ maar met de huidige prijzen van grafische kaarten zal dit hoger liggen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur blijft en additionele storage komt ook mee. In het slechtste geval kan mijn GTX 970 ook mee.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb geen merkvoorkeuren.
Wat verwacht je van ons?
Ik weet dat het geen goed moment is om een nieuw systeem aan te kopen.
Maar mijn desktop heeft het net begeven.
Ik post hier om eens te checken of deze configuratie steek houd en balanced is of ik het buget nog ergens zou kunnen terugbrengen.
Dit is de configuratie die ik in gedachten had:
| Processor AMD Ryzen 5 5600X, 3,7 GHz (4,6 GHz Turbo Boost) socket AM4 processor | € 349,00 |
| Moederbord AORUS X570 ELITE, socket AM4 moederbord | € 199,00 |
| Grafische kaarten INNO3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC grafische kaart | € 799,00 |
| Werkgeheugen HyperX 16 GB DDR4-3600 Kit werkgeheugen | € 99,00 |
| Voeding Sharkoon WPM Gold ZERO 650W voeding | € 81,90 |
| Besturingssysteem Zonder besturingssysteem | |
| Behuizing be quiet! SILENT BASE 801 Window tower-behuizing | € 159,00 |
| Processor koeler be quiet! Dark Rock Pro 4 cpu-koeler | € 79,00 |
| Totaal | |
| € 1.765,90 |
ps: de reden dat ik voor de be quiet! SILENT BASE 801 behuizing ga is omdat ik deze graag inverted zou hebben.
tweakers lijst:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600X (BOX) Boxed | € 235,47 | € 235,47 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte Aorus X570 ELITE | € 175,90 | € 175,90 |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Silent Base 801 Window Zwart | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Processorkoeling | be quiet! Dark Rock Pro 4 | € 76,90 | € 76,90 |
| 1 | Geheugen intern | HyperX Fury black HX434C16FB3K2/16 | € 107,17 | € 107,17 |
| 1 | Voedingen | Sharkoon WPM Gold ZERO | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Solid state drives | Kingston A2000 500GB | € 58,14 | € 58,14 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 882,53 | ||
[ Voor 37% gewijzigd door tertra op 09-04-2021 12:25 ]